Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

35 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het wordt misschien overgenomen, misschien ook niet.

Het online gebeuren is niet meer aan mij besteed. Het echte leven ook niet, maar bon.

Ik schep er geen genoegen in dat Bazuinen stopt. Integendeel. Het voorziet in een behoefte. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Nooit de intentie gehad deze te veranderen. ;)

Ik kan wel de invloed er van op mij veranderen.  

Complete segregatie = 0 invloed.

Ik krijg de indruk dat je een kruis opneemt dat je niet dragen kunt. Jezus kan dat wel. Ik probeer niet verder te kijken dan de wijk waarin ik woon. Als ik hier een bijdrage kan leveren aan leefbaarheid dan vind ik dat genoeg. Ik ken mijn grenzen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik krijg de indruk dat je een kruis opneemt dat je niet dragen kunt. Jezus kan dat wel. Ik probeer niet verder te kijken dan de wijk waarin ik woon. Als ik hier een bijdrage kan leveren aan leefbaarheid dan vind ik dat genoeg. Ik ken mijn grenzen. 

Ik kies voor de complete segregatie in isolatie. Dat is het kruis van me afwerpen. ;)

De zaligheid er van is dat het nooit meer hoeft te veranderen. Het is een fundament waar niets meer op moet gebeuren of gebouwd worden. Gewoon statische rust.

Rust... gewoon rust. Als winkelen al niet meer gaat... en dan heb ik het niet over de financiele kant, maar het verloren lopen. Er is teveel veranderd. 

Er kan gewoonweg niets meer bij nu. Ik eindig in het echt ook alle relaties. Misantroop tot in het extreme. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-7-2024 om 09:13 zei Hopper:

Jammer dat Bazuinen stopt, alle rechtsextremisten waren er zo mooi verzameld.   Maar rechtsextremisten vechten elkaar doorgaans de tent uit.   Hebben jullie er nog wat opgestoken?

Het was een goede plek. Totdat achterdocht de regie overnam en dwang.  Totdat er een punt aan de lijn kwam in plaats van een komma.  Totdat het geen forum meer mocht zijn maar een kerk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-7-2024 om 00:36 zei Fundamenteel:

Ik kies voor de complete segregatie in isolatie. Dat is het kruis van me afwerpen. ;)

Dat kun je wel vergeten. Het heeft een reden dat het kluizenaarschap binnen zowel de katholieke als orthodoxe kerk als een extreem zeldzame roeping wordt gezien, die je over het algemeen pas heel geleidelijk verwerft na vele decennia gezamenlijk leven in een regulier klooster. De woestijn is geen toevluchtsoord, maar een slagveld.

bewerkt door Robert Frans
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Robert Frans:

De woestijn is geen toevluchtsoord, maar een slagveld.

Geen toevluchtsoord en geen slagveld, maar een plaats van afzondering en voorbereiding en focus-verkrijging en afstemming en toerusting en beproeving. En dat wat in de woestijn wordt geroepen en beleden, is wat de plaats en de basis en de toekomst bewerkt van de roepende in de woestijn. Meestal verlangt de mens eerder terug naar de vleespotten van een oase in Egypte dan de toekomst verheerlijkt te zien in manna en een onbekende heerlijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Robert Frans:

Dat kun je wel vergeten. Het heeft een reden dat het kluizenaarschap binnen zowel de katholieke als orthodoxe kerk als een extreem zeldzame roeping wordt gezien, die je over het algemeen pas heel geleidelijk verwerft na vele decennia gezamenlijk leven in een regulier klooster. De woestijn is geen toevluchtsoord, maar een slagveld.

Het is ook omdat het een slagveld groter dan mezelf geworden is, ik er voor kies te breken met alles. Mijn relatie was het zwaarste. Ik weet soms niet meer waar kruipen anders dan op de knietjes bij de Heer. Nu zijn we niet uit elkaar-uit elkaar. Maar je zal zelf wel ervaren hoe God kan spreken en je herkent Zijn stem als schaap vrij snel. Hij is de goede Schepper, maar daarom doet het allemaal niet minder pijn. De wereld is niet aan mij besteed, ik ben op en kan er nog weinig bij nemen. Het kon zo mooi zijn, maar ik ben wat ik ben en ik kan er niets aan veranderen anders dan verdwijnen.

3 uur geleden zei Flawless victory:

Het was een goede plek. Totdat achterdocht de regie overnam en dwang.  Totdat er een punt aan de lijn kwam in plaats van een komma.  Totdat het geen forum meer mocht zijn maar een kerk. 

Niemand heeft ooit gedwongen, religie gevoerd. We hebben enkel volwassen met jou willen praten. Maar het is voorbij nu. Laat los.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is ook omdat het een slagveld groter dan mezelf geworden is, ik er voor kies te breken met alles. Mijn relatie was het zwaarste. Ik weet soms niet meer waar kruipen anders dan op de knietjes bij de Heer. Nu zijn we niet uit elkaar-uit elkaar. Maar je zal zelf wel ervaren hoe God kan spreken en je herkent Zijn stem als schaap vrij snel. Hij is de goede Schepper, maar daarom doet het allemaal niet minder pijn. De wereld is niet aan mij besteed, ik ben op en kan er nog weinig bij nemen. Het kon zo mooi zijn, maar ik ben wat ik ben en ik kan er niets aan veranderen anders dan verdwijnen.


Het kan soms behoorlijk lastig zijn om de stem van God van de stem van die van de kerkleer te onderscheiden. Gelukkig hebben we de Schrift nog. 

Een mooie videobijbelstudie van de door jou zo verafschuwde Martin Zender (MZTV).   Overigens komt in dezelfde video aan bod dat homoseksualiteit niet bedoeld is. Maar  een hele duidelijke Schriftinhoudelijke boodschap over seks, rechtstreeks uit de bijbel.  Zelfs de Joden hadden niet zoveel regels omtrent seks als “de Kerk”.  Dus als ik jou was - maar pas op beslis zelf want volgens jou ben ik de duivel- zou ik de vrouw die ik liefhad niet zomaar als een object aan de kant zetten omdat de kerkleer dit voorschrijft. De kerkleer komt in veel gevallen niet overeen met de bijbel, wat Jezus leert en met de Geest van Christus. Die aan het avondmaal of de eucharistie gaan zijn bijna allemaal farizeeërs. Ze voldoen geen van allen aan de kerkleer.    Je kunt ook die Zakdoek (=genade)  alsnog aanpakken. 

1 Korinthe 10:23 Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig.


 

 

 

Als ik van een vrouw had gehouden die onvruchtbaar was zou geen kerkleer me hebben tegengehouden haar te trouwen.   “Heb uw naaste lief gelijk uzelf”. Meer dan voldoende regel.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is ook omdat het een slagveld groter dan mezelf geworden is, ik er voor kies te breken met alles. Mijn relatie was het zwaarste. Ik weet soms niet meer waar kruipen anders dan op de knietjes bij de Heer. Nu zijn we niet uit elkaar-uit elkaar. Maar je zal zelf wel ervaren hoe God kan spreken en je herkent Zijn stem als schaap vrij snel. Hij is de goede Schepper, maar daarom doet het allemaal niet minder pijn. De wereld is niet aan mij besteed, ik ben op en kan er nog weinig bij nemen. Het kon zo mooi zijn, maar ik ben wat ik ben en ik kan er niets aan veranderen anders dan verdwijnen.

He verdorie, daar ga je weer.  Mijn gedachte.. Die knipperlichtrelatie van je is fnuikend, je zit al jaren in de houdgreep bij iemand die helemaal niet voor jou gaat. Logisch dat je zelfbeeld en zelfvertrouwen daar een knak van krijgt. Telkens als het niet goed gaat val je om. 

Wees 's mild voor jezelf, dan word je vanzelf milder voor anderen/je omgeving. Het hoeft allemaal niet zo extreem. Breken met haar hoeft niet in te houden dat je breekt met alles. Juist niet!!!  

Neem gewoon ff je tijd en je rust. Zonder meteen extreme beslissingen te nemen! 

Sterkte! 🌸🌸💪

 

P.S. Om in zo'n korte tijd een forum te laten draaien is gewoon hartstikke knap!  Is er niet iemand die ff het stokje van je wil overnemen ?

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Fundamenteel Net wat @Petra. zegt, het is super knap van je hoe je het forum hebt opgezet en hoe je varende op soms woelige wateren van de pluriformiteit telkens met creatieve oplossingen kwam en die pluriformiteit een plekje wist te geven.  Het heeft een half jaar lang goed gelopen en het liep steeds beter en het loopt trouwens nog steeds. Niemand anders dan jij had dat allemaal zo kunnen doen.  Dat mag ook wel eens gezegd worden.  Chapeau!   Maar dat heb ik je op je eigen forum ook steeds aangegeven.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-7-2024 om 00:17 zei Hermanos2:

Ik krijg de indruk dat je een kruis opneemt dat je niet dragen kunt. Jezus kan dat wel. Ik probeer niet verder te kijken dan de wijk waarin ik woon. Als ik hier een bijdrage kan leveren aan leefbaarheid dan vind ik dat genoeg. Ik ken mijn grenzen. 

De historische Jezus heeft enkel zijn eigen kruis gedragen. Kruizen van anderen kan een onzichtbaar wezen natuurlijk nooit dragen. Wel kan het makkelijker aanvoelen als je een onzichtbaar vriendje hebt die alles doet.. Daarom verzinnen eenzame kinderen vaak ook onzichtbare vriendjes. 

Ik zit er een beetje op te kijken. Maar wat een fundi's zitten daar zeg 🤣

Geen wonder dat het stopt. Op fundi's rust geen zegen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

He verdorie, daar ga je weer.  Mijn gedachte.. Die knipperlichtrelatie van je is fnuikend, je zit al jaren in de houdgreep bij iemand die helemaal niet voor jou gaat. Logisch dat je zelfbeeld en zelfvertrouwen daar een knak van krijgt. Telkens als het niet goed gaat val je om. 

Wees 's mild voor jezelf, dan word je vanzelf milder voor anderen/je omgeving. Het hoeft allemaal niet zo extreem. Breken met haar hoeft niet in te houden dat je breekt met alles. Juist niet!!!  

Neem gewoon ff je tijd en je rust. Zonder meteen extreme beslissingen te nemen! 

Sterkte! 🌸🌸💪

 

P.S. Om in zo'n korte tijd een forum te laten draaien is gewoon hartstikke knap!  Is er niet iemand die ff het stokje van je wil overnemen ?

Maar ze gaat net wel voor mij en stopte die streken al maanden geleden. Ik ben gewoon te anders.

Ik ga me alleen op God richten. Elke dag een dienst luisteren, elke dag Bijbel lezen en bidden, bidden, bidden. 

Hij heeft hard gesproken, heel luid.

50 minuten geleden zei Flawless victory:

@Fundamenteel Net wat @Petra. zegt, het is super knap van je hoe je het forum hebt opgezet en hoe je varende op soms woelige wateren van de pluriformiteit telkens met creatieve oplossingen kwam en die pluriformiteit een plekje wist te geven.  Het heeft een half jaar lang goed gelopen en het liep steeds beter en het loopt trouwens nog steeds. Niemand anders dan jij had dat allemaal zo kunnen doen.  Dat mag ook wel eens gezegd worden.  Chapeau!   Maar dat heb ik je op je eigen forum ook steeds aangegeven.

Dank je. En nogmaals: ik betreur dat het zo gelopen is.

20 minuten geleden zei Bekeerling14:

Geen wonder dat het stopt. Op fundi's rust geen zegen. 

Bah, ik betaal ineens voor 100 jaar se, dat het tot na mijn dood verder gaat.

Moge u ook ooit zo gezegend zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Bekeerling14:

De historische Jezus heeft enkel zijn eigen kruis gedragen. Kruizen van anderen kan een onzichtbaar wezen natuurlijk nooit dragen. Wel kan het makkelijker aanvoelen als je een onzichtbaar vriendje hebt die alles doet.. Daarom verzinnen eenzame kinderen vaak ook onzichtbare vriendjes. 

Ik zit er een beetje op te kijken. Maar wat een fundi's zitten daar zeg 🤣

Geen wonder dat het stopt. Op fundi's rust geen zegen. 

Dat zegt Jezus ook: “Wie achter Mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen, zijn kruis op zich nemen en Mij volgen”

Ieder mens moet zijn eigen kruis dragen in navolging van Jezus.  

P.S.  Er schuilt toch nog wel iets van een volgeling van Jezus in jou.  Soms heb je opeens goede inzichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Hopper:

Dat zegt Jezus ook: “Wie achter Mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen, zijn kruis op zich nemen en Mij volgen”

Ieder mens moet zijn eigen kruis dragen in navolging van Jezus.  

P.S.  Er schuilt toch nog wel iets van een volgeling van Jezus in jou.  Soms heb je opeens goede inzichten.

Je bent zo positief dat je het maar meteen dubbelpost? 

:D

Ik geloof niet in de Bijbelse Jezus. De Bijbelse Jezus is een verzinsel. Op basis van wat brieven van Paulus en veel teksten uit het OT. Vandaar dat de man ook zoveel "voorspellingen" uit heeft doen komen. Ook voorspellingen die helemaal niet in de Bijbel staan overigens. Zoals dat de messias maagdelijk geboren moest worden. 

Paulus neem ik ook met een korreltje zout. Zijn wereldbeeld is zo fantastisch (in de zin van fantasie), dat de rest van de boodschap ook niet binnenkomt. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bekeerling14:

Je bent zo positief dat je het maar meteen dubbelpost? 

:D

Ik geloof niet in de Bijbelse Jezus. De Bijbelse Jezus is een verzinsel. Op basis van wat brieven van Paulus en veel teksten uit het OT. Vandaar dat de man ook zoveel "voorspellingen" uit heeft doen komen. Ook voorspellingen die helemaal niet in de Bijbel staan overigens. Zoals dat de messias maagdelijk geboren moest worden. 

Paulus neem ik ook met een korreltje zout. Zijn wereldbeeld is zo fantastisch (in de zin van fantasie), dat de rest van de boodschap ook niet binnenkomt. 

 

 

Het komt wel goed met jou, je komt niet voor niets steeds terug op dit forum.  Ik heb Jezus ook lang verloochent, maar Jezus was toen al lang al aan het werk met mij.   Misschien ben jij net zo'n stijfkop als ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Bekeerling14:

Je bent zo positief dat je het maar meteen dubbelpost? 

:D

Ik geloof niet in de Bijbelse Jezus. De Bijbelse Jezus is een verzinsel. Op basis van wat brieven van Paulus en veel teksten uit het OT. Vandaar dat de man ook zoveel "voorspellingen" uit heeft doen komen. Ook voorspellingen die helemaal niet in de Bijbel staan overigens. Zoals dat de messias maagdelijk geboren moest worden. 

Paulus neem ik ook met een korreltje zout. Zijn wereldbeeld is zo fantastisch (in de zin van fantasie), dat de rest van de boodschap ook niet binnenkomt. 

 

 

Wel een heel goed verzinsel (als je snapt in welke literaire stijl het geschreven is).  
Het Jezus mysticisme (als je dat bedoelt) is echt wel weerlegd.  
https://historyforatheists.com/jesus-mythicism/

Pas ook weer een wetenschappelijk stuk uitgekomen die de claims van Carrier onderuit schoffelt.
https://hcommons.org/deposits/item/hc:67611/

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hopper:

Het komt wel goed met jou, je komt niet voor niets steeds terug op dit forum.  Ik heb Jezus ook lang verloochent, maar Jezus was toen al lang al aan het werk met mij.   Misschien ben jij net zo'n stijfkop als ik.

Je laat Jezus vaak voor jezelf buikspreken. Dus je misbruikt in principe zijn boodschap. Voor een semispiritueel/gnostisch dingetje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bekeerling14:

Je laat Jezus vaak voor jezelf buikspreken. Dus je misbruikt in principe zijn boodschap. Voor een semispiritueel/gnostisch dingetje.

Dit soort zaken zei ik ook toen ik nog atheïst was.   Verder citeer ik Jezus gewoon vaak letterlijk.  Ik laat Jezus spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Breuk:

Wel een heel goed verzinsel (als je snapt in welke literaire stijl het geschreven is).  
Het Jezus mysticisme (als je dat bedoelt) is echt wel weerlegd.  
https://historyforatheists.com/jesus-mythicism/

Pas ook weer een wetenschappelijk stuk uitgekomen die de claims van Carrier onderuit schoffelt.
https://hcommons.org/deposits/item/hc:67611/

Ik heb ook niks met Jezus mythicism...

ik heb het erover dat we niks van de historische Jezus weten. Want alles kunnen we in het OT terugvinden. Dus OF het OT is geschreven om Jezus te voorspellen OF de schrijvers hadden de Thora open en bloot toen ze Jezus geschiedenis wilden beschrijven. En ik weet zeker dat het het tweede is, want voorspellingen bestaan niet. 

Paulus had een heel vreemd wereldbeeld, als je zijn brieven echt zou lezen. Dus die man kunnen we ook niet geloven over wie Jezus was. Hij was een channelaar avant le lettre.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid