Spring naar bijdragen

Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei sjako:

Precies, alverzoening is een tactiek van satan om je te laten denken dat het allemaal niks uitmaakt. Je bent in Christus of je blijft in Adam.

De tactiek van Satan is om het offer van Christus te kleineren zodat je niet gelooft wat in de Schriften staat met alle gevolgen van dien. Nergens staat in de Schrift dat het "niet uitmaakt" maar toch geloof je dat ik dat verkondig en dat is een leugen.

Het "mooie" van de bedeling der genade Gods is dat een ieder kan geloven wat hij wil en daar maakt Satan dankbaar gebruik van.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Voor zover ik zie is het alleen de NWV die het vertaalt met eeuwige afsnijding. Alle andere vertalingen houden het bij eeuwige pijniging of eeuwige straf, waarbij de straf het vaakst voorkomt. Ik denk

Als je naar het Grieks kijkt zie je dat voor het woord "eewig" — wat wij in het westen als zonder einde interpreteren, wat het niet is — αἰώνιον (aiōnion) staat. Voor het woord "pijn of straf" staat κ

Openbaring word altijd gebruikt voor allerlei misinterpretaties. Als je Malachi 3 ooit hebt gelezen kun je daar wat leren over wat vuur kan betekenen: 3:2 Maar wie zal den dag Zijner toekomst verdrage

1 uur geleden zei sjako:

Precies, alverzoening is een tactiek van satan om je te laten denken dat het allemaal niks uitmaakt. Je bent in Christus of je blijft in Adam.

Wie in de greep van het kwaad is, is voorgoed verloren.  Zo kan het Evangelie verstaan worden.   Degenen die allerlei uitvluchten zoeken in de Bijbel zullen dan ook wel in de greep van het kwaad zijn.

Alverzoening, begrepen als het geloof dat alle mensen gered zullen worden is duidelijk niet-Bijbels.  Alleen al in Marcus 8:35 valt te lezen dat wie het leven wil behouden het zal verliezen.   Jezus keert het zelfs om, alleen wie zijn leven verliest voor Mij en Gods plan blijft behouden.

En als op een forum als dit de mensen de Bijbel al slecht verstaan, dan vermoed ik dat slechts weinigen onder aan de streep overblijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Wie in de greep van het kwaad is, is voorgoed verloren.  Zo kan het Evangelie verstaan worden.   Degenen die allerlei uitvluchten zoeken in de Bijbel zullen dan ook wel in de greep van het kwaad zijn. Alverzoening, begrepen als het geloof dat alle mensen gered zullen worden is duidelijk niet-Bijbels.  Alleen al in Marcus 8:35 valt te lezen dat wie het leven wil behouden het zal verliezen.   Jezus keert het zelfs om, alleen wie zijn leven verliest voor Mij en Gods plan blijft behouden. En als op een forum als dit de mensen de Bijbel al slecht verstaan, dan vermoed ik dat slechts weinigen onder aan de streep overblijven.

In al hun enthousiasme zien sommigen niet wat ze onder de mat vegen, wat rest is een voetnoot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb uiteraard wel de verschillen in gedachten, vandaar mijn vraag welke hel je bedoelde toen je schreef dat de Heer in de Thora al de hel maakte. Die tekst is namelijk door Joden geschreven met in gedachten hun idee van een dodenrijk en dat is iets heel anders dan de christelijke hel.

Het is inderdaad leerzaam. Maar ik weet wat je doelt op verzen uit prediker  en de dood waar Samuel in was. Ook in de dood (Sheol) zijn winnaars en verliezers want er is onderscheid er staat “zal rijk in zijn dood zijn”. Dit betekend dat je ook arm de dood in kan. 

Maar hoe was Samuel zijn lot in het dodenrijk en Korach zijn lot?

Zo weet je wie mijn Heer is welke ik dien. Dat is de Heer van Abraham, Jacob en Isak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei leren_schoen:

Ook in de dood (Sheol)

Sjeool is niet de dood, maar het gemeenschappelijke Graf der mensheid. Job bijv verlangde naar Sjeool omdat hij rust wilde hebben. Jona vergeleek de buik van de vis met Sjeool. Het heeft dus niets met een brandende hel of zoiets te maken.

Ook in de dood (Sheol) zijn winnaars en verliezers want er is onderscheid er staat “zal rijk in zijn dood zijn”. Dit betekend dat je ook arm de dood in kan.

In Sjeool is geen bewustzijn, maar als je met goedkeuring van God naar Sjeool gaat krijg je een opstanding tot leven. Dat zijn de winnaars. Sjeool is een tussenfase. De wachtkamer tot de opstanding.

Maar hoe was Samuel zijn lot in het dodenrijk en Korach zijn lot?

Hetzelfde, ze waren op dat moment allebei dood. Samuel liet zich niet zien aan de het medium. Daar zou hij nooit aan meegewerkt hebben omdat dit verboden was. Waarom was dat verboden. Omdat het niet mogelijk is. Het is spreken met demonen die zich voordoen als een persoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei sjako:

Sjeool is niet de dood, maar het gemeenschappelijke Graf der mensheid. Job bijv verlangde naar Sjeool omdat hij rust wilde hebben. Jona vergeleek de buik van de vis met Sjeool. Het heeft dus niets met een brandende hel of zoiets te maken.

In Sjeool is geen bewustzijn, maar als je met goedkeuring van God naar Sjeool gaat krijg je een opstanding tot leven. Dat zijn de winnaars. Sjeool is een tussenfase. De wachtkamer tot de opstanding.

Hetzelfde, ze waren op dat moment allebei dood. Samuel liet zich niet zien aan de het medium. Daar zou hij nooit aan meegewerkt hebben omdat dit verboden was. Waarom was dat verboden. Omdat het niet mogelijk is. Het is spreken met demonen die zich voordoen als een persoon.

Maar er is veel meer aan de hand. Hoe zit het met Openbaring en dat deze mensen van de bomen van het paradijs mogen eten? Er staat de mensen die de geboden van de Heer houden dat ze naar Eden gaan om eeuwig te leven.

Op22

2 In het midden van haar straat en op de ene en de andere zijde der rivier was de boom des levens, voortbrengende twaalf vruchten, van maand tot maand gevende zijne vrucht; en de bladeren des booms waren tot genezing der heidenen.

-

14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad.

-

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei sjako:

Er staat nergens in de Schrift dat Samuël er in werkelijkheid een demon zou zijn. Niet in het verhaal zelf, nergens in het OT en ook nergens in het NT. In het verhaal wordt qua vertelwijze gewoon uitgegaan van de echte Samuël. Hij spreekt er zelfs namens God een correcte profetie over Saul uit, iets wat een demon natuurlijk nooit zou doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-2-2025 om 20:55 zei sjako:

Mijn punt eerder was om onderscheidend aan te tonen wat de verschillen zijn in dit gemeenschappelijke graf. Samuel kwam “op als een gode” (1Samuel28:12-13) en Korach lag in of was door vuur verteerd (Numeri 16:30). Daarom zei ik over dit verschil “rijk in zijn graf” (Jesaja 53:9) wat dit verschil bewijst (dat er onderscheid is in oordeel over hoe dit graf zijn zal). Want het voorbeeld hier is Samuel lag rijk in zijn graf en Korach arm. Dus iaw je kan rijk of arm het graf in. En dan is het idee niet per se, hoe je de aarde verlaat maar hoe het oordeel (van de Almachtige) over diegene is in het graf. Dat is 100% OT.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei leren_schoen:

Mijn punt eerder was om onderscheidend aan te tonen wat de verschillen zijn in dit gemeenschappelijke graf. Samuel kwam “op als een gode” (1Samuel28:12-13) en Korach lag in of was door vuur verteerd (Numeri 16:30). Daarom zei ik over dit verschil “rijk in zijn graf” (Jesaja 53:9) wat dit verschil bewijst (dat er onderscheid is in oordeel over hoe dit graf zijn zal). Want het voorbeeld hier is Samuel lag rijk in zijn graf en Korach arm. Dus iaw je kan rijk of arm het graf in. En dan is het idee niet per se, hoe je de aarde verlaat maar hoe het oordeel (van de Almachtige) over diegene is in het graf. Dat is 100% OT.

Ik citeer hier een stuk uit "Het Antigoddelijke Trio" van dhr.. G.J. Pauptit, voor een ieder om te lezen:

Citaat

1 SAM . 28. Ook uit 1 Sam. 28 leidt men het bewuste voortleven van de doden af. Samuël immers is aan Saul verschenen, bewijs dus dat hij als ziel leefde.
Men kent het verhaal. God antwoordde Saul niet op enige wijze, vs. 6. Samuël was gestorven en begraven te Rama. Nu gaat Saul naar een vrouw met een waarzeggende geest, een soort spiritiste. Dit was scherp verboden, zie Lev. 19:31, 20:6, 27; Deut.  18:9-12. Dit verbod bewijst de mogelijkheid van verkeer met geesten. Niet met doden, want die weten nietmetal. Maar wel met  boze geesten.
Bij de waarzegster gekomen vraagt de vermomde Saul Samuël te laten opkomen, vs. 8. Dit schijnt te geschieden, de vrouw zegt althans, dat er een oud man opkomt, vs. 14. Saul ziet hem echter niet, hij verneemt het alleen en buigt zich dan ter aarde.
Hoe dit nu te verklaren? Dat doet men op drie wijzen. De eerste houdt de vrouw voor een handige waarzegster, die wraak wil nemen op Saul die ze reeds ondanks zijn vermomming herkend heeft, omdat hij de tovenaars heeft uitgeroeid. Haar kaste was gedood, vs. 3. Nu zal zij de uitroeier eens nemen. Na zich eerst door een eed gevrijwaard te hebben, vs. 10 doet ze zogenaamd iemand opkomen en deelt zelf door buikspreken aan Saul mede wat velen, en vooral zij, vermoedden, n. l. dat hij het moest verliezen. Zo bezien zouden haar handelingen een vorm van bedrieglijk spiritisme zijn. Dit is de moderne verklaring.
De tweede verklaring ziet in de opgekomene werkelijk Samuël, gelooft dus, dat de vrouw macht had de doden te doen  verschijnen. We geloven dit niet. Samuël was begraven en God gaf zeker geen in de Wet verboden macht over Zijn profeet, al  aannemende, dat zijn « onsterfelijke ziel » ronddwaalde. Of ook: Hij antwoordde niet door Samuël waar Hij Saul niet wilde antwoorden. Als Samuël werkelijk uit de doden opgestaan was, zou Saul hem wel gezien hebben. Nu is dit niet het geval geweest. Saul gelóóft dat het Samuël is en meent dat deze spreekt. Hij ziet hem evenwel niet. Ook is wat « Samuël » zegt, onjuist. Saul is de andere « morgen » niet bij « Samuël » geweest. De Filistijnen lagen toen nog ± 10 K.M. van Israël af. Die dag verplaatsten zij zich naar Afek, ± 5 K.M. van Sunem. Israël legert zich bij de fontein van Jizreël, 6 K. M. van Gilboa. De afstand tussen hen is nu 6 K. M. De Filistijnen houden daar een wapenschouwing, 29:2. David moet wegtrekken. Dat doet hij eerst de volgende dag, vs. 10. Die « morgen » werd dus geen slag geleverd, die dag stierf Saul niet. « Samuëls » woord is dus niet uitgekomen en de Heere heeft niet door hem gesproken. Het was een valse profeet.
De derde verklaring ziet in 1 Sam. 28 een spiritistisch toneel. Wie daarin een bewijs zoekt voor een bewust voortleven na de dood, komt verkeerd uit. Vooreerst komt « Samuël » op, dus uit de aarde. Dat is toch niet de plaats der ontlichaamde zielen waarin men gelooft? Dan  wordt hij gezien met een mantel om. Ontlichaamde zielen hebben geen kleren. Dan is hij een oud man, op het laatst van zijn leven. Is dat de hemelse zaligheid die men hem toedenkt? Verder is hij onrustig gemaakt. En dat in de storeloze zaligheid die men hem geeft! Verder zegt Samuël, dat Saul morgen bij hem zou zijn. Men denkt zich Samuël in de hemel. Hoe kon Saul daar ook heen gaan? Men ziet dat men zo vastloopt. En zegt men: Samuël was in het dodenrijk, dan was hij niet in de hemel en zijn we daarmee tevens een stap bij de waarheid gekomen. Maar in het graf, de sheool, is geen verzinning, noch wetenschap, is er geen deel in alles wat onder de zon geschiedt, Pred. 9:10. Dus ook niet voor Samuël. Hieruit bijkt dat het Samuël niet is geweest. Samuël was dood en lag in zijn huis te Rama. Saul geloofde Satans leugenleer over het bewuste voortleven. Hij vraagde de waarzegster. Daarom is hij dan ook mede gedood, 1 Kron. 10:13, 14. Aldus de derde verklaring; deze staan wij voor.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-2-2025 om 16:48 zei leren_schoen:

Maar er is veel meer aan de hand. Hoe zit het met Openbaring en dat deze mensen van de bomen van het paradijs mogen eten? Er staat de mensen die de geboden van de Heer houden dat ze naar Eden gaan om eeuwig te leven.

De mens is nu nog onvolmaakt. Na de opstanding ben je niet gelijk helemaal volmaakt. Dat is een geleidelijk proces. De bomen krijgen water van Gods levens gevende water. We groeien geleidelijk tot genezing van de erfzonde.

En hij toonde mij een rivier van water des levens, helder als kristal, die vanuit de troon van God en van het Lam stroomde  2 over het midden van haar brede straat. En aan deze en aan gene zijde van de rivier [stonden] bomen des levens, die twaalf vruchtoogsten voortbrengen, elke maand hun vruchten opleverend. En de bladeren van de bomen [waren] tot genezing van de natiën.

Op 12-2-2025 om 16:54 zei Robert Frans:

Er staat nergens in de Schrift dat Samuël er in werkelijkheid een demon zou zijn. Niet in het verhaal zelf, nergens in het OT en ook nergens in het NT. In het verhaal wordt qua vertelwijze gewoon uitgegaan van de echte Samuël. Hij spreekt er zelfs namens God een correcte profetie over Saul uit, iets wat een demon natuurlijk nooit zou doen.

Ik denk dat Samuel zich hier nooit voor zou lenen. Die uitkomst wist hij van tevoren ook wel, want hij was niet best bezig natuurlijk. Hij dacht met Samuel te maken te hebben. @Aristarkos laat een aardig stukje zien dat wij niet de enige zijn die het zo bekijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Monachos:

Nergens.

In die veronderstelling verkeer ik ook. 
Maar zelfs ik kan fouten maken.
Aangezien @sjako zegt altijd zich op de Bijbel baseren, ben ik erg benieuwd naar zijn reactie.
Ik hoop dat het niet iets is in de trant van 'hier zijn 3 teksten, daarmee wordt volgens mij 3x iets anders bedoeld dan er staat'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waar staat dat?

Openbaring 22:1 En hij toonde mij een rivier van water des levens, helder als kristal, die vanuit de troon van God en van het Lam stroomde  2 over het midden van haar brede straat. En aan deze en aan gene zijde van de rivier [stonden] bomen des levens, die twaalf vruchtoogsten voortbrengen, elke maand hun vruchten opleverend. En de bladeren van de bomen [waren] tot genezing van de natiën.

Ik weet niet hoe het met jou is als je griep hebt, maar daar ben je ook niet van de ene op de andere dag van genezen. Genezen is per definitie een geleidelijk proces. De 1000 jaar is er niet voor niets. Het is een overgangsperiode.

1 uur geleden zei Robert Frans:

Moet je je voorstellen dat je JG en een queer bent. Je leven lang heb je je keurig aan de mores van het WTG gehouden en al die tijd geworsteld met wat zij zondige neigingen noemde. Dan ga je uiteindelijk dood, hoop je dat 'de goede strijd gestreden is'... en dan moet je nog duizend jaar.

Het gaat niet alleen over mensen die dood zijn geweest hè. Straks als Armageddon komt zal dit het einde zijn van dit samenstel en gaan we een nieuw tijdperk in. In Openbaring staat dat er een grote menigte uit de grote verdrukking zal komen en die zullen dus nooit sterven. Bij je opstanding zal je denk ik wel veel dichter bij de volmaaktheid zitten. Mensen die niet kunnen lopen, zullen weer lopen, blinden zullen weer zien. Queer zijn is ook een gevolg van de onvolkomenheid. Ik weet wel zeker dat die gevoelens zullen stoppen. Wanneer je Armageddon overleefd zal je niet van de enige dag op de andere genezen zijn denk ik. Genezing is een geleidelijk proces. 

De RKK denkt dat we nu al in die periode zitten. Het is me een raadsel waarom ze dat denken. Ten eerste is het minstens al 2000 jaar geleden toen Jezus op aarde was. Van een vredesrijk op aarde is geen sprake geweest, integendeel. En het Koninkrijk Gods is een toekomstig Rijk wanneer alle wereldse regeringen omgevallen zijn. Zie Daniël 2.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-2-2025 om 22:06 zei sjako:

Na de opstanding ben je niet gelijk helemaal volmaakt. Dat is een geleidelijk proces.

7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waar staat dat?

6 minuten geleden zei sjako:

Openbaring 22:1 En hij toonde mij een rivier van water des levens, helder als kristal, die vanuit de troon van God en van het Lam stroomde  2 over het midden van haar brede straat. En aan deze en aan gene zijde van de rivier [stonden] bomen des levens, die twaalf vruchtoogsten voortbrengen, elke maand hun vruchten opleverend. En de bladeren van de bomen [waren] tot genezing van de natiën.

Ik weet niet hoe het met jou is als je griep hebt, maar daar ben je ook niet van de ene op de andere dag van genezen. Genezen is per definitie een geleidelijk proces. De 1000 jaar is er niet voor niets. Het is een overgangsperiode.

In 1 Korinthe 15:42-44 zegt Paulus dat het opstandingslichaam anders zal zijn dan het huidige lichaam:

"Zo is het ook met de opstanding van de doden. Het lichaam wordt gezaaid in vergankelijkheid, het wordt opgewekt in onvergankelijkheid. Het wordt gezaaid in oneer, het wordt opgewekt in heerlijkheid. Het wordt gezaaid in zwakheid, het wordt opgewekt in kracht. Het wordt gezaaid als een natuurlijk lichaam, het wordt opgewekt als een geestelijk lichaam."

Hier staat niets over dat de opstanding een geleidelijk proces zal zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Monachos:

Ten eerste heb je twee verschillende opstandingen, of in de hemel of op de aarde. Een opstandingslichaam in de hemel zal anders zijn dan die van de aarde. Bovendien is er een grote menigte die helemaal nooit dood gaat omdat ze Armageddon zullen overleven. De eigenschappen van de persoon die een opstanding krijgt zal niet onmiddellijk anders zijn. De eigenschappen van een persoon maakt de persoon tot wat hij is. Ik denk dat daar nog een proces voor nodig is om tot volledige volmaaktheid te doen groeien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ligt eraan wie de genezing uitvoert. Als Christus in het Evangelie iemand geneest, ging dat over het algemeen vrij direct. En zowel in het Evangelie als in Openbaring kom ik geen geleidelijke genezingen tegen. De verlosten verrijzen in heerlijkheid, volkomen genezen van elke zonde, volmaakt verenigd met Christus. Na dit aardse leven is de strijd voorbij, is er geen ziekte en geen kwaad meer. Niet ooit op een dag, maar direct. Ook de queer die met zijn gevoelens worstelt mag weten: na de dood is het voorbij en mag ik mij vol liefde en vrede in Christus' armen werpen.

Citaat

Het gaat niet alleen over mensen die dood zijn geweest hè. Straks als Armageddon komt zal dit het einde zijn van dit samenstel en gaan we een nieuw tijdperk in. In Openbaring staat dat er een grote menigte uit de grote verdrukking zal komen en die zullen dus nooit sterven. Bij je opstanding zal je denk ik wel veel dichter bij de volmaaktheid zitten. Mensen die niet kunnen lopen, zullen weer lopen, blinden zullen weer zien. Queer zijn is ook een gevolg van de onvolkomenheid. Ik weet wel zeker dat die gevoelens zullen stoppen. Wanneer je Armageddon overleefd zal je niet van de enige dag op de andere genezen zijn denk ik. Genezing is een geleidelijk proces. 

Wat ik had begrepen (corrigeer me anders), kun je volgens het WTG ook in het duizendjarig rijk nog steeds zondigen. Ergo: de duizend jaar worden volgens haar afgesloten met nog een periode van extra zware beproevingen. Met één verschil: als je in het duizendjarig rijk wederom zondigt, zul je alsnog voorgoed sterven. En daar het WTG vrij strenge maatstaven hanteert omtrent ernstige zonden, worden het alsnog wel hele lange duizend jaren. Kortom: de strijd duurt volgens haar dan langer dan een mensenleven en de prijs is vele malen hoger.

Citaat

De RKK denkt dat we nu al in die periode zitten. Het is me een raadsel waarom ze dat denken. Ten eerste is het minstens al 2000 jaar geleden toen Jezus op aarde was. Van een vredesrijk op aarde is geen sprake geweest, integendeel. En het Koninkrijk Gods is een toekomstig Rijk wanneer alle wereldse regeringen omgevallen zijn. Zie Daniël 2.

De duizend jaar is symbolisch bedoeld, net zoals de 144.000. Waarvan jullie de getallen waaruit de 144.000 zijn opgebouwd ook alsnog symbolisch nemen. Daarbij is de Kerk ook op aarde al een rijk van vrede, omdat Christus er werkelijk tegenwoordig is en er zich met de mens verzoent. En zij die met Christus leven, leven in vrede, zelfs in tijden van oorlog, vervolgingen en ontberingen. Weliswaar wordt zij niet voor niets de strijdende Kerk genoemd, omdat zij nog tegen het kwaad binnen en buiten haar te kampen heeft, maar ze doet dat vanuit een vredig vertrouwen dat Christus de wereld al overwonnen heeft, dat Hij barmhartig is jegens berouwvolle zondaars, en dat de poorten van de hel de Kerk niet zullen overweldigen.

Daarbij doet zij al precies de dingen waarvan jullie geloven dat ze die pas in het duizendjarig rijk zou doen. Ze wekt de doden op tot leven middels het doopsel, ze wordt vanuit de hemel geregeerd, waar de engelen en heiligen ook voor ons bidden en over ons waken, door de sacramenten worden hemel en aarde er met elkaar verbonden en het Offer van Christus tegenwoordiggesteld, ze geneest van ziekten en lijden op zowel spiritueel als fysiek niveau, ze verspreid zich steeds meer over de wereld, ze geeft onderwijs over het geloof, ze verkondigt het Evangelie, en ze bereidt zo de aarde voor op de wederkomst van Christus. Gods Rijk is al aangebroken, begonnen op het eerste pinksterfeest, en op een dag zal ze voltooid worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En zowel in het Evangelie als in Openbaring kom ik geen geleidelijke genezingen tegen.

Dat is niet helemaal waar. Markus 8:22 

Ze legden aan in Bethsa̱ïda. Daar brachten de mensen een blinde bij hem en smeekten of hij hem wilde aanraken.  23 Hij nam de blinde bij de hand en bracht hem buiten het dorp. Hij spuugde op zijn ogen, legde zijn handen op hem en vroeg hem toen: ‘Zie je iets?’  24 De man keek op en zei: ‘Ik zie mensen, maar ze lijken op bomen die rondlopen.’  25 Toen legde hij zijn handen opnieuw op de ogen van de man. Het gezichtsvermogen van de man werd hersteld en hij kon alles scherp zien.

Dus soms gaat een genezing wel geleidelijk en zeker van de natieën die al duizenden jaren onder het juk van satan hebben gezeten. Waarom zou er anders een overgangstijd van 1000 jaar zijn?

Wat ik had begrepen (corrigeer me anders), kun je volgens het WTG ook in het duizendjarig rijk nog steeds zondigen. Ergo: de duizend jaar worden volgens haar afgesloten met nog een periode van extra zware beproevingen. Met één verschil: als je in het duizendjarig rijk wederom zondigt, zul je alsnog voorgoed sterven.

Ja, dat is wat er staat. Op het eind van de duizend jaar wordt satan voor een korte tijd losgelaten. En dan zullen nog vele mensen alsnog afvallen. Zie het als een loutering.

De duizend jaar is symbolisch bedoeld, net zoals de 144.000. Waarvan jullie de getallen waaruit de 144.000 zijn opgebouwd ook alsnog symbolisch nemen.

Een letterlijk getal tegenover de menigte die niemand tellen kan. Waarom zou Johannes 2 groepen benoemen als het om dezelfde groep gaat? Bovendien worden de 144.000 eigenschappen toegedicht die tot geen een enkele andere groep bezit. 

Daarbij is de Kerk ook op aarde al een rijk van vrede, omdat Christus er werkelijk tegenwoordig is en er zich met de mens verzoent.

Ja sorry, maar dit is natuurlijk niet waar als je het over de RKK hebt. Inquisitie, verzinnen van leerstellingen, vervolging van anders denkenden, inzegenen van legers en wapens….moet ik nog even door gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gods Rijk is al aangebroken, begonnen op het eerste pinksterfeest, en op een dag zal ze voltooid worden.

Gods Rijk is begonnen toen de tijd der Heidenen afliep. Dat was in 1914. Daarvoor werden de ‘bewoners’ al verzegeld. Gods Koninkrijk komt duidelijk ipv de wereldse regering. Daniël 2:44 In de dagen van die koningen zal de God van de hemel een koninkrijk oprichten dat nooit vernietigd zal worden. En dat koninkrijk zal nooit aan een ander volk worden overgedragen. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken. Als enige zal het eeuwig blijven bestaan,

In die dagen is in de tijd van de voeten van het beeld, dus nu. Wereldmachten komen en gaan, maar dit Koninkrijk zal blijven bestaan op aarde. Alle andere koninkrijken zullen verbrijzeld worden. Er is niks symbolisch aan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

Dat is niet helemaal waar. Markus 8:22 

Ze legden aan in Bethsa̱ïda. Daar brachten de mensen een blinde bij hem en smeekten of hij hem wilde aanraken.  23 Hij nam de blinde bij de hand en bracht hem buiten het dorp. Hij spuugde op zijn ogen, legde zijn handen op hem en vroeg hem toen: ‘Zie je iets?’  24 De man keek op en zei: ‘Ik zie mensen, maar ze lijken op bomen die rondlopen.’  25 Toen legde hij zijn handen opnieuw op de ogen van de man. Het gezichtsvermogen van de man werd hersteld en hij kon alles scherp zien.

Dus soms gaat een genezing wel geleidelijk en zeker van de natieën die al duizenden jaren onder het juk van satan hebben gezeten. Waarom zou er anders een overgangstijd van 1000 jaar zijn?

Heel erg geleidelijk is die genezing van Jezus natuurlijk niet, maar je zou het zo kunnen opvatten. En het is ook waar dat je door het goede te doen geleidelijk heiliger wordt en dichter bij God komt. Maar dat gebeurt hier op aarde. Na de dood is er geen geleidelijkheid meer, omdat er dan geen tijd meer bestaat.

Citaat

Ja, dat is wat er staat. Op het eind van de duizend jaar wordt satan voor een korte tijd losgelaten. En dan zullen nog vele mensen alsnog afvallen. Zie het als een loutering.

Het komt op mij meer over als een nodeloos lange beproeving, met nog een extra trap na. Wat je hier op aarde doet bepaalt echter al voldoende of je met Christus gaat of niet. Ook als je Hem nog nooit gekend hebt, zal je geweten voor je getuigen. Het grote oordeel na de wederkomst is geen tweede test, maar de openbaring van heel de menselijke geschiedenis in het licht van Christus' liefde. Je hoeft dus niet nog duizend jaar extra te bewijzen dat je God zou toebehoren. Zelfs niet als je pas op je laatste dag tot bekering komt: denk maar aan de dagloners van het derde, zesde, negende en elfde uur (vgl. Mt. 20,1-16).

Citaat

Een letterlijk getal tegenover de menigte die niemand tellen kan. Waarom zou Johannes 2 groepen benoemen als het om dezelfde groep gaat? Bovendien worden de 144.000 eigenschappen toegedicht die tot geen een enkele andere groep bezit. 

Johannes heeft het over de strijdende Kerk op aarde, losgekocht uit alle stammen en volken, en de zegevierende Kerk in de hemel, een schare die niemand tellen kan. Ze vormen echter één en dezelfde Kerk, onder hetzelfde verbond met Christus met dezelfde genadegiften en zullen uiteindelijk ook zichtbaar weer één gemeenschap vormen.

Citaat

Ja sorry, maar dit is natuurlijk niet waar als je het over de RKK hebt. Inquisitie, verzinnen van leerstellingen, vervolging van anders denkenden, inzegenen van legers en wapens….moet ik nog even door gaan?

Daarom schreef ik ook dat zij tegen het kwaad binnen en buiten haar te kampen heeft. Maar weet je wat het bijzondere is? Ondanks alle dingen die je noemt, is zij er nog steeds. Houdt de belofte van Christus aan haar nog steeds stand. En geldt dat ook niet voor jou en mij? Jij zal vast ook kwade dingen doen, ook je zonden kennen. Maar toch geeft God jou niet op, staat Hij met open armen keer op keer te wachten tot je weer terugkeert. Jij mag de kerk opgegeven hebben, maar God doet dat nooit. God hekelt elke zonde die wij begaan, maar toch blijven wij voor Hem onvervangbaar. We zijn een stel chaotische, tot het kwaad geneigde kinderen, maar wel Góds chaotische, tot het kwaad geneigde kinderen.

Het bijbelse Israël beging de ene zonde na de andere, maar toch bleef God hem zijn geliefde, zijn oogappel noemen. Toch liet Hij Bileam profeteren hoe rechtvaardig dat volk wel niet was. Was God dan blind voor al die zonden? Bepaald niet, maar Hij identificeert ons niet met onze zonden, maar met onze mogelijkheid door Hem heilig te worden. Als ik dus zeg dat de Kerk Gods vredesrijk op aarde is, dan bedoel ik niet dat binnen haar nooit gezondigd en nooit geoorlogd wordt. Ik bedoel daarmee dat God zich met haar blijft verzoenen, dat Hij haar stand blijft houden en dat álle mensen van goede wil bij haar Gods liefde en vrede kunnen vinden. Want alleen vanuit de verzoening met God kan ook wereldwijde vrede voortkomen en dat is nu onze opdracht hier op aarde.

21 minuten geleden zei sjako:

Gods Rijk is begonnen toen de tijd der Heidenen afliep. Dat was in 1914. Daarvoor werden de ‘bewoners’ al verzegeld. Gods Koninkrijk komt duidelijk ipv de wereldse regering. Daniël 2:44 In de dagen van die koningen zal de God van de hemel een koninkrijk oprichten dat nooit vernietigd zal worden. En dat koninkrijk zal nooit aan een ander volk worden overgedragen. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken. Als enige zal het eeuwig blijven bestaan,

Er is dan echter wel nogal een hiaat van meer dan een eeuw tussen de tijd der heidenen en Gods rijk zoals omschreven door Daniël, denk je niet? Daarbij prediken jullie nog steeds aan niet-gelovigen, dus gaan jullie er vanuit dat heidenen nog steeds Gods rijk kunnen betreden en hun tijd dus nog helemaal niet voorbij is. Anders zou je nu stoppen met prediken en biddend de komst van Jezus afwachten. Of je moet geloven dat jullie prediking het teken van Gods aangebroken rijk is, maar jullie gingen vóór 1914 al langs de deuren, dus Gods rijk zou dan al eerder aangebroken moeten zijn.

In werkelijkheid leven wij nu wel degelijk nog steeds in de tijd van de heidenen en begon deze op het eerste Pinksterfeest, toen de apostelen in alle talen spraken en Petrus met zijn prediking het heil ook aan de heidenen verkondigde. Vanaf dat moment werd het Evangelie buiten Israël aan vele volkeren verkondigt en verspreidde het christendom zich over de wereld. Dit is het koninkrijk van Daniël dat inderdaad nooit vernietigd zal worden. De Kerk bestaat immers nog steeds. En zij zal eeuwig blijven bestaan. Deze tijd van de heidenen zal pas ophouden bij de wederkomst, als ook Daniëls profetie volledig vervuld wordt en Gods Rijk voltooid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waar staat dat?

Ik weet niet hoe het met jou is als je griep hebt, maar daar ben je ook niet van de ene op de andere dag van genezen. Genezen is per definitie een geleidelijk proces. De 1000 jaar is er niet voor niets. Het is een overgangsperiode

We hebben het niet over genezing der natiën of een griepje maar over opstanding:

Op 13-2-2025 om 22:06 zei sjako:

De mens is nu nog onvolmaakt. Na de opstanding ben je niet gelijk helemaal volmaakt. Dat is een geleidelijk proces. De bomen krijgen water van Gods levens gevende water. We groeien geleidelijk tot genezing van de erfzonde.

Nogmaals , nergens staat dat dit een geleidelijk proces is. Dan ga je dus, wat ik al aangaf, zaken anders gaan interpreteren dan hoe het er staat. En als je dat doet, kun je alles wel naar je hand zetten. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:
3 uur geleden zei Monachos:

Ten eerste heb je twee verschillende opstandingen, of in de hemel of op de aarde. Een opstandingslichaam in de hemel zal anders zijn dan die van de aarde.

En waar staat dat precies?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Robert Frans:

Na de dood is er geen geleidelijkheid meer, omdat er dan geen tijd meer bestaat.

Ik ben benieuwd waar je dat vandaan hebt, ik vermoed uit Openbaring 10:6. Stel een gebouw staat op instorten en ik zeg ik ga "x" nog uit het gebouw pakken en iemand zegt niet doen er is geen tijd meer, bestaat tijd dan niet meer?

Link naar bericht
Deel via andere websites