Spring naar bijdragen

[parodie topic] Virussen fictie?


Bestaan virussen?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Bestaan virussen?

    • Nee, ik ben christen
      20
    • Nee, ik ben atheïst
      4
    • Ja, ik ben atheïst
      7


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 519
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Toen vroeg hij hun: ‘En wie ben ik volgens jullie?’ ‘U bent de messias, de Zoon van de levende God,’ antwoordde Simon Petrus. Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Gelukkig ben je, Simon Barjona, want dit is je niet door mensen van vlees en bloed geopenbaard, maar door mijn Vader in de hemel. En ik zeg je: jij bent Petrus, de rots waarop ik mijn kerk zal bouwen, en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet kunnen overweldigen. Ik zal je de sleutels van het koninkrijk van de hemel geven, en al wat je op aarde bindend verklaart zal ook in de hemel bindend zijn, en al wat je op aarde ontbindt zal ook in de hemel ontbonden zijn.’ (Matteus 16:15-19)

Toen ze gegeten hadden, sprak Jezus Simon Petrus aan: ‘Simon, zoon van Johannes, heb je mij lief, meer dan de anderen hier?’ Petrus antwoordde: ‘Ja, Heer, u weet dat ik van u houd.’ Hij zei: ‘Weid mijn lammeren.’ Nog eens vroeg hij: ‘Simon, zoon van Johannes, heb je me lief?’ Hij antwoordde: ‘Ja, Heer, u weet dat ik van u houd.’ Jezus zei: ‘Hoed mijn schapen,’ en voor de derde maal vroeg hij hem: ‘Simon, zoon van Johannes, houd je van me?’ Petrus werd verdrietig omdat hij voor de derde keer vroeg of hij van hem hield. Hij zei: ‘Heer, u weet alles, u weet toch dat ik van u houd.’ Jezus zei: ‘Weid mijn schapen. (Johannes 21:15-17)

Wel, kan iemand me aanwijzen waar Jezus dat tegen een ándere apostel zegt? Zo nee, waarom zouden we de geschriften van die andere apostelen moeten aanvaarden dan? Daarom: hou je bij de Torah en de twee brieven van Petrus, dan zit je zeker goed!yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:59:48 schreef RobertF het volgende:

Toen vroeg hij hun: ‘En wie ben ik volgens jullie?’ ‘U bent de messias, de Zoon van de levende God,’ antwoordde Simon Petrus. Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Gelukkig ben je, Simon Barjona, want dit is je niet door mensen van vlees en bloed geopenbaard, maar door mijn Vader in de hemel. En ik zeg je: jij bent Petrus, de rots waarop ik mijn kerk zal bouwen, en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet kunnen overweldigen. Ik zal je de sleutels van het koninkrijk van de hemel geven, en al wat je op aarde bindend verklaart zal ook in de hemel bindend zijn, en al wat je op aarde ontbindt zal ook in de hemel ontbonden zijn.’ (Matteus 16:15-19)

Toen ze gegeten hadden, sprak Jezus Simon Petrus aan: ‘Simon, zoon van Johannes, heb je mij lief, meer dan de anderen hier?’ Petrus antwoordde: ‘Ja, Heer, u weet dat ik van u houd.’ Hij zei: ‘Weid mijn lammeren.’ Nog eens vroeg hij: ‘Simon, zoon van Johannes, heb je me lief?’ Hij antwoordde: ‘Ja, Heer, u weet dat ik van u houd.’ Jezus zei: ‘Hoed mijn schapen,’ en voor de derde maal vroeg hij hem: ‘Simon, zoon van Johannes, houd je van me?’ Petrus werd verdrietig omdat hij voor de derde keer vroeg of hij van hem hield. Hij zei: ‘Heer, u weet alles, u weet toch dat ik van u houd.’ Jezus zei: ‘Weid mijn schapen. (Johannes 21:15-17)

Wel, kan iemand me aanwijzen waar Jezus dat tegen een ándere apostel zegt? Zo nee, waarom zouden we de geschriften van die andere apostelen moeten aanvaarden dan? Daarom: hou je bij de Torah en de twee brieven van Petrus, dan zit je zeker goed!
yes.gif

Pfff... en die teksten haal je uit Mattheus en Johannes hamer.gif Lekker logisch hoor knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:03:22 schreef The Black Mathematician het volgende:

Is het niet één van de tien geboden? 'Gij zult er geen andere virussen op na houden'

Maar dit impliceert toch niet meteen dat er ook geen virussen zijn? Je mag ze alleen niet houden.

Ja maar dat moet je anders lezen. Virussen wordt daar als een beeld gebruikt voor dwaze leerstellingen, waarvan de virussen zelfs toen al het bekendste voorbeeld waren. Wat er dus eigenlijk staat is dat je je alleen bij de Bijbel moet houden en de rest ver bij je vandaan moet houden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
[...]

Pfff... en die teksten haal je uit Mattheus en Johannes
hamer.gif
Lekker logisch hoor
knipoog_dicht.gif

Sjaloom hopeloos,

Ja, natuurlijk is dat logisch! Als ik uit een brief van Petrus haal dat Petrus de enige is, dan leidt dat toch tot een cirkelredenering? Nee, om het gezag van een apostel te kunnen bevestigen, heb je ook andere, buitenbijbelse bronnen nodig. Dan heb je aan die apostel zélf natuurlijk niet voldoende.

Dus zodoende zien we hoe die gevallen apostelen, waarvan sommigen zelfs tot de Vrijtimmerij behoorden, tóch Jezus Petrus als enige autoriteit laten belijden. Nou, een sterker bewijs kun je niet krijgen, lijkt mij zo...

Link naar bericht
Deel via andere websites

big-smile.gif Maar wie zegt dan dat ze de waarheid spraken verbaasd.gif En als je gelooft dat ze kennelijk de waarheid spraken, waarom zouden ze dan niet de waarheid spreken over de daden die Jezus heeft gedaan verbaasd.gif

Nee... ik vind het een vreemde redenering...

Mijn kerk neemt daarentegen alleen de brieven van Johannes en Petrus aan als ware bijbelboeken, omdat dit nou eenmaal de favoriete apostelen van Jezus waren en dus wel de ware leer moeten verkondigen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:50:10 schreef Divalici0us het volgende:

Virussen bestaan wel degelijk HIV iemand ?

sommige hebben een erg bekrompen blik op de wereld

Nee, HIV is gewoon een straf van God voor de mensen die sodomie bedrijven en aan losbandige seks doen.

Heeft niks met een verzonnen virus te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:51:24 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Nee, HIV is gewoon een straf van God voor de mensen die sodomie bedrijven en aan losbandige seks doen.

Heeft niks met een verzonnen virus te maken.

Ja dus heel Africa wordt gestraft

Honger,Ellende,oorlogen & Virussen je zou bijna gaan denken dat die God een Rascist is rofl.gif

Kanker is zeker ook een straf engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
big-smile.gif
Maar wie zegt dan dat ze de waarheid spraken
verbaasd.gif
En als je gelooft dat ze kennelijk de waarheid spraken, waarom zouden ze dan niet de waarheid spreken over de daden die Jezus heeft gedaan
verbaasd.gif

Nee... ik vind het een vreemde redenering...

Mijn kerk neemt daarentegen alleen de brieven van Johannes en Petrus aan als ware bijbelboeken, omdat dit nou eenmaal de favoriete apostelen van Jezus waren en dus wel de ware leer
moeten
verkondigen....

Sjaloom hopeloos,

Je moet er ook niet zo over na willen denken. Gewoon geloven dat Petrus de enige is. Als je steeds gaat roepen 'ja maar, stel je voor,' dan ben je gevaarlijk bezig. Niet twijfelen dus, geen onzinnige vragen stellen, maar gewoon geloven!yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:53:11 schreef Divalici0us het volgende:

[...]

Ja dus heel Africa wordt gestraft

Honger,Ellende,oorlogen & Virussen je zou bijna gaan denken dat die God een Rascist is
rofl.gif

Nee, daar doen ze aan losbandige seks.

En kinderen die aids hebben: zonden gaan over generaties!

Quote:
Kanker is zeker ook een straf
engel.gif

Nee, Kanker heeft niks met virussen te maken, maar met een mutatie van je cellen.

Al is daar natuurlijk niet bij uit te sluiten dat het een straf van God is of een aanval van de Satan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:54:13 schreef RobertF het volgende:

[...]Sjaloom hopeloos,

Je moet er ook niet zo over na willen denken. Gewoon geloven dat Petrus de enige is. Als je steeds gaat roepen 'ja maar, stel je voor,' dan ben je gevaarlijk bezig. Niet twijfelen dus, geen onzinnige vragen stellen, maar gewoon geloven!
yes.gif

Vooral geen eigenmening vormen of eigen gedachten maar gewoon met de kudde meelopen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:55:25 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Nee, daar doen ze aan losbandige seks.

En kinderen die aids hebben: zonden gaan over generaties!

[...]

Nee, Kanker heeft niks met virussen te maken, maar met een mutatie van je cellen.

Al is daar natuurlijk niet bij uit te sluiten dat het een straf van God is of een aanval van de Satan.

Heb je je eigen antwoorden nou ook hard op gelezen ?

doe dat nou eens en besef een s hoe Idioot je nu klinkt

dit soort uitspraken zijn strafbaar volgens mij

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:56:59 schreef Divalici0us het volgende:

[...]

Heb je je eigen antwoorden nou ook hard op gelezen ?

doe dat nou eens en besef een s hoe Idioot je nu klinkt

dit soort uitspraken zijn strafbaar volgens mij

Niks strafbaar aan, maar puur de waarheid.

Ik steek mijn hoofd niet in het zand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:57:53 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Niks strafbaar aan, maar puur de waarheid.

Ik steek mijn hoofd niet in het zand.

Volgens mij heb jij echt geen verstandt in je hoofd zitten

ten eerste die hele site is onzin

als je goed leest

Dan ga je zo'n dom punt toch niet verdedigen

Virusssen bestaan gewoon Dat is bewezen

maar ach er zijn geloof ik ook nog mensen die de Maanlanding nep vinden sleepey.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:01:27 schreef Divalici0us het volgende:

[...]

Volgens mij heb jij echt geen verstandt in je hoofd zitten

Juist wel. maar ik zal voor je bidden dat jij dat ook zal inzien!!!

Quote:
ten eerste die hele site is onzin

als je goed leest

Nee hoor, is een zeer wetenschappelijke site!

De waarheid, lees maar hoe leugenachtig dat virus idee is!

Quote:
Dan ga je zo'n dom punt toch niet verdedigen

Virusssen bestaan gewoon Dat is bewezen

Nee hoor. Het is niet bewezen.

Kijk maar naar die site!

Quote:
maar ach er zijn geloof ik ook nog mensen die de Maanlanding nep vinden
sleepey.gif

Daar zit idd wat in.

Net zoals evolutie en virussen is denk ik die maanlanding ook maar een leugen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:01:53 schreef Eli7 het volgende:

Nee, dat doen juist al die mensen die wel in virussen geloven! Zij sluiten hun ogen voor het
feit
dat virussen gewoon niet in de Bijbel staan, daar zelfs verboden worden! Dat noem ik nog eens kop in het zand steken!

Punt 1 Niet alles wat in de bijbel staat is waar

Punt 2 Niet alles staat ind ebijbel

Punt 3 Je kan je ogen niet sluiten voor de werklijkheid

Punt 4 Religie is achterhaald op dat punt

Punt 5 Wie steken hier nou de kop in t zand rofl.gifbye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:04:56 schreef Divalici0us het volgende:

[...]

Punt 1 Niet alles wat in de bijbel staat is waar

leugens!

Quote:
Punt 2 Niet alles staat ind ebijbel

Maar wel de schepping! en daar komen geen virussen in voor! En God heeft de macht! God kan straffen. En de duivel valt de mens aan! Virussen zijn leugens om niet in God te geloven!

Quote:
Punt 3 Je kan je ogen niet sluiten voor de werklijkheid

Juist!

http://www.geocities.com/gorthaurdumppage/waarheid.html

Quote:
Punt 4 Religie is achterhaald op dat punt

Niet de virusisten zijn achterhaald!

Quote:
Punt 5 Wie steken hier nou de kop in t zand
rofl.gifbye.gif

De virusisten! worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is toch al jaren geen nieuw bijbelboek meer geschreven? Dat houdt naar mijn mening duidelijk in dat alles wat er gezegd moest worden allang gezegd is. Dus de Bijbel kan nooit incompleet zijn!

En natuurlijk is religie niet achterhaald, al de anderen misschien, maar in de Bijbel staat ook dat het Woord van God nooit zal vergaan en dus zeker niet achterhaald zal worden.

Je moet gewoon die kleppen van je ogen doen en zien wat er in de Bijbel staat! Daar staat het duidelijk geschreven. En er zijn zelfs wetenschappers die ook zeggen dat virussen niet bestaan, kijk maar naar de link van Gorthaur!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid