Spring naar bijdragen

God en het lijden


Aanbevolen berichten

Quote:

Kiezen voor ziekte en armoede is geen lijden voor Christus, dit is het negeren van een groot offer van Christus.

Dat kan je uiteraard staven met De Schrift?

Quote:
Je bent pas echt een bikkel die lijdt voor Christus als je morgen op straat de waarheid van het evangelie gaat verkondigen, zieken gaat genezen en demonen gaat uitdrijven.

Dat kan je uiteraard staven aan de hand van De Schrift?

Quote:
Dan zul je net als Stefanus en Paulus worden gestenigd en worden vervolgd.

En zoals Paulus voor dood achtergelaten worden zeker?

Dat gedrag wat jij beschrijft als "lijden voor Christus" is ook wel behoorlijk subjectief ingegeven is het niet? Lijden kan op zoveel verschillende manieren. Heb je wel eens stil gestaan bij de priesters/ pastoren die opgepakt werden in Luxemburg en vast gezet in concentratiekampen, om op die manier de RKK onder druk te zetten om de Joden vervolging te laten plaatsvinden met goedkeuring uit Rome? Denk je dat degene die gevangen zaten niet leden voor het werk van Christus om hun geloof niet te verloochenen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 916
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Laten we het vriendelijk houden. Ik snap je frustratie (of denk het deels te kunnen begrijpen), maar op deze manier reageren helpt ook niet, zeker niet bij een user als Barbapappa.

Ik heb een hekel aan christenen die denken dat ze vervolgd worden in dit land. Dat is wel zo diep en diep triest. Sorry maar dat soort lach je vierkant uit

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zo ken ik er ook nog wel één...

Als een vader zijn kind meerdere malen gewaarschuwd heeft niet met zijn vingers aan een bloedhete verwarming te komen...

En het kind doet het dan toch en brandt zijn vingers.

Wiens schuld is het dan?

Met als enorm verschil dat van god geacht wordt dat hij alwetend is en dus reeds van tevoren weet wat zijn kinderen gaan doen... Daarnaast ga je van je vingers aan een verwarming branden niet dood... als een vader een stopcontact openschroeft terwijl er nog spanning opstaat en dan tegen zn driejarige zoontje zegt... pas op niet aanraken en vervolgens wegloopt is hij wel degelijk schuldig...

Quote:
Je kunt God niet de schuld geven van wat mensen doen. Wij hebben onze eigen verantwoordelijkheden

Maar god heeft op het moment dat hij almachtig/alwetend is, wel degelijk de eindverantwoording...


Samengevoegd:

Quote:

@MarinusCopy: Jezus Christus wil ieder mens genezen van een dubbele hernia. Hij houdt van alle mensen, dus hij wil niet bv. alleen christenen genezen van een dubbele hernia. Dit is een aanbod van Hem aan elke lijder aan een dubbele hernia. Het is de verantwoordelijkheid van de ontvanger van dit aanbod wat deze met dit aanbod doet. Gods zegen.

Heb je enig idee wat voor uitspraak je hier doet? Je zadelt je mede christenen die met een ersntige ziekte kampen ook nog eens op met een misplaatst schuldgevoel omdat ze niet genoeg of niet op de juiste manier zouden geloven en daarom niet genezen, persoonlijk heb ik daar geen ander woord voor dan walgelijk.

Daarnaast vind ik het niet bepaald van onvoorwaardelijke liefde getuigen dat je eerst in iemand moet geloven voordat hij iets voor je doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Uhm, nee dat is niet wat ik bedoelde.. in mijn vergelijking waren Adam en Eva stenen die vielen.. God is de 'beweger'.

Overigens begrijp ik je bericht op mijn profiel niet echt.. ik zie namelijk echt geen reactie van je op mijn post van 16:43:34..

oh, die bedoelde je, sorry.

Quote:

[...]

Wie zet zijn voet in eerste instantie op die plek neer?

[...]

Kijk je wel eens voetbal?

Dat van die voet was om deze situatie uit te leggen, om het duidelijk te maken hoe ik het zie, je weet wat ik bedoel met dit voorbeeld, tuurlijk kan diegene die pijn heeft omdat iemand op zijn voet staat op een verkeerde plek staan, maar in dit voorbeeld niet.

Quote:
[...]

(In de analogie was het volgens mij treffender geweest om voor een rechter te kiezen met een multiple-personality-disorder, ware het niet dat eigenlijk elke vergelijking van God met een vader, rechter of wie dan ook spaak loopt op het simpele punt dat Christenen claimen dat God de schepper is.. van ja, alles..)

[...]

Hen die claimen dat God aan de wieg staat van onze schepping en alles daar omheen, hebben er moeite mee als anderen dan kritisch worden en vragen hoe het dan zit met de andere zijde van het verhaal? Als God verantwoordelijk is voor de bloemetjes, is hij dat ook voor de bijtjes.. als hij verantwoordelijk is voor de vogels, is hij dat ook voor de muggen.. als hij verantwoordelijk is voor malaria, geldt dat ook voor polio, en als hij verantwoordelijk is voor kanker, is hij dat ook voor massamoord, pedofelie en verkrachting.

Door het plotseling inroepen van een of andere 'vrijheid' kom je er niet.. die vrijheid mogen jij en ik dan wel ervaren, maar als je werkelijk de situatie onleedt is het nergens meer te bekennen. Waar baseren we onze keuzes op, waardoor zijn we wie we zijn, wat beïnvloed ons en wat zorgt voor onze emoties.. denk eens goed na en leg mij nu eens uit waar die vrijheid van de mens in zit als je het hebt over een goddelijke schepping.

Ik hoop dat je ik je snap wat je bedoel.

De mens heeft al gekozen voor zijn eigen, de mens wil doen wat het vlees begeert.

God heeft ons (nu wij al voor zonde gekozen hebben) uit genade nog een keuze gegeven, om de eigen ik gedag te zeggen, het vlees aan het kruis te slaan (geestelijk gezien uitteraard) en Jezus te dienen, of door te leven in het vlees en te doen wat je zelf wil.

Dus de keuzes door de Here Jezus Christus te laten maken of zelf keuzes maken.

En ik weet niet of God verantwoordelijk is, ik heb het nooit gelezen in de Bijbel.

De mens is zelf verantwoordelijk in mijn ogen, de mens kon kiezen dicht bij God te leven en Hem alle keuzes te laten maken (in het paradijs) en alles zou goed gaan, of hij kon kiezen voor kennis tussen goed en kwaad en ver van God te zijn en zelf keuzes maken.

Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Samengevoegd:

[...]Heb je enig idee wat voor uitspraak je hier doet? Je zadelt je mede christenen die met een ersntige ziekte kampen ook nog eens op met een misplaatst schuldgevoel omdat ze niet genoeg of niet op de juiste manier zouden geloven en daarom niet genezen, persoonlijk heb ik daar geen ander woord voor dan walgelijk.

Een schuldgevoel is niet nodig. Een gevoel van schuld komt van de duivel dus hoef je van hem niet te accepteren. Een christen hoeft niet goed genoeg te zijn om te worden genezen, want het valt niet te verdienen, alleen te ontvangen door genade. Het enige wat bij mensen vaak speelt, is een gebrek aan kennis over de wil van God. Als je openbaring hebt uit de Bijbel en leest door de Bijbel door en zo tot de ontdekking komt dat het in de hele geschiedenis Gods wil is dat mensen gezond zijn, kun je genezing ontvangen. Het wil nog wel eens helpen als andere christenen (die hierover meer kennis/openbaring hebben) je hiermee helpen.

Quote:

Daarnaast vind ik het niet bepaald van onvoorwaardelijke liefde getuigen dat je eerst in iemand moet geloven voordat hij iets voor je doet.

Daarom is het juist onvoorwaardelijke liefde van Jezus Christus dat Hij zich eerst liet afranselen, kruisigen, stierf en opstond, voor de nog onbekeerde mensen, zodat Hij daarmee voor iedereen alle ziekten en het hele oordeel droeg, zodat iedereen die het aanneemt daarvan verlost is.

Gods Zegen!


Samengevoegd:

Quote:

[...]Dat kan je uiteraard staven met De Schrift?[...]

Yep:

Quote:

Gij kent immers de genade van onze Here Jezus [Christus], dat Hij om uwentwil arm is geworden, terwijl Hij rijk was, opdat gij door zijn armoede rijk zoudt worden. (2 Kor 8,9, NBG)

Nochtans, onze ziekten heeft hij op zich genomen, en onze smarten gedragen; wij echter hielden hem voor een geplaagde, een door God geslagene en verdrukte. (Jes 53,4, NBG)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Een schuldgevoel is niet nodig. Een gevoel van schuld komt van de duivel dus hoef je van hem niet te accepteren.

Waarom zou een schuldgevoel van de duivel komen? Zonder schuldgevoel zou het wel heel moeilijk worden om je zonden als zodanig te herkennen en jezelf (in positieve zin) te ontwikkelen lijkt me...

Ik ben dus erg benieuwd hoe je dit precies ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niet dat mensen het offer negeren en daardoor ziek/arm worden. Ik geloof wel dat door de zondeval mensen ziek/arm kunnen zijn, maar dat Jezus een weg hieruit heeft gemaakt, zodat ze gezond/rijk worden. Jezus is de Weg. God zorgt voor Zijn kinderen en beschermt hen en zorgt ervoor dat mensen die gezond/rijk zijn, niet ziek/arm worden.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Waarom zou een schuldgevoel van de duivel komen? Zonder schuldgevoel zou het wel heel moeilijk worden om je zonden als zodanig te herkennen en jezelf (in positieve zin) te ontwikkelen lijkt me...

Ik geloof dat er een verschil is tussen zondebesef en schuldgevoel. Zondebesef geeft de Heilige Geest je, zodat je dingen kan verbeteren en je gezegend zult worden door God.

Schuldgevoel geeft de duivel, met de bedoeling dat mensen zich minderwaardig gaan voelen, depressief worden, verslaafd worden, ziek worden, dood gaan en verloren gaan.

De duivel wil mensen vernielen. Jezus wil mensen redden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het offer van Jezus was niet alleen sterven voor onze zonden.

Door zijn striemen werden wij genezen slaat op de geseling

Hij draaide vloek om in zegen doordat hij aan een hout gehangen heeft.

      Gal 3,13       

Maar Christus Jezus heeft ons vrijgekocht van deze vloek door voor ons te worden vervloekt, want er staat geschreven: ‘Vervloekt is ieder mens die aan een paal hangt.’

en zo heeft Hij vele dingen gedaan.

Genezing staat ook helemaal los van het eeuwige leven.

We krijgen allemaal een nieuw lichaam dus voor het eeuwige leven is het helemaal niet belangrijk of dit oude lichaam gerepareerd wordt.

2 Kor 1,5

Zoals wij volop delen in het lijden van Christus, zo delen wij volop in de troost die God ons door Christus geeft.

Ik geloof dat dit lijden is waardoor God wordt verhoogd en niet waardoor Hij naar beneden gehaald wordt.

De apostelen werden mishandeld omdat ze in Jezus geloofde, omdat ze het evangelie wilde brengen. Verder spreekt het nieuwe testament dikwijls genoeg over genezingen zowel in de evangeliën als in handelingen en de brieven.

Jacobus 5 (14-16)

14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer.        Is iemand krank onder u? Dat hij tot zich roepe de ouderlingen der Gemeente, en dat zij over hem bidden, hem zalvende met olie in den Naam des Heeren.

Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden. En het gebed des geloofs zal den zieke behouden, en de Heere zal hem oprichten, en zo hij zonden gedaan zal hebben, het zal hem vergeven worden. Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.

Blijkbaar kan er wel een verband bestaan tussen ziek zijn en zonde. Ik geloof echter wel dat als je ziek bent en je zou zonden belijden dat je dit niet moet blijven herhalen. 1 keer vergeving vragen is voldoende om die vergeving ook te ontvangen.

Er staat wel in de bijbel dat we aanhoudend moeten bidden. Misschien moeten we het soms niet zo snel opgeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik geloof niet dat mensen het offer negeren en daardoor ziek/arm worden. Ik geloof wel dat door de zondeval mensen ziek/arm kunnen zijn, maar dat Jezus een weg hieruit heeft gemaakt, zodat ze gezond/rijk worden. Jezus is de Weg. God zorgt voor Zijn kinderen en beschermt hen en zorgt ervoor dat mensen die gezond/rijk zijn, niet ziek/arm worden.

Zeg dat maar tegen Job...


Samengevoegd:

Quote:

Blijkbaar kan er wel een verband bestaan tussen ziek zijn en zonde.

De vrienden van Job dachten dat iig wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jezus was toen nog niet geboren of had nog niet voor Job geleden. Bovendien bleef hij niet ziek en arm. Na afloop werd hij dubbel gezegend

Ironisch dan toch dat juist in landen met een hoge armoede en de meest gruwelijke ziektes het christendom zo bloeit en hier in het rijke westen sterk geseculariseerd is en een kudde naamchristenen hier rond loopt het zo rijk is en mensen zo vreselijk lang gezond kunnen blijven...

Jezus predikte geen welvaardsevangelie. Wel kun je lezen over vervolgingen in Zijn naam. Jezus was op den duur wel geboren, gestorven en opgestaan. Toch werden blijkbaar een hoop discipelen vermoord, en dat was een begin van een grote christen vervolgingen die nog moesten komen.

Wat Jezus trouwens wel preekte was vergeving van zonden. En ook redding en ook een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.

Maar een welvaardsevangelie? Neuh...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ironisch dan toch dat juist in landen met een hoge armoede en de meest gruwelijke ziektes het christendom zo bloeit en hier in het rijke westen sterk geseculariseerd is en een kudde naamchristenen hier rond loopt het zo rijk is en mensen zo vreselijk lang gezond kunnen blijven...

Wat heeft dat er nu mee te maken ?

Trouwens Nigeria kent een grote opwekking en daar is TB Joshua een gebedsgenezer.

En hier in Belgie zijn ook genoeg zieken, ook onder christenen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ironisch dan toch dat juist in landen met een hoge armoede en de meest gruwelijke ziektes het christendom zo bloeit en hier in het rijke westen sterk geseculariseerd is en een kudde naamchristenen hier rond loopt het zo rijk is en mensen zo vreselijk lang gezond kunnen blijven...

Inderdaad. In het rijke westen teren wij nog op de zegeningen van het verleden. De zegeningen in die andere landen zullen toenemen. God heeft heel veel genade en ondanks de zonden in dit land, hebben wij het nog erg goed, qua gezondheid en rijkdom. Maar er zijn hier wel zat mensen met grote problemen, 'welvaartziekten', mensen die zelfmoord plegen, verslaafd zijn enz.


Samengevoegd:

Quote:
Maar een welvaardsevangelie? Neuh...

'Evangelie' betekent 'goede boodschap'.

Zou je het een goede boodschap vinden als Jezus vanuit de hemel op aarde komt en zegt: 'Ik ben gekomen om je arm te maken'?? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Inderdaad. In het rijke westen teren wij nog op de zegeningen van het verleden.

Het verleden?

Bedoel je de tijd van de uitbuiting van de arbeidsklasse, slavernij, horigen? De tijd van de godsdienstoorlogen en vervolgingen? Daar waren zeker een hoop christenen. Vaak ook onder de slachtoffers ervan. Of recenter, van twee enorme wereldoorlogen met miljoenen en miljoenen doden?

Grappig, dus als mensen godsdienstig zijn hebben ze het slecht maar mag hun seculiere nageslacht van de vruchten genieten...


Samengevoegd:

Quote:

'Evangelie' betekent 'goede boodschap'.

Zou je het een goede boodschap vinden als Jezus vanuit de hemel op aarde komt en zegt: 'Ik ben gekomen om je arm te maken'??
smile.gif

Die goede boodschap is (even erg kort door de bocht) dat Jezus onze zonden gedragen heeft aan het kruis en de dood overwonnen heeft. Dat er vergeving en redding is.

Die goede boodschap is niet dat wij lekker gezond en rijk zouden worden. Wij leven nog steeds in een rotte wereld met ziekte en uitbuiting, met het verschil dat wij itt de derde wereld aan de kant van de uitbuiters zitten en het allemaal daarom nog voorspoedig met ons lijkt te gaan. Maar voor de bloeiende christengemeenschap in Noord Korea ligt dat wel anders.

Het klinkt natuurlijk allemaal zo mooi, christen worden met als blijde boodschap een hoop materiële en vleeslijke geneugden. Wat doen die christenen in Afrika toch fout? En hoe krijgen al die rijke en gezonde niet-christenen het toch steeds weer voor elkaar?

Het voordeel van het welvaardsevangelie is dat het zichzelf opblaast, zodra er een hoop tegenslag is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het verleden?

Bedoel je de tijd van de uitbuiting van de arbeidsklasse, slavernij, horigen? De tijd van de godsdienstoorlogen en vervolgingen? Of recenter, van twee enorme wereldoorlogen met miljoenen en miljoenen doden?

Nu heb je het bijna alleen over de werken van satan in het verleden. Nee, ik heb het over de zegeningen in het verleden.

Quote:
Grappig, dus als mensen godsdienstig zijn hebben ze het slecht maar mag hun seculiere nageslacht van de vruchten genieten...

Joden en christenen zijn in het verleden altijd gezegend geweest als ze volgens Gods manieren leefden. En Gods genade duurt lang. Volgens mij noemt ook nog ong. 47% in Nederland zich christen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

'Evangelie' betekent 'goede boodschap'.

Zou je het een goede boodschap vinden als Jezus vanuit de hemel op aarde komt en zegt: 'Ik ben gekomen om je arm te maken'??
smile.gif

Wat was Zijn 'goede' boodschap aan Petrus?

"18 Waarachtig, ik verzeker je: toen je jong was deed je zelf je gordel om en ging je waarheen je wilde, maar wanneer je oud wordt zal een ander je handen grijpen, je je gordel omdoen en je brengen waar je niet naartoe wilt.’ 19 Met deze woorden duidde hij aan hoe Petrus zou sterven tot eer van God. Daarna zei hij: ‘Volg mij.’" (Johannes 21)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Samengevoegd:

[...]

Die goede boodschap is (even erg kort door de bocht) dat Jezus onze zonden gedragen heeft aan het kruis en de dood overwonnen heeft. Dat er vergeving en redding is.

Die goede boodschap is niet dat wij lekker gezond en rijk zouden worden. Wij leven nog steeds in een rotte wereld met ziekte en uitbuiting, met het verschil dat wij itt de derde wereld aan de kant van de uitbuiters zitten en het allemaal daarom nog voorspoedig met ons lijkt te gaan. Maar voor de bloeiende christengemeenschap in Noord Korea ligt dat wel anders.

Het klinkt natuurlijk allemaal zo mooi, christen worden met als blijde boodschap een hoop materiële en vleeslijke geneugden. Wat doen die christenen in Afrika toch fout? En hoe krijgen al die rijke en gezonde niet-christenen het toch steeds weer voor elkaar?

In de hele Bijbel staat het woord 'heil'. In de grondteksten van de Bijbel betekent dit woord 'redding, voorspoed, gezondheid, genezing, vrede' enz. Vraag maar aan je dominee/pastoor.

Let maar op, de armere landen waar het christendom bloeit, zullen gezegend worden.

Inderdaad staat er in de Bijbel ook dat er ongelovigen zijn, die zelf (slechte) manieren vinden om rijk te worden. In de Bijbel staat ook hoe het met hen gaat aflopen (als ze niet uiteindelijk Jezus aannemen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nu heb je het bijna alleen over de werken van satan in het verleden. Nee, ik heb het over de zegeningen in het verleden.

Nee, we hadden het ik meen over het welvaardsevangelie.

Prachtig die zegeningen. Kortom, je kunt dus als christen met al die zegeningen toch in vreselijke armoede en met een belabberde gezondheid leven.

Quote:

Joden en christenen zijn in het verleden altijd gezegend geweest als ze volgens Gods manieren leefden. En Gods genade duurt lang. Volgens mij noemt ook nog ong. 47% in Nederland zich christen.

Vast, en toen het rottiger er aan toe ging was dat percentage nog een heel stuk hoger.

En dan zou je een kloof verwachten tussen die 47 en die 53, maar die is er niet. Een hoop chronisch zieken in die 47 en een hoop super gezonde mensen in die 53. En wat ompmerkelijk, in arme landen hebben christenen het ook niet veel beter dan de andere arme mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Wat was Zijn 'goede' boodschap aan Petrus?

"18 Waarachtig, ik verzeker je: toen je jong was deed je zelf je gordel om en ging je waarheen je wilde, maar wanneer je oud wordt zal een ander je handen grijpen, je je gordel omdoen en je brengen waar je niet naartoe wilt.’ 19 Met deze woorden duidde hij aan hoe Petrus zou sterven tot eer van God. Daarna zei hij: ‘Volg mij.’" (Johannes 21)

Helemaal mee eens. Het is een zegen om voor het evangelie te mogen lijden/sterven. (Dit is wat anders dan te sterven aan een ziekte die de duivel je wil opleggen.)


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Nee, we hadden het ik meen over het welvaardsevangelie.

Prachtig die zegeningen. Kortom, je kunt dus als christen met al die zegeningen toch in vreselijke armoede en met een belabberde gezondheid leven.

Dat is niet Gods wil. Het is Gods wil dat je gezond en rijk bent.

Quote:
[...]

Vast, en toen het rottiger er aan toe ging was dat percentage nog een heel stuk hoger.

En dan zou je een kloof verwachten tussen die 47 en die 53, maar die is er niet. Een hoop chronisch zieken in die 47 en een hoop super gezonde mensen in die 53. En wat ompmerkelijk, in arme landen hebben christenen het ook niet veel beter dan de andere arme mensen.

In het verleden hebben veel mensen geleefd die geloofden dat God wilde dat ze arm waren. Daarom kon God hen niet rijk maken. Hoe kan je iemand iets geven als 'ie niet geloofd dat je het mag aannemen? Hoe kan God iets aan jou geven?

Toch waren er genoeg stinkend rijke calvinsten in de 17e eeuw in Nederland. (Alleen moesten ze nog van de katholieken leren dat je ook mag genieten van je rijkdom knipoog_dicht.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In de hele Bijbel staat het woord 'heil'. In de grondteksten van de Bijbel betekent dit woord 'redding, voorspoed, gezondheid, genezing, vrede' enz. Vraag maar aan je dominee/pastoor.

Let maar op, de armere landen waar het christendom bloeit, zullen gezegend worden.

Inderdaad staat er in de Bijbel ook dat er ongelovigen zijn, die zelf (slechte) manieren vinden om rijk te worden. In de Bijbel staat ook hoe het met hen gaat aflopen (als ze niet uiteindelijk Jezus aannemen).

Wellicht dat niet elke zegening iets op materieel vlak is? Het feit dat het christendom bloeit is al een grote zegening.

Jij lijkt vooral in te zoomen op materiele zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Helemaal mee eens. Het is een zegen om voor het evangelie te mogen lijden/sterven. (Dit is wat anders dan te sterven aan een ziekte die de duivel je wil opleggen.)

En Jobdan? Die leed aan ziekten die de duivel hem wilde opleggen. Zijn kinderen zijn zelfs vanwege diezelfde duivel gestorven.

Ik snap je antwoord niet zo goed. Eerst stel je dat we allemaal rijk en gelukkig zullen worden als we maar christenen zijn en vervolgens stel je dat het juist een zegen is om te lijden, juist omdat we christenen zijn... hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid