Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

59 minuten geleden zei Fundamenteel:

Sjako kan er niets aan doen, anders dan Invision mailen en de situatie uitleggen. Ik weet niet of hij dit al gedaan heeft?

@Petra. heeft @sjako al eens de gegevens van de eigenaar toegestuurd. Dus dan zou de eigenaar toch gecontacteerd moeten kunnen worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon om dat Russisch heen lezen.  Ik mag toch aan nemen dat er hier geen deelnemers zijn die Russisch kunnen lezen?   Zo werk ik al sinds jaar en dag met forumtrollen, gewoon er om heen lezen.   Alles wat je aandacht geeft dat groeit , dus waarom zou ik mijzelf dat aan doen?!?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

Sjako loopt wat achter met spamberichten verwijderen. Het is erg, maar kan nog erger, als ze de url’s aan de praat kunnen krijgen. Dat kan je per ongeluk op criminele sites terecht komen. Ik heb de berichten wel eens door Google Translate gehaald, het slaat nergens op. Sommige stukken zijn ook brij. Ik snap best als Sjako er moedeloos van wordt, maar de aanpak kan misschien systematischer en makkelijker. Gewoon alles van de afgelopen dag filteren en de rotzooi weggooien, dat moet te doen zijn. probleem is wel dat ze de berichten automatisch kunnen laten plaatsen via een script, dus het kost ons veel meer moeite dan dat het hun kost om weer berichten te plaatsen. Ik ben vaak aan het rapporteren, maar als het dan vele dagen duurt voordat er iets lijkt te gebeuren laat ik het ook maar. 

 

Dat rapporteren begrijp ik niet zo.   Als ik op 'alle activiteit' druk dan zie ik in een oogopslag alle spamberichten.  Maar ik weet natuurlijk niet hoe het er uit ziet op het moderatorpaneel.   En mss is er een instelling om 'nieuwe forumleden' in de wacht te zetten?   Je ziet meestal aan het account zelf al dat het zo'n spammer is.

Citaat

Sowieso is dit een les in hoe belangrijk vind je de gelding van jezelf op een forum? Als dat niet te veel is, dan maakt het ook niet zo uit hoe het forum eruit ziet. Ik zou zelf graag al mijn berichten verwijderd zien, dan wordt mijn “impact” weer wat minder, dat voelt altijd als een steen die je mee moet zeulen. Veel van wat ik geschreven heb keur ik weer af, als van een onzuivere duistere bron.

In je hoofd zit ook een knop 'negeer'.   Als ik geen positieve gespreksinstelling zie dan haak ik af.   Dat doe ik i.r.l. ook.  In een publieke gelegenheid ga je toch ook niet naast een of ander figuur zitten die je niet ligt?    En wat mijn eigen berichten betreft: een mens stuurt de hele dag 'berichten' de wereld in.   Mijn praatjes zo links en rechts i.r.l. zeul ik ook niet mee, ook de berichten die ik hier ooit geschreven heb zeul ik niet mee.      Gedachten behoren tot het terrein van de natuurlijke mens.  De geestelijke mens echter onderscheidt zich van niemand.  Ik het geestelijke 'ik ben' zijn dan ook geen gedachten.    Daar wordt het 'ik ben'  identiek uitgesproken.   Niet door mij dus, de denker.   

De mens maakt gedachten (hier in de vorm van berichten) veel te belangrijk.  Men identificeert zich met de eigen gedachten wereld.  (Met 'de denker' dus)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Noel2:

Sjako loopt wat achter met spamberichten verwijderen. Het is erg, maar kan nog erger, als ze de url’s aan de praat kunnen krijgen. Dat kan je per ongeluk op criminele sites terecht komen. Ik heb de berichten wel eens door Google Translate gehaald, het slaat nergens op. Sommige stukken zijn ook brij. Ik snap best als Sjako er moedeloos van wordt, maar de aanpak kan misschien systematischer en makkelijker. Gewoon alles van de afgelopen dag filteren en de rotzooi weggooien, dat moet te doen zijn. probleem is wel dat ze de berichten automatisch kunnen laten plaatsen via een script, dus het kost ons veel meer moeite dan dat het hun kost om weer berichten te plaatsen. Ik ben vaak aan het rapporteren, maar als het dan vele dagen duurt voordat er iets lijkt te gebeuren laat ik het ook maar. 

Sowieso is dit een les in hoe belangrijk vind je de gelding van jezelf op een forum? Als dat niet te veel is, dan maakt het ook niet zo uit hoe het forum eruit ziet. Ik zou zelf graag al mijn berichten verwijderd zien, dan wordt mijn “impact” weer wat minder, dat voelt altijd als een steen die je mee moet zeulen. Veel van wat ik geschreven heb keur ik weer af, als van een onzuivere duistere bron.


Dat Sjako de gerapporteerde berichten niet elke dag verwijdert (wat niemand hem verwijten kan, hij is ook maar een moderator) is voor mij een van de redenen geweest waarom ik ben gestopt met rapporteren. Als het niet gelijk wordt weggehaald loopt het spamtopic namelijk verder vol met reacties van weer nieuwe bots en dan kun je dezelfde topic blijven melden. Een tweede reden is de ban van Monachos geweest. Hij meldde ook heel veel spamberichten. Derde reden is dat ik mijn forumactiviteiten zoveel mogelijk verleg naar het nieuwe forum. De spam hier op crecible verschijnt nu ook in gewoon lopende topics en dat maakt dat ik er nog maar weinig zin in heb energie te steken in dit forum.  Voor mij is dit  forum vooral ook een informatiebank waarin ik dingen op kan zoeken. Door de enorme hoeveelheid spam waarmee inmiddels ook allang lopende topics vollopen wordt die functie steeds minder aantrekkelijk en bruikbaar.

@Petra.  heeft de contactgegevens van de eigenaar al eerder aan @sjako gegeven. Wat mij betreft is het tijd de eigenaar erbij te halen. Desnoods via de provider. Dan kan hij kiezen of hij de stekker uit het forum haalt of dat hij ervoor gaat zorgen dat de spam niet meer of niet meer zo makkelijk op het forum kan komen. En dan meteen nieuwe moderatoren erbij. Ik denk dat Sjako de eigenaar niet aanspreekt omdat hij vreest dat dat het einde van het forum wordt.  Zelf ben ik van mening dat dat dan beter is dan zo door te modderen. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Monachos, nu hier onder een andere naam :), is geen heilige he. Nochtans zit daar een lolbroek in verscholen die voor een goede forumervaring kan zorgen. Maar afgelopen tijd zijn we "allemaal" wat verzuurd en zoeken we liever conflict dan mekaar te ondersteunen.

En zij die wél steun gaven, mijn openbare dankbetuigingen. De vijand liefhebben vond zoveel meer dimensie in hoe jullie mij verbaasde. Sorry als ik even de emo-toer opga haha

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Fundamenteel  Ik noemde Monachos op omdat hij niet alleen veel inhoudelijke kennis heeft en heel veel nuttige bijdragen heeft gedaan, maar vooral omdat hij en ik samen de spam rapporteerden en deze rapportage meldden in de topic zodat anderen zich die moeite konden besparen omdat ze konden zien dat het al gemeld was.  En een enkele keer ook Petra. Toen Monachos werd gebanned had ik weinig zin het melden in mijn eentje voort te zetten, maar dat deed ik wel, totdat Sjako de spam steeds langer liet staan. Toen ben ik gestopt.  Ik ga het melden ook niet meer oppakken. Zoals Noel aangeeft wordt het gevaarlijk als de bots de links werkend krijgen.  Eén beetje zichzelf en vooral Christus respecterende beheerder wil dat voorkomen.  Maar ik geef slechts aan hoe ik erin sta hè. Ofwel de boel wordt door de eigenaar (beheerder) opgeruimd en beschermd ofwel is het einde forum. Maar zo kan het niet verder. Wie wil er nou ruimte bieden aan zulke criminelen?  Laat staan op een christelijk forum.

 

@Fundamenteel  Monachos is hier volgens mij niet onder een andere naam. Ik denk dat je je vergist.

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Flawless victory I understand. Maarja sjako kan maar roeien met de riemen die hij heeft. Je kan toch ook niet ontkennen dat het vreemd is dat het forum blijft draaien, maar contact met de administratie onmogelijk werd?

Ik denk, en hoop, dat Credible dit wel aan kan en dit zal overleven. Maar als er geen admin is, zal dit probleem nog lang aanhouden. Als @sjako Invision mailed, kan er misschien wel iets aan gedaan worden. Maar of hij dit al deed? Ik weet ook niet hoe het met hem gesteld is, misschien gaat hij ook door een moeilijke tijd. Achter de schermen gebeurt er zoveel waar geen controle over te grijpen is. Soms is "niets" doen (anders dan de spam in dit geval verwijderen, eens online) de beste optie. Maar ik benadruk wel nogmaals dat sjako best invision eens een email stuurt. Voor hen zou dat maar een paar muisklikken moeten zijn en die spam wordt potentieel geweerd. Is er wel een robotherkenning actief op dit forum? Eens dat actief is, ben je er misschien van verlost.

Ik denk niet dat de intentie er is om deze "criminelen" ruimte te bieden, maar de admin is spoorloos en sjako kan niet aan de filters om het probleem in de kiem te smoren.
We hebben het wel over Credible he :) Ze moet dit gewoon overleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik loop een paar dagen achter met ruimen. M’n hond is maandag ziek geworden en is helaas gisteren overleden. Daar ben ik aardig kapot van dus ben ik minder aktief.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Als @sjako Invision mailed, kan er misschien wel iets aan gedaan worden.

Ik ga dat proberen, maar vrees het ergste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

Ik loop een paar dagen achter met ruimen. M’n hond is maandag ziek geworden en is helaas gisteren overleden. Daar ben ik aardig kapot van dus ben ik minder aktief.

Ik ga dat proberen, maar vrees het ergste.

Sterkte. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Noel2:

Het is snel gegaan. Kanker? Wat ga je nu doen?

Ja, maandag werd ze ziek, ik dacht iets van een infectie. Maar ze werd steeds zieker. De volgende dag naar die dierenarts en die constateerde baarmoederontsteking. Ze was te oud om nog te opereren dus kreeg ze antibiotica. Volgende dag terug en de koorts was weg, dus beetje hoop. Maar in de nacht van woensdag op donderdag ging het helemaal mis. Ze vocht er tegen maar ze heeft het niet gehaald. De hele nacht ben ik opgebleven. Nu heb ik ze naar een dierenuitvaartcentrum gebracht waar ze geresumeerd wordt. Het was een heel net afscheid. Dat heeft ze verdiend. Volgende week krijg ik dan de as. Heel lastige tijd nu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei sjako:

Ik loop een paar dagen achter met ruimen. M’n hond is maandag ziek geworden en is helaas gisteren overleden. Daar ben ik aardig kapot van dus ben ik minder aktief.

Ik ga dat proberen, maar vrees het ergste.

Het spijt mij ook te vernemen dat je hond is gestorven. Heel veel sterkte met dit verlies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Noel2:

 

De confrontatie met de zelf op het forum doet mij verlangen naar een schone lei. Je had vroeger zo’n tekentabletje, dan haalde je een strip naar de andere kant en dan was jouw tekening weer leeg.

In de geestelijke mens verschijnen en verdwijnen 'de dingen' op ieder moment.  (Het moment nu)  Daarmee blijft de geest in standje 'tabula rasa'.  Het onbeschreven blad.  Arm van geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Noel2:

 

Sowieso is dit een les in hoe belangrijk vind je de gelding van jezelf op een forum? Als dat niet te veel is, dan maakt het ook niet zo uit hoe het forum eruit ziet.
 


Dit heeft niets met “de gelding van jezelf” te maken.  Het geloof is Christocentrisch. Een Hem respecterend forum wil haar bezoekers niet in gevaar brengen en wil een goede database voortbrengen waarin bruikbare informatie soepel gevonden kan worden, in plaats van dat men zich eerst door een hele berg spam moet worstelen.

 

23 uur geleden zei Noel2:

 

Ik zou zelf graag al mijn berichten verwijderd zien, dan wordt mijn “impact” weer wat minder, dat voelt altijd als een steen die je mee moet zeulen. Veel van wat ik geschreven heb keur ik weer af, als van een onzuivere duistere bron.

 

Dat is een vorm van zelfvernietigingsdrang. Voor mij wel herkenbaar uit het verleden. Gelukkig heb ik daar heden ten dage geen last meer van. Christus Jezus wast elke dag onze voeten. Ik wens je toe dat Zijn geloof Zich in jou mag gaan realiseren. 

…..

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei sjako:

M’n hond is maandag ziek geworden en is helaas gisteren overleden.

Dag Sjako,

Wat verdrietig dat je hond gestorven is. 

Ik wens je veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.

Met een vriendelijke groet,

Yours

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-5-2024 om 22:30 zei sjako:

Ik loop een paar dagen achter met ruimen. M’n hond is maandag ziek geworden en is helaas gisteren overleden. Daar ben ik aardig kapot van dus ben ik minder aktief.

Ik ga dat proberen, maar vrees het ergste.

Honden spreken klare taal. Sterkte!

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid