Spring naar bijdragen

God en het lijden


Aanbevolen berichten

Hier link heb ik een topic geopend over financien.


Samengevoegd:

@KarinW

Bedankt voor je compliment.

1. Klopt inderdaad.

2. Er bestaat een mogelijkheid altijd te leven in Christus, in Zijn bescherming. Het kan inderdaad zijn dat je nog (kleine) fouten maakt, maar dan kun je je daarna direct daarvan bekeren, om vergeving vragen en dan sta je weer in de positie van 'rechtvaardige'. De rechtvaardige leeft in de volledige bescherming van God (psalm 91).

3. Het kan inderdaad dat we van mening hierover verschillen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 916
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
"Barbapapa" schreef het volgende:

Nope, geldt voor elke christen. (Zelfs voor alle mensen is dat bedoeld.) Hij wil het niet alleen, Hij kan het ook en doet het ook.

Geldt het voor alle christenen? Blijkbaar niet, want het gebeurt niet. Christenen worden niet meer geholpen dan niet-christenen. Dat betekent niet dat God iedereen gelijk behandelt, maar dat hij niks uitvoert. Als hij wel wat uitvoerde, zou er meer te zien zijn dan die enkele toevalligheden.

Quote:
"Barbapapa" schreef het volgende:

Ik had al meerdere dingen genoemd die kunnen leiden tot genezing.

1. Naar een kerk gaan waar de kracht van God is.

2. Dag en nacht in het Woord blijven (o.a. ps. 1, Jozua 1:8)

3. Doop in de Heilige Geest

Wat een onzin. Het is gelukkig nog niet zo beroerd als die 50 wegen tot genezing van Jan Zijlstra. Die had zo eens even 50 voorwaarden opgesteld voordat God je zou genezen. Voordat je aan die voorwaarden voldoet, ben je heiliger dan God zelf! Onzin dus. Het zijn echt niet zozeer de heiligen die worden genezen, absoluut niet. Af en toe lijkt het alsof iemand genezen wordt, maar dat is allemaal schijn of verkeerde interpretatie. Goddelijke genezingen gebeuren niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jezus heeft al alle schuld afbetaald. Je zou kunnen bidden. 'Heel hard' hoeft niet. Maar er zijn meer manieren/principen in het Koninkrijk van God op het gebied van voorspoed. Niet alleen bidden is een manier om te geloven; er zijn meer manieren.

Onder meer via
kun je hier meer over leren.

Je wilt toch niet écht, serieus beweren, dat jij gelooft dat Jezus voor mij mijn hypotheek zou kunnen afbetalen hè? hamer.gif Ja, niet dat Hij het zou kúnnen (dat geloof ik ook wel, Hij kan wel gekkere dingen ook), maar dat Hij het ook mogelijkwijs zou dóen. What's the use!? verbaasd.gif


Samengevoegd:

Quote:

Probleem met de stelling dat echte gelovigen niet ziek worden, is dat het zo totaal niet strookt met de realiteit.

Nee hoor, dat strookt prima met de realiteit. Dat zijn dan immers geen echte gelovigen, dat snapt toch elke rechtgeaarde christen? hamer.gifmuur.gif


Samengevoegd:

Quote:

@Iedereen: inderdaad, die kant zal het met het christendom wel opgaan. Christenen zullen inderdaad gezond zijn en lang leven. Nu geldt dat nog niet voor alle christenen, maar als deze de hele Goede Boodschap aannemen, zal het zo worden ja.

Ah ja, ze nemen niet het gehele Evangelie aan, dat verklaart natuurlijk dat ze kanker krijgen of door een auto worden overreden muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Geldt het voor alle christenen? Blijkbaar niet, want het gebeurt
niet
. Christenen worden niet meer geholpen dan niet-christenen. Dat betekent niet dat God iedereen gelijk behandelt, maar dat hij niks uitvoert. Als hij wel wat uitvoerde, zou er meer te zien zijn dan die enkele toevalligheden.

Rom 2,11

Want er is geen aanzien des persoons bij God.

Ef 6,9

En gij, heren, handelt evenzo jegens hen; laat het dreigen na. Gij weet immers, dat hun en uw Heer in de hemelen is, en bij Hem is geen aanzien des persoons.

Kol 3,25

Want wie onrecht doet, zal zijn onrecht terugontvangen, en er is geen aanzien des persoons.

1 Petr 1,17

En indien gij Hem als Vader aanroept, die zonder aanzien des persoons naar ieders werk oordeelt, wandelt dan in vreze de tijd uwer vreemdelingschap

Jij ziet dat misschien niet gebeuren, maar ik zie het elke week gebeuren.

Quote:

[...]

Wat een onzin. Het is gelukkig nog niet zo beroerd als die 50 wegen tot genezing van Jan Zijlstra. Die had zo eens even 50 voorwaarden opgesteld voordat God je zou genezen. Voordat je aan die voorwaarden voldoet, ben je heiliger dan God zelf! Onzin dus. Het zijn echt niet zozeer de heiligen die worden genezen, absoluut niet. Af en toe lijkt het alsof iemand genezen wordt, maar dat is allemaal schijn of verkeerde interpretatie. Goddelijke genezingen gebeuren niet.

Dat zijn geen voorwaarden, maar redenen die kúnnen gebeuren. Maar deze hoeven er helemaal niet te zijn. Mensen genezen soms in 1 klap.

Genezingen gebeuren elke week op vele plaatsen in Nederland. Inderdaad worden niet alleen de heiligen (=gelovigen) genezen, ook de niet-/andersgelovigen.


Samengevoegd:

Quote:

Als je niet kan zwemmen ligt het aan 't water. Als je ziek bent, dan ligt het aan jezelf, niet aan God. Waar komt al die rotzooi dan *** vandaan! (soms wordt ik pissig van dit soort idiotie, mijn excuses)

Ellende komt van satan, Goede Boodschap komt van Jezus.

Wil je goede dingen in je leven, volg dan Jezus.

Hosea 4

6b Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis.

Mat 12,15

Maar Jezus doorzag het en ging vandaar weg. En velen volgden Hem en Hij genas hen allen

Markus 6

2 En toen de sabbat aangebroken was, begon Hij te leren in de synagoge. En zeer velen van die Hem hoorden, stonden versteld en zeiden: Waar heeft Hij deze dingen vandaan en wat is dat voor een wijsheid, die Hem gegeven is? En zulke krachten, als door zijn handen geschieden? 3 Is dit niet de timmerman, de zoon van Maria, en de broeder van Jakobus en Jozef en Judas en Simon? En behoren zijn zusters hier niet bij ons? En zij namen aanstoot aan Hem. 4 En Jezus zeide tot hen: Een profeet is alleen in zijn vaderstad en onder zijn verwanten en in zijn huis ongeëerd. 5 En Hij kon daar geen enkele kracht doen; alleen genas Hij enige zieken door handoplegging. 6 En Hij verwonderde Zich over hun ongeloof.

En Hij ging de omliggende dorpen rond en leerde.

Jezus leerde hen, om zo hun ongeloof te doen omzetten in geloof. Door gebrek aan kennis gaat Gods volk te gronde. Als mensen niet allemaal genezen, zoals in Matt. 12:15 (en andere plaatsen in de Bijbel), moeten de mensen meer kennis/onderwijs krijgen om toe te nemen in geloof.

Wil je genezen worden? Neem dan geen aanstoot aan Jezus, Zijn Woord en Zijn Goede Boodschap (van o.a. genezing).

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Barbapapa: Bijbelteksten hebben voor mij geen waarde als betrouwbare feiten. Je zal toch met iets beters moeten komen.

Quote:
"Barbapapa" schreef het volgende:

Genezingen gebeuren elke week op vele plaatsen in Nederland. Inderdaad worden niet alleen de heiligen (=gelovigen) genezen, ook de niet-/andersgelovigen.

Kan je dit onderbouwen (met feiten)?

Quote:
"Barbapapa" schreef het volgende:

Ellende komt van satan, Goede Boodschap komt van Jezus.

Wil je goede dingen in je leven, volg dan Jezus.

De goede boodschap die Jezus bracht, is het volgende: bekeer je, het hemels koninkrijk is dichtbij (Mat. 3:2, Mat. 4:17, Mat. 10:7). Degene die zich bekeert en leeft naar het hemels koninkrijk heeft een goed leven. Geestelijk, niet zozeer lichamelijk. Echter zorgt een gezonde geest voor een gezond lichaam. Daar hoef je geen christen voor te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Barbapapa: Bijbelteksten hebben voor mij geen waarde als betrouwbare feiten. Je zal toch met iets beters moeten komen.

Alleen door Gods Woord kun je geloven.

Quote:
[...]

Kan je dit onderbouwen (met
feiten
)?

Je kan er zelf ooggetuige van worden door er zelf heen te gaan. Verder zou ik je inderdaad een hoop websites kunnen geven met feiten smile.gif

Quote:
[...]

De goede boodschap die Jezus bracht, is het volgende: bekeer je, het hemels koninkrijk is dichtbij (Mat. 3:2, Mat. 4:17, Mat. 10:7). Degene die zich bekeert en leeft naar het hemels koninkrijk heeft een goed leven. Geestelijk, niet zozeer lichamelijk. Echter zorgt een gezonde geest voor een gezond lichaam. Daar hoef je geen christen voor te zijn.

Het Koninkrijk van God houdt in: een Goede Boodschap van redding, vrede, blijdschap, rust, bescherming, gezondheid, voorspoed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Barbapapa" schreef het volgende:

Alleen door Gods Woord kun je geloven.

Onjuist. Geloven wordt veroorzaakt óf door indoctrinatie óf door goede argumenatie. En de argumentatie kan uiteindelijk de indoctrinatie overwinnen.

Quote:
"Barbapapa" schreef het volgende:

Je kan er zelf ooggetuige van worden door er zelf heen te gaan. Verder zou ik je inderdaad een hoop websites kunnen geven met feiten

Heengaan naar waar? En laat die websites maar 'ns zien.

Quote:
"Barbapapa" schreef het volgende:

Het Koninkrijk van God houdt in: een Goede Boodschap van redding, vrede, blijdschap, rust, bescherming, gezondheid, voorspoed.

Dat is de interpretatie van jouw kerk/geloofsgemeenschap en van jezelf. En het is op de een of andere manier ook wel enigszins af te leiden uit de Bijbel (door wat te zigzaggen, context negerend). Het hemelse koninkrijk is de toestand dat de kleinste de grootste, de eerste de laatste is. De plaats waar Gods wil boven alles staat en de mensen dus eigenlijk 'slaven' zijn (en dat noemen ze vrijgekocht).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Onjuist. Geloven wordt veroorzaakt óf door indoctrinatie óf door goede argumenatie. En de argumentatie kan uiteindelijk de indoctrinatie overwinnen.

Onjuist. In de natuurlijke/vleselijke/wetenschappelijke wereld werkt dit misschien zo, maar hier niet. Je moet het aannemen door te geloven als een kind. Je kunt het aannemen op een geestelijke manier.

[...]

Quote:

Heengaan naar waar? En laat die websites maar 'ns zien.

Heengaan naar een gemeente waar de kracht, wonderen, tekenen en genezingen van God zijn. Linx bv.: link, link , link

[...]

Quote:

Dat is de interpretatie van jouw kerk/geloofsgemeenschap en van jezelf. En het is op de een of andere manier ook wel enigszins af te leiden uit de Bijbel (door wat te zigzaggen, context negerend). Het hemelse koninkrijk is de toestand dat de kleinste de grootste, de eerste de laatste is. De plaats waar Gods wil boven alles staat en de mensen dus eigenlijk 'slaven' zijn (en dat noemen ze vrijgekocht).

Door openbaring zie je dat het in het Woord staat, dat God het al vanaf de schepping zo bedacht heeft.

Inderdaad worden mensen die zich onderwerpen aan God, door Hem verhoogd.

God heeft mensen geadopteerd als Zijn kinderen, waardoor deze dezelfde voorrechten krijgen als het eerstgeboren Kind van God: Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Onjuist. In de natuurlijke/vleselijke/wetenschappelijke wereld werkt dit misschien zo, maar hier niet. Je moet het aannemen door te geloven als een kind. Je kunt het aannemen op een geestelijke manier.

geloven is idd vertrouwen, maar een goede argumentatie of indoctrinatie willen wel helpen om tot dat vertrouwen te komen.

Quote:
Heengaan naar een gemeente waar de kracht, wonderen, tekenen en genezingen van God zijn. Ik zal linx geven.

sorry geen behoefte aan. Ik heb geen zichtbare tekenen nodig om te geloven.

Quote:
Door openbaring zie je dat het in het Woord staat, dat God het al vanaf de schepping zo bedacht heeft.

Inderdaad worden mensen die zich onderwerpen aan God, door Hem verhoogd.

God heeft mensen geadopteerd als Zijn kinderen, waardoor deze dezelfde voorrechten krijgen als het eerstgeboren Kind van God: Jezus.

Ja, maar die openbaring is doorspekt van interpretatie, omdat wie de bijbel ook leest, zal dat altijd doen door een bepaalde bril, die gevormd wordt door de tijd, de plaats, de cultuur waarin je leeft, je religieuze achtergrond, opleiding en interesses. Je komt gewoon niet los van die bril, want dan zou je opgelost zijn in het niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]geloven is idd vertrouwen, maar een goede argumentatie of indoctrinatie willen wel helpen om tot dat vertrouwen te komen.

Dat is inderdaad waar. Waar mogelijk zal ik dit ook doen. Alleen het allerlaatste deeltje kan ik niet doen, dat is een werk van de Heilige Geest en heeft ook te maken met de mate van openheid van het hart van de lezer.

Quote:
[...]sorry geen behoefte aan. Ik heb geen zichtbare tekenen nodig om te geloven.

Dat is heel goed.

2 Kor 5,7

want wij wandelen in geloof, niet in aanschouwen

Quote:
[...]Ja, maar die openbaring is doorspekt van interpretatie, omdat wie de bijbel ook leest, zal dat altijd doen door een bepaalde bril, die gevormd wordt door de tijd, de plaats, de cultuur waarin je leeft, je religieuze achtergrond, opleiding en interesses. Je komt gewoon niet los van die bril, want dan zou je opgelost zijn in het niets.

Dat is enigszins waar. Daarom is het in sommige gevallen nodig dat mensen valse tradities achter zich laten om de waarheid van het 'volle' evangelie te kunnen aannemen. Ik heb het hier wel over 'valse' tradities, niet over goede tradities.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Barbapapa" schreef het volgende:

Onjuist. In de natuurlijke/vleselijke/wetenschappelijke wereld werkt dit misschien zo, maar hier niet. Je moet het aannemen door te geloven als een kind. Je kunt het aannemen op een geestelijke manier.

Er is niets meer dan de natuurlijke/vleselijke/wetenschappelijke wereld (kortom: het materiële). Maar goed, dan nog. Wat jij bedoelt is verstand op nul en alles aannemen als een kind. Dat is nooit verstandig. Ik weet dat je het geen leuke opmerking vindt van me, maar Jezus maakte een stomme fout om te zeggen dat je moet geloven als een kind. Een kind gelooft alles wat je hem voorhoudt, van de kerstman, tot het monster onder het bed, tot elfen en kabouters. Dat is nou niet bepaald een betrouwbaar geloof.

Dus inderdaad, dan kom je op drie oorzaken van geloof: indoctrinatie, simpele aanname en argumentatie. De argumenatie is de beste, want die is ergens op gebaseerd.

Quote:
"Barbapapa" schreef het volgende:

Door openbaring zie je dat het in het Woord staat, dat God het al vanaf de schepping zo bedacht heeft.

Door openbaring kreeg Mohammed het idee van zijn koran. Openbaringen zijn niet betrouwbaar alszijnde feiten. Dus als je al een openbaring hebt, stel deze dan niet boven de algemene kennis.

Quote:
"marliesje" schreef het volgende:

sorry geen behoefte aan. Ik heb geen zichtbare tekenen nodig om te geloven.

Ik vroeg om die links. knipoog_dicht.gif

Quote:
"marliesje" schreef het volgende:

Ja, maar die openbaring is doorspekt van interpretatie, omdat wie de bijbel ook leest, zal dat altijd doen door een bepaalde bril, die gevormd wordt door de tijd, de plaats, de cultuur waarin je leeft, je religieuze achtergrond, opleiding en interesses. Je komt gewoon niet los van die bril, want dan zou je opgelost zijn in het niets.

Wijze woorden. smile.gif Maar je kan wel loskomen van die bril, of in ieder geval het afstellen.

Quote:
"Barbapapa" schreef het volgende:

Dat is enigszins waar. Daarom is het in sommige gevallen nodig dat mensen valse tradities achter zich laten om de waarheid van het 'volle' evangelie te kunnen aannemen. Ik heb het hier wel over 'valse' tradities, niet over goede tradities.

En wie bepaalt volgens jou wat de goede en de valse tradities zijn? God? Door middel van openbaringen (bij ieder persoon weer verschillend vreemd genoeg)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is inderdaad waar. Waar mogelijk zal ik dit ook doen. Alleen het allerlaatste deeltje kan ik niet doen, dat is een werk van de Heilige Geest en heeft ook te maken met de mate van openheid van het hart van de lezer.

ik denk eigenlijk dat jij er helemaal niets aan kan doen als iemand gaat geloven. Dat is helemaal Gods werk. Daar heb jij niet aanmeegewerkt.

Quote:
[...]

Dat is enigszins waar. Daarom is het in sommige gevallen nodig dat mensen valse tradities achter zich laten om de waarheid van het 'volle' evangelie te kunnen aannemen. Ik heb het hier wel over 'valse' tradities, niet over goede tradities.

wat zijn valse tradities en wat zijn goede tradities? En hoezo zouden tradities je kunnen tegenhouden het evangelie aan te nemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]ik denk eigenlijk dat jij er helemaal niets aan kan doen als iemand gaat geloven. Dat is helemaal Gods werk. Daar heb jij niet aanmeegewerkt.

Inderdaad is er helemaal niks waar ik over zou kunnen roemen. Ik kan er alleen wel of niet voor kiezen om een gehoorzaam gereedschap te zijn, zodat God het gereedschap kan gebruiken voor het werk.

1 Kor. 9

16 Want indien ik het evangelie verkondig, heb ik geen stof tot roemen. Immers, ik ben ertoe genoodzaakt. Want wee mij, indien ik het evangelie niet verkondig!

Quote:
[...]

wat zijn valse tradities en wat zijn goede tradities? En hoezo zouden tradities je kunnen tegenhouden het evangelie aan te nemen?

2 Tim 3:5

2 De mensen zullen egoïstisch zijn, geldzuchtig, zelfingenomen en arrogant. Ze zullen God lasteren, geen ontzag tonen voor hun ouders, ondankbaar zijn en niets heilig achten. 3 Ze zullen harteloos zijn, onverzoenlijk, lasterziek, onbeheerst en wreed. Ze zullen het goede haten 4 en onbetrouwbaar, roekeloos en verblind zijn. Het genot zullen ze meer liefhebben dan God, 5 ze zullen de schijn van vroomheid ophouden, maar de kracht ervan miskennen. Keer je af van zulke mensen.

Matt. 15:6

1 Toen kwamen er vanuit Jeruzalem farizeeën en schriftgeleerden naar Jezus. Ze vroegen hem: 2 'Waarom overtreden uw leerlingen de tradities van onze voorouders? Ze wassen hun handen niet voor ze hun brood eten.' 3 Hij gaf hun ten antwoord: 'En waarom overtreedt u het gebod van God, alleen om uw eigen traditie in stand te houden? 4 Want God heeft gezegd: 'Toon eerbied voor uw vader en moeder,' en ook: 'Wie zijn vader of moeder vervloekt, moet ter dood gebracht worden.' 5 Maar u leert: 'Wie tegen zijn vader of moeder zegt: 'Alles wat van mij is en voor u van nut had kunnen zijn, bestem ik tot offergave,' 6 die hoeft zijn ouders geen eerbied te tonen.' Zo ontkracht u het woord van God uit eerbied voor uw eigen traditie. 7 Huichelaars, wat is Jesaja's profetie toch toepasselijk op u:

8 'Dit volk eert mij met de lippen,

maar hun hart is ver van mij;

9 tevergeefs vereren ze mij,

want ze onderwijzen hun eigen leer,

voorschriften van mensen.'

Kol.2

8 Wees op uw hoede en laat u niet meeslepen door holle en misleidende theorieën die op menselijke tradities zijn gebaseerd en zich richten op de machten van de wereld en niet op Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Inderdaad is er helemaal niks waar ik over zou kunnen roemen. Ik kan er alleen wel of niet voor kiezen om een gehoorzaam gereedschap te zijn, zodat God het gereedschap kan gebruiken voor het werk.

1 Kor. 9

16 Want indien ik het evangelie verkondig, heb ik geen stof tot roemen. Immers,
ik ben ertoe genoodzaakt
. Want wee mij, indien ik het evangelie niet verkondig!

Deze tekst gaat helemaal niet over het feit dat Paulus bezig is met verkondigen. Hij geeft in 1Kor.9 de Kortinthiërs de les, dat het vrij logisch is, dat Barnabas en hij geld ontvangen voor de tijd wat ze in de gemeente stoppen. Hij maakt niet voor niets de vergelijking met de boer in vers 10. In vers 15 vervolgt hij dat ondanks dat het logisch is dat hij vergoeding zou ontvangen voor zijn inspanningen van de kerk, hij er geen gebruik van zal maken, omdat hij het als een noodzaak ziet het evangelie te verkondigen (vers 16). Hij beschouwt de vruchten van zijn werk als zijn loon. Kortom dit stuk gaat over het vragen van geld. Paulus vindt dat hij geen geld hoeft te vragen omdat hij werkt uit innerlijke noodzaak. De titel is niet voor niets: De vrijheid van de appostelen.

Quote:
[...]

2 Tim 3:5

2 De mensen zullen egoïstisch zijn, geldzuchtig, zelfingenomen en arrogant. Ze zullen God lasteren, geen ontzag tonen voor hun ouders, ondankbaar zijn en niets heilig achten. 3 Ze zullen harteloos zijn, onverzoenlijk, lasterziek, onbeheerst en wreed. Ze zullen het goede haten 4 en onbetrouwbaar, roekeloos en verblind zijn. Het genot zullen ze meer liefhebben dan God, 5 ze zullen de schijn van vroomheid ophouden,
maar de kracht ervan miskennen
. Keer je af van zulke mensen.

Wat heeft dit met traditie te maken? Mensen zullen vroom zijn, maar dat vind je terug in alle kerken. Ik ben anderhalf jaar geleden van de charismatische kerk naar een gereformeerde bondskerk verkast omdat ik merkte bij mezelf dat ik een schijnbeleving had in de charismatische kerk waar ik toen naar toeging (en omdat ik een preek met inhoud wilde). Je kan prima faken dat je valt in de geest, bidt en zingt in tongentaal en allerlei emoties vertoont. Dat is ook vroom en traditioneel.

Quote:
Matt. 15:6

1 Toen kwamen er vanuit Jeruzalem farizeeën en schriftgeleerden naar Jezus. Ze vroegen hem: 2 'Waarom overtreden uw leerlingen de tradities van onze voorouders? Ze wassen hun handen niet voor ze hun brood eten.' 3 Hij gaf hun ten antwoord: 'En waarom overtreedt u het gebod van God, alleen om uw eigen traditie in stand te houden? 4 Want God heeft gezegd: 'Toon eerbied voor uw vader en moeder,' en ook: 'Wie zijn vader of moeder vervloekt, moet ter dood gebracht worden.' 5 Maar u leert: 'Wie tegen zijn vader of moeder zegt: 'Alles wat van mij is en voor u van nut had kunnen zijn, bestem ik tot offergave,' 6 die hoeft zijn ouders geen eerbied te tonen.' Zo
ontkracht u het woord van God
uit eerbied voor uw eigen traditie. 7 Huichelaars, wat is Jesaja's profetie toch toepasselijk op u:

8 'Dit volk eert mij met de lippen,

maar hun hart is ver van mij;

9 tevergeefs vereren ze mij,

want ze onderwijzen hun eigen leer,

voorschriften van mensen.'

pas deze tekst zelf is toe op een concrete situatie. Bijbelteksten zijn leuk, maar wie zou je er mee aan willen spreken.

Quote:
Kol.2

8 Wees op uw hoede en laat u niet meeslepen door holle en misleidende theorieën die op menselijke tradities zijn gebaseerd en zich richten op de machten van de wereld en niet op Christus.

Het is niet gezegd dat deze tekst specifiek over kerkelijke tradities gaat. Je zou deze tekst ook kunnen toepassen op politieke ideologiën, filosofie, wetenschap.


Samengevoegd:

zullen we het weer over God en het lijden gaan hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

worshippy.gif

Ik schreef al:

2 Kor 5,7

want wij wandelen in geloof, niet in aanschouwen

Het gaat helemaal niet om de wonderen. De wonderen zijn een gevolg van een daad van liefde van God. God geeft genezingen, gezondheid, bevrijding, verlossing, rust, vrede, blijdschap en voorspoed uit liefde. Daar heeft Hij een hoge prijs voor betaalt. Jezus heeft met Zijn leven betaald en Zijn bloed laten vloeien. Ook had Hij zich laten martelen.


Samengevoegd:

Quote:

zullen we het weer over God en het lijden gaan hebben?

Prima. Zal ik dan niet antwoorden op jouw reacties over tradities?

Ik geloof namelijk dat er veel mensen en gemeenten zijn die volgens bepaalde tradities leven en daarmee de kracht van God ontkennen.

Het is juist deze kracht waarmee God de mensen wil genezen, bevrijden, verlossen, rust geven, voorspoedig maken enz. . Die kracht lijkt mij dus nogal essentieel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shalom,

Graag wil ik iets uit het Woord van El Shaddai delen, waarmee we kunnen zien hoe goed God is Die wij dienen!

2 Kon. 4

1 Een van de vrouwen der profeten riep tot Elisa om hulp en zeide: Uw knecht, mijn man, is gestorven, en gij weet zelf, dat uw knecht de HERE vreesde. En nu is de schuldeiser gekomen om mijn beide kinderen als slaven voor zich weg te halen. 2 En Elisa vroeg haar: Wat kan ik voor u doen? Vertel mij, wat gij in uw huis hebt. En zij antwoordde: Uw dienstmaagd heeft niets in huis behalve een kruikje olie. 3 Toen zeide hij: Ga heen, vraag buitenshuis vaten van al uw buren, ledige vaten; laat het er niet weinige zijn. 4 Ga dan naar binnen, sluit de deur toe achter u en uw zonen en giet in al die vaten; en wat vol is, moet ge laten wegzetten. 5 Zij ging van hem weg, sloot de deur achter zich en haar zonen toe; dezen plaatsten steeds (de vaten) bij haar en zij goot steeds door. 6 Toen de vaten vol waren, zeide zij tot haar zoon: Breng mij nog een vat. Maar hij zeide tot haar: Er is geen vat meer. Toen hield de olie op te stromen. 7 Zij ging het de man Gods vertellen, en deze zeide: Ga heen, verkoop de olie en betaal uw schuld, en leef met uw zonen van het overige.

Hier was een vrouw onder het Oude Verbond die te maken had met lijden. Ze werd van haar schuld verlost en kon met haar familie blijven leven van het overschot doordat de profeet van God haar te hulp was gekomen.

God is goed! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad, wat een liefdevolle God:

12 De volken die tegen Jeruzalem ten strijde zijn getrokken, zullen door de HEER worden getroffen met een afgrijselijke plaag: terwijl ze nog levend rondlopen zal hij hun vlees laten wegteren van hun botten, hun ogen laten wegrotten in hun kassen en hun tong laten wegrotten in hun mond. - Zacharia 14:12

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid