Spring naar bijdragen

Eén God, één Naam, Jezus Christus.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 992
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk eerder dat de Jehova’s Getuigen in de knoop komen door mensen te leren dat de naam Jehova moet zijn en dat iemands redding daarvan af zou hangen. In mijn oren klinkt dat in ieder geval als bla

Ja maar we kunnen toch ook niet doen of we met de teksten alle kanten op kunnen.   Van mij mag Jezus de zilveren medaille krijgen, maar ik lees (ik denk dat ik dat lees  ) dat Jezus in Johannes de g

Je reisde naar Damascus om christenen te vangen?! Sjonge, dat had ik nooit achter je gezocht

Posted Images

Zojuist zei Hermanos2:

Het was retorisch. De duivel verwachte geen bevestigend antwoord lijkt mij. 

Welnu br. @Hermanos2, ik denk dat de duivel wel een bevestiging op zijn verzoekingen had verwacht. Dat het uitbleef was voor hem aanleiding om nog langer en grotere verzoekingen te proberen! Hij kon niet geloven dat hij daar in Lucas 4 tegenover de Almachtige God stond! Totdat hij met zijn pogingen uitgespeeld was en Jezus de Kurios hem wegzond. Zoiets was de duivel nog niet eerder overkomen, nu werd hij op zijn terrein verslagen! Hallelujah, prijs de Heer Jezus Christus.

11 minuten geleden zei Aristarkos:

शायद हिंदी बेहतर समझी जाएगी.

Ik ga voor wat de Bijbel zegt:

Մեկ Աստված, մեկ անուն, Հիսուս Քրիստոս

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Hermanos2:

Deels. 

Fantastisch toch dat de lingua franca voor de niet Joden in het Aramees was en die voor de Joden in het Hebreeuws? Alleen dat al laat zien hoe heilig de Bijbel is. 

 Daniel 7:13-14 Ik zag in de nachtvisioenen, en zie, met de wolken van de hemel kwam Iemand als een Mensenzoon. Hij kwam tot de Oude van dagen, en men deed Hem voor deze naderen. Hem werd gegeven heerschappij, eer en koningschap; alle volken, natiën en talen moesten Hem vereren. Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij, die Hem niet ontnomen zal worden, en Zijn koninkrijk zal niet te gronde gaan.

Toeval dat net die delen in Zijn taal waren? Ik denk het niet. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Jahu:

Zoals gezegd was dat ook zinloos. Maar u bent zich met uw theorie nu helemaal op het doen en laten van de satan aan het oriënteren?

Ken uw vijand! Dan ben je hem een stap voor.

Op 7-5-2024 om 19:00 zei Breuk:

Het is niet vreemd dat alle christelijke kerken het dogma (geloofsbelijdenis) van de drie eenheid onderschrijven.

Omdat ze geen goed inzicht hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als kind van God is het moeilijk de drie-eenheid te ontkennen, he?

Het belangrijkste gebod voor aanbidders van God is:

Luister, Israël: Jehovah, onze God, is één Jehovah.  5 Je moet Jehovah, je God, liefhebben met je hele hart, je hele ziel en je hele kracht.  6 Deze woorden die ik je vandaag gebied, moet je in je hart hebben,  7 en je moet ze je zonen inprenten en erover praten als je in je huis zit, als je onderweg bent, als je gaat slapen en als je opstaat.  8 Bind ze op je hand als herinnering en draag ze als een band op je voorhoofd.  
Naast Jehovah, de Vader, is er geen gelijke God. Jezus zelf erkent dit ook. 
Markus 12:29 Een van de schriftgeleerden was dichterbij gekomen en had de discussie gevolgd. Hij besefte dat Jezus hun een uitstekend antwoord had gegeven en vroeg hem: ‘Wat is het eerste van alle geboden?’  29 Jezus antwoordde: ‘Het eerste is: “Luister, Israël. Jehovah, onze God, is één Jehovah,  30 en je moet Jehovah, je God, liefhebben met je hele hart, je hele ziel, je hele verstand en je hele kracht.”  31 Het tweede is: “Je moet je naaste liefhebben als jezelf.” Er is geen gebod dat belangrijker is dan deze geboden.’  32 De schriftgeleerde zei tegen hem: ‘Meester, u hebt goed gesproken en wat u zegt is waar: “Hij is één, en buiten hem is er geen ander.”  33 Hem liefhebben met je hele hart, je hele verstand en je hele kracht, en je naaste liefhebben als jezelf is veel meer waard dan alle volledige brandoffers en slachtoffers.’  34 Toen Jezus merkte dat de man een verstandig antwoord had gegeven, zei hij tegen hem: ‘Je bent niet ver van Gods Koninkrijk.’ Niemand durfde hem verder nog een vraag te stellen.

Als Jezus zelf dit erkend wie ben ik dit te ontkennen. En als Paulus ook nog eens aangeeft maar 1 God te erkennen, de Vader, dan kan het niet anders dat de Vader de enige ware God is. Het is de God van Jezus. Hoe kan Jezus een God hebben als er maar 1 God is?

Met de drieeenheid creëer je 3 goden. Jezus kwam in de naam van God en weerspiegelt volmaakt Zijn Vader. Hij heeft de macht gekregen dmv Gods heilige Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Het belangrijkste gebod voor aanbidders van God is:

Luister, Israël: Jehovah, onze God, is één Jehovah.  5 Je moet Jehovah, je God, liefhebben met je hele hart, je hele ziel en je hele kracht.  6 Deze woorden die ik je vandaag gebied, moet je in je hart hebben,  7 en je moet ze je zonen inprenten en erover praten als je in je huis zit, als je onderweg bent, als je gaat slapen en als je opstaat.  8 Bind ze op je hand als herinnering en draag ze als een band op je voorhoofd.  
Naast Jehovah, de Vader, is er geen gelijke God. Jezus zelf erkent dit ook. 
Markus 12:29 Een van de schriftgeleerden was dichterbij gekomen en had de discussie gevolgd. Hij besefte dat Jezus hun een uitstekend antwoord had gegeven en vroeg hem: ‘Wat is het eerste van alle geboden?’  29 Jezus antwoordde: ‘Het eerste is: “Luister, Israël. Jehovah, onze God, is één Jehovah,  30 en je moet Jehovah, je God, liefhebben met je hele hart, je hele ziel, je hele verstand en je hele kracht.”  31 Het tweede is: “Je moet je naaste liefhebben als jezelf.” Er is geen gebod dat belangrijker is dan deze geboden.’  32 De schriftgeleerde zei tegen hem: ‘Meester, u hebt goed gesproken en wat u zegt is waar: “Hij is één, en buiten hem is er geen ander.”  33 Hem liefhebben met je hele hart, je hele verstand en je hele kracht, en je naaste liefhebben als jezelf is veel meer waard dan alle volledige brandoffers en slachtoffers.’  34 Toen Jezus merkte dat de man een verstandig antwoord had gegeven, zei hij tegen hem: ‘Je bent niet ver van Gods Koninkrijk.’ Niemand durfde hem verder nog een vraag te stellen.

Als Jezus zelf dit erkend wie ben ik dit te ontkennen. En als Paulus ook nog eens aangeeft maar 1 God te erkennen, de Vader, dan kan het niet anders dat de Vader de enige ware God is. Het is de God van Jezus. Hoe kan Jezus een God hebben als er maar 1 God is?

Met de drieeenheid creëer je 3 goden. Jezus kwam in de naam van God en weerspiegelt volmaakt Zijn Vader. Hij heeft de macht gekregen dmv Gods heilige Geest.

God is de Vader, Jezus de Zoon en de Heilige Geest de Helper nu de Zoon opgenomen is. Er is buiten deze 3 geen andere, toch? We hebben nog engelen, maar die maken zich niet zo kenbaar als de de 3. Vaak herken je die engelen niet eens.

Jezus is niet de Vader, maar als de Vader in het Vlees, gelijk geworden aan ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Jahu:

Ik vind het best treffend en bovendien 100% waar, het zijn onze kinderen en zo is het gegaan.

Zo hou je jezelf voor de gek. Kijk ik hou enorm van Jezus. Ik erken Hem als mijn Koning en mijn Heer, de Zoon van de enige ware God. Hij is gestorven voor mijn zonden zodat ik in Christus eeuwig leven kan krijgen. Op deze manier wordt Jehovah’s Naam geheiligd.  Met deze discussie lijkt het dat ik Jezus niet wil erkennen maar dat is dus niet waar. De plaats die Jezus inneemt is prachtig en onmisbaar. 

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

God is de Vader, Jezus de Zoon en de Heilige Geest de Helper nu de Zoon opgenomen is.

Dat staat nergens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Zo hou je jezelf voor de gek. Kijk ik hou enorm van Jezus. Ik erken Hem als mijn Koning en mijn Heer, de Zoon van de enige ware God. Hij is gestorven voor mijn zonden zodat ik in Christus eeuwig leven kan krijgen. Op deze manier wordt Jehovah’s Naam geheiligd.  Met deze discussie lijkt het dat ik Jezus niet wil erkennen maar dat is dus niet waar. De plaats die Jezus inneemt is prachtig en onmisbaar. 

Dat staat nergens.

Johannes 14 en Johannes 16. Den Trooster is de Heilige Geest. Door de Heilige Geest laat Jezus ons niet als wees achter. De Zoon is de weg naar de Vader maar de HG overtuigt u van de zonde, gerechtigheid en oordeel.

Een christen die de triniteit waarneemt, neemt die waar door de werking van de HG.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
35 minuten geleden zei sjako:

Op deze manier wordt Jehovah’s Naam geheiligd.  Met deze discussie lijkt het dat ik Jezus niet wil erkennen maar dat is dus niet waar.

De dag waarop u en ik onze knieën vrijwillig zullen buigen voor de Allerhoogste, dan roep ik Zijn Naam: Jezus Chistus mijn Heer en mijn God!

U bent dan nog aan het zoeken waar "Jehova" gebleven is!

35 minuten geleden zei sjako:

 Met deze discussie lijkt het dat ik Jezus niet wil erkennen maar dat is dus niet waar. 

Nee dat denk ik niet want volgens mij erkent u "Jezus" wel maar daar heeft u dus helemaal niets aan!

Het eeuwige leven wordt pas mogelijk indien u Hem als de waarachtige God aanbidt, Hem liefhebt en dankt, dat Hij en alleen Hij, de verlossing van uw zonden is. Zonder de Heer Jezus Christus als de waarachtige God te aanbidden, is er géén begin in nieuwheid des levens en komt u Zijn Koninkrijk niet binnen!

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Jahu:

Het eeuwige leven wordt pas mogelijk indien u Hem als de waarachtige God aanbidt,

Waar staat dat? Het tegendeel zie ik wel. Johannes 17:3 Dit betekent eeuwig leven, dat ze u leren kennen, de enige ware God, en ook degene die u hebt gestuurd, Jezus Christus. 
Dit is het hogepriesterlijk gebed tot Zijn Vader. Hier zie je Jezus in actie als hogepriester. Hij is dé Middelaar tussen God en de mens. Hij erkent ook dat Zijn Vader de enige ware God is.  Jezus  zegt ook dat wij Hem moeten erkennen als verlosser en Middelaar. Hij heeft hiervoor alle macht en kracht gekregen. Daarom bidden wij altijd in de naam van Jezus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei sjako:

Waar staat dat? Het tegendeel zie ik wel. Johannes 17:3 Dit betekent eeuwig leven, dat ze u leren kennen, de enige ware God, en ook degene die u hebt gestuurd, Jezus Christus. 
Dit is het hogepriesterlijk gebed tot Zijn Vader. Hier zie je Jezus in actie als hogepriester. Hij is dé Middelaar tussen God en de mens. Hij erkent ook dat Zijn Vader de enige ware God is.  Jezus  zegt ook dat wij Hem moeten erkennen als verlosser en Middelaar. Hij heeft hiervoor alle macht en kracht gekregen. Daarom bidden wij altijd in de naam van Jezus. 

Mijn vermoeden is dat u Sjako gevoelig bent voor een uitleg waarbij engelen worden betrokken, daarom geef ik eerst een advies van een engel en daarna geef ik u uit datzelfde laatste Bijbelboek enkele teksten waar staat dat de Heer Jezus Christus God is.

Johannes valt neer voor de engel (Michaël?) om hem te aanbidden, maar de engel weigert dat en zegt: 'aanbid God.' (Opb.19:10)

"Zeggende: Wij danken U, Heere God almachtig, Die is, en Die was, en Die komen zal! dat Gij Uw grote kracht hebt aangenomen, en als Koning hebt geheerst" (Opb.11:17)

"En Hij heeft op Zijn kleed en op Zijn dij dezen Naam geschreven: Koning der koningen, en Heere der heren." (Opb.19:16)

"En hij zeide tot mij: Deze woorden zijn getrouw en waarachtig; en de Heere, de God der heilige profeten, heeft Zijn engel gezonden, om Zijn dienstknechten te tonen, hetgeen haast moet geschieden." (Opb.22:6)

"Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de Gemeenten. Ik ben de Wortel en het geslacht Davids, de blinkende Morgenster." (Opb.22:16)

 

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

Zeggende: Wij danken U, Heere God almachtig, Die is, en Die was, en Die komen zal! dat Gij Uw grote kracht hebt aangenomen, en als Koning hebt geheerst" (Opb.11:17)

Hier wordt de Vader, Jehovah, aanbeden.

1 uur geleden zei Jahu:

Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de Gemeenten. Ik ben de Wortel en het geslacht Davids, de blinkende Morgenster." (Opb.22:16)

Openbaring 22 is een lastig hoofdstuk omdat er 3 personen aan het woord zijn, God, Jezus en engel. Het is heel lastig te bepalen wie wat zegt. Zo lastig dat je dit niet als bewijs kunt zien . Dan is God aan het woord, dan Jezus weer en ook de engel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Openbaring 22 is een lastig hoofdstuk omdat er 3 personen aan het woord zijn, God, Jezus en engel. Het is heel lastig te bepalen wie wat zegt. Zo lastig dat je dit niet als bewijs kunt zien . Dan is God aan het woord, dan Jezus weer en ook de engel.

Nou zo lastig is het niet hoor Sjako, het staat er heel duidelijk: het gaat over de Heer Jezus Christus, Hij spreekt in Opb.22:16, Hij is God!

Als er in Rom.1:27 heel duidelijk staat dat homoseksuelen schandelijkheid bedrijven, gaat u dan ook net doen alsof u dat niet snapt? Of dat er weer "geleerden" zijn die er iets anders uit begrijpen of van maken?

Nee! Het staat er duidelijk. Ga deze Bijbelteksten niet verdraaien of ontkennen omdat u het met de inhoud niet eens bent!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

God is de Vader, Jezus de Zoon en de Heilige Geest de Helper nu de Zoon opgenomen is.

Dus 2 aparte entiteiten want de heilige Geest is Gods zichtbare werkzame kracht. De Vader en de heilige Geest zijn hetzelfde. God is een geest en heeft geen grenzen. 
Gen 6:3 Toen zei Jehovah: ‘Mijn geest zal de mens niet voor altijd verdragen, want hij is alleen maar vlees. Daarom zal hij nog 120 jaar leven.

2Kor 3:17 Jehovah is de Geest, en waar de geest van Jehovah is, daar is vrijheid.  18 Met ongesluierde gezichten weerkaatsen wij allemaal als spiegels de glans van Jehovah. We worden veranderd in hetzelfde beeld, met meer en meer glans, precies zoals dat wordt gedaan door Jehovah, de Geest.

Zojuist zei Jahu:

Nou zo lastig is het niet hoor Sjako, het staat er heel duidelijk: het gaat over de Heer Jezus Christus, Hij spreekt in Opb.22:16, Hij is God!

Dus niet. Om en om zijn verschillende entiteiten aan het woord. 

2 minuten geleden zei Jahu:

Nee! Het staat er duidelijk. Ga deze Bijbelteksten niet verdraaien of ontkennen omdat u het met de inhoud niet eens bent!

Ik verdraai niks. Grieks is grammaticaal anders dan Nederlands.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Ik verdraai niks. Grieks is grammaticaal anders dan Nederlands.

Dat klopt maar dit heeft niets met vertalen te maken. Heel simpel, u ontkent wat er in de Bijbel staat. U wil de Heer Jezus Christus niet als de waarachtige God aanbidden, daar staan JG om bekend!

Jes.9:6, Jes.44:6, Jes. 54:5, Joh.1:18, 13:13, 14:9, 20:28, Han. 20:28, Rom. 9:5, Kol.2:9, 1Tim 1:17, 1Tim. 3:16, Tit. 1:3, 2:13, Heb. 1:8, 2Pet. 1:1, 1Joh. 5:20, Op 11:17, Op 19:16, Op 22:6, 16.

In de hele Bijbel staat dat de Heer Jezus Christus God is, in al de bovenstaande teksten. Wees gelovig en niet ongelovig!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Jahu:

Dat klopt maar dit heeft niets met vertalen te maken.

Jazeker wel. Zo hoeft een zin die na een andere zin staat niet perse te slaan op de zin ervoor. Als je dat beweert krijg je heel verkeerde conclusies.

5 minuten geleden zei Jahu:

Jes.9:6, Jes.44:6, Jes. 54:5, Joh.1:18, 13:13, 14:9, 20:28, Han. 20:28, Rom. 9:5, Kol.2:9, 1Tim 1:17, 1Tim. 3:16, Tit. 1:3, 2:13, Heb. 1:8, 2Pet. 1:1, 1Joh. 5:20, Op 11:17, Op 19:16, Op 22:6, 16.

Als u nu eens open zou staan voor een andere interpretatie zou u wat anders zien. Ik kan ze stuk voor stuk verklaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
21 minuten geleden zei sjako:

Als u nu eens open zou staan voor een andere interpretatie zou u wat anders zien. Ik kan ze stuk voor stuk verklaren.

Er is geen mens op de hele wereld, zelfs niet alle mensen tegelijkertijd bij elkaar, noch een engel uit de hemel, noch alle engelen bij elkaar, die mij het geloof kunnen afnemen, dat de Heer Jezus Christus de waarachtige God is!

 

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

Zo hou je jezelf voor de gek. Kijk ik hou enorm van Jezus. Ik erken Hem als mijn Koning en mijn Heer, de Zoon van de enige ware God. Hij is gestorven voor mijn zonden zodat ik in Christus eeuwig leven kan krijgen. Op deze manier wordt Jehovah’s Naam geheiligd.  Met deze discussie lijkt het dat ik Jezus niet wil erkennen maar dat is dus niet waar. De plaats die Jezus inneemt is prachtig en onmisbaar. 

Dat staat nergens.

Begin je zelf niet een beetje te twijfelen aan de triniteit en de meerwaarde van 3 in christendom?

Want als je al zelf zegt dat de Vader en de Heilige Geest 1 zijn, en Jezus en de Vader zijn 1. Waarom deze dan niet als een drie-eenheid zien? :)

Geef toe, je twijfelt 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid