Spring naar bijdragen

gothic?


gothic  

  1. 1. gothic

    • en dat is?
      8
    • stom!
      41
    • leuk!
      53


Aanbevolen berichten

Quote:
Op donderdag 04 januari 2007 16:02:50 schreef Iriacynthe het volgende:

Geen idee. Vind jij jezelf heel erg gothic omdat je naar WT luistert?
puh2.gif

(Voor alle duidelijkheid, ik heb niks tegen WT, en al evenmin iets tegen fans van die muziek. Ik vind het gewoon jammer dat zij het labeltje van 'gothic' gekregen hebben, terwijl ze eigenlijk nogal losstaan van de gothicmuziek en scene. Zo krijg je dus een hoop fans van WT en gelijkaardige bands, die zichzelf gothic noemen maar eigenlijk totaal geen voeling voor of band met gothic hebben, en vaak geen flauw benul hebben van wat gothic eigenlijk is en waar het vandaan komt.)

Ik heb die lui van WT toch echt een keer in een interview horen zeggen dat ze gothic muziek maken nosmile.gif en dat ze zelf ook gothics zijn..

(Niet dat het mij wat interesseert, maar ter informatie puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 608
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 04 januari 2007 21:25:48 schreef Iriacynthe het volgende:

Als zij dat zeggen weten ze bedroevend weinig over muziekstijlen, wat me van een band altijd nogal tegenvalt. Straks gaat 50 cent nog beweren dat hij een rocker is ofzo.
puh2.gif

dat is hij ook nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen idee.

Emo is uit de hardcore ontstaan, maar heeft ook zo z'n veranderingen meegemaakt. Je zou de huidige emo kunnen vergelijken met een soort van emotioneel geladen punk. Ik vind het wel wat weg hebben van indie, maar dan met distortion en (heel soms) enkele screams.

Fugazi is dé emoband. Latere bands zijn Jimmy eat world, taking back sunday, The juliana theory, thursday, Further seems forever. En wellicht zou je misschien panic! at the disco er ook wel in kunnen plaatsen.

Tegenwoordig zit die betekenis niet aan de bands die emotioneel geladen hardcore maken. Die noemt men en zichzelf eerder emocore (vroeger wat dat geloof ik het zelfde als emo) of posthardore of screamo.

Maaruh, ik ben slecht in van die hokjes, vooral als ze door de tijd veranderen en bands zich zelf meerdere genres toeschrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

panic!at the disco en my chemical romance worden vaak tot de derde emo wave gerekend....ik vind panic niet zo leuk, mcr ken ik niet echt....ik kan zowel tweede wave emo als sunny day real estate, juliana theory waarderen als eerste wave; Fugazi bijvoorbeeld, alleen het klinkt heel anders vind ik

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

gothic is niet van satan, sommige levensstijlen van goth's wel. maar het begrip gothic en de algemene gothic niet.

maar ik vind gothic echt heel erg mooi [:

zijn hele leuke mensen, lekker creatief.

en creatief is mijn woord <3

een vriendin van me is het ook, heb echt respect voor haar hoe ze is.

vind het wel vet [:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:41:39 schreef LaRosa het volgende:

hoe kan jij nou zeggen dat de levensstijl van bepaalde goths van satan is. Kan jij in hun hoofd kijken of overlegt satan met jou voor hij ze te grazen neemt...pas even op met wat voor uitspraken je doet over je medemens.

Ik durf ook best te stellen dat de levensstijl van bepaalde moslims, atheïsten of zelfs christenen bij Satan vandaan komt. Dus in die zin vind ik het niet vreemd dat het ook bij gothics voorkomt, sterker nog, ik weet het zo ongeveer wel zeker. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:07:19 schreef Anne13 het volgende:

Ik zag echt heel veel alternatievelingen bij de open dag van de kunstacademie
:o
.

Als de zogenoemde alternatievelingen een meerderheid vormen zijn ze toch niet meer alternatief?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid