LaRosa 0 Geplaatst 30 mei 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2005 vind niemand dit interessant genoeg om op te reageren? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 30 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2005 Rustig maar LaRosa, op een forum reageren mensen niet altijd meteen. Link naar bericht Deel via andere websites
LaRosa 0 Geplaatst 31 mei 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2005 en soms reageren ze helemaak niet.. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 31 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2005 Ach je weet hoe dat komt. Link naar bericht Deel via andere websites
pwyll 0 Geplaatst 31 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2005 Ik krijg bij de VKK een beetje hetzelfde gevoel als bij de Remonstranten, namelijk dat het geloof in Christus is losgelaten en dat ze nog 'iets' geloven en voor het gemak noemen ze het maar God etc en verder word je vrij gelaten in wat je gelooft. Daarmee hebben ze denk ik het christendom losgelaten en zijn ze een zweverige post-christelijke club geworden en daarbij voel ik me niet echt thuis omdat ik denk dat je alleen een kerk kan vormen als je een duidelijke ideologie hebt. Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 31 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2005 Quote: Op zondag 29 mei 2005 21:55:05 schreef LaRosa het volgende: hmmz, als je er was geweest, elrond, had je waarsch. gemerkt dat het heus wel christelijkw as, eigenlijk zelfs ergf katholiek qua rituelen, maard an wat ouderwets. lekker makkelijk, alles wat niet in je straatje past onchristelijk noemen :S Quote: Op zondag 29 mei 2005 22:02:35 schreef Alexej het volgende: En om te reageren of ze christelijk zijn. Als je christus in je leer opneemt, in wat voor manier ook, mag je je van mij Christen noemen. De grote stromingen/tradities hebben geen alleenrecht op die naam. Het lijkt me beter als je je identiteit meer accuraat aangeeft. Wanneer we allen die Christus in hun leer opnemen christenen gaan noemen lijkt me dat vrij lastig. In die zin zijn (bijvoorbeeld) moslims namelijk ook christenen. Link naar bericht Deel via andere websites
LaRosa 0 Geplaatst 31 mei 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2005 @pwyll: het is niet waar dat de VKK geen duidelijk omschreven leer heeft. alleen, de VKK pretendeerd geen leergezag over zijn leden te hebben, iedereen is vrij in zijn of haar eigenen interpretatie, zijn of haar eigen geloof, gebaseerd op de eigen ervaring. ze moedigen dat zelfs aan, het is niet de bedoeling dat je slaafs de leer van de kerk volgt, men wil graag dat je erover nadenkt. maar er is dus wel een leer, hoe dat bij de remonstrantemn zit weet ik niet, maar het is geen ietsisme ofzo. een deel van de leer dat mij persoonlijk erg aanmspreekt heb ik in mijn vorige post geciteerd, en DAAR zou iik nou zo graag reacties op krijgen Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 31 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2005 @Larosa: ik denk dat je wel kan raden wat ik daarvan vind... Misschien moet je maar even wachten tot Anastasia online komt, ofzo... Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 31 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2005 Een negatieve reactie is toch ook een reactie? Als er niemand reageert kan er ook geen discussie ontstaan... Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 5 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2005 Quote: Op dinsdag 17 mei 2005 13:52:12 schreef Marnix het volgende: Hm ff diep nadenken. Wat hield de vrije katholieke kerk ook alweer in? Herinner ik me goed dat die de paus niet erkennen als hun kerkleider of ben ik nu in de war? Kom op joh,..ga lekker ergens anders zieken ofzo,... Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 5 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2005 LaRosa,..kga denk wel een xtje met je mee, wil ik weleens meemaken.. waar ga jij dan?? Link naar bericht Deel via andere websites
LaRosa 0 Geplaatst 9 juni 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juni 2005 in rotterdam..maarre..ik denk niet dat het iets voor jou is, eigenlijk..als ik eerlijk ben. Link naar bericht Deel via andere websites
LaRosa 0 Geplaatst 18 juni 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juni 2005 Ik ga morgen weer naar de kerk vorige keer hadden ze aan het begin de mariawijding, maar we zijn morgen een oneven aantal weken verder, dus wordt er begonnen met de bezinning op de wijsheid ik heb de liturgie daarvan gelezen, en ik vond het heel mooi, met veel citaten uit het bijbelboek wijsheid ook (waar het eerste gedeelte van mijn onderschrift uitkomt) dusse....ik heb er weer zin in Link naar bericht Deel via andere websites
LaRosa 0 Geplaatst 18 juni 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juni 2005 had ik trouwens de vrij-katholieke geloofsbelijdenis wel een sgeplaatst? hij is best mooi DE VKIJ-KATHOLIEKE GELOOFSBELIJDENIS Wij geloven dat God liefde is, en kracht en waarÂheid en licht; dat volmaakte rechtvaardigheid de wereld bestuurt; dat allen eens Zijn voeten zullen bereiken, hoe ver zij daarvóór ook zijn afgedwaald. Wij geloven in het Vaderschap Gods; in de Broederschap der mensheid; wij weten dat wij Hem het beste dienen door naar ons beste vermogen een ieder te dienen. Zo zal Zijn zegen op ons rusten, en vrede tot in der eeuwigheid. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 18 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2005 Sjaloom LaRosa, Ik vind het erg leuk dat je naar een kerk gaat. Ik hoop dat je er morgen weer veel tot nadenken mag worden gebracht over wat God je nu allemaal te zeggen heeft. Want dát Hij je veel te zeggen heeft, dat mag je van me aannemen. Uiteraard wil ik morgenmiddag weer uitgebreid verslag horen van je belevenissen daar. Het is in elk geval goed dat je van Hem hoort en van Christus (toch?). Ik wens je in elk geval Gods zegen, liefde, wijsheid, inzicht, kracht, vrede en nabijheid toe. Link naar bericht Deel via andere websites
LaRosa 0 Geplaatst 20 juni 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juni 2005 Ik ben geweest gister, en het was weer erg leuk het was de zondag gewijd aan "god als liefde" en daar gingen de teksten dus ook over...uit het evangelie van johannes en uit de eerste brief van johannes over de ware wijnstok de een, en de ander over dat je god niet kan liefhebben als je je broeder niet liefhebt. Priester ging de preek houden met een échte wijnstok in zijn hand, om het principe uit te leggen: we zouden allemaal blaadjes zijn aan de wijnstok, de wijnstok is dan christus, de algemene ziel, en daar zijn we allemaal mee verbonden. we zijn allemaal verschillende stukjes ervan, maar allemaal zijn we onderdeel van het geheel en allemaal zijn we van dezelfde essentie of zoiets en als je je naasten niet liefhebt,dan sluit je je, als blaadje zijnde, af van de wijnstok, christus (niet per se jezus) dus, en dan ga je dood omdat je geen sap meer krijgt. leuke vergelijking hetw as weer gaaf.. bezinning op de Wijsheid was ook heel mooi, aan het begin. die had ik nog niet eerder meegemaakt...heel mooie, poetische tekst ook. En er werd in de liturgie uivoerig geciteerd uit mijn favo bijbelboek wijsheid het was dus gaaf. ik ga zekers vaker gezellige mensen, lekker koffiedrinken na afloop..ik had lol xx laRosa PS: hellup..ik lijk wel christelijk lol aan de kerk Link naar bericht Deel via andere websites
LaRosa 0 Geplaatst 20 juni 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juni 2005 ahh...mag ik zeggend at ik dit heel jammer vind? GA ik eens een keer naar een kerk, doe ik enthousiast verslag op dit forum, reageert er niemand... als ik had gezegd dat ik naar de pkn was gegaan in plaats van naar de vkk, was dat dan ook zo geweest? 't is heus een christelijke kerk, en ik vind het er echt gaaf, maar ik geloof dat niemand het leuk vind dat ik er wat in zie... Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 20 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2005 * RobertF vindt het nog steeds erg leuk dat LaRosa naar een kerk gaat, ook al zou hij er zelf niet heengaan. * RobertF vindt ook dat ze hier zeker moet blijven schrijven over wat ze er allemaal meemaakt. Link naar bericht Deel via andere websites
Dr. Fell 0 Geplaatst 20 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2005 Heel erg leuk dat je een groep mensen hebt gevonden die een beetje aansluit bij je eigen inzichten! Let maar niet op die ortho's die er niet warm van worden, I warned you. Link naar bericht Deel via andere websites
Iggi 0 Geplaatst 20 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2005 Quote: Op maandag 20 juni 2005 15:44:21 schreef LaRosa het volgende: ahh...mag ik zeggend at ik dit heel jammer vind? GA ik eens een keer naar een kerk, doe ik enthousiast verslag op dit forum, reageert er niemand... als ik had gezegd dat ik naar de pkn was gegaan in plaats van naar de vkk, was dat dan ook zo geweest? 't is heus een christelijke kerk, en ik vind het er echt gaaf, maar ik geloof dat niemand het leuk vind dat ik er wat in zie... Hé joh.. niet zo triest. Las het net pas. En ja, prachtig dat gedeelte over de Ware Wijnstok. Tja, en dat meenemen van zo'n wijnstok.. wedden dat je dit nooit meer vergeet Blijf maar vertellen wat je meemaakt daar. Mooi Link naar bericht Deel via andere websites
Dr. Fell 0 Geplaatst 20 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2005 En weer kwam een voorspelling uit. Mooie post Iggi! Link naar bericht Deel via andere websites
Iggi 0 Geplaatst 20 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2005 Quote: Op maandag 20 juni 2005 20:02:49 schreef Dr. Fell het volgende: En weer kwam een voorspelling uit. Huhhh.. Link naar bericht Deel via andere websites
Dr. Fell 0 Geplaatst 20 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2005 Never mind. Link naar bericht Deel via andere websites
annia 0 Geplaatst 20 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2005 Larosa, waarom heb je de behoefte dat anderen er wat in zien? Als jij je er fijn voelt, is dat toch geweldig. Ik vind het erg leuk dat soort dingen te lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
LaRosa 0 Geplaatst 20 juni 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juni 2005 ja maar ik vind het leuk om te vertellen als ik iets leuk vind....en om dan reacties te krijgen van anderen, soort van feedback enzo.. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten