Spring naar bijdragen

🌈💖 De Regenboogverklaring: ​ een christelijk excuus voor lhbti-discriminatie🌈💖 ​


Aanbevolen berichten

29 minuten geleden zei Hetairos:

Niemand kan breken met de zonde, zolang hij nog leeft.

De kerk bestaat derhalve enkel maar uit zondaren.

U heeft al beleden dat de Heer Jezus Christus niet de waarachtige God is, Die door geboorte in de wereld kwam (dit in tegenspraak met Joh.1:18), maar pas Goddelijk werd vanaf Zijn opstanding. En nu belijdt u dus ook dat:

- Zijn Evangelie niet deugt, want alle gelovigen blijven onverminderd zondaars!!

- De Heilige Geest niet 'in het vlees' van de Heer Jezus Christus is gekomen bij Zijn geboorte, en ook niet in ons vlees is gekomen door onze doop en wedergeboorte!!

- De wereld ligt in de boze en wie de zonde doet is een slaaf der zonde geworden, en de Gemeente van de Heer Jezus Christus maakt daarop geen verschil, zij is niet het licht der wereld, en haar heilige leden, Gods kinderen, zijn allemaal zondaars!!

@Hetairos, hiermee is aangetoond dat u een dwaalleraar bent.

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 837
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat heeft niets met met vrijheid van religie te maken. Dit is  gewoon belediging en discriminatie. 1:05: "Als ik zo'n bisschop te pakken krijg scheur ik hem aan stukken". Wat is dat voor gek ?!

Is er ook conversietherapie voor vaders die tekort schieten in de opvoeding van hun kinderen.   Kinderen die de dupe zijn geworden om dat een vader niet de huwelijkse staat met zijn vrouw kan onderh

Zo gek is dat niet. Het is namelijk vrij normaal dat iemand die anders is dan normaal als oucast te zien, totdat je zo iemand leert kennen en begrijpt dat het ook maar een normaal mens is, alleen houd

Posted Images

39 minuten geleden zei Jahu:

U heeft al beleden dat de Heer Jezus Christus niet de waarachtige God is, Die door geboorte in de wereld kwam (dit in tegenspraak met Joh.1:18), maar pas Goddelijk werd vanaf Zijn opstanding. En nu belijdt u dus ook dat:

- Zijn Evangelie niet deugt, want alle gelovigen blijven onverminderd zondaars!!

- De Heilige Geest niet 'in het vlees' van de Heer Jezus Christus is gekomen bij Zijn geboorte, en ook niet in ons vlees is gekomen door onze doop en wedergeboorte!!

- De wereld ligt in de boze en wie de zonde doet is een slaaf der zonde geworden, en de Gemeente van de Heer Jezus Christus maakt daarop geen verschil, zij is niet het licht der wereld, en haar heilige leden, Gods kinderen, zijn allemaal zondaars!!

@Hetairos, hiermee is aangetoond dat u een dwaalleraar bent.


@Hetairos gelooft in de Zoon van God.  Het is niet aan jou om hem te oordelen. De rest leg je hem allemaal in de mond en vervolgens veroordeel je hem erop. Hetairos is geen dwaalleraar, jij bent een wolf in schaapskleren die als een vampier op zoek gaat naar het volgende slachtoffer wanneer je door je voorraad verdachten heen bent.  Op Bazuinen is er niemand meer over die zich daarvoor leent - of je zou je moeten vergrijpen aan een halve handvol overgebleven ja-knikkers maar dat zou teveel opvallen -  en nu kom je de mensen die daar vertrokken hier vervolgen als een Saulus achter de christengemeente aan. Maar dan een Saulus in Romeinse klederen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Moest ik @sjako zijn, ge vloog er af.

Of zo een aparte rubriek voor die trollen.

@Hermanos2 (=Boaz) stond bij mij gelogd in een spam defense. Zijn gedrag bevestigde steeds meer alle verdachtmakingen. Er staan maar 4 leden opgenomen alzo, en allevier met terechte verdachtmakingen. Nooit concreet kunnen bewijzen, maar het gedrag weergeeft steeds meer een onderliggende duisternis. Ze misleiden en worden misleid. Ze grijpen geen ankerpunt tot nuancering aan, tot gesprek, ze doen privé "alsof" en gaan openbaar verder alles onderschijten als duiven die uw goed partijtje schaken komen verpesten.

Ik heb screenshots

Je weet echt van geen ophouden, hè? Men zou verwachten dat je veel energie stopt in het promoten van je nieuwe platform Bazuinen.be. (Kijk, gratis reclame voor jou. You're welcome.) In plaats daarvan alleen maar wraakzuchtig zitten te bitchen op andere fora. Af en toe vraag ik me af of jij wel echt bestaat. Je lijkt wel een stripfiguur. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hermanos2:

Je weet echt van geen ophouden, hè? Men zou verwachten dat je veel energie stopt in het promoten van je nieuwe platform Bazuinen.be. (Kijk, gratis reclame voor jou. You're welcome.) In plaats daarvan alleen maar wraakzuchtig zitten te bitchen op andere fora. Af en toe vraag ik me af of jij wel echt bestaat. Je lijkt wel een stripfiguur. 

 👍

Mijn likes zijn op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Jahu:

U heeft al beleden dat de Heer Jezus Christus niet de waarachtige God is, Die door geboorte in de wereld kwam (dit in tegenspraak met Joh.1:18), maar pas Goddelijk werd vanaf Zijn opstanding. En nu belijdt u dus ook dat:

- Zijn Evangelie niet deugt, want alle gelovigen blijven onverminderd zondaars!!

- De Heilige Geest niet 'in het vlees' van de Heer Jezus Christus is gekomen bij Zijn geboorte, en ook niet in ons vlees is gekomen door onze doop en wedergeboorte!!

- De wereld ligt in de boze en wie de zonde doet is een slaaf der zonde geworden, en de Gemeente van de Heer Jezus Christus maakt daarop geen verschil, zij is niet het licht der wereld, en haar heilige leden, Gods kinderen, zijn allemaal zondaars!!

@Hetairos, hiermee is aangetoond dat u een dwaalleraar bent.

Jezus is niet God. Hij is de zoon van God. Hij was altijd al goddelijk. Ook vóór zijn menswording. Echter nu heeft hij een speciale status naast de Vader. Want Jezus is de Verlosser van de mensheid. Hij bleef op God vertrouwen, door dik en dun. Tijdens zijn mens-zijn kon hij dat niet alleen. Daarom kreeg hij hulp van God's Geest. Op diezelfde hulp mogen wij ook rekenen. We hoeven ons er alleen maar voor open te stellen.

De wereld ligt in de macht van de boze. Dat is zeker. Eenmaal Jezus gevonden is het zaak om hem volgen op de weg naar God. Niet omkijken, niet terug verlangen naar de wereld. (Genesis 19).

9 minuten geleden zei Flawless victory:

 👍

Mijn likes zijn op.

Op? Zijn die beperkt leverbaar? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Hermanos2:

Je weet echt van geen ophouden, hè? Men zou verwachten dat je veel energie stopt in het promoten van je nieuwe platform Bazuinen.be. (Kijk, gratis reclame voor jou. You're welcome.) In plaats daarvan alleen maar wraakzuchtig zitten te bitchen op andere fora. Af en toe vraag ik me af of jij wel echt bestaat. Je lijkt wel een stripfiguur. 

je begint al helemaal als uw nieuw publiek te klinken. :)

4 minuten geleden zei Hermanos2:

We hoeven ons er alleen maar voor open te stellen.

Je reinste onzin, je moet ook gehoorzamen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hermanos2:

 

Op? Zijn die beperkt leverbaar? 

Ja. Een beperkt aantal per 24 uur. Ik ben een beetje te scheutig geweest. Maar er stonden ook zulke mooie bijdragen tussen zoals enkele van Robert Frans en Breuk.

bewerkt door Flawless victory
Typfout gecorrigeerd
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Doe de mensheieen plezier en doneer je hersenen aan de wetenschap. Dat belooft interessant te worden. 

Doe christendom een plezier en lees eerst de Bijbel voor ge die bij anderen op een rijtje probeert te zetten. Uw teksten zijn prietpraat op drijfzand. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Doe christendom een plezier en lees eerst de Bijbel voor ge die bij anderen op een rijtje probeert te zetten. Uw teksten zijn prietpraat op drijfzand. 

En dan beginnen met het Johannes evangelie, ja? Normale mensen beginnen vooraan in een boek. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Zojuist zei Petra.:

Sjonge... ik vroeg me al af hoelang de -ohhh wat is het toch fijn op Bazuinen- pret zou duren.  

 

Geloof maakt meer kapot dan je lief is, denk ik dan maar. 

 

Geloof maakt niets kapot, religie maakt meer kapot dan je lief is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

En dan beginnen met het Johannes evangelie, ja? Normale mensen beginnen vooraan in een boek. 

Johannes was den geliefden aposten en de enige apostel aan het kruis. Werd adoptiezoon van moeder Maria.

Lees het ook eens allemaal. ;) wie weet stijgt ge in waarde.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
28 minuten geleden zei Flawless victory:

 

 

Geloof maakt niets kapot, religie maakt meer kapot dan je lief is. 

Klopt. 

En ik heb zowaar nog wel likes over. 😄

 

Bij nader inzien.. mijne klopte wel. Eigenlijk is het niet de religie maar het geloof in de eigen interpretatie wat zoveel geruzie geeft. 

bewerkt door Petra.
BIJ NADER INZIEN>>>
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Petra.:

Klopt. 

En ik heb zowaar nog wel likes over. 😄

 

Bij nader inzien.. eigenlijk is het niet de religie maar het geloof in de eigen interpretatie wat zoveel geruzie geeft. 

Wie is dan het "eigen geloof"? Zij die de Bijbel in context benaderen of zij die wat teksten bij elkaar sprokkelen? De naamchristenen van hier waren betrokkenen in die studies en schoten danig tekort, verdiepten zich niet eens en deden aan christen bashing. Na 6 maand zeuren en diversiteit, dan toch maar de traditionele leer gebetoniseerd. Afgaand op de nieuwe forumregels zullen alle christenen het daarmee eens zijn... behalve de alverzoeners. 

Het is wat het is... en ik kan het nu bewijzen ook. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Petra.:

Klopt. 

En ik heb zowaar nog wel likes over. 😄

 

Kun je mij aub een like geven? Gewoon zomaar. Dan krijg jij er een van mij. 

21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Johannes was den geliefden aposten en de enige apostel aan het kruis. Werd adoptiezoon van moeder Maria.

Lees het ook eens allemaal. ;) wie weet stijgt ge in waarde.

Heeft Johannes de doper dat allemaal gedaan? Volgens mij waren bij het kruis ook drie wijven uit het oosten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Hermanos2:

Kun je mij aub een like geven? Gewoon zomaar. Dan krijg jij er een van mij. 

Heeft Johannes de doper dat allemaal gedaan? Volgens mij waren bij het kruis ook drie wijven uit het oosten. 

Manneke, al uw schrijfsels tonen dat ge u in niets verdiepte. Mensen zonder schriftkennis met interesse in christenom, doen er niet verkeerd aan te beginnen met Johannes tot en met Openbaringen om dan Genesis tot en met Openbaringen te lezen. Moest je minder met uzelf en andere bashen bezig zijn en wat meer met wat de Bijbel u probeert te zeggen en wat Zijn leer is, zou er nog hoop voor u zijn. Maar je denkt het al beter dan God te weten? "Mss had God Noach beter...." 

Je bent een trol en gaat waar ze u bevestigen. Ik verlies liever mensen als u dan mijn relatie met de Heer. Uw woorden spreken voor zich. Alleen maar gebash, betweterij en manipulatie met 0 schuldbesef -> narcisme.

En machtsgeil

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Manneke, al uw schrijfsels tonen dat ge u in niets verdiepte. Mensen zonder schriftkennis met interesse in christenom, doen er niet verkeerd aan te beginnen met Johannes tot en met Openbaringen om dan Genesis tot en met Openbaringen te lezen. Moest je minder met uzelf en andere bashen bezig zijn en wat meer met wat de Bijbel u probeert te zeggen en wat Zijn leer is, zou er nog hoop voor u zijn. Maar je denkt het al beter dan God te weten? "Mss had God Noach beter...." 

Je bent een trol en gaat waar ze u bevestigen. Ik verlies liever mensen als u dan mijn relatie met de Heer. Uw woorden spreken voor zich. Alleen maar gebash, betweterij en manipulatie met 0 schuldbesef -> narcisme.

En machtsgeil

Ik vind een Narcis wel een mooie bloem. Rozen overigens ook. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Manneke, al uw schrijfsels tonen dat ge u in niets verdiepte. Mensen zonder schriftkennis met interesse in christenom, doen er niet verkeerd aan te beginnen met Johannes tot en met Openbaringen om dan Genesis tot en met Openbaringen te lezen. Moest je minder met uzelf en andere bashen bezig zijn en wat meer met wat de Bijbel u probeert te zeggen en wat Zijn leer is, zou er nog hoop voor u zijn. Maar je denkt het al beter dan God te weten? "Mss had God Noach beter...." 

Je bent een trol en gaat waar ze u bevestigen. Ik verlies liever mensen als u dan mijn relatie met de Heer. Uw woorden spreken voor zich. Alleen maar gebash, betweterij en manipulatie met 0 schuldbesef -> narcisme.

En machtsgeil


- begin ondertiteling - Elk bericht dat jij schrijft over anderen gaat in wezen over jezelf.  Het zijn allemaal reflecties van jezelf en wat je zelf doet en hebt gedaan. Door te lezen wat jij over anderen schrijft kan de lezer weten hoe jij zelf in elkaar steekt.  - einde ondertiteling-
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid