TTC 1.562 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden zei Hopper: Als je denkt dat ik de Geest der waarheid ben , nee dat is niet het geval. Ik heb wel de Geest der waarheid gevonden, die mij naar de waarheid Zelf bracht. Het is jongleren om hetzelfde te zeggen, en het dan omkeren om het eindeloos te rekken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst Rapport Share Geplaatst Ik heb geen verder commentaar. Er zitten interessante berichten tussen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 66 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden zei Hopper: Geloof in God is niet eens aan te bevelen. Wie of wat is God? Volgens de kerk 3 personen. Die kant ga ik niet op. Marcus 12: 29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere. 30 En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod. Het gaat niet om in God te geloven , het gaat om God lief te hebben met heel je hart. En daarbij is God enig en niet 3 personen. Ik luister naar Jezus en niet naar de kerk. Waarom praat je dan over dat je met atheisten niet kan discussieren over wat jij meent? Wat je zegt slaat vaak kant noch wal. Dat er in de Bijbel staat dat God enig is wil niet zeggen dat God ook enig is. Misschien is de God van de hindoes wel de echte? Je begint steeds meer als een hardcore christen te praten. Maar dan met de hautaniteit van iemand die het zelf denkt te weten. Tevens kan je God niet liefhebben met heel je hart als je er niet in gelooft. Jezus heeft veel dingen gezegd waar jij niet in gelooft overigens. Zoals over het hiernamaals etc. Dus waarom geloof je Jezus (en Paulus, heb ik ook al 23 keer en counting bewezen met citaten uit zijn brieven) daarin niet? Je hebt het over de Geest der Waarheid (welke gelijk is aan de Heilige Geest), maar hier kan je hetzelfde zeggen als wat jij zegt over God. Er zijn stel 16 mensen die menen de Geest der Waarheid te hebben. Vraag die naar wat die Geest hen verteld en je hebt 17 waarheden. Het is een onzichtbaar iets, wat enkel misbruikt word om gedegen discussies de mond te snoeren (ik heb de Geest der Waarheid en die vertelt me dit en dat! Daar moet je het mee doen).. Dan blijf ik liever agnostisch en zie ik het aan het eind van mijn leven wel. Want van gnostisch denken word je arrogant. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 822 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden zei TTC: Het is jongleren om hetzelfde te zeggen, en het dan omkeren om het eindeloos te rekken. We kunnen nooit een object zijn voor ons zelf. Maar kijk eens in de spiegel wat zie je dan? Degene die je in de spiegel ziet kan nooit vinden. Het is zelfbedrog als men beweert dat de zoeker het gezochte is. En wie bedriegt dan zichzelf? Degene die je in de spiegel ziet... 3 uur geleden zei Paulus888: Dat er in de Bijbel staat dat God enig is wil niet zeggen dat God ook enig is. Misschien is de God van de hindoes wel de echte? Je begint steeds meer als een hardcore christen te praten. Er is maar Een God. Punt. Daar valt niet over te discussiëren. Voor veelgoderij moet je bij de heidense godsdiensten zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 66 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 48 minuten geleden zei Hopper: Er is maar Een God. Punt. Daar valt niet over te discussiëren. Voor veelgoderij moet je bij de heidense godsdiensten zijn. En ook nog met de term heidens aankomen.. Je verschilt in niks van de christenen. Enkel doe je alsof je beter bent dan zij en Jezus beter kent. Komt waarschijnlijk iedere woensdag op de koffie? Er is maar 1 God is jouw mening. Er zijn zoveel planeten dus misschien ook wel zoveel Goden. Er zijn volgens de wetenschap meerdere universa, kunnen ook door meerdere goden gemaakt zijn. Je weet het niet. Net zoals ik het niet weet. En Jezus het niet weet. Vroeger was je nog iets meer openminded (alhoewel) maar je word al net zo orthodox als de gemiddelde christen. Straks ga je nog iedere zondag 2 keer naar de kerk. Met je boek vol zilverwerk. 52 minuten geleden zei Hopper: We kunnen nooit een object zijn voor ons zelf. Maar kijk eens in de spiegel wat zie je dan? Degene die je in de spiegel ziet kan nooit vinden. Het is zelfbedrog als men beweert dat de zoeker het gezochte is. En wie bedriegt dan zichzelf? Degene die je in de spiegel ziet... alles wat jij niet gelooft is zelfbedrog.. Want enkel wat Hopper zegt is de true. Er is ook maar 1 true. Namelijk die van Hopper. Die bedriegt zichzelf nooit. Heeft hij woensdag nog gehoord van Jezus zelf. Ze hadden allebei een sprits bij de koffie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 712 Geplaatst gisteren om 19:49 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 19:49 Op 28-2-2025 om 14:23 zei Paulus888: Misschien is de God van de hindoes wel de echte? Wat is daarvan het bewijs? Van mijn God heb ik bewijs in de vorm van profetieën. Zo’n 80% is al uitgekomen. Op 28-2-2025 om 18:44 zei Paulus888: Vroeger was je nog iets meer openminded (alhoewel) maar je word al net zo orthodox als de gemiddelde christen. Straks ga je nog iedere zondag 2 keer naar de kerk. Met je boek vol zilverwerk. En wat is daar mis mee? Op 28-2-2025 om 18:44 zei Paulus888: En ook nog met de term heidens aankomen.. Daar heeft hij volkomen gelijk in. Ik vind het niet meer dan logisch dat er maar 1 Almachtige God is. Er kunnen er niet meer zijn, want dan zouden ze niet meer almachtig zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 524 Geplaatst gisteren om 20:08 Rapport Share Geplaatst gisteren om 20:08 18 minuten geleden zei sjako: Op 28-2-2025 om 14:23 zei Paulus888: Misschien is de God van de hindoes wel de echte? Wat is daarvan het bewijs? Van mijn God heb ik bewijs in de vorm van profetieën. Zo’n 80% is al uitgekomen. Op 28-2-2025 om 18:44 zei Paulus888: Vroeger was je nog iets meer openminded (alhoewel) maar je word al net zo orthodox als de gemiddelde christen. Straks ga je nog iedere zondag 2 keer naar de kerk. Met je boek vol zilverwerk. En wat is daar mis mee? Op 28-2-2025 om 18:44 zei Paulus888: En ook nog met de term heidens aankomen.. Daar heeft hij volkomen gelijk in. Ik vind het niet meer dan logisch dat er maar 1 Almachtige God is. Er kunnen er niet meer zijn, want dan zouden ze niet meer almachtig zijn. Waarom zou dat niet Brahman kunnen zijn? Geef eens één overtuigend argument? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 712 Geplaatst gisteren om 20:19 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 20:19 8 minuten geleden zei Monachos: Waarom zou dat niet Brahman kunnen zijn? Geef eens één overtuigend argument? Omdat Brahman geen een profetie bij het rechte eind had. Bovendien heeft Jehovah en Jezus Zichzelf leren kennen op een wel heel persoonlijke manier. Ik twijfel daar geen seconde aan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 524 Geplaatst gisteren om 20:26 Rapport Share Geplaatst gisteren om 20:26 6 minuten geleden zei sjako: Omdat Brahman geen een profetie bij het rechte eind had. Bovendien heeft Jehovah en Jezus Zichzelf leren kennen op een wel heel persoonlijke manier. Ik twijfel daar geen seconde aan. Er is geen specifieke "Brahman profetie" als een vaststaand concept in de hindoeïstische of Vedische tradities. Echter, als je doelt op profetische uitspraken binnen de context van het begrip Brahman (de alomvattende, eeuwige en onveranderlijke werkelijkheid in het hindoeïsme), dan kunnen er verschillende interpretaties zijn. In de hindoeïstische geschriften, zoals de Veda's, de Upanishads en de Puranas, zijn er profetieën over de toekomst van de wereld, de cycli van tijd (Yuga's), en de komst van Kalki, de tiende en laatste incarnatie van Vishnu, die aan het einde van het huidige Kali Yuga zal verschijnen om de wereld te zuiveren en een nieuwe gouden eeuw (Satya Yuga) in te luiden. Bron: ChatGPT Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 712 Geplaatst gisteren om 20:33 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 20:33 Zojuist zei Monachos: In de hindoeïstische geschriften, zoals de Veda's, de Upanishads en de Puranas, zijn er profetieën over de toekomst van de wereld, de cycli van tijd (Yuga's), en de komst van Kalki, de tiende en laatste incarnatie van Vishnu, die aan het einde van het huidige Kali Yuga zal verschijnen om de wereld te zuiveren en een nieuwe gouden eeuw (Satya Yuga) in te luiden. Ze zullen er vast wel zijn, maar zijn ze ook uitgekomen? In het OT zijn er bijv meer dan 300 profetieën die over Jezus gaan en allemaal zijn uitgekomen in Jezus. In Daniël bijv vind je het hele tijdschema over Jezus, wanneer Hij zou komen, zou sterven, dat Jeruzalem en de tempel dan vrij snel daarna vernietigd zou worden etc. Die tempel en zijn offerrituelen waren ook niet meer nodig, want Jezus had eens en voor altijd het offer ter vergeving gebracht. Daarom zal een eventuele derde tempel geen lang leven hebben, als hij al gebouwd gaat worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 66 Geplaatst gisteren om 21:45 Rapport Share Geplaatst gisteren om 21:45 1 uur geleden zei sjako: Wat is daarvan het bewijs? Van mijn God heb ik bewijs in de vorm van profetieën. Zo’n 80% is al uitgekomen. Dit is al een keer of tig gedebunked.. Men weet namelijk dat het NT geschreven is aan de hand van het OT. Vandaar dat er dingen "zijn uitgekomen".. Dat er 300 profetieen zijn is al arbitrair.. Als je al die profetieen nagaat en je leest ze in context blijft er van een profetie niks meer over. En juist de harde profetieen (zoals leeuw die gaat liggen bij een geitje, zwaarden die ploegscharen worden oftewel wereldvrede) zijn niet uitgekomen. Daarom heeft men een tweede komst van de messias verzonnen. 1 uur geleden zei sjako: En wat is daar mis mee? Daar is niks mis mee. Maar ik heb Hopper eerst als een oprechte en openminded persoon leren kennen. De man had niet enkel Jezus als zijn bron, maar ook andere leraren. Maar nu is het "Jezus dit en Jezus dat". En als leraren iets anders zeggen dan wat Jezus (volgens hem) zei dan hebben die anderen het fout.. Tevens geeft hij altijd af op orthodox gelovigen. Terwijl hij zelf nu enorm orthodox aandoet. 1 uur geleden zei sjako: Daar heeft hij volkomen gelijk in. Ik vind het niet meer dan logisch dat er maar 1 Almachtige God is. Er kunnen er niet meer zijn, want dan zouden ze niet meer almachtig zijn. De zes miljoen dode Joden ten tijde van WOII geven aan dat de Joodse en dus ook Christelijke God niet almachtig is. Anders zou Hij wel een vinger hebben uitgestoken. Heidens betekend "niet Joods". Dus de man die zogenaamd zo openminded is is erg narrowminded. 1 uur geleden zei sjako: Ze zullen er vast wel zijn, maar zijn ze ook uitgekomen? In het OT zijn er bijv meer dan 300 profetieën die over Jezus gaan en allemaal zijn uitgekomen in Jezus. In Daniël bijv vind je het hele tijdschema over Jezus, wanneer Hij zou komen, zou sterven, dat Jeruzalem en de tempel dan vrij snel daarna vernietigd zou worden etc. Die tempel en zijn offerrituelen waren ook niet meer nodig, want Jezus had eens en voor altijd het offer ter vergeving gebracht. Daarom zal een eventuele derde tempel geen lang leven hebben, als hij al gebouwd gaat worden. Allemaal al eens debunked... Ga eens al die 300 profetieen na. En lees dan de hele tekst, en niet enkel het ene versje. Dan zal je zien dat het niet over de Messias gaat. Maar men heeft dit ooit aan de Messias opgehangen. Achter de koe in de kont kijken is dat. Verbanden zien die er niet zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 712 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 22 uur geleden zei Paulus888: De zes miljoen dode Joden ten tijde van WOII geven aan dat de Joodse en dus ook Christelijke God niet almachtig is. Anders zou Hij wel een vinger hebben uitgestoken. Dat heb ik al vaker uitgelegd. Dit heeft alles met de Strijdvraag te maken. Bovendien heeft het als gevolg gehad dat Israël weer werd opgericht. God geeft ze straks weer een opstanding. De Duitsers kon hun lichaam wel vernietigen maar de ziel, de hele persoon, niet. 22 uur geleden zei Paulus888: Dit is al een keer of tig gedebunked. Welnee, je zoekt een excuus. Jezus had op veel profetieën helemaal geen invloed. Zo werden zijn benen niet gebroken wat gewoonlijk was bij de straf. Al bij het vieren van het Pascha werd hier naar vooruitgewezen doordat de benen van het paschalam niet gebroken mochten worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.004 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei sjako: 23 uur geleden zei Paulus888: De zes miljoen dode Joden ten tijde van WOII geven aan dat de Joodse en dus ook Christelijke God niet almachtig is. Anders zou Hij wel een vinger hebben uitgestoken. Dat heb ik al vaker uitgelegd. Dit heeft alles met de Strijdvraag te maken Na 4000 jaar strijdvraag was het nodig om 6 miljoen Joden te vergassen om de strijdvraag duidelijk te maken.... Natuurlijk @sjako, welterusten. .. 1 uur geleden zei sjako: God geeft ze straks weer een opstanding. O, dan is het niet zo erg dat er 6 miljoen zij vermoord, toch? 1 uur geleden zei sjako: Al bij het vieren van het Pascha werd hier naar vooruitgewezen doordat de benen van het paschalam niet gebroken mochten worden. Als jij bij McDonalds een hamburger bestelt dan zijn al die menu's in jouw ogen zeker een vooruitwijzing naar jouw bestelling?.of..... Heb je gewoon datgene besteld wat er al op de menukaart stond? Zo ook met de benen. Jij ziet overal wonderen terwijl het niets meer is dan een kopie van wat er al op de menukaart stond. 2 uur geleden bewerkt door Dat beloof ik Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten