Spring naar bijdragen

Abortus als mensenrecht


Aanbevolen berichten

35 minuten geleden zei Figulus:

Veel voorbehoedsmiddelen werken door het proces van innesteling te verstoren, zoals bepaalde noodanticonceptiepillen of de spiraal (IUD). Voor mensen die geloven dat het leven begint bij de conceptie, kunnen deze methoden als abortief worden beschouwd omdat ze een bevruchte eicel verhinderen zich in de baarmoederwand te nestelen. Voor hen vallen deze methoden dus in een vergelijkbare ethische categorie als abortus, wat het begrip "voorbehoedsmiddel" relatief maakt.

Dat begrijp ik. Maar ben je het met me eens dat wat ik uitleg, het minst dodelijk is? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Een imo belangrijk argument is dat een soepele abortuswetgeving juist minder abortussen tot gevolg heeft. Hoe strenger de regelgeving in een land hoe meer (illegale) abortussen er plaatsvinden. Dat he

Moord als mensenrecht, juist. Gewoon omdat ik sex wil wanneer ik wil, maar geen kinderen, dus vandaar het recht op moord. En de argumentatie om te zeggen ja moord gebeurd toch wel dus dan maar le

Vrouwen zouden m.i. alleen abortus mogen laten gebeuren als de zwangerschap het gevolg is van een verkrachting of als ze zwanger zijn geworden ondanks het gebruik van voorbehoedsmiddelen. In alle ande

Het schijnt ook zo te zijn dat als je de slavernij afschaft en ex-slaven gewoon als mensen beschouwt, statistieken dan uitwijzen dat er ineens veel meer mensen sterven dan daarvoor. Of dat als je misdadigers niet executeert, maar in de gevangenis stopt, dan ineens veel meer gedetineerden sterven in de gevangenis. Misschien dan toch maar weer de slavernij invoeren, of misdadigers toch maar weer executeren? Ik bedoel, al die doden wil je toch niet hebben...

Is het misschien niet een idee om de definitie van kindersterfte wat meer op te rekken naar, laten we zeggen, minimaal 12 jaar oude kinderen? Zul je zien dat er ineens heel veel minder kinderen sterven in een land. Lijkt mij een prima oplossing voor een te hoge kindersterfte...

Ik wil wetenschappelijke onderzoeken graag serieus nemen. En het is best mogelijk dat een slecht anti-abortusbeleid meer abortussen kan opleveren, wat ook niet de bedoeling is. Maar dit soort statistisch gegoochel is natuurlijk je reinste onzin, ook als je het eerlijk toegeeft. Er is geen enkele wetenschappelijke reden om ongeboren kinderen te ontmenselijken, zodat ze niet mee zouden hoeven te tellen in het kindersterftecijfer. Laten we dan wel gewoon eerlijk blijven.

bewerkt door Robert Frans
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Het schijnt ook zo te zijn dat als je de slavernij afschaft en ex-slaven gewoon als mensen beschouwt, statistieken dan uitwijzen dat er ineens veel meer mensen sterven dan daarvoor. Of dat als je misdadigers niet executeert, maar in de gevangenis stopt, dan ineens veel meer gedetineerden sterven in de gevangenis. Misschien dan toch maar weer de slavernij invoeren, of misdadigers toch maar weer executeren? Ik bedoel, al die doden wil je toch niet hebben...

Is het misschien niet een idee om de definitie van kindersterfte wat meer op te rekken naar, laten we zeggen, minimaal 12 jaar oude kinderen? Zul je zien dat er ineens heel veel minder kinderen sterven in een land. Lijkt mij een prima oplossing voor een te hoge kindersterfte...

Ik wil wetenschappelijke onderzoeken graag serieus nemen. En het is best mogelijk dat een slecht anti-abortusbeleid meer abortussen kan opleveren, wat ook niet de bedoeling is. Maar dit soort statistisch gegoochel is natuurlijk je reinste onzin, ook als je het eerlijk toegeeft. Er is geen enkele wetenschappelijke reden om ongeboren kinderen te ontmenselijken, zodat ze niet mee zouden hoeven te tellen in het kindersterftecijfer. Laten we dan wel gewoon eerlijk blijven.

Het gaat helemaal niet om het ontmenselijking van foetussen. Dat kan je erbij halen maar is niet van belang bij dit onderzoek. Deze onderzoekers doen namelijk al jarenlang niets anders dan de sterftecijfers onder pasgeboren baby's bijhouden. Simpelweg omdat dit nu eenmaal is waarmee ze werken: pasgeboren babys. Geen andere doelgroep. De cijfers zagen ze oplopen en dat bleek te komen door de veranderde abortus wetgeving.

Niets meer, niets minder.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Is het misschien niet een idee om de definitie van kindersterfte wat meer op te rekken naar, laten we zeggen, minimaal 12 jaar oude kinderen? Zul je zien dat er ineens heel veel minder kinderen sterven in een land. Lijkt mij een prima oplossing voor een te hoge kindersterfte...

als je een definitie oprekt dan gaan de cijfers nooit naar beneden. Dus volgens mij maak je een inhoudelijk foutje?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei HJW5:

Het gaat er niet om wat het minst dodelijk is. Dat is niet de strekking. Je zet allemaal zijpaden uit.

Ze poneren nu alsof er meer kinderen sterven, maar die waren anders nooit geboren. Dus vind je dat dan zelf geen absurde vorm van propaganda als argument tegen een strenge abortuswet? 

Eén elfde sterft na geboorte dus laten we ze in de baarmoeder vermoorden? We onmenselijken het kind en spreken dan niet van een dode in de statistiek?

4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het gaat helemaal niet om het ontmenselijking van foetussen. Dat kan je erbij halen maar is niet van belang bij dit onderzoek. Deze onderzoekers doen namelijk al jarenlang niets anders dan de sterftecijfers onder pasgeboren baby's bijhouden. Simpelweg omdat dit nu eenmaal is waarmee ze werken: pasgeboren babys. Geen andere doelgroep. De cijfers zagen ze oplopen en dat bleek te komen door de veranderde abortus wetgeving.

Niets meer, niets minder.

Men onmenselijkt het ongeboren kind wel. Anders had het mensenrechten he, maar dat kunnen ze niet dus noemde ze het een vrouwenrecht.

6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het minst dodelijke is het om jongeren op tijd voor lichten en uitgebreid uitleg te geven over voorbehoedsmiddelen.

Ja dat zegt pro life al jaren. Maar mensen betuttelen de vrouw en belonen haar lompigheid nog met absurde abortustermijnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid