Spring naar bijdragen

Heilzame werking Edelstenen?


Aanbevolen berichten

Beste Kitty,

Omdat ik geen direct antwoord wist ben ik eerst op zoek gegaan in de bijbel.

In Jakobus 5:14-15 staat:

14Als iemand ziek is, laat hij de voorgangers van de gemeente vragen bij hem te komen om met hem te bidden en hem namens de Here met olie te zalven.15Als zij in geloof bidden, zal de zieke genezen worden; de Here zal hem gezond maken. En als hij gezondigd heeft, zal de Here het hem vergeven.

Uiteraard is dit maar een klein stukje uit het hoofdstuk, maar wel zo belangrijk als het op genezing aankomt.

God wil niet dat wij ons met occultisme bezig houden, hieronder valt ook sterrenkunde (astrologie) en andere alternatieve geneeswijzen die hiermee te maken hebben.

Als je op internet gaat zoeken naar het onderwerp 'heilzame werking edelstenen' brengt je dat automatisch naar sites waar God's woord niet heerst. Er wordt dan gesproken over sterrenbeelden en voor welk sterrenbeeld een soort edelsteen geschikt is.

God die verlangt van ons dat wij hem aanroepen bij pijn of bij verdriet, een edelsteen die wij zouden dragen voor genezing valt op dat moment eigenlijk onder de noemer 'afgoderij', de edelsteen is waar wij ons op dat moment aan overgeven en niet aan God, terwijl God onze Geneesheer is en niet de edelsteen.

Alle voorwerpen die jou ter herinnering tot God brengen kun je gebruiken voor jezelf, zoals het eerder genoemde kruisje, maar wanneer het voorwerp zich als een soort (af)god gaat voordoen dan haalt het ons weg bij God.

Ik hoop dat je ondanks mijn reactie ook gewoon zelf op onderzoek uitgaat, dan zul je zien dat een heleboel dingen die heel onschuldig lijken altijd naar de weg van de 'boze' leiden.

Groetjes van NewBorn

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Shalom NewBorn,

Quote:

Omdat ik geen direct antwoord wist ben ik eerst op zoek gegaan in de bijbel.

In Jakobus 5:14-15 staat:

14Als iemand ziek is, laat hij de voorgangers van de gemeente vragen bij hem te komen om met hem te bidden en hem namens de Here met olie te zalven.15Als zij in geloof bidden, zal de zieke genezen worden; de Here zal hem gezond maken. En als hij gezondigd heeft, zal de Here het hem vergeven.

Uiteraard is dit maar een klein stukje uit het hoofdstuk, maar wel zo belangrijk als het op genezing aankomt.

Hier komt naar voren dat er zalving plaatsvind met olie. Blijkbaar is het bidden alleen niet afdoende, zou dat de reden zijn dat er de laatste tijd vaker weer gezalfd wordt?

Quote:
God wil niet dat wij ons met occultisme bezig houden, hieronder valt ook sterrenkunde (astrologie) en andere alternatieve geneeswijzen die hiermee te maken hebben.

Als je op internet gaat zoeken naar het onderwerp 'heilzame werking edelstenen' brengt je dat automatisch naar sites waar God's woord niet heerst. Er wordt dan gesproken over sterrenbeelden en voor welk sterrenbeeld een soort edelsteen geschikt is.

Klopt elke maand een andere kleur edelsteen. Zo is april de maand van Diamant en mei de maand van Smaragd. Maar als ik dan een hanger maak voor iemand met alles erop en erbij en ik zoek in een boek op welke kleur steen bij een maand hoort, val ik dan meteen in het occulte?

Quote:
God die verlangt van ons dat wij hem aanroepen bij pijn of bij verdriet

Amen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook Shalom Michiel,

Quote:
Op maandag 20 maart 2006 07:36:28 schreef Michiel het volgende:

Shalom NewBorn,[...]Hier komt naar voren dat er zalving plaatsvind met olie. Blijkbaar is het bidden alleen niet afdoende, zou dat de reden zijn dat er de laatste tijd vaker weer gezalfd wordt?

De kracht van bidden is heel sterk maar soms hebben we meer nodig.

Olie waarmee wordt gezalfd staat symboliek voor de Heilige Geest, en de Heilige Geest is de kracht van God.

Zalven met de kracht van de Heilige Geest is denk ik vooral nu in deze tijd heel belangrijk omdat wij als mens soms niet overal bij kunnen komen waar de Heilige Geest eigenlijk alle deuren kan openen en satan kan verslaan.

Quote:

[...]Klopt elke maand een andere kleur edelsteen. Zo is april de maand van Diamant en mei de maand van Smaragd. Maar als ik dan een hanger maak voor iemand met alles erop en erbij en ik zoek in een boek op welke kleur steen bij een maand hoort, val ik dan meteen in het occulte?[...]Amen!

Ik denk zelf dat je best een hanger kan dragen beladen met edelstenen en noem maar op, maar het is wat je er zelf mee doet. Zoals ik al eerder zei, het moet niet je afgod worden!

Jezelf onderwijzen ook op deze gebieden is naar mijn mening absoluut niet verkeerd, dan weet je namelijk wat er in de wereld speelt en waar je als christen mee te maken hebt en hoe je dat eventueel kunt bestrijden.

Maar ehm die hanger hehehe, dan ben je wel een rijk mens hehe, die zijn namelijk allemaal niet zo goedkoop

puh2.gif

Groetjes,

NewBorn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee!! Ik denk zeker dat het NIET GOED is!!

Toen ik wicca was, droeg ik ook edelstenen om mij rust te geven en alelmaal dat soort dingen.. Maar het is niet van God!!

Je moet je rust bij God zoeken, en niet bij edelstenen!! Want dat is niet Zijn kracht!! Net zoals een kruiskettinkje je geen kracht geeft, omdat Gods liefde en kracht niet in voorwerpen zit, maar Hij wilt tot je hart spreken en niet in een steentje!! Die heeft God wel gemaakt, maar niet als krachtvoorwerp. Net zoals dat God de natuur heeft gemaakt, maar niet om aanbeden te worden, omdat Hij aanbeden moet worden!!

Sorry, hoop niet dat ik nu het wijzende strenge christen ben.,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 20 maart 2006 21:09:53 schreef Tom het volgende:

Hoe weet je nou hoe God werkt?

Hoe weet je nou dat God niet werkt? (er worden namelijk genoeg mensen in de naam van God genezen!)

Quote:
Waarom zou het dragen van een edelsteen of een kruisketting God tegenwerken?
verbaasd.gif

Exodus 32:8 Ze hebben Mijn wetten nu al de rug toegekeerd. Ze hebben zelf een kalf gemaakt en daarvoor geknield en geofferd.....

God's wet(ten):

Exodus 20:3 U mag geen andere goden aanbidden dan Mij.

4 U mag geen beeld of afbeelding maken van wat boven in de hemel of op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. 5 U mag niet voor dergelijke zaken buigen of deze vereren; want Ik, de Here, ben een jaloerse God, Die de zonden van de vaders toerekent aan de kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen van hen die Mij haten.

Tja het zijn weer hele verhalen, maar toch altijd wel handig om de bijbel er ook op na te gaat Tom.

Groetjes,

NewBorn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:08:40 schreef KimloveJesus het volgende:

Nee!! Ik denk zeker dat het NIET GOED is!!

Toen ik wicca was, droeg ik ook edelstenen om mij rust te geven en alelmaal dat soort dingen.. Maar het is niet van God!!

Je moet je rust bij God zoeken, en niet bij edelstenen!! Want dat is niet Zijn kracht!! Net zoals een kruiskettinkje je geen kracht geeft, omdat Gods liefde en kracht niet in voorwerpen zit, maar Hij wilt tot je hart spreken en niet in een steentje!! Die heeft God wel gemaakt, maar niet als krachtvoorwerp. Net zoals dat God de natuur heeft gemaakt, maar niet om aanbeden te worden, omdat Hij aanbeden moet worden!!

Sorry, hoop niet dat ik nu het wijzende strenge christen ben.,

Hoi Kim,

Je hoeft je niet te excuseren, ik denk dat je genoeg reden hebt voor zo'n 'uitbarsting'.

Toch, ben ik van mening dat het niet de edelsteen is die slecht is, maar dat wij satan de kans geven door de edelsteen te verafgoden.

Kijk ook maar naar de reactie die ik heb gepost op Tom.

Groetjes,

NewBorn

Link naar bericht
Deel via andere websites

@'Newborn':

Quote:
Hoe weet je nou dat God niet werkt? (er worden namelijk genoeg mensen in de naam van God genezen!)

Ik geloof wel dat God geneest. Ik zeg toch 'Hoe weet jij nou HOE God geneest?' en niet 'Hoe weet jij nou DAT God geneest?'

Lezen-nadenken-nog eens lezen-nog wat beter nadenken voor je reageert. Lijkt me niet zo moeilijk he?

Die citaten die je aanhaalt uit de bijbel hebben al helemaal niks te maken met deze kwestie. Je haalt zulke teksten toch ook niet aan om medicijngebruik te verbieden? Die teksten gaan erover dat je alleen God mag aanbidden, niet dat je geen enkel voorwerp mag gebruiken. Dat snap je toch wel mag ik hopen?

Quote:
Tja het zijn weer hele verhalen, maar toch altijd wel handig om de bijbel er ook op na te gaat Tom.

De bijbel erop na te gaan? Je bedoelt het eerste en het beste citaat dat in je opkomt uit zijn verband te rukken en hier neer te posten? Nee bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:43:07 schreef Tom het volgende:

@'Newborn':

[...]Ik geloof wel dat God geneest. Ik zeg toch 'Hoe weet jij nou HOE God geneest?' en niet 'Hoe weet jij nou DAT God geneest?'

Lezen-nadenken-nog eens lezen-nog wat beter nadenken voor je reageert. Lijkt me niet zo moeilijk he?

Die citaten die je aanhaalt uit de bijbel hebben al helemaal niks te maken met deze kwestie. Je haalt zulke teksten toch ook niet aan om medicijngebruik te verbieden? Die teksten gaan erover dat je alleen God mag aanbidden, niet dat je geen enkel voorwerp mag gebruiken. Dat snap je toch wel mag ik hopen?

[...]De bijbel erop na te gaan? Je bedoelt het eerste en het beste citaat dat in je opkomt uit zijn verband te rukken en hier neer te posten? Nee bedankt.

Om het maar even in de groep te gooien, ben je christen?

En zo ja, zou je dan niet gewoon je achterlijke commentaar voor je houden en het proberen normaal te posten.

Goed ik heb weer genoeg geproefd van de zogenaamde christenen op dit topic.

Vriendelijke groet,

Een behulpzame NewBorn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:17:51 schreef Gorthaur het volgende:

Zeker, maar aan de andere kant pluk ik ook niet uit de berm een willekeurige plant omdat het mij zou genezen.

Ik vertrouw liever op medisch wetenschappelijk onderzoek of het werkelijk nut geeft en werkelijk aantoonbaar een genezende werking zou hebben.

Dus doe ik daarom niet aan alternatieve geneeswijze, stenen, magneten, etc. Maar neem ik liever een aantoonbaar werkend pilletje.

Mee eens. Het gaat mij er alleen om dat ik het voor sommige mensen overduidelijke onderscheid tussen onzin en geen onzin niet zo onderbouwd vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:41:28 schreef NewBorn het volgende:

[...]

Hoi Kim,

Je hoeft je niet te excuseren, ik denk dat je genoeg reden hebt voor zo'n 'uitbarsting'.

Toch, ben ik van mening dat het niet de edelsteen is die slecht is, maar dat wij satan de kans geven door de edelsteen te verafgoden.

Kijk ook maar naar de reactie die ik heb gepost op Tom.

Groetjes,

NewBorn

Thx. Nee die edelsteen is niet slecht, want ook God heeft de stenen gemaakt. Maar het word inderdaad een afgod wanneer wij die steen gaan zien als iets dat geneest. Ik vind edelstenen heel mooi, en iemand gaf mij laatst nog een steentje en zei: dit steentje is tegen je stress. Ik nam het aan en zei: dit steentje heeft God gemaakt en daarom vind k het mooi, maar God helpt mij in mijn stress, en niet die steen. En ik denk dat wanneer ik het idd ging zien als iets dat ook maar op een of andere manier mijn stress ging verlagen, dat satan dan weer een deur open had gemaakt.

Nu is het voor mij misschien een makkelijkere radicale keuze geweest omdat ik diep in het occulte heb gezeten, overal de betekenis van wist en alles, en doordat ik er jaren mee bezig was en daarna Jezus leerde kennen, alles in 1 keer weg kon doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:38:05 schreef NewBorn het volgende:

[...]

Hoe weet je nou dat God niet werkt? (er worden namelijk genoeg mensen in de naam van God genezen!)

god werkt, maar de mens weet niet hoe god werkt... of god nu werkt door gebed, zalving, natuur, edelstenen noem maar op...

Denk dat het geloven toch een kwestie is wat tussen je oren afspeelt en als je iets hard genoeg gelooft en je gaat er vanuit leven komen die dingen vanzelf een keer op je pad...

Als je leeft uit angst en je gelooft dat alles fout zal gaan... gaat het ook fout...

Dit werkt ook zo andersom...

Dus of je nu gelooft in die edelsteen die jou genezen gaat 'het werkt'

Of je nu in god gelooft die jou genezen gaat 'het werkt'

Geloof is het belangrijkste en dat is de hoop waaruit je leeft...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geloof is inderdaad het belangrijkste. Maar het hangt er vanaf waar je in gelooft, of waar je je vertrouwen op stelt, wat in feite hetzelfde is. Stel je je vertrouwen in een steentje om te genezen, of stel je je vertrouwen in God. Dat is best wel een heel groot verschil.

Niet alles dat werkt, is dus gewoon goed. Wat ik persoonlijk geloof is dat het demonische machten zijn die door die stenen mogelijk iets in de richting van genezingen brengen. Maar zulk soort dingen zullen je altijd ver (proberen te) houden van het kennen van de ware God. En daarom zijn die steentjes dus gewoon zwaar slecht!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:40:53 schreef Eli7 het volgende:

Geloof is inderdaad het belangrijkste. Maar het hangt er vanaf waar je in gelooft, of waar je je vertrouwen op stelt, wat in feite hetzelfde is. Stel je je vertrouwen in een steentje om te genezen, of stel je je vertrouwen in God. Dat is best wel een heel groot verschil.

Dat is voor jou idd een heel groot verschil... het enige verschil dat ik zie is de manier waarop genezing tot stand komt...

Quote:
Niet alles dat werkt, is dus gewoon goed. Wat ik persoonlijk geloof is dat het demonische machten zijn die door die stenen mogelijk iets in de richting van genezingen brengen. Maar zulk soort dingen zullen je altijd ver (proberen te) houden van het kennen van de ware God. En daarom zijn die steentjes dus gewoon zwaar slecht!

Dan is het natuurlijk de vraag welke definitie jij geeft aan goed en kwaad... Vanuit jouw visie vandaan wordt het idd als kwaad beschreven, maar vanuit de andere kant als iets goeds...

Ook de term ware god is in dat verhaal heel discutabel...

Het is maar net welke religie je aanhangt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 20 maart 2006 07:36:28 schreef Michiel het volgende:
Klopt elke maand een andere kleur edelsteen. Zo is april de maand van Diamant

Ow dat is leuk om te weten, ik ben in april jarig en kreeg goud met diamantjes! Stoer...

Maar goed, eerst wil ik graag reageren op Newborn en de users die daarop reageren. Misschien is het een idee om allemaal iets minder prikkelbaar te reageren, deze negatieve reacties hadden misschien 'iets minder' gekunt...

Ontopic: Zelf heeft mij het boek 'de kracht in jezelf' hier een nieuw beeld over gegeven. God kan in jou genezing uitwerken, daar heeft Hij genoeg kracht voor, of denk je dat je ook nog de edelstenen nodig hebt voor die kracht? Die stenen zullen niet de rust veroorzaken, wel wat jij je onderbewuste wijsmaakt.

Stel jij dus, geloven in, dat edelstenen je rust zullen geven, dan zal je onderbewust zijn hier fijnloos aan gehoorzamen!

Maak jij je wijs dat 10 keer touwspringen per dag gezond is, dan zal je onderbewustzijn hier alles aan doen om dit te bewerkstelligen...

Staat er niet in de bijbel dat we bergen kunnen verzetten? God heeft zoveel kracht dat wij geen andere dingen nodig hebben om die kracht werkzaam te zien.

liefs diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Leuk! big-smile.gif

Zo'n beetje iedereen hier heeft het over 'geloven in de kracht van edelsteentjes.'

Daar komt dan een heel verhaal bij of het wel of niet goed is en dat God ook genezend is, of als enige genezend is. God is dan dus de krachtbron.

Maar geloof je ook niet in God? En is het dan niet zo dat je ook in Zijn genezende kracht GELOOFT?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 22 maart 2006 04:43:37 schreef Diana het volgende:

[...]Ow dat is leuk om te weten, ik ben in april jarig en kreeg goud met diamantjes! Stoer...

kreeg ik ook maar eens van dat soort kadootjes puh2.gif

Quote:
Ontopic: Zelf heeft mij het boek 'de kracht in jezelf' hier een nieuw beeld over gegeven. God kan in jou genezing uitwerken, daar heeft Hij genoeg kracht voor, of denk je dat je ook nog de edelstenen nodig hebt voor die kracht? Die stenen zullen niet de rust veroorzaken, wel wat jij je onderbewuste wijsmaakt.

Stel jij dus, geloven in, dat edelstenen je rust zullen geven, dan zal je onderbewust zijn hier fijnloos aan gehoorzamen!

Maak jij je wijs dat 10 keer touwspringen per dag gezond is, dan zal je onderbewustzijn hier alles aan doen om dit te bewerkstelligen...

Staat er niet in de bijbel dat we bergen kunnen verzetten? God heeft zoveel kracht dat wij geen andere dingen nodig hebben om die kracht werkzaam te zien.

liefs diaan

Jij heb het hier over dat je onderbewustzijn er alles aan zal doen om te laten gebeuren wat jij het (jezelf) wijsmaak...

Maar is het in feite dan niet mogenlijk dat dit met alles zo werkt... Dus dat het in weze ook zo met jouw geloof zo kan werken ?

Bedoel in weze maak je jezelf ook wijs dat god jouw geneest, terwijl die ander zegt dat die stenen dat doen...

Het is idd geloof, waardoor je het onmogenlijke mogenlijk maakt... Alleen het mooie is dit werkt met ieder geloof hetzelfde...

Dit is een serieuze vraag en niet bedoeld als aanval, want vind het namelijk een beetje vreemd om alles af te doen alzijnde je onderbewustzijn iets wijs te maken en daarbij wat jij gelooft te ontzien...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom living stone,

Ik denk daarom ook niet dat we er zomaar vanuit moeten gaan dat zulke dingen niet zouden werken. Dat is dan op die manier zeker wel mogelijk, net zoals bijvoorbeeld het gebed. Geloof is een krachtig instrument. Blijkbaar roept het bepaalde krachten in jezelf op, die je aansterken of juist afbreken - afhankelijk van wat je gelooft.

Het gaat er dan niet zozeer om of iets werkt of niet, maar of God het verboden heeft of niet. Heel eenvoudig eigenlijk. En stel dat God ons zou verbieden ons met zulke stenen bezig te houden, dan zal daar wel een achterliggende reden voor zijn. God wil je dan tóch de werking van die stenen onthouden, omdat je anders op iets anders gaat vertrouwen dan op God.

Terwijl God je geschapen heeft en God je het eeuwige leven kan geven of onthouden. God wil dus eenvoudigweg dat je met Hém meegaat en op Hém vertrouwt, omdat Hij je uiteindelijk meer te bieden heeft dan zo'n steen. En Zijn aanbod gaat wat verder dan alleen (tijdelijke) genezing of verlichting.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:20:07 schreef RobertF het volgende:

Sjaloom living stone,

Ik denk daarom ook niet dat we er zomaar vanuit moeten gaan dat zulke dingen niet zouden werken. Dat is dan op die manier zeker wel mogelijk, net zoals bijvoorbeeld het gebed. Geloof is een krachtig instrument. Blijkbaar roept het bepaalde krachten in jezelf op, die je aansterken of juist afbreken - afhankelijk van wat je gelooft.

Ik denk dat ik het hier helemaal met je eens, want idd geloof werkt 2 kanten op...

Geloof je in totale vernietiging van jezelf dan ga je ook kapot...

Alleen is het moeilijk te bepalen wat als afbraak en als aansterken moet worden gezien, want wat de ene als afbraak ziet, ziet weer een ander als opbouw...

Maar ben het niet snel met je eens, maar nu een keer wel...

Quote:
Het gaat er dan niet zozeer om of iets werkt of niet, maar of God het verboden heeft of niet. Heel eenvoudig eigenlijk. En stel dat God ons zou verbieden ons met zulke stenen bezig te houden, dan zal daar wel een achterliggende reden voor zijn. God wil je dan tóch de werking van die stenen onthouden, omdat je anders op iets anders gaat vertrouwen dan op God.

Terwijl God je geschapen heeft en God je het eeuwige leven kan geven of onthouden. God wil dus eenvoudigweg dat je met Hém meegaat en op Hém vertrouwt, omdat Hij je uiteindelijk meer te bieden heeft dan zo'n steen. En Zijn aanbod gaat wat verder dan alleen (tijdelijke) genezing of verlichting.

Ik weet niet of je hier over tijdelijke genezing of permanente genezing kan praten... ikzelf geloof namelijk dat het welzeker permanente genezing kan schenken...

Ik denk zeker dat het wel draaid of iets werkt of niet, want als ik dan naar mijn eigen leven kijk zie ik dat voor mij bijvoorbeeld het christendom als totaal plaatje niet werkt, maar misschien een andere vorm van geloof wel de juiste invloed op mij heeft...

Wel vind ik idd dat je je moet schikken naar de regels van je geloof, want je wilt een bepaalde weg bewandelen dan moet je ook de regels naleven, maar zie dit absoluut niet als must...

Vind het belangrijker om te kijken naar wat werkt en wat niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:56:46 schreef living stone het volgende:
Jij heb het hier over dat je onderbewustzijn er alles aan zal doen om te laten gebeuren wat jij het (jezelf) wijsmaak...

Maar is het in feite dan niet mogenlijk dat dit met alles zo werkt... Dus dat het in weze ook zo met jouw geloof zo kan werken ?

Als eerste wil ik aanstippen dat er staat 'alles aan zal doen' dat betekend niet dat het altijd het gewenste doel zal behalen. In dit leven dat niet volmaakt is zullen denk ik ook dingen buiten ons bereik liggen.

Het laatste stukje van je vraag begrijp ik niet zo, zou je dit nog eens uit willen leggen? (Maar is het in feite dan niet mogenlijk dat dit met alles zo werkt... Dus dat het in weze ook zo met jouw geloof zo kan werken ?)

Quote:
Bedoel in weze maak je jezelf ook wijs dat god jouw geneest, terwijl die ander zegt dat die stenen dat doen...

Dus dan is de vraag, waar haal jij die kracht vandaan? Is dat bij God of is dat bij een andere bron? Het kan dat iemand in stenen geloofd en genezen zal worden, hoe denk je anders dat er mensen genezen door bijvoorbeeld een bezoek aan Jomanda? Als je er helemaal in geloofd... Toch denk ik dat er iets in je niet zal 'genezen', alleen God geneest op een manier die geheel helend is.

Daarbij, het zal echt niet altijd zo gaan als wij denken/ willen. Ook niet met positief denken, dit komt mijn inziens doordat deze wereld niet meer perfect is.

Quote:
Het is idd geloof, waardoor je het onmogenlijke mogenlijk maakt... Alleen het mooie is dit werkt met ieder geloof hetzelfde...

Misschien, ik heb dat andere geloof niet dus dat kan ik je niet vertellen, maar het is aannemelijk. Toch denk ik dat er uiteindelijk wel een verschil is bij welke bron je aanklopt...

Quote:
Dit is een serieuze vraag en niet bedoeld als aanval, want vind het namelijk een beetje vreemd om alles af te doen alzijnde je onderbewustzijn iets wijs te maken en daarbij wat jij gelooft te ontzien...

Wat jij vreemd vind is door verschillende onderzoekers bekeken en onderzocht. Er zijn verschillende onderzoekers die dit als waar aannemen en die er bewijzen voor hebben. Tevens zijn er genoeg voorbeelden in ieders leven, alleen zie je die niet als je er niet op gewezen wordt.

Maar je hebt gelijk, we gaan off topic en dat is niet de bedoeling. Dit is mijn theorie waarom sommige dingen als edelstenen 'werken'.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan kan je die natuurlijk mailen, dan zal ik wat meer achtergrond informatie geven met de namen en feiten van de onderzoekers.

Liefs diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid