Spring naar bijdragen

🌈💖 De Regenboogverklaring: ​ een christelijk excuus voor lhbti-discriminatie🌈💖 ​


Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei Flawless victory:

De eerste de beste monogaam levende homoseksueel is meer in communie dan deze homobasher.

@Flawless victory mocht u vinden dat homoseksualiteit geen zonde is, en als het dat wel is, dat dan toch vanweg de alverzoening uiteindelijk goed komt, dan kunt u mijn vraag beantwoorden:

Bent u zelf homoseksueel of transseksueel? Of leeft u misschien met iemand samen die dat is

Als God onze Getuige is, en als dat wat u doet goed is in Zijn ogen, waarom komt u er dan niet eerlijk voor uit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 837
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat heeft niets met met vrijheid van religie te maken. Dit is  gewoon belediging en discriminatie. 1:05: "Als ik zo'n bisschop te pakken krijg scheur ik hem aan stukken". Wat is dat voor gek ?!

Is er ook conversietherapie voor vaders die tekort schieten in de opvoeding van hun kinderen.   Kinderen die de dupe zijn geworden om dat een vader niet de huwelijkse staat met zijn vrouw kan onderh

Zo gek is dat niet. Het is namelijk vrij normaal dat iemand die anders is dan normaal als oucast te zien, totdat je zo iemand leert kennen en begrijpt dat het ook maar een normaal mens is, alleen houd

Posted Images

8 minuten geleden zei Jahu:

@Flawless victory mocht u vinden dat homoseksualiteit geen zonde is, en als het dat wel is, dat dan toch vanweg de alverzoening uiteindelijk goed komt, dan kunt u mijn vraag beantwoorden:

Bent u zelf homoseksueel of transseksueel? Of leeft u misschien met iemand samen die dat is

Als God onze Getuige is, en als dat wat u doet goed is in Zijn ogen, waarom komt u er dan niet eerlijk voor uit?


Jij hebt je roeping misgelopen. Je had verslaggever moeten worden voor het weekblad Privé. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dus als Jezus zelfs homofielen kan bekeren tot hetero, wie is dan degene die onze Heer haat? Of ben je liever homo dan christen?

 

Op dat ogenblik kwamen de discipelen bij Jezus en vroegen: Wie is wel de grootste in het Koninkrijk der hemelen? En Hij riep een kind tot Zich, plaatste dat in hun midden, en zeide: Voorwaar, Ik zeg u, wanneer gij u niet bekeert en wordt als de kinderen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan. Wie nu zichzelf gering zal achten als dit kind, die is de grootste in het Koninkrijk der hemelen.

Zouden kinderen homo dan wel hetero zijn?  Geen van beiden.... (Ik verklap alvast het antwoord)

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

 

Op dat ogenblik kwamen de discipelen bij Jezus en vroegen: Wie is wel de grootste in het Koninkrijk der hemelen? En Hij riep een kind tot Zich, plaatste dat in hun midden, en zeide: Voorwaar, Ik zeg u, wanneer gij u niet bekeert en wordt als de kinderen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan. Wie nu zichzelf gering zal achten als dit kind, die is de grootste in het Koninkrijk der hemelen.

Zouden kinderen homo dan wel hetero zijn?  Geen van beiden.... (Ik verklap alvast het antwoord)

 Mijn kinderen zijn hetero omdat ik puberteitsblokkers weigerde en nooit bevestigde. 

Kunnen we nu ook eens de vragen die reeds gesteld zijn beantwoorden in plaats van een vraag met een vraag te beantwoorden? In mijn opvoeding is dat onbeleefd.

2 minuten geleden zei Hopper:

 

Op dat ogenblik kwamen de discipelen bij Jezus en vroegen: Wie is wel de grootste in het Koninkrijk der hemelen? En Hij riep een kind tot Zich, plaatste dat in hun midden, en zeide: Voorwaar, Ik zeg u, wanneer gij u niet bekeert en wordt als de kinderen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan. Wie nu zichzelf gering zal achten als dit kind, die is de grootste in het Koninkrijk der hemelen.

Zouden kinderen homo dan wel hetero zijn?  Geen van beiden.... (Ik verklap alvast het antwoord)

Jezus genas duizenden homofielen van hun conditie naar hetero. Dat is toch goed nieuws? Hoe kwaad is het hart als dit slecht nieuws zou zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

 Mijn kinderen zijn hetero omdat ik puberteitsblokkers weigerde en nooit bevestigde. 

Kunnen we nu ook eens de vragen die reeds gesteld zijn beantwoorden in plaats van een vraag met een vraag te beantwoorden? In mijn opvoeding is dat onbeleefd.

Ik heb me geen seconde bezig gehouden met de kwestie of mijn kinderen hetero dan wel homo zouden zijn.  Ik hield en hou van ze, dat was mij voldoende.

 

P.S.  van puberteitsblokkers heb ik nog nooit gehoord en ik heb er geen verstand van.  Ik denk dat ik dat zo hou.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Ik heb me geen seconde bezig gehouden met de kwestie of mijn kinderen hetero dan wel homo zouden zijn.  Ik hield en hou van ze, dat was mij voldoende.

 

P.S.  van puberteitsblokkers heb ik nog nooit gehoord en ik heb er geen verstand van.  Ik denk dat ik dat zo hou.

Ik hou zoveel van ze dat ik hemel en aarde bewoog, me liet uitmaken en hen dat bespaarde. Het was jaren "strijd". Maar nu begrijpen ze eindelijk wel waarom :) ik was streng tegen de moeder, maar loste het satirisch met hen op. Wij hebben dat komisch voorgesteld en mopjes over liggen maken ipv bevestigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

 Mijn kinderen zijn hetero omdat ik puberteitsblokkers weigerde en nooit bevestigde. 

 


 

 

Homo of hetero zijn heeft nul komma nul te maken met puberteitsblokkers.  Je bedoelt te zeggen dat je kinderen uiteindelijk niet in transitie zijn gegaan en dat je blij bent dat je daarvoor puberteitsblokkers hebt geweigerd.    Je kunt jezelf dan afvragen hoe het komt dat jouw kinderen al zo jong in een identiteitscrisis belandden en wat jij daar zelf aan hebt bijgedragen. En dát kun je bij het kruis brengen.   Maar puberteitsblokkers an sich heeft absoluut niks met homo of hetero te maken. Transgender personen kunnen net als andere mensen hetero, homo, lesbisch of bi zijn of queer of aseksueel. Genderidentiteit en seksuele oriëntatie staan los van elkaar. 

5 minuten geleden zei Petra.:

Mijn hemel.. laat me raden..homo's bashen en vrouwen bashen. 

Ik heb bijna te doen met God. 


Jaja Petra, hup hup achter het aanrecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat is smaad? Mensen homoseksualitelt als normaal verkopen of bekeren in Christus? Je hebt ook geen schuldbesef, ik heb meer dan 3 getuigen en screenshots. ;)

Ik laat je kolen stapelen. Dus ik zet je nu op negeer. Je hebt het zo al moeilijk genoeg.

En vervolgens blijf je gewoon reageren. Niet echt consequent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Monachos:

En vervolgens blijf je gewoon reageren. Niet echt consequent.

Klopt.  Ik gebruik de negeer knop eigenlijk nooit. Ik was het wel van plan maar heb het niet gedaan. Net een mens af en toe.

Maar inderdaad, ik zet de knop nu wel aan, want het is zo voorspelbaar hoe dit topic verder gaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Monachos:

En vervolgens blijf je gewoon reageren. Niet echt consequent.

En blijven de vragen open maar werd ik wel weer aan een kruisverhoor onderworpen dat ik als zondig bevestigde.

Dus als Jezus iedere zondaar kan bekeren, waarom dan niet de homofiel? Anyone?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

En blijven de vragen open maar werd ik wel weer aan een kruisverhoor onderwerpen dat ik als zondig bevestigde.

Dus als Jezus iedere zondaar kan bekeren, waarom dan niet de homofiel? Anyone?

Misschien moet je dat eens loslaten en het aan Jezus Zelf overlaten, i.p.v. je er zo (inmiddels behoorlijk irritant) druk om te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Monachos:

Misschien moet je dat eens loslaten en het aan Jezus Zelf overlaten, i.p.v. je er zo (inmiddels behoorlijk irritant) druk om te maken.

Druk? Integendeel. :)

ik laat niet los neen. Die regenboog won teveel  terrein en invloed. Weg ermee!

Zonde trots uitpakken en flashy verkopen + provocatie en intimidatie = antichrist.

18 minuten geleden zei Flawless victory:

Homo of hetero zijn heeft nul komma nul te maken met puberteitsblokkers.  Je bedoelt te zeggen dat je kinderen uiteindelijk niet in transitie zijn gegaan en dat je blij bent dat je daarvoor puberteitsblokkers hebt geweigerd.    Je kunt jezelf dan afvragen hoe het komt dat jouw kinderen al zo jong in een identiteitscrisis belandden en wat jij daar zelf aan hebt bijgedragen. En dát kun je bij het kruis brengen.   Maar puberteitsblokkers an sich heeft absoluut niks met homo of hetero te maken. Transgender personen kunnen net als andere mensen hetero, homo, lesbisch of bi zijn of queer of aseksueel. Genderidentiteit en seksuele oriëntatie staan los van elkaar. 

Het punt is eeder dat ik daar persoonlijk betrokken werd met de invloed van de regenboogcultuur. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
59 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus Jezus mag iedere zondaar bekeren, maar niet de homofiel? 

Tuurlijk. Daarom zijn er ook homoseksuele gelovigen en zelfs predikanten en dominees; omdat ze bekeerd zijn. 

Er zijn ook bekeerde homoseksuele predikanten en theologen die boeken schrijven.  Deze bijv. " Onder de regenboog: de Bijbel queer gelezen"

https://dagelijksebroodkruimels.nl/producten/onder-de-regenboog/9789490708122

"Samenvatting

De Bijbel wordt vaak gebruikt om homoseksualiteit te veroordelen. Maar bijbelse teksten kunnen ook een feest van herkenning zijn voor homoseksuele mannen en vrouwen, ze kunnen seksuele diversiteit bevestigen en de norm van heteroseksualiteit ondergraven. In deze bundel lezen theologen tal van bijbelse verhalen en teksten door een queer bril." 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:

Welk antwoord zou jij geven aan rioolpers?

Mijn antwoord zou zijn: Zwijgen is toestemmen. :) en wij zouden u nog niet half zo uitmaken of oude koeien zoeken om u te belasten met verleden zaken. ;) Maar je wijst andere zaken als zondig aan, maar onkent homofilie als zonde en dat Jezus Christus onze Heer dat kan verhelpen?

2 minuten geleden zei Petra.:

Tuurlijk. Daarom zijn er ook homoseksuele gelovigen en zelfs predikanten en dominees; omdat ze bekeerd zijn. 

Er zijn ook bekeerde homoseksuele predikanten en theologen die boeken schrijven.  Deze bijv. " Onder de regenboog: de Bijbel queer gelezen"

https://dagelijksebroodkruimels.nl/producten/onder-de-regenboog/9789490708122

"Samenvatting

De Bijbel wordt vaak gebruikt om homoseksualiteit te veroordelen. Maar bijbelse teksten kunnen ook een feest van herkenning zijn voor homoseksuele mannen en vrouwen, ze kunnen seksuele diversiteit bevestigen en de norm van heteroseksualiteit ondergraven. In deze bundel lezen theologen tal van bijbelse verhalen en teksten door een queer bril." 

 

 

Antwoord nu eens gewoon zelf: waarom bekeerde er duizendtallen waar men niet bevestigde van hun geaardheid? Jezus redt ook homoseksuelen, zoals alle andere zondaars die willen bekeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:
10 minuten geleden zei Monachos:

Misschien moet je dat eens loslaten en het aan Jezus Zelf overlaten, i.p.v. je er zo (inmiddels behoorlijk irritant) druk om te maken.

Druk? Integendeel. :)

ik laat niet los neen. Die regenboog won teveel  terrein en invloed. Weg ermee!

Zonde trots uitpakken en flashy verkopen + provocatie en intimidatie = antichrist.

Grappig. Dan zeg je dus eigenlijk zoiets als: "beste Jezus, het kan me niet schelen wat u er Zelf van vindt en wat U Zelf van plan bent met individuele homoseksuelen, ik ben op een persoonlijke online kruistocht!"

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Monachos:

Grappig. Dan zeg je dus eigenlijk zoiets als: "beste Jezus, het kan me niet schelen wat u er Zelf van vindt en wat U Zelf van plan bent met individuele homoseksuelen, ik ben op een persoonlijke online kruistocht!"

Neen gewoon niet meer bevestigen en duidelijk maken dat men ook bevrijd van hun zondes kan zijn door bekering. 

Zielen redden is geen kruistocht. Ik heb zelf gezien dat niet bevestigen minder schadelijk is tussen al die spijtoptanten. Wat geen 1% meer is. Homoseksueel, transseksueel edm zijn niet naar de natuurlijke orde. Jezus kan dat ook redden. Dat is geen kruistocht maar de waarheid, af te lezen in de realiteit. Beproef het?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op Netflix staan de films ‘Pray away’ en ‘Boy erased’
Aanraders mbt conversietherapie.

Gelukkig zijn de hier zelf benoemde christenen geen onderdeel van een christelijke geloofsgemeenschap. We hoeven ze dus niet serieus te benaderen. Ze zijn toeschouwers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen gewoon niet meer bevestigen en duidelijk maken dat men ook bevrijd van hun zondes kan zijn door bekering. 

Gewoon niet meer bevestigen... ja hoor. En als we jou niet bevestigen dan ben je opeens geen autist meer ofzo.

 Onder welke steen leef jij?  Het zijn dit soort idiote ideeën die zo vreselijk schadelijk zijn. 

 

 

 

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zielen redden is geen kruistoch

Red jezelf. (I)

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Flawless victory:

Welk antwoord zou jij geven aan rioolpers?

De waarheid antwoorden uiteraard, moet ik u daar aan herinneren? Of heeft de waarheid van de Heer Jezus Christus voor u nu geen betekenis meer?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid