Spring naar bijdragen

Eén God, één Naam, Jezus Christus.


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Flawless victory:

Het gaat er niet om of iemand christen is. Het gaat erom dat het storend is om in een theologische  discussie en het uitdiepen van theologische onderwerpen iedere keer maar weer het aap noot mies van antitheisten cq hooligans in het gesprek gegooid te krijgen.  Het is simpelweg een kwestie van volwassenheid en goed fatsoen om jezelf te realiseren in welke rubriek men zich bevindt en dan gewoon je klep te houden als atheïst.  En dat hoeft niet in de richtlijnen te staan om gewoon gehandhaafd te kunnen worden.  Het is zelfs belachelijk om te denken dat zoiets in de richtlijnen zou moeten staan. Theologie is theologie. Iemand die aan de basis van de theologie wenst te tornen die kan dat in levensbeschouwing doen. Op deze manier blijft het forum ook interessant voor christenen.

Dat is allemaal maar theorie, tenslotte theorie is theorie. Als iedereen zich netjes gedraagt hebben we geen wetten nodig. Het is een euthopie te verwachten dat iedereen zich netjes gedraagt. Ik heb nooit gezegd dat die richtlijnen er moeten komen, maar het is de enige oplossing voor hen met een hele dunne huid.

Als iedereen de troll atheïst berichten zou negeren — zoals ik meestal doe — is het probleem ook grotendeels opgelost. Niemand kan het gedrag van anderen veranderen, hoe wij op anderen reageren kunnen we wel veranderen, maar dat willen we meestal niet. Het motto van de meeste is "verander de wereld begin met de ander."

Op het Internet zijn volwassenheid en goed fatsoen volledig vervaagde begrippen, het Internet is onvolwassen en onfatsoenlijk, ook christelijke forums staan op het Internet.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 992
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk eerder dat de Jehova’s Getuigen in de knoop komen door mensen te leren dat de naam Jehova moet zijn en dat iemands redding daarvan af zou hangen. In mijn oren klinkt dat in ieder geval als bla

Ja maar we kunnen toch ook niet doen of we met de teksten alle kanten op kunnen.   Van mij mag Jezus de zilveren medaille krijgen, maar ik lees (ik denk dat ik dat lees  ) dat Jezus in Johannes de g

Je reisde naar Damascus om christenen te vangen?! Sjonge, dat had ik nooit achter je gezocht

Posted Images

29 minuten geleden zei Aristarkos:

Dat is allemaal maar theorie, tenslotte theorie is theorie. Als iedereen zich netjes gedraagt hebben we geen wetten nodig. Het is een euthopie te verwachten dat iedereen zich netjes gedraagt. Ik heb nooit gezegd dat die richtlijnen er moeten komen, maar het is de enige oplossing voor hen met een hele dunne huid.

Als iedereen de troll atheïst berichten zou negeren — zoals ik meestal doe — is het probleem ook grotendeels opgelost. Niemand kan het gedrag van anderen veranderen, hoe wij op anderen reageren kunnen we wel veranderen, maar dat willen we meestal niet. Het motto van de meeste is "verander de wereld begin met de ander."

Op het Internet zijn volwassenheid en goed fatsoen volledig vervaagde begrippen, het Internet is onvolwassen en onfatsoenlijk, ook christelijke forums staan op het Internet.

Aristarkos


Wat er op internet allemaal normaal wordt gevonden is voor een christen geen maatstaf. 
 

Romeinen‬ ‭12‬:‭2‬ ‭NBG51‬‬
En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.
‭‭

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Flawless victory:


Wat er op internet allemaal normaal wordt gevonden is voor een christen geen maatstaf. 
 

Romeinen‬ ‭12‬:‭2‬ ‭NBG51‬‬
En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.
‭‭

Wie niet gelijkvormig is aan de wereld laat een troll maar wat kletsen.   Een troll is juist mega-gelijkvormig aan de wereld.    Sowieso verdiend een troll  mededogen, want hij is onwetend van wat hij doet.

De geestelijke mens is dan weer helemaal ongelijkvormig aan deze wereld.  De geestelijke mens is volledig geest en ontbreekt het vermogen om een ego te zijn.   Het ego op zijn beurt wordt geschapen door de mens zelve aan de hand van deze wereld met zijn denkvermogen. 

De geestelijke mens weet daarmee dat het gelijkvormige aan de wereld geen enkel heil kan toekomen omdat het gelijkvormige zelf-geschapen is.    Alleen wat uit God is kan heil ontvangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Hopper:

De geestelijke mens is volledig geest en ontbreekt het vermogen om een ego te zijn.

Volledig geest zou betekenen dat je geen lichaam hebt. Onzin dus.

41 minuten geleden zei Hopper:

Alleen wat uit God is kan heil ontvangen.

Nee, dat klopt niet, dan zou Jezus voor niets zijn gekomen. Wat uit God is hoeft geen heil te ontvangen want dat heeft al heil.

Mattheüs 9:

13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Flawless victory:

Wat er op internet allemaal normaal wordt gevonden is voor een christen geen maatstaf. 

Ik weet het, Nederlands is een moeilijke taal. Dat de ene christen de andere christen veroordeeld is voor jou wel een maatstaf?

Aristarkos

bewerkt door Aristarkos
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Aristarkos:

Ik weet het, Nederlands is een moeilijke taal. Dat de ene christen de ander christen veroordeeld is voor jou wel een maatstaf?

Aristarkos


Nee maar daar gaat het toch helemaal niet om? Mij gaat het puur om de inhoud van de theologie.  Dat dat aan bod kan komen. Mag er op het forum nog iets draaien om inhoud?  
 

Maar goed, ik laat het hierbij. Als jij het normaal vindt dat voetbalsupporters hun club komen toejuichen in de Tweede Kamer, dan denk ik niet dat het tot je doordringt wat ik de hele tijd probeer te zeggen. 

4 uur geleden zei Hopper:

Denk aan het verloren schaap, de herder laat zijn 99 schapen achter om de 100e te vinden.  We mogen mensen nooit opgeven.


Mensen erop wijzen dat dit een theologierubriek is en daarop bijsturen Is ook niet liefdeloos, het is eerder respect hebben voor het verstandelijk vermogen van dat 100e schaap.   Dat 100e schaap heeft er helemaal niets aan als de herder de theologie op dit forum heeft opgegeven.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Flawless victory:


Mensen erop wijzen dat dit een theologierubriek is en daarop bijsturen Is ook niet liefdeloos, het is eerder respect hebben voor het verstandelijk vermogen van dat 100e schaap.  

Daarom wijs ik de trollen er ook op dat op dit forum de Bijbel de grondslag is van de gesprekken.   Verder ben ik het in grote lijnen met Aristarkos eens, we mogen dergelijke mensen niet oordelen.    Respect voor verstandelijke vermogens heb ik niet, indien deze verstandelijke vermogens werelds worden ingezet.  Het ego denkt zichzelf en schept zichzelf middels het denken.  Foppe en Monachos zetten hun eigen denkvermogen op de troon.  En dat is nu juist het probleem.   Wie vol van zichzelf is, is leeg van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Flawless victory:

Nee maar daar gaat het toch helemaal niet om? Mij gaat het puur om de inhoud van de theologie.  Dat dat aan bod kan komen. Mag er op het forum nog iets draaien om inhoud?  
 

Maar goed, ik laat het hierbij. Als jij het normaal vindt dat voetbalsupporters hun club komen toejuichen in de Tweede Kamer, dan denk ik niet dat het tot je doordringt wat ik de hele tijd probeer te zeggen. 

Snap je het nou echt niet? Weer veroordeel je mij zonder dat je snapt wat ik zeg, als jij dit in mijn berichten hebt gelezen hou ik er beter mee op.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Hopper:

  Foppe komt om hier te verkondigen dat Paulus liegt.   Dat mag best zijn privé opvatting zijn, maar ook in een fatsoenlijke, seculiere samenleving respecteren mensen elkaars opvattingen.

Als je als ongelovige hier komt dan kun je wel dagelijks schrijven dat de Bijbel een leugen is, maar dan zet je alleen maar jezelf voor schut.....

Foppe heeft duidelijk geen notie van een geestelijk mens en is er ook niet ongeïnteresseerd.  Daarmee bevestigd hij alleen maar zijn onwetendheid.

Dat bij iedereen jouw voortdurende geneuzel over geestelijke en natuurlijke mensen als grenzeloos vermoeiende onzin ziet  (en terecht m.i.) heeft niets te maken met de bewering dat de Bijbel een leugen is.
Ik kan me wel voorstellen dat een dergelijke categorisering van mensen voor jou makkelijk is, dan is immers iedereen die tegen jou is, ook tegen de Bijbel.
Dat is hoe veel gelovigen de wereld gemakshalve indelen.

8 uur geleden zei Jahu:

Voor u en voor mij ook wel eens leuk @sjako dat ik nu kan zeggen dat ik dit met u eens ben. Wie bv. zegt dat Paulus liegt e.d. die zou ik 2 strafpunten geven, en bij de derde keer een permanente ban!

Dan ben je niet aan het modereren, maar ben je bezig om iedereen met een andere mening het zwijgen op te leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dan ben je niet aan het modereren, maar ben je bezig om iedereen met een andere mening het zwijgen op te leggen.

Klopt, wie bewust tegen Gods Woord ingaat mag voor mij permanent zwijgen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Jahu:

Als de Bijbel zich over iets uitspreekt dan wil ik mij daaraan conformeren. Zeg eens eerlijk forummers, wilt u dat ook?

Dat lijkt me vreemd, je vraagt hier iets onmogelijks.

Een voorbeeld is de inhoud van de Ark des Verbonds, om maar eens een theologisch probleem voor te leggen. Wat zat daar in? 
1. De 2 stenen tafelen:  (1 Koningen 8:9) Er was niets in de ark, dan alleen de twee stenen tafelen.
2. Staf, gouden kruik en tafelen: (Hebr 9:4) en de ark des verbonds, alom met goud overdekt, in welke was de gouden kruik, daar het Manna in was, en de staf van Aäron, die gebloeid had, en de tafelen des verbonds.

Zodra je aan één conformeert, wijs je de ander af.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat bij iedereen jouw voortdurende geneuzel over geestelijke en natuurlijke mensen als grenzeloos vermoeiende onzin ziet 

Ben je nu ook al spreekbuis voor 'iedereen'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Een geestelijke spreekbuis, dus niet om de spot mee te drijven.

Je past een oud trucje toe wat de populisten ook praktiseren.  Je doet alsof jij als atheïst namens alle gelovigen spreekt en dat alle gelovigen natuurlijke mensen zijn.

Ik raad je aan om wat beters te verzinnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hopper:

Je past een oud trucje toe wat de populisten ook praktiseren.  Je doet alsof jij als atheïst namens alle gelovigen spreekt en dat alle gelovigen natuurlijke mensen zijn.

Ik raad je aan om wat beters te verzinnen.

Dat is geen trucje van populisten, want die delen mensen niet onder in 'geestelijk of natuurlijk'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Aristarkos:

Er mankeert een hoop aan de forum leiding dat is al langer duidelijk. Als het ene niet kan, dan heb je geen keus dan het andere te doen. @Jahu promoot censuur omdat z'n huid te dun is.

Had het ook liever anders, maar moeten roeien met de riemen die we hebben.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dan ben je niet aan het modereren, maar ben je bezig om iedereen met een andere mening het zwijgen op te leggen.

Precies. En tegengeluid mag mits respectvol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

 

Precies. En tegengeluid mag mits respectvol.

Dat ben ik dus niet met je eens. Zodra IEDER bericht begint met NEE zoals bij DBI of met 🤣 zoals bij Bekeerling is er sprake van een patroon. Van stokpaardje rijden. Van voortdurend ondergraven en ridiculiseren van geloofskwesties. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid