Spring naar bijdragen

Heilzame werking Edelstenen?


Aanbevolen berichten

Hoi!

Op een website vond ik de volgende tekst...

Steen van Spiritisten

Spiritisten gebruiken al eeuwenlang amethist vanwege de magische krachten. Het wordt in de bijbel genoemd en de paus draagt een amethisten ring. Veel spiritisten geloven dat amethist zorgt voor de goddelijke kant in alledaagse dingen. Hierdoor voelt je ziel zich thuis in je fysieke lichaam. De kleur paars werd altijd geassocieerd met goddelijke connecties en spiritueel inzicht. Vandaar dat priesters paarse gewaden dragen.

Oerkrachten van Amethist

Amethist wordt al sinds bijbelse tijden gebruikt. Het wordt in Exodus genoemd als één van de twaalf heilige stenen op de borstplaat van de hogepriester Aaron.

Wat vinden jullie hier dan van?

Liefs,

Kit

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Ook de hogepriester van Israel draagt edelstenen op zn borst.

17 En gij zult vervullende stenen daarin vullen, vier rijen stenen, een rij van een Sardis, een Topaas en een Karbonkel; dit is de eerste rij.

18 En de tweede rij van een Smaragd, een Saffier, en een Diamant.

19 En de derde rij, een Hyacint, Agaat en Amethist.

20 En de vierde rij van een Turkoois, en een Sardonix, en een Jaspis; zij zullen met goud ingevat zijn in hun vullingen.

21 En deze stenen zullen zijn met de twaalf namen der zonen van Israël, met hun namen; zij zullen als zegelen gegraveerd worden, elk met zijn naam; voor de twaalf stammen zullen zij zijn.

exodus 28 vers 17 t/m 21. Net die edelestenen die een heilzame werking zouden hebben. Tja you figure it out

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:09:25 schreef KimloveJesus het volgende:

[...]

Thx. Nee die edelsteen is niet slecht, want ook God heeft de stenen gemaakt. Maar het word inderdaad een afgod wanneer wij die steen gaan zien als iets dat geneest. Ik vind edelstenen heel mooi, en iemand gaf mij laatst nog een steentje en zei: dit steentje is tegen je stress. Ik nam het aan en zei: dit steentje heeft God gemaakt en daarom vind k het mooi, maar God helpt mij in mijn stress, en niet die steen. En ik denk dat wanneer ik het idd ging zien als iets dat ook maar op een of andere manier mijn stress ging verlagen, dat satan dan weer een deur open had gemaakt.

Nu is het voor mij misschien een makkelijkere radicale keuze geweest omdat ik diep in het occulte heb gezeten, overal de betekenis van wist en alles, en doordat ik er jaren mee bezig was en daarna Jezus leerde kennen, alles in 1 keer weg kon doen.

Mooie positieve gedachten,houden zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:10:45 schreef Kitty het volgende:

Ik ben heel benieuwd naar meer visies hierop. De ene vind het dus occult, de ander niet..

Ik denk dat de werking van die stenen eenvoudig aantoonbaar zou zijn, als die er zou zijn. Het risico zit dus meer in wat je er zelf bij denkt, dan in de werkelijkheid, maar dat is al eerder genoemd.

Quote:
ik vind het persoonlijk gewoon een ander verhaal worden als het ook in de bijbel genoemd word...

In de Bijbel wordt vrij veel genoemd dat bepaald niet na te volgen is. Las ik ergens dat je katholiek bent?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:18:03 schreef Kitty het volgende:

Ja dat klopt, maar wat heeft dat hier mee te maken?

Uit de Katechismus van de Katholieke Kerk:

Alle praktijken van magie of toverij, waardoor men ernaar streeft de occulte krachten te beheersen om ze aan zich dienstbaar te maken en een bovennatuurlijke macht te verkrijgen over zijn naaste - zelfs al was het om diens gezondheid te redden - zijn ernstig in strijd met de deugd van godsvrucht. Deze praktijken zijn nog meer te veroordelen, wanneer ze vergezeld gaan van de bedoeling schade te berokkenen aan de medemens of wanneer zij een beroep doen op de tussenkomst van boze geesten. Ook het dragen van amuletten is af te keuren. Het spiritisme gaat vaak vergezeld van waarzeggerij of magie. Daarom waarschuwt de kerk de gelovigen om zich ervan te onthouden. Het gebruik van zogenaamde traditionele medicijnen wettigt noch het aanroepen van boze geesten noch het misbruiken van de lichtgelovigheid van sommige mensen.

(nr 2117)

Lijkt me duidelijk, dat dit ook over zogenaamde 'bijzondere' krachten van edelstenen gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zowel diakio als ik zijn ook RK. En de catechismus verwoordt de geloofsleer van de RKK. Eraan houden .. tja, da's een groot woord, ik geef eerlijk toe dat ik dat (zowel in geloof als daden) ook niet helemaal doe. Elke keer groei ik weer een stukje verder. Maar zit je al ergens over te twijfelen, zoals jij over die edelstenen, waarom dan niet gewoon de visie van jouw geloof gevolgd? Immers, als het zwart op wit in de bijbel zou staan, zou je dat wel doen (daar begin je toch dit topic voor?), maar dat is een erg protestantse insteek. Katholieken houden het ook bij de bijbel, maar hebben er nog wat meer bij (traditio).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

ER was ooit een tijd dat artsen en verpleegkundigen ernstige bezwaren hadden tegen die nieuwlichterij van het handenwassen...

Zonder gekheid...je kunt edelstenen natuurlijk occult gebruiken, maar dat kan je met alles.

Als edelstenen helpen dan zou het ook wel eens met hun kleur kunnen samenhangen en dat kleur een effect heeft op de psyche is wel bekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 23 oktober 2006 04:15:58 schreef anastasia het volgende:

Als edelstenen helpen dan zou het ook wel eens met hun kleur kunnen samenhangen en dat kleur een effect heeft op de psyche is wel bekend.

Daar zou je dan niet per definitie edelstenen voor nodig hebben, maar alles in een bepaalde kleur voldoet dan widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Stel je nu eens voor dat al het leven op aarde een ziel heeft. Zelfs een steen.

Stel je nu eens voor dat alles wat we zien wat natuurlijk ontstaat voort komt uit god.

Stel je eens voor dat die steen zoveel jaren en jaren ouder is als de mens. Miljoenen jaren heeft de steen nodig gehad om te groeien, tot de edelsteen die het nu is.

Stel je nu eens voor dat als je in liefde met de steen omgaat. De steen in liefde voor jou zorgt,

Stel je dat nu eens voor.........

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 03 januari 2007 22:33:27 schreef liefde het volgende:

Stel je nu eens voor dat al het leven op aarde een ziel heeft. Zelfs een steen.

Stel je nu eens voor dat alles wat we zien wat natuurlijk ontstaat voort komt uit god.

Stel je eens voor dat die steen zoveel jaren en jaren ouder is als de mens. Miljoenen jaren heeft de steen nodig gehad om te groeien, tot de edelsteen die het nu is.

Stel je nu eens voor dat als je in liefde met de steen omgaat. De steen in liefde voor jou zorgt,

Stel je dat nu eens voor.........

Ja? Wat dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:57:45 schreef Kitty het volgende:

Hoi

Ik ben actief vandaag, nog maar een post..

Wat vinden jullie van het dragen van edelstenen omdat ze je bijvoorbeeld rust zouden kunnen geven. Mag dat?

liefs,

Kitty

Volgens mij is het absoluut niet bijbels en zelfs een vorm van afgoderij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 03 januari 2007 23:05:44 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Volgens mij is het absoluut niet bijbels en zelfs een vorm van afgoderij.

afgoderij zelfs. Dus bijvoorbeeld een stabilo (of hoe je het dan ook schrijft) is gewoon onvervalste afgoderij? Zou je dat misschien toe kunnen lichten.

Niet dat ik geloof in wat voor werking dan ook van edelstenen. (behalve dan de financiele werking knipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 03 januari 2007 23:17:52 schreef Thorgrem het volgende:

behalve dan de financiele werking
knipoog_dicht.gif

Werking van edelstenen zit verstopt in de psychologie. Het geloof in een effect van de steen zet aan tot heilwerking tussen de oren. Het kweekt een bewustzijn om op een positieve manier aan een kwaal te denken in plaats van "ik ben ziek" veranderd de gedachten naar "ik zal beter worden". Het is alleen jammer dat zoveel mensen dat laten gebeuren door een dergelijke steen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 03 januari 2007 23:17:52 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

afgoderij zelfs. Dus bijvoorbeeld een stabilo (of hoe je het dan ook schrijft) is gewoon onvervalste afgoderij? Zou je dat misschien toe kunnen lichten.

Niet dat ik geloof in wat voor werking dan ook van edelstenen. (behalve dan de financiele werking
knipoog_dicht.gif
)

Afgoderij krijg je wanneer je datgene gaat aanbidden wat geschapen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 03 januari 2007 23:31:04 schreef Michiel het volgende:

[...]Werking van edelstenen zit verstopt in de psychologie. Het geloof in een effect van de steen zet aan tot heilwerking tussen de oren. Het kweekt een bewustzijn om op een positieve manier aan een kwaal te denken in plaats van "ik ben ziek" veranderd de gedachten naar "ik zal beter worden". Het is alleen jammer dat zoveel mensen dat laten gebeuren door een dergelijke steen...

denk dat je de psychologische werking op ieder geloof kan toepassen... je heb iemand die geloofd dat een edelsteen hem of haar geneest en je ziet dat dit werkt dus het geloof wordt hierdoor versterkt...

Als ik dan kijk naar de wereldgodsdiensten die hetzelfde zeggen, allen dat dan dmv van hun god zie ik precies hetzelfde zeggen en ook gebeuren...

is zelfs iets wat de bijbel volgens mij zegt dat als je er zonder twijfel in geloofd het ook gebeuren zou... zit naar mijn mening ook pscychologie achter... ziekte zit naar mijn mening voor een heel groot gedeelte tussen je oren, tuurlijk zijn hier uitzonderingen voor, maar opvallend vind ik het wel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus elk geloof is wat jou betreft volkomen inwisselbaar op dit specifieke punt; of je nu in in Jezus, Boeda, Allah, een stukje bergkristal, een biostabiel of Lou de Palingboer gelooft: Als anderen zeggen dat het voor hun heeft gewerkt en je gelooft dat, dan werkt het ook voor jou...?

Wat dat betreft houd mij graag aan:

Quote:

Geloofsbelijdenis van Nicea

Wij geloven in één God, de almachtige Vader, Schepper van de hemel en de aarde, van alle zichtbare en onzichtbare dingen.

En in één Here Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God, geboren uit de Vader voor alle eeuwen, God uit God, Licht uit Licht, waarachtig God uit waarachtig God; geboren, niet geschapen, één van wezen met de Vader; door Hem zijn alle dingen geworden.

Terwille van ons mensen en van ons behoud is Hij neergedaald uit de hemel en vlees geworden door de Heilige Geest uit de maagd Maria en is een mens geworden. Hij is ook voor ons gekruisigd onder Pontius Pilatus, heeft geleden, is begraven. Op de derde dag is Hij opgestaan overeenkomstig de Schriften. Hij is opgevaren naar de hemel, zit aan de rechterhand van de Vader en zal in heerlijkheid weerkomen om te oordelen de levenden en de doden. En zijn rijk zal geen einde hebben.

En in de Heilige Geest, die Here is en levend maakt, die van de Vader en de Zoon uitgaat, die samen met de Vader en de Zoon aangebeden en verheerlijkt wordt, die gesproken heeft door de profeten.

En een heilige, algemene en apostolische kerk.

Wij belijden een doop tot vergeving van de zonden.

Wij verwachten de opstanding van de doden en het leven van de komende eeuw.

Amen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat Living stone op de heilzame werking van het geloof doelt.

Doordat iemand er in geloofd en er hoop uit put zal geestelijke genezing eerder plaatsvinden.

Daar kan het geloof bij helpen, maar voor sommige mensen bijvoorbeeld ook een edelsteen.

Zo is er al wel eens een onderzoek geweest waarin een deel van een groep een echt medicijn voorgeschreven kregen en het andere deel van de groep inhoudloze pillen (dit wisten de patiënten echter niet). Wat de uitkomst was weet ik niet meer, het was wel opzienbarend in ieder geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid