Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik neem het Songfestival volstrekt niet serieus meer en ik ben bepaald geen fan van Pierre Kartner. Maar zoals hij vooral op internet soms wordt afgefakkeld of zelfs vergeleken met een groot kwaad, dat vind ik erg onbeschoft en ook nergens voor nodig. De man heeft niemand kwaad gedaan voor zover ik weet, heeft zijn sporen ook voldoende verdiend als artiest en het is een volkomen onschuldig liedje.

Zoals ik eens las: we hebben het geprobeerd met mooie liedjes, we hebben het geprobeerd met moderne pop en we hebben het geprobeerd met een gekke glitteract (de Toppers) en in al die gevallen kregen we maar weinig punten of haalden we de finale niet eens. Dus dan maar een onschuldig, Hollands, eenvoudig liedje over verliefd zijn. Uiteindelijk neem ik ook het stemgebeuren van het festival volstrekt niet serieus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Altijd nog beter dan de toppers van vorig jaar met zo'n verschrikkelijke Gordon.
puh2.gif

Ik meen dat een aantal jaar geleden er een land was die een caberatier stuurde met een liedje over de dieren, en die eindigde nog hoger dan een paar zeer getalenteerde zangers, dus eerlijk gezegd vind ik mijn idee niet eens zo gek. Dat is nu eenmaal het niveau van het songfestival.
knipoog_dicht.gif

Welke bedoel je? Er zijn ook genoeg van dat soort 'grappige' liedjes die helemaal niet hoog scoorden. Bovendien is het al te vaak gedaan inmiddels, van die onzin-nummers insturen..

Quote:

Je wilt toch niet beweren dat je het songfestival nog serieus moet nemen en er daadwerkelijk getalenteerde zangers naartoe moet sturen? Daar zou je je als artiest namelijk niet voor moeten laten gebruiken vind ik.

De zanger(es) maakt niet zoveel uit denk ik, althans de stem niet.. het uiterlijk wel. Maar het gaat vooral om het liedje, dat moet gewoon lekker catchy zijn.. En neej , dat is shalalieshalala niet. Het blijft trouwens ook helemaal niet in mijn hoofd zitten..

Quote:

Het staat toch min of meer al vast welke landen elkaar de punten gaan geven. Dus waarom zoveel geld besteden aan beter talent en betere acts als de uitslag toch al min of meer vaststaat? Nee ik vind het prima zo!

hoeft niet automatisch meer geld te kosten om een betere, bij het songfestival-passend liedje te sturen hoor.

Quote:

Dus ik zie de meerwaarde niet of je nu Pierre Kartner stuurt met 6 smurfen of een zeer getalenteerde zanger of zangeres, de uitslag staat toch al vast, en je weet toch al wie er op elkaar gaat stemmen, dus Nederland eindigd toch als laatste wie je ook stuurt.

Men heeft dus nog maar 2 opties:

-Je maakt er gewoon een leuk feestje van ondanks het feit dat je als Nederland toch nooit genoeg stemmen zal halen omdat we nu eenmaal niet tot oost-europa behoren.

Noorwegen behoort niet tot oost-europa. En nu is het toch zo dat ook de vakjury van elk land een stem heeft?

Quote:

[...]

Ik hoop dat ze Pierre Kartner als Vader Abraham achter dat orgel zetten op het podium, dan is de act pas echt compleet
puh2.gif
. Als je een fout nummer speelt moet het natuurlijk wel goed fout zijn, en misschien maken we om die reden nog kans om verder te komen, dat zou me niet eens verbazen eigenlijk. En zo niet dan heb je in ieder geval nog lol gehad van je belastingcenten
smile.gif

Ik ga in ieder geval kijken, ik wil die gezichten weleens zien als ze Nederland op zien komen
party.gif

Je denkt serieus dat na al die troep en kitscherige , grappig bedoelde liedjes nog iemand opkijkt van deze act?

Quote:

[...]

Iedere Nederlander hoe afgrijselijk ze het nummer ook mogen vinden heeft dit liedje zo in zijn hoofd zitten,

ik niet dus. Ik vind de coupletten wel een grappig deuntje hebben, maar het refrein vind ik totaal niet pakkend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik zei niet dat ik het een mooi nummer vind, of zelfs maar prettig. Ik vind het perfect, omdat het zo goed de typisch Nederlandse stijl raakt. Nietszeggend Pierre Kartner-liedje, zangeres type 13-in-een-dozijn met voor het podium opvallend bolle toet, een draaiorgel (!!!), prut-melodie waar je zonder problemen een volendammer paling of een smurf op kan zetten, en volmaakt kansloos.

Nee hoor, ik vind het de perfecte Nederlandse inzending.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zei niet dat ik het een mooi nummer vind, of zelfs maar prettig. Ik vind het perfect, omdat het zo goed de typisch Nederlandse stijl raakt. Nietszeggend Pierre Kartner-liedje, zangeres type 13-in-een-dozijn met voor het podium opvallend bolle toet, een draaiorgel (!!!), prut-melodie waar je zonder problemen een volendammer paling of een smurf op kan zetten, en volmaakt kansloos.

Nee hoor, ik vind het de perfecte Nederlandse inzending.

Daarom gaan we ook winnen omdat het een totaal nietszeggend liedje is knipoog_dicht.gif Het zijn juist de nietszeggende liedjes die altijd winnen namelijk.

Pierre Kartner mag van mij volgend jaar weer een liedje schrijven, en het van mij part ook nog zelf ten gehore brengen op het Songfestival van 2011, mochten Bassie en Adriaan onverhoopt niet meer willen knipoog_dicht.gif Succes gegarandeert!

Ik zal zeker op vader Abraham stemmen 100%


Samengevoegd:

Quote:

Dan heb je officieel geen smaak.

Dit is het slechte nummer ooit gemaakt! Maar misschien dat we DAAROM juist wel een kans maken. Een paar jaar geleden wonnen die kanslozen uit Finland ook zomaar, dus je weet maar nooit

Inderdaad, een liedje moet juist heel slecht zijn om te kunnen winnen, eindelijk heb je het begrepen knipoog_dicht.gif

Vandaar dat ik ook zeg: laat Pierre Kartner volgend songfestival weer een liedje schrijven in 2 uurtjes, al dat moeilijke gedoe met lange en ingewikkelde teksten is nergens voor nodig...kom op het is maar het songfestival!

Verbaas je niet als we de finale halen want dat doen wel meer van dit soort nietszeggende liedjes, vandaar dat de TROS met Pierre Kartner een gouden greep heeft gedaan.

Heb vertrouwen mensen dit nummer gaat het helemaal maken, dit bedoel ik niet cynisch maar bloedserieus. Het liedje is zo slecht dat we eindelijk weer eens een kans maken op de finale...lang leve Pierre Kartner smile.gif

Ik vond Yolanthe tijdens die uitzending van afgelopen zondag trouwens wel erg vals, het leek wel of ze een doorgeladen pistool op Kartners hoofd zette ipv een microfoon. Presenteren kan ze niet in ieder geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

dit is pas humor ...

Weer zo'n topper!! Tsja maffe acts doen het nu eenmaal goed.


Samengevoegd:

Quote:

Die is cool!
widegrin.gif
Hoewel die gabber wel een beetje té is...
puh2.gif

Als je die knul deze act live laat uitvoeren op het SF krijg je al punten voor de humor ervan. Het zou me niks verbazen als je met de mosselman wel ver komt, serieuze nummers doen het meestal juist slechter, dit soort rare kwiebussen halen vaak juist wel de finale. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Weer zo'n topper!! Tsja maffe acts doen het nu eenmaal goed.

nou niet dus.. smile.gif Het is heel soms grappig, zoals in dit geval, maar dan nog wint het niet ..

Quote:

[...]

Als je die knul deze act live laat uitvoeren op het SF krijg je al punten voor de humor ervan. Het zou me niks verbazen als je met de mosselman wel ver komt, serieuze nummers doen het meestal juist slechter, dit soort rare kwiebussen halen vaak juist wel de finale.
knipoog_dicht.gif

heb je gekeken naar het songfestival afgelopen jaren? Dit is al zó vaak gedaan.. en dit is bij lange na niet de meest rare kwiebus ever.. wat dacht je van dit?

link

link

dus denk je nu serieus dat je met een kale gaber die shalalieshalala zingt de finale gaat halen omdat het zo giga apart en grappig is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

nou niet dus..
smile.gif
Het is heel soms grappig, zoals in dit geval, maar dan nog wint het niet ..

[...]

heb je gekeken naar het songfestival afgelopen jaren? Dit is al zó vaak gedaan.. en dit is bij lange na niet de meest rare kwiebus ever.. wat dacht je van dit?

dus denk je nu serieus dat je met een kale gaber die shalalieshalala zingt de finale gaat halen omdat het zo giga apart en grappig is?

We zouden niet langer mee moeten willen doen als het sturen van een liedje waar zelfs Jostiband zich voor zou schamen de enige manier is om te winnen. Tot een aantal jaren geleden was een weird liedje dat won nog uitzondering, maar sinds "Diva" is het eigenlijk alleen nog maar bergafwaarts gegaan.

Charlotte Nilsson ('99), The Olsen Brothers ('00) en Alexander Rybak ('09) waren in mijn ogen welkome uitzonderingen. Is het toeval dat dit noord-europeese landen zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

nou niet dus..
smile.gif
Het is heel soms grappig, zoals in dit geval, maar dan nog wint het niet ..

[...]

heb je gekeken naar het songfestival afgelopen jaren? Dit is al zó vaak gedaan.. en dit is bij lange na niet de meest rare kwiebus ever.. wat dacht je van dit?

dus denk je nu serieus dat je met een kale gaber die shalalieshalala zingt de finale gaat halen omdat het zo giga apart en grappig is?

Ik vind de mosselman beter!! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid