Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:33:26 schreef Levi het volgende:

[...]

Nee, dat staat er (helaas) niet. Er staat dat mensen - nadat zij tot geloof gekomen zijn - verzegeld zijn met de Heilige Geest.

Paulus schrijft dit aan een van de eerste christengemeenten, en in de bijbel staat een aantal keren vrij duidelijk op welke manier die 'verzegeling met de Heilige Geest' tot stand kwam, namelijk door handoplegging van de apostelen.

Paulus schrijft uitdrukkelijk
niet
: nadat u tot geloof bent gekomen hebt u allemaal de Heilige geest ontvangen...

Mazzel,

Levi

Hoi Levi,

Ik lees het volgende:

Efez 1:

13 In Welken ook gij zijt, nadat gij het woord der waarheid, namelijk het Evangelie uwer zaligheid gehoord hebt; in Welken gij ook, nadat gij geloofd hebt, zijt verzegeld geworden met den Heiligen Geest der belofte;

Wie zijn de gij hier? Zij die gehoord en geloofd hebben zijn verzegeld. Nergens staat hier "gij die gedoopt en de handen opgelegd hebben gekregen zijn verzegeld".

Laten we de bijbel eens volgen hierin:

Joh 7:

38 Die in Mij gelooft, gelijkerwijs de Schrift zegt, stromen des levenden waters zullen uit zijn buik vloeien.

39 (En dit zeide Hij van den Geest, Denwelken ontvangen zouden, die in Hem geloven; want de Heilige Geest was nog niet, overmits Jezus nog niet verheerlijkt was.)

De Geest komt door geloof in Jezus staat hier.

Even terug naar Efez 1:13:

... zijt verzegeld geworden met den Heiligen Geest der belofte;

14 Die het onderpand is van onze erfenis, tot de verkregene verlossing, tot prijs Zijner heerlijkheid.

Hier wordt de Geest als onderpand van onze erfenis gegeven. Over welke erfenis gaat het hier en aan wie is deze belofte gedaan?

Gal 3:

18 Want indien de erfenis uit de wet is, zo is zij niet meer uit de beloftenis; maar God heeft ze Abraham door de beloftenis genadiglijk gegeven.

Er is reeds een belofte gemaakt aan Abraham, een erfenis waar alle gelovigen op mogen hopen. Waar gaat dit dan over? Verder op in galaten staat het antwoord.

Gal 3:

25 Maar als het geloof gekomen is, zo zijn wij niet meer onder den tuchtmeester (de wet).

26 Want gij zijt allen kinderen Gods door het geloof in Christus Jezus.

Als wij kinderen van God zijn door geloof, dan zijn we ook erfgenamen geworden.

Rom 8:

15 Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!

16 Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen Gods zijn.

17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

De Geest is het die ons hiervan overtuigt. Hoe kan dat als we de Geest niet hebben? Dat zou betekenen dat geloof alleen niet voldoende is om de Geest inwonend te krijgen.

Hoe kijk je hier tegenaan als ik vragen mag? Ik weet dat jij zegt dat al deze mensen waar Paulus tegen spreekt in Handelingen als gered zijn en door handoplegging de geest hebben gekregen, daarom neemt Paulus niet meer de moeite om dat in zijn brieven aan te geven. Maar hoe zit het met nieuwe gelovigen en met alle mensen na die tijd die wellicht niet door een apostel de handen opgelegd hebben gekregen? Lopen die dan de Geest mis? Had Paulus zoiets belangrijks niet moeten aangeven? Blijkbaar is geloof alleen niet voldoende.

Groet,

Dave

PS : Wellicht moeten we dit verhuizen naar een ander topic?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 733
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dat zeg ik de hele tijd.....Staat zelfs op verschillende plaatsen vermeld dat het voor iedereen is. Maar als je het krijgt, hoe verhoudt dat in het heden . Vroeger waren het alleen heilige met zulke gave vandaag de dag iedereen? En hoe weet je of iemand apostel is? Dat schijnt het hoogste gave te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 04 oktober 2006 22:12:02 schreef Manu het volgende:

En hoe weet je of iemand apostel is? Dat schijnt het hoogste gave te zijn.

Waar staat dat dan? Ik dacht, dat de apostels allemaal waren opgevolgd, en dat hun opvolgers tegenwoordig bisschoppen heten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 08 oktober 2006 21:55:48 schreef Manu het volgende:
nou die maat van me bedoelde als je veel voor god doet of zo, dat je van god extra steun krijg......maar het is zijn beeldspraak die ik over genomen heb.Groet

Maar is dat niet een klein beetje krom? Het gaat toch om je hart en toch niet om "wie doet genoeg voor God om een gaven te krijgen?"... Ik denk dat er namelijk mensen zijn die gaven blijken te hebben en juist daardoor tot geloof komen...

Liefs diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 08 oktober 2006 22:03:30 schreef Diana het volgende:

[...]Maar is dat niet een klein beetje krom? Het gaat toch om je hart en toch niet om "wie doet genoeg voor God om een gaven te krijgen?"... Ik denk dat er namelijk mensen zijn die gaven blijken te hebben en juist daardoor tot geloof komen...

Liefs diaan

Oww ik heb nooit mijn geloof verloren....maar ik merk hier en daar, tussen de regels door, dat niet iedereen gaven krijgt. Het maakt mij niet meer, maar ik vraag me af in bijbelse termen hoe dat verhoudt met vandaag.

Als je de bijbel gelooft dan zijn die mensen heilige en zijn heilig verklaart. Als je naar vandaag de dag kijkt....hoe staat men er dan tegenover? Gemengd heb ik gemerkt. Dus ik wil verder gaan met mijn bijbel studie

Over het hart gesproken, als ik mag geloven is het hart waar de heilige geest huist, dus ook als je met je hart en ziel doet, dan heeft de heilige geest als vrucht aandeel in. dus is niet alle daden voor mijzelf te claimen. Maar wel dat jezelf laat leiden door de geest.

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik zou denken dat mensen die de Heilige Geest niet via handoplegging van een ambtsdienaar heeft ontvangen, ook de gaven van de Geest niet (blijvend) heeft, maarja, dat is slechts een zeer persoonlijke interpretatie.

LEEEV JE BENT MEN HELD!!!!!!!!!!!!!!!!!

LOL dat ik dit niet gezien heb. k komt later op terug ik heb het nogal druk .

Dank nog voor je eye opener wat betreft Ananias en Paulus

Link naar bericht
Deel via andere websites

In handelingen negen staat duidelijk dat door middel van handoplegging van johannes de Doper de 12 volgelingen de heilige geeest kregen na onderdompeling in water en gedoopt in de naam van jezus. In een anders stuk, ook vermeld op deze topic, staat dat heidenen ook de heilige geest kregen als teken voor paulus en dat men nadien gedoopt werden. Maar er is geen handoplegging bij vemeld. Maar er staat niet vermeld of de geestes gaven blijvend is.

Dus ik weet nu dat je een blijvende karakter hebt en een niet blijvende karakter. Maar ik kan het verschil niet ontdekken tussen hoe men gedoopt moet zijn. Volgens iemand anders moet je per definitie ook gedoopt zijn in de vader, de zoon en de heilige geest. Dat staat in mathieus 19 geloof ik. Maar daar gaat het om volken, dus ook kinderen.....

Dus er zijn mensen die voor de doop de geest ontvangen en na de doop de geest ontvangen. Maar dat de doop in water met onderdompeling, dat je dan pas de heilige geest ontvangt en een erkennig is tot jezus aannemen als heer en zo te komen bij god.

In die brief van paulus wordt vermeld dat niet iedereen in tongen kan spreken, omdat ook niet ieder herder, apostel of leeraar is. Daarnaast wordt wel in twee gebeurtenissen vermeld dat nadien de heilige geest is gedaald, dat iedereen in tongen konden spreken. De heidenen bij paulus en de 12 volgenlingen. Maar mozes, job, jesus enz spraken allemaal niet in tongen. Hadden toch gaven van de geest. Zoals werking dr krachten bij mozes, groot geloof bij job enz.

Dus ik ben er zelf ook nog niet uit

Groet

Samengevoegde post 09-10-2006 18:35:09:

Quote:
Op zondag 08 oktober 2006 21:30:41 schreef Michie23 het volgende:

2 Kor 12,12

De tekenen van een apostel zijn bij u verricht met alle volharding, door tekenen, wonderen en krachten.

Hoe moet ik deze regel interpreteren volgens jouw?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 02 oktober 2006 17:25:58 schreef Manu het volgende:

Buiten jomanda om, ik moet niks van dr hebben, is er wel een geval van onverklaarbare genezing in de evangelische gemeente te middelburg. het was de dochter van de voorganger..

Dus het gebeurt nog wel.

Ja, natúúrlijk gebeurt het nog wel! In de RKK is het zelfs nog vrij veelvoorkomend. Er zijn heiligen onder ons, die de gave van de genezing hebben. Het staat toch ook niet voor niets in de H. Schrift; "Indien Gij iemand de handen oplegt, zij zullen genezen zijn"? Waarom zou Hij zijn gaven, die Hij eens heeft gegeven, weer wegnemen? En, als Hij dat al zou doen, waarom de ene gave wel, en de andere niet? En dan vraag ik gewoon om een logische redenering, geen gegoochel met bijbelteksten. Het is immers Gods Woord, en geen spoorwegboekje... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Manu: Het spijt me maar ik begrijp je reactie niet klik

@ Auke: vanaf nu de afspraak dat je niet steeds gaat vermelden dat je het druk hebt? We zien vanzelf wel wanneer je gepost hebt flower.gif

@ de vegaloog: Lees voor de duidelijkheid de hele post van Levi nog eens flower.gif

Er wordt niet gesteld dat de gaven er niet meer zouden zijn, er wordt gesteld op welke manier de Geest "uitgedeeld" kan worden...

Liefs diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kwam een artikel tegen op internet die hier wel past.

---------

Minder tongentaal pinksterchristenen

Geplaatst op 9/10 '06 om 8:41u

Door Theo Borgermans (Bron: Nederlands Dagblad)

WASHINGTON (RKnieuws.net) - Pinksterchristenen spreken steeds minder in tongen. Dat blijkt uit een onderzoek van The Pew Forum On Religion and Public Life, een in Washington gevestigd onderzoeksinstituut.

Het instituut deed onderzoek in tien landen in Azië, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika waar veel aanhangers van de pinksterbeweging wonen. Een meerderheid van de ondervraagden bleek regelmatig kerkdiensten te bezoeken waar in het openbaar in tongen wordt gesproken. Maar in zes van de tien onderzochte landen heeft zeker veertig procent van hen dat nog nooit zelf gedaan.

"Ik denk dat de klassieke opvatting dat binnen de pinksterkerken het spreken in tongen het ware bewijs is van de doop met de Heilige Geest, wereldwijd niet langer breed geaccepteerd is’’, concludeert onderzoeker John Green.

Luis Lugo, directeur van het onderzoeksbureau, pleit er op zijn beurt voor de definitie van pinksterkerken als ’beweging waar men in tongen spreekt’ te herzien, in het licht van dit onderzoek.

------------

Komt dit leden van pinkstergemeentes dit bekend voor, dat het spreken in tongen dus afneemt en minder geacepteerd aan het worden is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

verbaasd.gifverbaasd.gifverbaasd.gif Dat is mijn eerste reactie als ik dit lees. Hoe kom je er nou weer bij om hier een enquete over te gaan houden. Sorry maar dat vind ik wel ver gaan. Er worden steeds gekkere enquetes gehouden zegverbaasd.gif.

Quote:

"Ik denk dat de klassieke opvatting dat binnen de pinksterkerken het spreken in tongen het ware bewijs is van de doop met de Heilige Geest, wereldwijd niet langer breed geaccepteerd is’’, concludeert onderzoeker John Green.

Mmm, maf. Naja weet ik ook weer dat dat hét bewijs is van de doop in de HG. Nooit geweten. Alweer, waar slaat dit op. Staat er ergens in de bijbel dat tongentaal hét bewijs is van de doop in de HG of niet? Ik ben het iig nog nooit tegengekomen.

Quote:

Komt dit leden van pinkstergemeentes dit bekend voor, dat het spreken in tongen dus afneemt en minder geacepteerd aan het worden is?

Uhm, nee het komt mij niet bekend voor omdat ik daar niet op ga letten. Ga ik me net een meester voelen. ''Ja, spreek eens in tongen. Ok jij kunt het wel. Goedzo''. Kom op zeg. Ik hoop toch niet dat we zover gaan zinken dat we hierop gaan letten. Maja verbeter me als ik het fout heb aub.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:16:02 schreef jeffrey_1989 het volgende:
verbaasd.gifverbaasd.gifverbaasd.gif
Dat is mijn eerste reactie als ik dit lees. Hoe kom je er nou weer bij om hier een enquete over te gaan houden. Sorry maar dat vind ik wel ver gaan. Er worden steeds gekkere enquetes gehouden zeg
verbaasd.gif
.

Persoonlijk vind ik het niet zo raar... ik denk juist door de verschillende stromingen die er wereldwijd zijn dat enquete een handig middel is om bepaalde overtuigingen te onderzoeken. Overigens begrijp ik dit nog eens extra als een overtuiging een bepaald fenomeen naar buiten brengt die "afwijkt" van andere overtuigingen.

Quote:
Mmm, maf. Naja weet ik ook weer dat dat hét bewijs is van de doop in de HG. Nooit geweten. Alweer, waar slaat dit op. Staat er ergens in de bijbel dat tongentaal hét bewijs is van de doop in de HG of niet? Ik ben het iig nog nooit tegengekomen.

Voor de duidelijkheid, blijkbaar zijn er genoeg mensen die dit wel denken en waren de onderzoekers ook verbaasd en zijn dit gaan onderzoeken, lijkt me trouwens vrij logisch flower.gif

Quote:
Uhm, nee het komt mij niet bekend voor omdat ik daar niet op ga letten. Ga ik me net een meester voelen. ''Ja, spreek eens in tongen. Ok jij kunt het wel. Goedzo''. Kom op zeg. Ik hoop toch niet dat we zover gaan zinken dat we hierop gaan letten. Maja verbeter me als ik het fout heb aub.

Blijkbaar zijn er mensen die daar wel op letten. Als jij tegen zo'n onderzoek bent dan werk je toch gewoon niet mee aan zo'n onderzoek? hamer.gif

Quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:23:11 schreef Thorgrem het volgende:
Ik ben verscheidene mensen tegengekomen die tongentaal wel hét bewijs vonden van het Christen zijn. En om lid te zijn van bepaalde gemeentes schijn je het ook te moeten kunnen. Maar het komt mij allemaal niet bekend voor omdat ik niet in een Pinkstergemeente zit.

Leuke enquete alleen weet ik niet in hoeverre dit ook in Nederland het geval is. Wel ken ik verschillende pinkster gemeente in Rotterdam en Gouda omstreken die het de normaalste gang van zaken vind om mensen hierop te toetsen... eigenlijk maakt zoiets mij verdrieting, dat we elkaar op zo'n manier zouden moeten meten...

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:23:11 schreef Thorgrem het volgende:

Ik ben verscheidene mensen tegengekomen die tongentaal wel hét bewijs vonden van het Christen zijn. En om lid te zijn van bepaalde gemeentes schijn je het ook te moeten kunnen.

Maar het komt mij allemaal niet bekend voor omdat ik niet in een pinkstergemeente zit.

Veel (ik zou zeggen de meeste) pinkstergemeenten zien het tongen spreken als een gave van de Geest, zoals er wel meer gaven zijn. En daar kun je prima christen en lid zijn zonder dat je in tongen kunt spreken.

Sterker nog, in de meeste gemeenten zul je het zelfs zelden horen en hebben de meesten nooit in tongen gesproken.

Waar ik me trouwens afvraag of pinkster als stroming nog in deze tijd bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
[...]

Veel (ik zou zeggen de meeste) pinkstergemeenten zien het tongen spreken als
een
gave van de Geest, zoals er wel meer gaven zijn. En daar kun je prima christen en lid zijn zonder dat je in tongen kunt spreken.

Sterker nog, in de meeste gemeenten zul je het zelfs zelden horen en hebben de meesten nooit in tongen gesproken.

Waar ik me trouwens afvraag of pinkster als stroming nog in deze tijd bestaat.

Sjaloom Gorthaur,

Ik heb het idee dat de pinksterbeweging en de evangelische beweging naar elkaar toegroeien en samenwerkingsverbanden aangaan, en de charismatische stroming zo een aparte beweging vormt, die je in zowel de protestantse als de katholieke stroming tegenkomt. En dat in die charismatische beweging veel meer manifestaties als in tongentaal spreken en vallen in de Geest voorkomen, en in de pinkster-/evangelische beweging al veel minder. Kan dit kloppen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Reactie op Diana

Ik bedoel dat ik al heel lang mijn gaven heb. Ik heb ook gemerkt aan de reacties om mij heen dat niet alle mensen, ook al zijn ze gedoopt bepaalde gaven krijgen.

Ik krijg gemengde reacties als ik zeg dat ik gaven der geest heb. Als ik zeg welke gaven, dan gaan ze allemaal mij waarschuwend overhalen om naar de kerk te komen, luisteren wat god te zeggen heeft, enz. Terwijl in ander gemeentes mij openlijk en gemoedelijke binnen halen. Dus de reactie is niet altijd hetzelfde.

Maar in de bijbel is ook te lezen dat niet iedereen bepaalde geestes gaven krijgt. En dat geld ook voor Tongen. Dat je een verdeling hebt in natuurlijke en bovennatuurlijke geestes gaven. Werking dr krachten bezitten bijvoorbeeld alleen de apostelen als ik Michel23 mag geloven. Maar als er vandaag de dag door tekenen en krachten kan worden aangegeven wie appostel is en ook een juiste doop kan doen in de naam van jezus, dan zouden die in bijbelse termen heilig zijn. Maar dat is mijn voorzichtige conclusie. Met name, omdat ik dit jaar, van de heer een nieuw bewustzijn hebt gekregen en dinge ga zien en begrijpen. Maar nu er ook bewust van wordt dat ik dia gaven al die tijd al had na mijn doop. In verhouding met vroeger ik ging er anders mee om, ik was slapende om zo te zeggen. Wel gebruiken, maar geleid door de geest en zelf niet echt door hebben. Iemand op deze forum zei het zo mooi. You walk by faith and not by sight.

En het verhaal van het hart lijkt mij duidelijk.

Groet

Samengevoegde post 10-10-2006 18:02:59:

Quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:12:36 schreef Thorgrem het volgende:

Ik kwam een artikel tegen op internet die hier wel past.

---------

Minder tongentaal pinksterchristenen

Geplaatst op 9/10 '06 om 8:41u

Door Theo Borgermans (Bron: Nederlands Dagblad)

WASHINGTON (RKnieuws.net) - Pinksterchristenen spreken steeds minder in tongen. Dat blijkt uit een onderzoek van The Pew Forum On Religion and Public Life, een in Washington gevestigd onderzoeksinstituut.

Het instituut deed onderzoek in tien landen in Azië, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika waar veel aanhangers van de pinksterbeweging wonen. Een meerderheid van de ondervraagden bleek regelmatig kerkdiensten te bezoeken waar in het openbaar in tongen wordt gesproken. Maar in zes van de tien onderzochte landen heeft zeker veertig procent van hen dat nog nooit zelf gedaan.

"Ik denk dat de klassieke opvatting dat binnen de pinksterkerken het spreken in tongen het ware bewijs is van de doop met de Heilige Geest, wereldwijd niet langer breed geaccepteerd is’’, concludeert onderzoeker John Green.

Luis Lugo, directeur van het onderzoeksbureau, pleit er op zijn beurt voor de definitie van pinksterkerken als ’beweging waar men in tongen spreekt’ te herzien, in het licht van dit onderzoek.

------------

Komt dit leden van pinkstergemeentes dit bekend voor, dat het spreken in tongen dus afneemt en minder geacepteerd aan het worden is?

Dat is mijn coclusie ook. worshippy.gif

Samengevoegde post 10-10-2006 18:04:41:

Quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:16:02 schreef jeffrey_1989 het volgende:

verbaasd.gifverbaasd.gifverbaasd.gif
Dat is mijn eerste reactie als ik dit lees. Hoe kom je er nou weer bij om hier een enquete over te gaan houden. Sorry maar dat vind ik wel ver gaan. Er worden steeds gekkere enquetes gehouden zeg
verbaasd.gif
.

[...]

Mmm, maf. Naja weet ik ook weer dat dat hét bewijs is van de doop in de HG. Nooit geweten. Alweer, waar slaat dit op. Staat er ergens in de bijbel dat tongentaal hét bewijs is van de doop in de HG of niet? Ik ben het iig nog nooit tegengekomen.

[...]

Uhm, nee het komt mij niet bekend voor omdat ik daar niet op ga letten. Ga ik me net een meester voelen. ''Ja, spreek eens in tongen. Ok jij kunt het wel. Goedzo''. Kom op zeg. Ik hoop toch niet dat we zover gaan zinken dat we hierop gaan letten. Maja verbeter me als ik het fout heb aub.

Lees de brief van paulus nog eens, het is niet het bewijs. Want paulus zou willen dat iedereen in tongen sprak, maar liever heeft dat je profeteerde. Dus niet iedereen spreekt in tongen na de doop in de heilige geest. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jup, dat bedoel ik idd Robert.

Zo zijn er (andere) evangelische gemeenten die charismatischer zijn dan veel pinkstergemeenten en zijn er bepaalde pinkstergemeenten die juist wat behoudender zijn.

Vervolgens zijn er ook nog fusies tussen pinkster kerkgenootschappen en evangelische kerkgenootschappen geweest.

Dus zou je kunnen stellen dat de ene evangelische gemeente/kerkgenootschap wat charismatischer is dan de ander.

Quote:

En dat in die charismatische beweging veel meer manifestaties als in tongentaal spreken en vallen in de Geest voorkomen, en in de pinkster-/evangelische beweging al veel minder.

Dat niet. Volgens mij verschilt dat niet. (hoewel sommigen wel veel de nadruk leggen op bepaalde gaven en sommige anderen lijken te vergeten) Veel gemeenten erkennen ook zeker andere gaven van de Geest.

En wat betreft vallen in de geest: dat is vooral Toronto heb ik het idee.

Er zijn wat dat punt betreft ook veel pinkstergemeenten die daar niet zo'n fan van zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:47:36 schreef Diana het volgende:

[...]Persoonlijk vind ik het niet zo raar... ik denk juist door de verschillende stromingen die er wereldwijd zijn dat enquete een handig middel is om bepaalde overtuigingen te onderzoeken. Overigens begrijp ik dit nog eens extra als een overtuiging een bepaald fenomeen naar buiten brengt die "afwijkt" van andere overtuigingen.

Naja, dat zal dan neem ik aan aan mij liggen hehe. Een enquete is een handig middel zeker weten. Maar het verbaast mij de laatste tijd dat om het minste of geringste al een enquete word gehouden. Maar nogmaals misschien dat dit dan aan mij ligt.

Quote:

[...]Voor de duidelijkheid, blijkbaar zijn er genoeg mensen die dit wel denken en waren de onderzoekers ook verbaasd en zijn dit gaan onderzoeken, lijkt me trouwens vrij logisch
flower.gif

Blijkbaar dus wel. Kzeg nergens dat er weinig mensen zijn die dit denken. En ja het is vrij logisch dat ze het dan gaan onderzoeken.

Quote:

[...]Blijkbaar zijn er mensen die daar wel op letten. Als jij tegen zo'n onderzoek bent dan werk je toch gewoon niet mee aan zo'n onderzoek?
hamer.gif

Had ik waarschijnlijk ook niet aan meegewerktknipoog_dicht.gif.

Quote:

Op dinsdag 10 oktober 2006 18:01:48 schreef Manu het volgende:

Samengevoegde post 10-10-2006 18:04:41:

[...]

Lees de brief van paulus nog eens, het is niet het bewijs. Want paulus zou willen dat iedereen in tongen sprak, maar liever heeft dat je profeteerde. Dus niet iedereen spreekt in tongen na de doop in de heilige geest.
nosmile.gif

Uhm, als je goed leest snap je dat ik het er dus niet mee eens ben en dat ik het dus ook nog nooit in de bijbel tegen gekomen ben. Ik weet echt wel dat Paulus liever had dat de mensen gingen profeteren dan dat ze in tongen gaan praten omdat profeteren meer over de gemeente kan gaan en tongen meer voor jezelf is. Maar ok. Dat gaat misschien wat off-topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar als je diezelfde brief verder leest, staat er ook dat niet ieder leeraar, herder of apostel is. Niet ieder kan in tongen spreken of profeteren. Maar dat je als ieder een deel bent van de gemeente door een onderdeel te zijn van het lichaam van christus. een hand is geen voet. Dus tongen is geen profetie of werking der krachten. Dus als je wel tongen kan spreken maar geen werking der krachten, schijnt het niet fout te zijn. Maar andersom wel volgens wel gemeente. Terwijl niet iedereen in de bijbel in tongen spraken na de doop van de heilige geest. Het is de heilige geest die bepaald wie welke gave krijgt. Staat ook in de bijbel, het is de heilige geest die de gaven uitdeelt en niet de mensen door met handoplegging. Je kunt door handoplegging wel de geest krijgen, maar niet altijd gaven. Sommige krijgen de geest, andere de vrucht en andere weer gaven. En dan heb je nog verschillen in gaven.

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid