Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:59:57 schreef karin1204 het volgende:

pf stel ik een serieuze vraag aan Blenskje Wotskje krijg ik een slowchattende moderator met een onzin pratende user als antwoord
verbaasd.gifnooo.gifpuh2.gif

ONZIN boosrood.gif

*murmureerd in een hoekje*

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:47:21 schreef karin1204 het volgende:

[...]

serieus? wat doe je dan?

Als ik op het podium mocht staan voor Nederland? Ik zou helemaal niets doen, reken maar dat we winnen, want dat is nog nooit vertoont, 4 hele minuten niets doen! big-smile.gif

Grote kans dat we uitgebreid worden geïmiteerd en dat zou ik dan ook geen probleem vinden, want het Eurovisie Songfestival mag van mij afgeschaft worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:49:37 schreef Blenskje Wotskje het volgende:

[...]

Als ik op het podium mocht staan voor Nederland? Ik zou helemaal niets doen, reken maar dat we winnen, want dat is nog nooit vertoont, 4 hele minuten niets doen!
big-smile.gif

Grote kans dat we uitgebreid worden geïmiteerd en dat zou ik dan ook geen probleem vinden, want het Eurovisie Songfestival mag van mij afgeschaft worden.

ik zou op jou stemmen engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juist, de Statenvertaling maakt de mens wijs; als het om woordenschat gaat smile.gif

Murmur (Morren, Mopperen) het zit gewoon in het woord verstop, het volk murmureerde (murmurmurmur puh2.gif). Hum, gave bandnaam. Murmur, Gergemsche Doom yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:51:58 schreef holla het volgende:

[...]

ik
zou op jou stemmen
engel.gif

Je mag niet op je eigen land stemmen, jammer hè knipoog_dicht.gif

Ik vind het songfestival zo eens per jaar wel leuk eigenlijk, en ik moet zeggen dat ik echt genoten heb van Lordi, heerlijk nummer, mooie en enthousiaste performance, griezelige maskers, maar wel heel mooi gemaakt allemaal. Zeker nu ik het een paar keer heb teruggezien (gedownload van internet), en geluisterd, is het echt een lekker nummer smile.gif

Ik denk dat het een terechte winnaar is, al waren er zeker nog meer kanshebbers. Maar ieder jaar zit er wel iets bizars tussen, er zijn wel vaker vergelijkbare acts geweest. Ik herinner me iets van Duitsland, een jaar of 5, 6 terug. Zo lang dit soort nummers niet winnen hoor je er echter niemand over, als ze opeens wel winnen is het een schande. Aangezien ze van bijna iedereen (veel) punten gehad hebben (puntenrecord zelfs!) blijkt het overal zeer gewaardeerd te zijn, en is het dus een terechte winnaar.

Ik zie trouwens ook juist mooie dingen in de tekst van het nummer, al is het denk ik op meerdere manieren te interpreteren, maar ik heb wel gelezen op internet dat Lordi niet een geloof uitdraagt, ook geen (of beter: juist niet) satanisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed, zal maar eens reageren als echte fan van het Eurovisiesongfestival!

Lordi was zeker niet het beste nummer,behoorde niet totijn favorieten.

De frontman zegt zelf lid van een kerk te zijn en een van de bandleden schrijft zelfs kerkmuziek...

Nog ff wat over mijn fan zijn: Fan sinds 2000, kijk elk jaar, sinds 2004 houd ik me wel elke dag bezig met het songfestival! Via sites, af en toe leen ik mezelf voor een interview op de radio en praat ik met andere fans op fora.

Het festival is de laatste jaren te snel veranderd, van mij mag de landstaal terug komen dat heeft denk ik wel charme. En voor 50% jury betrekken zou de kwaliteit van de mummers ten goede komen. OK, dit jaar waren ontzettend veel leuke nummers maar waarom er dan ziets moet winnen??? Ik vraag t af

Dit jaar waren er 6,3 televoters een record, daarom ben ik bang dat televoting erin blijft en het festival zo langzaamaan naar de knoppen wordt geholpen.

Maar ik blijf fan... tot de laatste songfestivalnoot of vote klikt

Douze points pour La eurovision!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even wat over de vriendejespolitiek.

Ik ga niet ontkennen dat die er is, maar ik vind het raar dat mensen die beweren het songfestival niet te bekijken toch elk jaar met de conclusie: Vriendjespolitiek te komen.

Een kleine analyse van de harde feiten:

Malta eenland zonder buren wordt in 2005 nog 2e

Finland,dat al 40 jaar meedoet wint nooit, komt nooit hoger dan plaats 6, dit jaar winnen ze met 293 punten.

Bosnie-Herzogovina: Vorig jaar nog ergens onderaan, dit jaar 3e en dat had hoger gekund!

Oekraine:2003=14e plaats, 2004=1e plaats, 2005=16e plaats?

Zo kan ik nog wel ff doorgaan, maar als alle landen zomaar op elkaar zouden stemmen dan zou er elk jaar ongeveer dezelfde uitslag zijn.

Oostbloklanden sturen vaak crap maar zeker de moeite van het luisteren waard is: Danielja-Neka me ne svane(Kroatie 1998) Zeljko Joksomovic- Lane Moje(Servie 2004) en Hari Mata Hari- Lelja (Bosnie-Herzogovina 2006) Zo zijn er nog wel wat mooie balkannummers maar die kan ik niet allemaal gaan opnoemen.

Hopelijk wint er eens zown mooi nummer!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

Zijn er mensen die nog een mening hebben over het Eurovisiesongfestival van 2010?...dat kan bijna niet anders namelijk knipoog_dicht.gif

Uiteraard heeft het nummer van Pierre Kartner een hoog carnavals/kermis gehalte.

Iedereen schijnt zich er zo druk over te maken en het een flutlied te vinden. Wellicht is dat ook zo, maar zoals je weet winnen vaak de flutliedjes op het eurovisiesongfestival.

Kijk als Pierre Kartner dit nummer voor een oost-europese kandidaat had geschreven dan haalt men wel de volgende ronde. Dus dat mensen het Eurovisie songfestival nog zo serieus nemen en te kennen geven dat ze bang zijn dat we met dit liedje de volgende ronde niet zullen halen vind ik al hilariteit op zich. Als of Nederland met een andere zanger/zangeres of act wel de volgende ronde zal halen....een giller gewoon dat mensen het allemaal zo serieus nemen.

Wie weet halen we nu juist wel de volgende ronde omdat men dit niet verwacht. Het gaat er toch om dat we kunnen lachen!! De tijd dat we het eurovisiesongfestival serieus moeten nemen is toch al een lange periode achter ons? Dus laten we er niet teveel geld in steken en het te serieus nemen, en achteraf gaan klagen dat het allemaal doorgestoken kaart is, dat weten we toch al jaren??? Dat mensen daar nog zo verontwaardigd over doen.

Ik pleit ervoor om volgend jaar Bassie en Adriaan te sturen, dan kunnen we weer lachen smile.gif Of vader Abraham met een nieuw smurfenlied zou het ook weleens goed kunnen doen, gezien het niveau van het Eurovisiesongfestival lijkt het me juist dat dit soort acts beter scoren dan een gelikte show met een onwijs goede zanger of zangeres, want als je als land nu eenmaal niet goed in de markt ligt win je toch niet. Het gaat immers allang niet meer om de kwaliteit!

Dus de Tros schiet met Pierre Kartner precies in de roos, ik zou hetzelfde hebben gedaan. Bas en Aad van Toor staan voor het eurovisiesongfestival van 2011 namelijk ook hoog op mijn verlanglijstje, en zullen waarschijnlijk hogere ogen gooien dan Marco Borsato smile.gif

Het songfestival krijgt een liedje van het niveau dat het eurovisiesongfestival verdiend knipoog_dicht.gif Dus waarom mensen dan zo verontwaardigd reageren op het nummer van Pierre Kartner als ik diverse fora's op internet lees is mij dan ook een raadsel.

Het songfestival is toch ook van een dergelijk niveau?? Vader Abraham heeft niks anders gedaan dan een liedje geschreven dat precies op het niveau van het eurovisiesongfestival aansluit, en dan valt men er opeens over???

Ach wellicht is de eenvoud juist wel erg slim gekozen, daar het liedje zoals het nummer zelf al zegt in je kop blijft zitten, dus niks dan lof voor deze slimme aanpak van onze Pierre knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Zijn er mensen die nog een mening hebben over het Eurovisiesongfestival van 2010?...dat kan bijna niet anders namelijk
knipoog_dicht.gif

Uiteraard heeft het nummer van Pierre Kartner een hoog carnavals/kermis gehalte.

Iedereen schijnt zich er zo druk over te maken en het een flutlied te vinden. Wellicht is dat ook zo, maar zoals je weet winnen vaak de flutliedjes op het eurovisiesongfestival.

ligt er aan wat je flutliedjes vindt hè.. ik vind die vrolijke up-tempo balkanliedjes juist leuk, maar begrijp dat je het flut kan vinden. Alleen ons flutliedje is gewoon van een heel ander soort 'flut'..

die sieneke vind ik verder wel een schattig kind, maar dat ze wint lijkt me uitgesloten.

Quote:

Ik pleit ervoor om volgend jaar Bassie en Adriaan te sturen, dan kunnen we weer lachen
smile.gif

een zielige clown en een dikke acrobaat die constant ruziemaken; ja echt lachen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

een zielige clown en een dikke acrobaat die constant ruziemaken; ja echt lachen.

Altijd nog beter dan de toppers van vorig jaar met zo'n verschrikkelijke Gordon. puh2.gif

Ik meen dat een aantal jaar geleden er een land was die een caberatier stuurde met een liedje over de dieren, en die eindigde nog hoger dan een paar zeer getalenteerde zangers, dus eerlijk gezegd vind ik mijn idee niet eens zo gek. Dat is nu eenmaal het niveau van het songfestival. knipoog_dicht.gif

Je wilt toch niet beweren dat je het songfestival nog serieus moet nemen en er daadwerkelijk getalenteerde zangers naartoe moet sturen? Daar zou je je als artiest namelijk niet voor moeten laten gebruiken vind ik. Het staat toch min of meer al vast welke landen elkaar de punten gaan geven. Dus waarom zoveel geld besteden aan beter talent en betere acts als de uitslag toch al min of meer vaststaat? Nee ik vind het prima zo!

Dus ik zie de meerwaarde niet of je nu Pierre Kartner stuurt met 6 smurfen of een zeer getalenteerde zanger of zangeres, de uitslag staat toch al vast, en je weet toch al wie er op elkaar gaat stemmen, dus Nederland eindigd toch als laatste wie je ook stuurt.

Men heeft dus nog maar 2 opties:

-Je maakt er gewoon een leuk feestje van ondanks het feit dat je als Nederland toch nooit genoeg stemmen zal halen omdat we nu eenmaal niet tot oost-europa behoren. En dan moet je het zien als een leuke ervaring om een keer mee te maken meer niet, en verder moet je het niet te serieus nemen!

-of we doen gewoon niet meer mee aan het songfestival

Zolang een vakjury niet het laatste woord heeft is dit het enige wat je er nog van kan maken.

Omdat ik het songfestival al jaren niet meer serieus neem zit ik er nooit mee als Nederland eruit ligt in de eerste ronde, zo werkt dat nu eenmaal. Ik kan wel quasi-verontwaardigd zitten doen, maar na al die jaren moet men toch wel weten hoe dat songfestival inelkaar steekt. Dus die tijd heb ik wel gehad. Het is toch een giller om Sieneke met een draaiorgel sjalali sjalala te zien zingen puh2.gif ?

Ik hoop dat ze Pierre Kartner als Vader Abraham achter dat orgel zetten op het podium, dan is de act pas echt compleet puh2.gif. Als je een fout nummer speelt moet het natuurlijk wel goed fout zijn, en misschien maken we om die reden nog kans om verder te komen, dat zou me niet eens verbazen eigenlijk. En zo niet dan heb je in ieder geval nog lol gehad van je belastingcenten smile.gif

Ik ga in ieder geval kijken, ik wil die gezichten weleens zien als ze Nederland op zien komen party.gif


Samengevoegd:

Quote:

Het liedje is GENIAAL!

Mee eens!. Juist omdat het nummer niet al te goed is, is het voor het Songfestival juist ideaal dat ben ik met je eens, we zullen hoe dan ook opvallen of dat nu in positieve of in negatieve zin is.

Dus dit liedje gaat zeker wat veroorzaken daar in Oslo(zoals dat nummer nu al doet in de nederlandse media!)

Slimme man die Pierre Kartner je zal het zien! Het liedje stelt kwalitatief gezien niet zoveel voor, maar ondanks dat blijft het nummer wel in je hoofd zitten, en dat heeft onze vader met de bolhoed wel slim in bedacht, zeker mee eens knipoog_dicht.gif Iedere Nederlander hoe afgrijselijk ze het nummer ook mogen vinden heeft dit liedje zo in zijn hoofd zitten, en je ontkomt er bijna niet aan om het mee te zingen..oude(Kartner) tijden herleven hihi!!

Om alvast in de stemming te komen, en voor mensen die het nummer nog niet zat zijn knipoog_dicht.gif

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid