Spring naar bijdragen

God en het lijden


Aanbevolen berichten

Jezus heeft al alle schuld afbetaald. Je zou kunnen bidden. 'Heel hard' hoeft niet. Maar er zijn meer manieren/principen in het Koninkrijk van God op het gebied van voorspoed. Niet alleen bidden is een manier om te geloven; er zijn meer manieren.

Onder meer via link kun je hier meer over leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 916
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik begrijp het niet zo goed. Het offer van Jezus was volgens mij juist bedoelt om de relatie tussen mens en God weer in orde te maken. Door Jezus bloed kunnen wij rein worden. Alle schuld en schaamte die wij tegenover God hadden, wordt daarmee afgewassen. Het is zegmaar een verticale werking. (zoals overheid-burger in het publiekrecht). Maar jij wilt Jezus offer ook horizontaal laten werken (zoals in het privaatrecht zegmaar). Maar ik zie niet in waarop je die mogelijkheid baseert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik begrijp het niet zo goed. Het offer van Jezus was volgens mij juist bedoelt om de relatie tussen mens en God weer in orde te maken. Door Jezus bloed kunnen wij rein worden. Alle schuld en schaamte die wij tegenover God hadden, wordt daarmee afgewassen.

Dit ben ik met je eens.

Quote:

Het is zegmaar een verticale werking. (zoals overheid-burger in het publiekrecht). Maar jij wilt Jezus offer ook horizontaal laten werken (zoals in het privaatrecht zegmaar). Maar ik zie niet in waarop je die mogelijkheid baseert.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Misschien kun je dit nog meer verduidelijken voor mij?

Of bedoel je dat ik het -naar mijn mening terecht- doe voorkomen alsof wij mensen meer rechten hebben ten opzichte van de duivel dan veel katholieken/protestanten ooit hebben durven dromen?

Ef 3,20

Hem nu, die blijkens de kracht, welke in ons werkt, bij machte is oneindig veel meer te doen dan wij bidden of beseffen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hand 14,9

Deze man luisterde naar Paulus, wanneer hij sprak, en Paulus keek hem scherp aan en zag, dat hij
geloof
had om genezing te vinden

Meer info op
.

gaaf hé!

Paulus keek hem scherp aan en zag, dat hij geloof had om genezing te vinden!

Wou Heer leer mij dat ook! big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit ben ik met je eens.

[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Misschien kun je dit nog meer verduidelijken voor mij?

Of bedoel je dat ik het -naar mijn mening terecht- doe voorkomen alsof wij mensen meer rechten hebben ten opzichte van de duivel dan veel katholieken/protestanten ooit hebben durven dromen?

Het ging erom dat het offer van Christus ons verlost van de schuld die we tegenover God hebben, dus niet die we tegenover andere mensen hebben. Begrijp je? Ik denk dat de genade verticaal werkt (dus beoogd de relatie tussen mens en God te herstellen) en niet zozeer horizontaal (dus de relatie van mens tot mens).

Zou je je idee van de hemelse bankrekening nog een beetje kunnen verduidelijken? Want ik begrijp niet waar dat idee vandaan komt en wat dat idee inhoud.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het ging erom dat het offer van Christus ons verlost van de schuld die we
tegenover God
hebben, dus niet die we tegenover andere mensen hebben. Begrijp je? Ik denk dat de genade verticaal werkt (dus beoogd de relatie tussen mens en God te herstellen) en niet zozeer horizontaal (dus de relatie van mens tot mens).

Oh, ok. Inderdaad zijn we verlost door Christus van de schuld ten opzichte van God en is de relatie tussen mens en God hersteld.

Daarnaast wil God ons in alle aspecten van ons leven zegenen en elke vloek van ons afnemen (Deut. 28). Als er meerdere dingen in het leven zijn die moeilijk/stroef lopen en iemand staat daarnaast ook nog enkele duizenden euro's in het rood, dan kan iemand daarvan bv. stress, hoofdpijn, buikpijn, misselijkheid, slapeloosheid van hebben. (Hoeft helemaal niet hoor, de een kan heel luchtig leven en de ander kan meer piekeren.) Jezus wil al die vervelende dingen in een leven oplossen en wil ook dat iemand van financiele schuld afkomt. Daardoor komt er weer vrijheid. God is een God van vrijheid. Ook van rust en vrede. Hij wil stress uit het leven van een mens wegdoen. Als iemand niet zou worden verlost van al die rottige dingen in het leven, zou het kunnen dat het leven steeds meer bergafwaarts gaat, misschien geleidelijk, zonder dat iemand het doorheeft. Het zou uiteindelijk kunnen dat iemand in de hulpverlening komt, of drugs gaat gebruiken enz. enz.

Quote:

Zou je je idee van de hemelse bankrekening nog een beetje kunnen verduidelijken? Want ik begrijp niet waar dat idee vandaan komt en wat dat idee inhoud.

Ik wil het wel uitleggen, maar dan verwacht ik weer dat ik dat niet zo 1-2-3 kan doen, dat ik er veel tijd voor nodig heb om het uit te leggen met veel pagina's vragen en antwoorden. Dan denk ik dat ik daarvoor een nieuw topic open, want het is weer een nieuw 'geloofsprincipe' (over financien) smile.gif (Ook zou ik wel info van internet daarover kunnen geven.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Barbapapa" schreef het volgende:

God is een God van vrijheid. Ook van rust en vrede. Hij wil stress uit het leven van een mens wegdoen.

In plaats van dat te willen, zou hij beter maar eens kunnen gaan beginnen. Of geldt dit willen van God alleen voor die paar fundamentalistische christenen op deze bol? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stress kan op meerdere manieren komen. Ik gaf als voorbeeld: financiele schulden. Maar het kunnen nog veel meer dingen zijn. Elke zorg die mensen hebben, kan stress geven. God heeft alleen manieren in de Bijbel beschreven die laten zien hoe je van stress kan afkomen. Die manieren schreef ik al eerder in de vorige pagina's, waarin ik over enkele van de geloofsprincipen schreef, waarmee je kan worden verlost van ziekten, maar bv. ook van stress .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap dat stress meerdere poorzaken kan hebben, maar jij stelt dat God de stress wegneemt. Dan moeten we of concluderen dat mensen met stress geen christen kunnen zijn of dat God niet de stress wegneemt.

Het is heel simpel hoor, door nu toch weer de verantwoording bij mensen neer te leggen doe je af aan jouw hier gepresenteerde Godsbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bp:Ik denk dat we toch een iets andere manier van bijbellezen hebben. De bijbel is geen handboek waar je de dingetjes uit kunt vissen die je nodig hebt zodat je maar voorspoedig zult leven. Ik geloof dat het beter is te leven in soberheid, dan in materiele rijkdom. Ik denk trouwens dat ik je posts niet zo goed begrepen heb, want ik heb nog niet gezien op welke manier ik genezen zou worden. Ook vind ik het jammer als je discutabele dingen aanhaalt en er vervolgens niet op in wilt gaan omdat het offtopic is(wat op zich wel goed is natuurlijk). Dan wil ik je uitnodigen een nieuw topic te openen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Probleem met de stelling dat echte gelovigen niet ziek worden, is dat het zo totaal niet strookt met de realiteit. Er zijn zoveel christenen die toch ziek worden, gewond raken en ook gewoon sterven. Zouden al deze christenen dan niet geloven? Dat lijkt mij zacht gezegd een gewaagde stelling.

Zo ken ik een naaste uit mijn vorige gemeente die elke dag vreselijk veel pijn lijdt en bijna niks meer kan. Maar haar enorme positiviteit en onverschrokken vertrouwen op God zijn inspirerend te noemen. En zo zijn er veel meer gelovigen die lijden, maar er krachtig in het geloof onder blijven en het lijden aan Christus opdragen. Vaak zijn ze nog sterker in het geloof dan jij en ik samen. Een sterker geloof dan deze mensen kun je haast niet hebben.

Maar toch worden ze niet genezen van hun ziekten. Terwijl ze dat echt graag zouden willen. Maar het gebeurt niet. Het scheelt dat ze geestelijk al genezen zijn, maar toch. Je kunt dan natuurlijk de realiteit ontkennen en roepen dat ál die mensen gewoon geen sterk genoeg geloof hebben. En zolang je zelf niet ziek wordt, kun je rustig naar jezelf blijven wijzen als toonbeeld van geloof. Maar dat betekent dus dat blijkbaar niemand in staat is zo'n groot geloof te hebben, behalve jij.

Dus prima, kom maar met je bijbelteksten over genezingen. Negeer de duizenden andere uitleggingen daarover maar en kom vooral met je eigen uitleg. Maar dan ga ik even toetsen of jouw bijbeluitleg in de praktijk wel echt opgaat. Als jouw uitleg betrouwbaar is, dan zal dat onbetwist zo wezen. Dan zullen de kerken vol zitten met uitsluitend onsterfelijke, opvallend gezonde christenen en zul je in het ziekenhuis en op het kerkhof geen enkele christen tegenkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had al meerdere dingen genoemd die kunnen leiden tot genezing.

1. Naar een kerk gaan waar de kracht van God is.

2. Dag en nacht in het Woord blijven (o.a. ps. 1, Jozua 1:8)

3. Doop in de Heilige Geest

Volgens mij had ik nog een principe genoemd, maar daar kan ik even niet opkomen. En zo zijn er wel meer principen.

Ik zal wel een nieuw topic openen over financien (was ik toch al van plan), maar kan niet beloven dat ik gelijk al veel/alle antwoorden kan geven, want ik moet nog meer dingen doen vandaag smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Iedereen: inderdaad, die kant zal het met het christendom wel opgaan. Christenen zullen inderdaad gezond zijn en lang leven. Nu geldt dat nog niet voor alle christenen, maar als deze de hele Goede Boodschap aannemen, zal het zo worden ja.

Ik zal nog bijbelteksten toevoegen.


Samengevoegd:

@Mach: iemand kan wel al christen zijn door een keuze/bekering, maar als deze christen nog wel leeft op bepaalde manieren die stress kan veroorzaken, kan God daar op dat moment ook niks aan doen. Als iemand 2000 euro schuld heeft, omdat 'ie een flatscreen-tv wil, kan dat stress geven. Er zijn ook christenen die een flatscreen kopen terwijl ze er eigenlijk geen geld voor hebben. (En dan heb ik het nog niet eens over mensen die buiten hun eigen fout in de schulden zijn gekomen.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Ik ga naar de kerk, waar God aanwezig is (immers, waar twee of meer in Zijn Naam vergadert zijn )

2) het Woord is Jezus? Dat ben ik niet. Ik val elke keer weer op m'n neus als ik iedere dag de fout weer in ga.

3) Er zijn verschillende theologiën over de doop in de Heilige Geest en ik verwacht dat ik niet dezelfde als juist zie als jij.

(ik vond trouwens een klein complimentje wel op z'n plaats: Ik heb het idee dat je rustiger en doordachter reageert dan eerst, dat vind ik prettig smile.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid