Spring naar bijdragen

God en het lijden


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Wellicht dat niet elke zegening iets op materieel vlak is? Het feit dat het christendom bloeit is al een grote zegening.

Jij lijkt vooral in te zoomen op materiele zaken.

Ik ben het deels met je eens. Maar ik wil het woord 'heil' verbreden. Inderdaad is zegen meer dan alleen materieel. Ik zie uit naar een geestelijke opwekking in Nederland, meer dan economische toename.

Maar 'heil' is niet alleen 'redding', maar ook 'bevrijding, genezing, gezondheid, voorspoed'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 916
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Dat is niet Gods wil. Het is Gods wil dat je gezond en rijk bent.

Jammer toch? Dat het God dan maar niet lukt. Als dat zijn wil is dan faalt Hij flink, op een paar westerlingen na dan. Althans als je het op materieel vlak interpreteerd. Want die arme zieke derde wereld mensen zijn waarschijnlijk geestelijk gezien gezonder en rijker dan wij hier in het westen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Levi. Ik probeer het onderscheid te maken tussen 1. 'lijden om Christus' wil' en 2. 'lijden om des duivels wil'.

1. gaat over vervolging voor het evangelie, zodat Gods Koninkrijk groter wordt op aarde.

2. gaat over ziekte, armoede, verslaving, dood. Hierdoor gaat het slechter met christenen, waardoor de toename van Gods Koninkrijk wordt tegengehouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben het deels met je eens. Maar ik wil het woord 'heil' verbreden. Inderdaad is zegen meer dan alleen materieel. Ik zie uit naar een geestelijke opwekking in Nederland, meer dan economische toename.

Maar 'heil' is niet alleen 'redding', maar ook 'bevrijding, genezing, gezondheid, voorspoed'.

Ook die dingen kun je geestelijk interpreteren. Point is, die dingen ontvang je lang niet altijd in dit leven. Deze wereld is rot. Maar er wacht ons een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
En Jobdan? Die leed aan ziekten die de duivel hem wilde opleggen. Zijn kinderen zijn zelfs vanwege diezelfde duivel gestorven.

Job leefde zoals veel christenen die niet weten wat hun positie is als kind van God. Job stond niet op het verbond met God en Zijn beloften. Pas toen hij zijn vrienden ging zegenen, begonnen de dingen te veranderen. Job was trouwens een van de rijksten op aarde. Hij had een periode van minder dan 2 jaar van lijden. Daarna werd hij 2 keer zo rijk als hij was geweest.

Zoals eerder is vermeld, hoeven wij niet meer als Job te leven, omdat Christus alle ziekten op Zich had genomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik geloof dat er een verschil is tussen zondebesef en schuldgevoel. Zondebesef geeft de Heilige Geest je, zodat je dingen kan verbeteren en je gezegend zult worden door God.

Schuldgevoel geeft de duivel, met de bedoeling dat mensen zich minderwaardig gaan voelen, depressief worden, verslaafd worden, ziek worden, dood gaan en verloren gaan.

De duivel wil mensen vernielen. Jezus wil mensen redden.

Het lijkt mij juist dat schuldgevoel en zondebesef hand in hand gaan.

Zonder het gevoel te hebben dat je iets fout hebt gedaan (schuldgevoel dus), lijkt het me erg moeilijk om ervan overtuigd te raken dat het verkeerd is wat je gedaan hebt en dat je iets dergelijks in de toekomst beter kan laten (zondebesef)..

Maargoed, volgens mij hebben we gewoon verschillende associaties bij de term 'schuldgevoel'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ook die dingen kun je geestelijk interpreteren. Point is, die dingen ontvang je lang niet altijd in dit leven. Deze wereld is rot. Maar er wacht ons een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.

Vanuit de Bijbel kun je leren hoe je die dingen kan ontvangen. De wereld is inderdaad rot. Daarom kun je ook beter een bewoner van Gods Koninkrijk zijn en niet van deze wereld. Wel ín deze wereld, maar dan als in een enclave van Gods Koninkrijk, onder Zijn bescherming. Als je een dubbel paspoort hebt, van het Koninkrijk der Nederlanden én van het Koninkrijk van God, ben je beschermt.

Inderdaad komt er een nieuwe hemel en waarde waar wij zelfs een verheerlijkt lichaam zullen hebben. Da's nóg vetter!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Job leefde zoals veel christenen die niet weten wat hun positie is als kind van God. Job stond niet op het verbond met God en Zijn beloften. Pas toen hij zijn vrienden ging zegenen, begonnen de dingen te veranderen. Job was trouwens een van de rijksten op aarde. Hij had een periode van minder dan 2 jaar van lijden. Daarna werd hij 2 keer zo rijk als hij was geweest.

Ja, en pas toen Jacob het goed wilde maken met zijn broer en gezegend werd bij de Jabbok, begonnen dingen te veranderen. Hij kreeg een blijvende heupblessure...

De redenatie die jij er op nahoud vind ik echt bijzonder vreemd. Er staat van Job geschreven dat hij zó vroom en rechtvaardig was, dat de Eeuwige hem in zijn leven rijkelijk zegende, niet alleen in geestelijk opzicht maar ook in materieel opzicht. Maar de manier waarop jij het nu beschrijft lijkt erop te duiden dat hij eigenlijk een slecht mens was omdat hij zijn vrienden niet zegende... hamer.gif

Quote:
Zoals eerder is vermeld, hoeven wij niet meer als Job te leven, omdat Christus alle ziekten op Zich had genomen.

Ja, dus omdat Hij dat heeft gedaan hoeven wij niet meer ziek te zijn, lijkt de redenatie. Maargoed: waarom schrijft Paulus dan dat hij tijdens zijn reis een van zijn reisgenoten ziek op Milete achter heeft moeten laten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ziekte, armoede, verslaving en dood treffen iedereen, ongeacht of ze christen zijn of satanist of wat dan ook.

Mij niet smile.gif

Quote:
Ik denk dat dit onderscheid dat je maakt, vooral gebaseerd is op een eigen inkleuring van Gods boodschap. Net als trouwens je bewering dat God wil dat wij gezond en rijk zijn. Dat wil Hij wellicht wel, maar dat lijkt me eerder een belofte voor ná dit leven. Het voorbeeld van Job (door jou terzijde geschoven) zegt al genoeg: zijn lijden kwam niet (alleen) van satan.

Ik ben benieuwd van wie dat lijden dan kwam, anders dan satan.

Na dit leven krijgt iedereen rijkdom en gezondheid, dus dan het voor niets zijn dan de Bijbel ons leert rijkdom en gezondheid in dit leven te krijgen.

Quote:
De meeste heiligen die ziekte hebben meegemaakt, of andersoortige ellende die jij vanuit je persoonlijke visie toedicht aan satan, zijn hierdoor juist
dichter bij
God gekomen.

Het kan heel goed dat mensen onder druk van ziekten dichter bij God komen, maar dat is niet Gods opzet. Hij kan het slechte van satan wel ten goede gebruiken, om daarmee de satan te dissen.

Maar het is beter te voorkomen dan te genezen. Liever niet eerst zo'n 'crisis' (als ik het goed heb: grieks voor 'oordeel') in het leven, voordat er zegen komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Levi, blessure Jacob was oudtestamentisch. Inmiddels gedragen door Christus.

Over Job: hij stond (tijdelijk) niet op het verbond en de beloften.

(Wat betreft zieke reisgenoot, ik weet het niet helemaal zeker hoor, maar was die later niet genezen? Zou ik moeten opzoeken.)


Samengevoegd:

Quote:

@ barbapapa

Begrijp ik goed dat je eigenlijk zegt dat christenen niet ziek worden of arm kunnen zijn ?

Misschien beter gezegd: christenen die ziek/arm zijn, zijn in Jezus Christus in staat gesteld gezond en rijk te worden.

Het kan zijn dat de duivel probeert om gezonde/rijke christenen ziek/arm te maken, maar in Christus hebben wij de mogelijkheid gekregen om die aanval af te slaan en overwinning te halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Levi, blessure Jacob was oudtestamentisch. Inmiddels gedragen door Christus.

Over Job: hij stond (tijdelijk) niet op het verbond en de beloften.

(Wat betreft zieke reisgenoot, ik weet het niet helemaal zeker hoor, maar was die later niet genezen? Zou ik moeten opzoeken.)

Mijn moeder heeft een herseninfarct gehad. Is ze nu oudtestamentisch? Of staat ze gewoon (tijdelijk) niet op het verbond en de beloften?

Nou ja, ik weet het niet zeker, maar misschien wordt ze later nog genezen...

hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Levi: ik ken jouw moeder niet, dus kan ook niets over haar zeggen. Wel weet ik dat in Nederland veel christenen wonen die nog leven onder het Oude Verbond en niet staan op het Nieuwe Verbond en de beloften.

Ook al zou jouw moeder nog gevolgen hebben van een infarct, dan geloof ik dat God haar kan en wil genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misschien beter gezegd: christenen die ziek/arm zijn, zijn in Jezus Christus in staat gesteld gezond en rijk te worden.

Het kan zijn dat de duivel probeert om gezonde/rijke christenen ziek/arm te maken, maar in Christus hebben wij de mogelijkheid gekregen om die aanval af te slaan en overwinning te halen.

En hoe doen we dat dan die aanval afslaan, en hoe komt het dat mensen toch nog sterven, kinderen die gehandicapt ter wereld komen, auto-ongeluk waardoor je verlamt wordt ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Een schuldgevoel is niet nodig. Een gevoel van schuld komt van de duivel dus hoef je van hem niet te accepteren. Een christen hoeft niet goed genoeg te zijn om te worden genezen, want het valt niet te verdienen, alleen te ontvangen door genade.

en alle diepgelovigen die niet genezen van een ziekte of er zelfs aan overlijden, die ontvangen het niet omdat???

Quote:
Het enige wat bij mensen vaak speelt, is een gebrek aan kennis over de wil van God. Als je openbaring hebt uit de Bijbel en leest door de Bijbel door en zo tot de ontdekking komt dat het in de hele geschiedenis Gods wil is dat mensen gezond zijn, kun je genezing ontvangen. Het wil nog wel eens helpen als andere christenen (die hierover meer kennis/openbaring hebben) je hiermee helpen.

Dan mogen de christenen die er "meer ervaring" mee hebben weleens stoppen met er over leuteren op forums en de handjes uit de mouwen gaan steken...

Quote:

[...]

Daarom is het juist onvoorwaardelijke liefde van Jezus Christus dat Hij zich eerst liet afranselen, kruisigen, stierf en opstond, voor de nog onbekeerde mensen, zodat Hij daarmee voor iedereen alle ziekten en het hele oordeel droeg, zodat iedereen die het aanneemt daarvan verlost is.

Precies, niet onvoorwaardelijk dus, de voorwaarde is dat je het moet aannemen.

Quote:

Gods Zegen!

dat is een behoorlijk loze kreet voor mij, maar ik wens jou ook niets dan goeds.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de mensen die vrij willen komen van (financiële) schulden en die gezond willen worden en blijven enz. enz., raad ik aan mij te mailen. Ik kan mensen niet zo in no-time vertellen hoe je in je dagelijks leven de satan op elk gebied kan verslaan. Per mail kan ik meer info geven. Dan kan ik bv. ook meer info over Job geven enz. Voel je vrij om te reageren.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

en hoe komt het dat mensen toch nog sterven, kinderen die gehandicapt ter wereld komen, auto-ongeluk waardoor je verlamt wordt ?

Er is een leven mogelijk waarbij mensen niet meer sterven, kinderen niet gehandicapt ter wereld komen en geen auto-ongelukken voorkomen waardoor iemand verlamt zou raken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch jammer dat patienten gegevens (nog) niet openbaar zijn want je maakt mij niet wijs dat de mooi pratende Jubilee mensjes nooit ziek zijn of gewond raken als ze niet opletten bij het oversteken, weet je wanneer ze echt ballen zouden hebben.... als ze allemaal hun medisch dossier bij de huisarts opvragen en dat openbaar maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid