Spring naar bijdragen

🌈💖 De Regenboogverklaring: ​ een christelijk excuus voor lhbti-discriminatie🌈💖 ​


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Bekeerling14:

Paulus was wel een haatzaaier ja. Links en rechts had je nog niet. De man was wel heel fundi en orthodox. Dus wat dat betreft had de man wel rechtse neigingen.

Daarom is het ook jammer dat Paulus of all people uiteindelijk in de Bijbel terecht is gekomen EN dat de Kerk zijn brieven als gezaghebbend heeft aanvaard. Dat hadden ze beter niet kunnen doen.

Ik snap niet dat er niet wordt gemodereerd op dergelijke uitspraken. Beetje slappe hap hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat heeft niets met met vrijheid van religie te maken. Dit is  gewoon belediging en discriminatie. 1:05: "Als ik zo'n bisschop te pakken krijg scheur ik hem aan stukken". Wat is dat voor gek ?!

Is er ook conversietherapie voor vaders die tekort schieten in de opvoeding van hun kinderen.   Kinderen die de dupe zijn geworden om dat een vader niet de huwelijkse staat met zijn vrouw kan onderh

Een getuigenis is geen wetenschappelijke onderbouwing. Onverholen discriminatie.

Posted Images

1 minuut geleden zei Figulus:

Ik snap niet dat er niet wordt gemodereerd op dergelijke uitspraken. Beetje slappe hap hier.

Als dat zou worden dan word er op jouw uitspraken vast ook gemodereerd... Met jouw haatzaaien naar de lhbtq gemeente. Dat je dit zelf niet doorhebt. Medelijden wekkend...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bekeerling14:

Als dat zou worden dan word er op jouw uitspraken vast ook gemodereerd... Met jouw haatzaaien naar de lhbtq gemeente. Dat je dit zelf niet doorhebt. Medelijden wekkend...

Zogenaamde bekeerling met zijn grote mond had reeds lang een schop onder zijn kont gekregen wat mij betreft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bekeerling14:

Bekeerling slaat ergens anders op. Ik ben bekeerd tot Wetenschapsserieusnemend individu.

En het slaat op mijn kijk op 7 oktober 2023.

Nonsens, jij bent helemaal niet pro Israël. Hooguit eet je van twee walletjes. Waarom trek je die mond niet los op bazuinen? Omdat je wel weet hoe laat het dan is...

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Lon:

Ik las over histrionische persoonlijkheidsstoornis, of theatrale persoonlijkheidsstoornis. Dat zal over en weer aan de orde kunnen zijn. Misschien goed om mee rekening te houden dat dat bestaat. Al iemand dat bij zichzelf herkent (intellectuele integriteit heeft) doe er je voordeel mee. Als je de mogelijkheid pertinent afwijst, dan was het zo maar een gedachte van mij tussendoor.

ASP is niet te onderschatten. Die mensen zeggen verschrikkelijke dingen zonder het zelf door te hebben. Zoals op een begrafenis ofzo. "Wenen die mensen nu nog?" Ze bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Figulus:

Nonsens, jij bent helemaal niet pro Israël. Hooguit eet je van twee walletjes. Waarom trek je die mond niet los op bazuinen? Omdat je wel weet hoe laat het dan is...

heb ik gezegd dat ik pro israel ben dan? Ik heb gezegd, mijn kijk op 7 oktober. Ik dacht dat het een puur militaire operatie was waar Hamas de mensen wilde ontvoeren naar Gaza. Maar ik heb de moorden gezien. Dat maakt mij niet perse pro israel. Vooral pro niemand meer. IDF doet ook enorme fouten dingen. En vechten kunnen ze niet, behalve met zwaar materiaal..

Laatste zin snap ik niet. Wat bedoel je met "trek je die mond niet los op bazuinen"? Zal wel een christelijke opmerking zijn of zo, waar ik al een tijdje uit ben dus die woordenschat heb ik niet meer.

 

 

 

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

ASP is niet te onderschatten. Die mensen zeggen verschrikkelijke dingen zonder het zelf door te hebben. Zoals op een begrafenis ofzo. "Wenen die mensen nu nog?" Ze bestaan.

O, heb jij er dan ook last van?

Je veroordeeld de hele lhbtq gemeenschap zonder het zelf door te hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

En ik dicht het hier niemand toe he :D gelukkig

Als ik maar eens een voorbeeld kreeg om er wijzer uit te worden he...

 

Mensen hebben jou dit allang duidelijk gemaakt. Maar ja, wat baten kaars en bril, als de uil niet ziene wil?

Jouw hele kijk op de lhbtq gemeenschap is een en al haatzaaierij. Om maar niet te spreken over jouw uitspraak dat je die mensen de kerk uit wil flikkeren. Als je dit niet ziet als haat dan heb je wel meer niet door waarschijnlijk..

Ik begrijp het wel hoor. De Bijbel is ook vol haat naar andersdenkenden en andersgelovenden en toch willen veel mensen doen alsof de Bijbel over liefde gaat. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Bekeerling14:

Mensen hebben jou dit allang duidelijk gemaakt. Maar ja, wat baten kaars en bril, als de uil niet ziene wil?

Jouw hele kijk op de lhbtq gemeenschap is een en al haatzaaierij. Om maar niet te spreken over jouw uitspraak dat je die mensen de kerk uit wil flikkeren. Als je dit niet ziet als haat dan heb je wel meer niet door waarschijnlijk..

Ik begrijp het wel hoor. De Bijbel is ook vol haat naar andersdenkenden en andersgelovenden en toch willen veel mensen doen alsof de Bijbel over liefde gaat. 

 

Neen nog geen enkele keer. Een cover van een youtube werd al als veroordelend ervaren? Graag een quote van mijn eigen woorden. Anders klets je maar na wat de ronde doet, en waarvan niemand ooit een concreet voorbeeld kon geven. Beledigd voelen is niet gelijk aan beledigd zijn. ;)

Ik wil een concreet voorbeeld in quotatie van mijzelf.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Figulus:

Ja, ik ken dat. Van die zelfbenoemde psychiaters die diagnosticerend door het leven gaan om maar vooral het probleem bij een ander te leggen. Kijk maar eens hoeveel er rondlopen tegenwoordig die anderen uitmaken voor narcist.

Vroeger noemden ze dat gewoon "bezeten door demonen" en probeerde men die demonen uit te drijven. 

Leef eens in de jaren 2024, in plaats van in het jaar nul. De mensen vandaag de dag weten veel meer over hersenen, ons brein en ons bewustzijn. Profiteer ervan!

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bekeerling14:

Vroeger noemden ze dat gewoon "bezeten door demonen" en probeerde men die demonen uit te drijven. 

Leef eens in de jaren 2024, in plaats van in het jaar nul. De mensen vandaag de dag weten veel meer over hersenen, ons brein en ons bewustzijn. Profiteer ervan!

Demonen zijn nog even echt vandaag dan toen. Doen zich nu als alien voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hopper:

Paulus maakte niet voor niets onderscheid tussen natuurlijke mensen en geestelijke mensen.  Hij wist dat natuurlijke mensen homofoob (kunnen) zijn.  Homofoben onderscheiden zichzelf van homoseksuelen.  Homofoben achten zichzelf 'beter' dan al dan niet praktiserende homoseksuelen.

De geestelijke mens onderscheidt zich van niemand.  De geestelijke mens kan per definitie niet homofoob zijn.   En gezien dat er op dit forum een stuk of 4-5 homofobe forumdeelnemers zijn, zijn dat per definitie natuurlijke mensen die de zonde begaan.

En gezien dat Paulus al deze kennis tot zijn beschikking had (anders zou hij een leugenaar zijn) betekent juist dat Paulus geen extreem rechtse haatzaaier was.  Paulus had de zonde overwonnen.   Nu die 4-5 homofobe forumdeelnemers nog......

Geestelijke mensen achten zichzelf beter dan de natuurlijke mens. Dus waarin zijn geestelijke mensen beter dan homofoben?

Tevens was Paulus wel degelijk een haatzaaiert. Geen extreem rechtse, want die termen bestonden toen nog niet. Moet je eens lezen wat Paulus over homoseksualiteit zegt: "

Citaat

25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.

26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;

Volgens Paulus komen mensen die homoseksueel zijn niet in de hemel. Hij plaatst ze zelfs naast moordenaars en dieven. 

Dat Paulus een leugenaar was kan je ook halen uit de Bijbel. Zo ging de man nooit bij Petrus en andere apostelen langs. Maar God had Zijn Zoon in hem geopenbaard. Tevens beriep de man zich steevast op de onzichtbare Heilige Geest "dat hij niet loog". Voor mij is Paulus een channelaar avant la lettre. 

Paulus heeft trouwens nergens beweerd dat hij de zonde overwonnen had. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Bekeerling14:

 

Volgens Paulus komen mensen die homoseksueel zijn niet in de hemel. Hij plaatst ze zelfs naast moordenaars en dieven. 

 

Paulus had het daar over mensen die de Kanaänitische afgodendienst bedreven. Dat is de context waarin Paulus zich bevond en zijn uitspraken deed.  In de Kanaänitische afgodendienst deed men aan tempelprostitutie maar verbrandde men ook kinderen levend. Vandaar die link met moordenaars. Ook ging het over (homo)seks als machtsmiddel.  
 

 https://vromepraatjes.nl/orthodoxe-christenen-en-homoseksualiteit-1-leviticus/

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Flawless victory:

Paulus had het daar over mensen die de Kanaänitische afgodendienst bedreven. Dat is de context waarin Paulus zich bevond en zijn uitspraken deed.  In de Kanaänitische afgodendienst deed men aan tempelprostitutie maar verbrandde men ook kinderen levend. Vandaar die link met moordenaars. 

Kanaaanitisch? Grieks bedoel je waarschijnlijk?

Tevens heb ik niks met context. Context maakt van Paulus altijd een engel, in plaats van de man die hij was (naar mijn mening)..Tevens doen mensen die zich op "context" beroepen altijd alsof de andere religies heel erg waren en dat het daarom goed is dat hun profeet er zo tegen tekeer ging.

Ik vind het ook jammer dat men in de Kerk nooit de Waarheid van Paulus bevraagt heeft. Men gaat er gewoon van uit dat hij een lijntje met Jezus had en met God en dat daarom zijn mening waarheid is. Terwijl er genoeg hedendaagse profeten zijn die channelen en beweren met die en die te praten, en niemand van enig Kerk gelooft hen. Vroeger dacht ik dat hij een gnosticus was, en aangezien ik in die tijd nogal pro gnostiek was las ik zijn brieven heel goed. Daarom heb ik mijn twijfels aan zijn gesteldheid. En aan zijn wereldbeeld overigens. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bekeerling14:

Kanaaanitisch? Grieks bedoel je waarschijnlijk?

 

Nee ik bedoel Kanaänitisch. De Kanaänitische rituelen met betrekking tot hun afgoden bestonden onder andere uit mannelijke en vrouwelijke prostituees die aangeboden werden in hun “heilige tempels”. Het ging daarbij om zowel heteroseksuele als homoseksuele daden om hun goden gunstig te stemmen. Deze praktijken van de Kanaänieten en de overige volken rondom hen waren ook aanwezig onder Gods volk Israël. In de Bijbel staat dat die seks, die aangeboden werd door ‘schandjongens’ een gruwel is in de ogen van de Heer (1 Kon. 14:24; 15:12; 22:47; 2 Kon. 23:7).  
In Deuteronomium 23:17,18 lezen we dat God de Israëlieten verbiedt zich met prostitutie en schandjongens bezig te houden. Deze afgodendienst was ook in de tijd van Paulus nog volop aanwezig. Dit verbod op hetero- en homoseksuele prostitutie heeft niets te maken met een moderne liefdevolle en trouwe homoseksuele relatie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:

Nee ik bedoel Kanaänitisch. De Kanaänitische rituelen met betrekking tot hun afgoden bestonden onder andere uit mannelijke en vrouwelijke prostituees die aangeboden werden in hun “heilige tempels”. Het ging daarbij om zowel heteroseksuele als homoseksuele daden om hun goden gunstig te stemmen. Deze praktijken van de Kanaänieten en de overige volken rondom hen waren ook aanwezig onder Gods volk Israël. In de Bijbel staat dat die seks, die aangeboden werd door ‘schandjongens’ een gruwel is in de ogen van de Heer (1 Kon. 14:24; 15:12; 22:47; 2 Kon. 23:7).  
In Deuteronomium 23:17,18 lezen we dat God de Israëlieten verbiedt zich met prostitutie en schandjongens bezig te houden. Deze afgodendienst was ook in de tijd van Paulus nog volop aanwezig. Dit verbod op hetero- en homoseksuele prostitutie heeft niets te maken met een moderne liefdevolle en trouwe homoseksuele relatie. 

Dit noem ik dus joodse propaganda. En daarom geloof ik er niet zo in..

Je moet misschien eens geschiedenis volgen aan de hand van historici, en niet aan de hand van de Bijbel. "wij zijn/doen goed en hunnie zijn/doen slecht" is het dogma vanuit de bijbel. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Bekeerling14:

Dit noem ik dus joodse propaganda. En daarom geloof ik er niet zo in..

Je moet misschien eens geschiedenis volgen aan de hand van historici, en niet aan de hand van de Bijbel. "wij zijn/doen goed en hunnie zijn/doen slecht" is het dogma vanuit de bijbel. 

 

Ook in de geschiedenis is de kanaanitsche afgodendienst bekend.  Hieronder een korte film. Noteer de dingen die hij noemt naar en duik dan een bibliotheek in dan kun je het zelf onderzoeken. Ik heb dat vroeger al gedaan, dat onderzoeken in wetenschappelijke boeken. Wat de bijbel over de Kanaänitische afgodendienst vermeldt is waar.

 

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Ook in de geschiedenis is de kanaanitsche afgodendienst bekend.  Hieronder een korte film. Noteer de dingen die hij noemt naar en duik dan een bibliotheek in dan kun je het zelf onderzoeken. Ik heb dat vroeger al gedaan, dat onderzoeken in wetenschappelijke boeken. Wat de bijbel over de Kanaänitische afgodendienst vermeldt is waar.

 

 

Er zijn elementen van waarheid ja, dat snap ik. Maar hoe de Bijbel er verder over schrijft is pure propaganda. Tevens wisten de schrijvers van die teksten niet waar ze het over hadden. 

Als je werkelijk ook de geschiedenis van de bijbel zelf bestudeerd dan zie je dwars door alle propaganda heen. Dan weet je dat de bijbelse teksten geredigeerd zijn. Dat monotheisme pas later is geimplementeerd en dat jodendom eerst net als andere religies polytheisme was. Dat de eerste Joden net zulke dingen deden als de volkeren rondom hen. Maar dat dit door schrijvers is weggelaten of overheen geschreven is.

Tevens is het zo dat veel geschiedschrijvers gewoon met de bijbel in de hand teksten interpreteren van andere en dus in dit geval kanaanitische godsdiensten. Of dat ze doen alsof kinderoffers veelvuldig gebruik was bij de andere godsdiensten, omdat ze een paar gevallen hebben gezien en in de Bijbel word beweerd dat het schering en inslag was. Daarom, nooit geschiedenis proberen te snappen aan de hand van religieuze teksten, die de ander zo slecht mogelijk wil afbeelden om er zelf beter door te lijken. 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Bekeerling14:

Er zijn elementen van waarheid ja, dat snap ik. Maar hoe de Bijbel er verder over schrijft is pure propaganda. Tevens wisten de schrijvers van die teksten niet waar ze het over hadden. 


Dankjewel voor het delen van jouw visie op de bijbel en het christendom.  In jouw ogen zijn Paulus en ook Jezus zelfingenomen slechteriken. Je visie deel ik niet maar daar komen we toch niet uit.  Waar het mij om ging toen ik je schreef over de Kanaänitische afgodendienst als context waarbinnen Paulus opereerde, is om aan te geven dat het christendom verkeerd wordt gebruikt of zelfs misbruikt om  homoseksuele mensen aan te vallen. Wanneer dat gebeurt is het goed om te beseffen in welke omgeving deze uitspraken van Paulus zijn gedaan, wat de aanval kan neutraliseren.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:


Dankjewel voor het delen van jouw visie op de bijbel en het christendom.  In jouw ogen zijn Paulus en ook Jezus zelfingenomen slechteriken. Je visie deel ik niet maar daar komen we toch niet uit.  Waar het mij om ging toen ik je schreef over de Kanaänitische afgodendienst als context waarbinnen Paulus opereerde, is om aan te geven dat het christendom verkeerd wordt gebruikt of zelfs misbruikt om  homoseksuele mensen aan te vallen. Wanneer dat gebeurt is het goed om te beseffen in welke omgeving deze uitspraken van Paulus zijn gedaan.  

Dat heb ik niet gezegd. Van Paulus is niks bekend, behalve wat hij zelf zegt. Handelingen is niet betrouwbaar als geschiedenis. Vandaar dat ik me steeds afvraag waarom mensen hem vertrouwen op zijn woorden. 

Paulus en de kanaanitische afgodendienst hebben niks met elkaar te maken. Ik denk dat je je vergist met de Griekse religies. Die kenden ook homoseksuele relaties en dat waren soms liefderelaties maar vaak ook ouder-jongere relaties waarin de jongeling van alles leerde voor de toekomst. Beetje zoals bepaalde apensoorten ook bij elkaar seksuele handelingen verrichten om te leren voor de toekomst. Uiteindelijk kregen de meeste jongelingen wel gewoon een vrouw.

Laten we trouwens eerlijk zijn: Als er vandaag de dag een mens zou zijn die beweerde een lijntje met God te hebben dan zou die persoon door de meeste gelovigen niet geloofd worden. Die persoon zou een sekte oprichten met gelovigen. Waarom dan voor iemand als Paulus een uitzondering maken? De enige reden die ik ken is die van traditie "onze voorouders namen hem ook serieus, dus waarom wij dan niet"..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bekeerling14:

 

Paulus heeft trouwens nergens beweerd dat hij de zonde overwonnen had. 

De eerste brief van Paulus aan de Korintiërs 15:55-58

Dood, waar is uw overwinning? Dood, waar is uw prikkel? De prikkel des doods is de zonde en de kracht der zonde is de wet. Maar Gode zij dank, die ons de overwinning geeft door onze Here Jezus Christus. Daarom, mijn geliefde broeders, weest standvastig, onwankelbaar, te allen tijde overvloedig in het werk des Heren, wetende, dat uw arbeid niet vergeefs is in de Here.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hopper:

De eerste brief van Paulus aan de Korintiërs 15:55-58

Dood, waar is uw overwinning? Dood, waar is uw prikkel? De prikkel des doods is de zonde en de kracht der zonde is de wet. Maar Gode zij dank, die ons de overwinning geeft door onze Here Jezus Christus. Daarom, mijn geliefde broeders, weest standvastig, onwankelbaar, te allen tijde overvloedig in het werk des Heren, wetende, dat uw arbeid niet vergeefs is in de Here.

Je blijft het steeds maar doen, dingen citeren en het dan verkeerd uitleggen..

Paulus is doodgegaan, dus de man heeft de zonde niet overwonnen. Jezus wel. Ook according Paulus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid