hopeloos 0 Geplaatst 5 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2006 wat is dan het verschil tussen doop en vervulling? Of is dat hetzelfde? Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 5 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2006 Een doop is meer het overlopen van als het ware, ermee doordrenkt zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Quote: Op zondag 05 maart 2006 16:08:45 schreef Michie23 het volgende: [...] ... Een doop met de Geest kan meerdere malen, het is gewoon een krachtige aanraking. Bijbelteksten? Vriendelijke groeten, Levi Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Pinksteren? Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 En dat was een voorbeeld van 'meermalen' een doop in de HG? Vriendelijke groeten, Levi Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Nee, maar ik neem aan dat ze daarna nog wel meerdere malen dusdanig vervult zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Tines B 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 doop van Jezus staat in Johanns 1: 33.. nmiet dat ie gedoopt werd, dat kon ik zo snel niet vinden, maar wel dat het word beschreven door Johannes. Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Dopen heeft meerdere betekenissen en daarom zou je dus ook meerdere malen gedoopt kunnen worden met de Heilige Geest. Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Quote: Op maandag 06 maart 2006 11:26:11 schreef Michie23 het volgende: Nee, maar ik neem aan dat ze daarna nog wel meerdere malen dusdanig vervult zijn. Je hebt dus geen bijbelteksten om je stelling te onderbouwen... Vriendelijke groeten, Levi Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Quote: Op maandag 06 maart 2006 11:37:31 schreef Levi het volgende: [...] Je hebt dus geen bijbelteksten om je stelling te onderbouwen... Vriendelijke groeten, Levi Dat dingen niet in de Bijbel staan wil niet zeggen dat ze ook niet voor kwamen. Of denk je dat Jezus alleen de wonderen deed die beschreven staan in de Bijbel? Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Doop van kinderen staat ook niet specifiek in de bijbel, maar toch is dat voor veel mensen dé reden om te stellen dat die doop dan 'ongeldig', of erger nog onbijbels zou zijn. Mijn mening, maar die ken je al, is dat de doop in de Heilige Geest, net zoals een normale waterdoop slechts één keer plaats hoeft te vinden. Vervolgens heeft men de HG inwonend ontvangen, en mijns inziens kan de HG dÃe mensen dan van tijd tot tijd gebruiken (vervullen) als instrument. De HG kan zich dan bv. door profetie, dromen, visioenen, geloof, gave van gezondmaking en noem maar op door dÃe mensen openbaren. Op die momenten worden mensen dus helemaal vervuld van de HG. Van deze gang van zaken vind je legio voorbeelden in bijvoorbeeld het boek Handelingen. Vriendelijke groeten, Levi Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Ik weet je mening en die steun ik ook, maar kijkend naar de meerdere betekenissen van het woord dopen zou je het ook een krachtige, niet gewoonlijke vervulling kunnen noemen. Als het inderdaad gaat om de 'handeling' komt jou mening van toepassing. Vuur heeft zo ook meerdere betekenissen. Link naar bericht Deel via andere websites
Tines B 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Wanneer ontvangen je de Heilige Geest, volgens jullie? Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 als je besluit om Jezus te volgen? Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Door middel van de handoplegging van door G*d geroepen dienstknechten, zoals ook een aantal pagina's hiervoor beschreven. Vriendelijke groeten, Levi Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 nou... da's fijn... dan heb ik de Heilige Geest dus nog niet ontvangen? Of heb ik Hem dan al ontvangen bij mijn doop (als baby)? Snap er nix meer van Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Dat is nu net de discussie waar vele meningen over zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 als jullie eruit zijn, laat het dan even weten Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Ik zou zeggen, lees even wat pagina's terug, en trek je eigen conclusie. Vriendelijke groeten, Levi Link naar bericht Deel via andere websites
efgcap 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Quote: Op maandag 06 maart 2006 13:22:55 schreef hopeloos het volgende: als jullie eruit zijn, laat het dan even weten Jahoor, ik ben eruit en ben het met Levi eens, dus lees zijn posts maar eens door, volledig bijbels onderbouwd. En aangezien Michie23 de mening van Levi ook ondersteund kunnen we onderhand de theologie van Levi wel tot waarheid bestempelen... Groeten, Eduard Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 zal het doen als ik wat meer tijd heb Link naar bericht Deel via andere websites
kimberly-18 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 mij heeft iemand een keer verteld dat vroeger iedereen gedoopt werd zonder de HG. toen Jezus op aarde was bedoel ik dan dus.. nu is Jezus niet meer op aarde en dus word je in de HG. gedoopt! dat was zijn theorie... Link naar bericht Deel via andere websites
Dave 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Quote: Op maandag 06 maart 2006 15:55:46 schreef efgcap het volgende: [...] Jahoor, ik ben eruit en ben het met Levi eens, dus lees zijn posts maar eens door, volledig bijbels onderbouwd. En aangezien Michie23 de mening van Levi ook ondersteund kunnen we onderhand de theologie van Levi wel tot waarheid bestempelen... Groeten, Eduard Dan moet je toch echt beter leren lezen Lukas: 13 Indien dan gij, die boos zijt, weet uw kinderen goede gaven te geven, hoeveel te meer zal de hemelse Vader den Heiligen Geest geven dengenen, die Hem bidden? Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Precies Eduard, Bidden alleen is voldoende. Vriendelijke groeten, Levi Link naar bericht Deel via andere websites
efgcap 0 Geplaatst 6 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2006 Wat bedoel je hier precies mee? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten