Spring naar bijdragen

Openbaring 17: de hoer van Babylon en de zeven bergen


Aanbevolen berichten

51 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik lees nergens dat ze niet welkom zijn. Wel dat er geen plaats vrij is. Maar dat is dus iets anders. De herbergen waren vol vanwege het Loofhuttenfeest. Die uitleg lees ik sinds jaar en dag in boeken en op internet. Heel aannemelijk. 

Er staat nergens dat het een loofhuttenfeest was, dus ik snap niet waar je dat uit de tekst opmaakt.  
Overigens denk ik dat Jezus in Nazareth is geboren, dus het is een latere literaire en theologische invulling van Mattheus en Lukas om Jezus met Bethlehem te verbinden.  
Het hele paasverhaal klinkt er al in door (ouverture op het evangelie, zoals Genesis een ouverture op de TeNaCh is). 
Ik moest best wel even dat op me in laten werken, maar de verschillen in de 2 geboorteverhalen en het onbenoemd laten door Marcus, Paulus en Johannes maken het wel aannemelijk. Ik snap dat het voor sommigen heel lastig is om het zo te lezen.  
 

Toch is dat het beste, gewoon lezen wat er staat. Jezus: er is geen plaats voor hem en hij wordt bedreigd.  De schrijvers kennen al zijn hele levensloop en maken 2 geweldige geboorteverhalen. Het OT klinkt aan alle kanten mee.

1 uur geleden zei sjako:

Dan kom ik toch weer terug op de twee groepen: de gezalfden die naar de hemel gaan om samen met Christus te gaan regeren in de eerste opstanding en de overige Christenen die een opstanding op aarde krijgen. Het is niet zo heel moeilijk.

Dat zijn toch de 144.000 mannelijke maagden?  
En die gaan regeren over de aarde?
Ik ben benieuwd wie daar bij zit en hoe ze het gaan aanpakken.  
Jezus is daarbij dan een geslacht lam met een zwaard uit zijn mond.  
Ik neem aan dat geweld en dwang is uitgesloten?

En als ik jou op je woord moet vertrouwen, dan gaan we dat binnenkort allemaal meemaken.  Best een spannende tijd waarin we nu leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik ga uit van mijn eigen overtuiging en wat onze broeders ons leren. Voor veel mensen is Openbaring een gesloten boek. Een mening van een ander aanhalen geeft je niet altijd gelijk. Je zou er trouwens

Dat is echt niet fijn wat jij hier doet. Voortdurend de bijbel ontkrachten. Nu ook moeten de profeten eraan geloven. Waarom geloof jij eigenlijk in God? En op basis waarvan? Waarom vertrouw je wel op

Naar mijn mening ontkracht je dan het hele boek. De keizeruitleg klopt gewoon niet omdat er veel meer keizers zijn geweest dan 8. En als je eenmaal door hebt dat Openbaring en Daniël veel overeenkomst

Hier is de verplaatste discussie over Openbaring 17 uit het topic Kind van God. 

Op 25-12-2023 om 16:02 zei Breuk:

Dat zijn toch de 144.000 mannelijke maagden?  

Ja, dat staat voor mensen, mannen en vrouwen, die zonder zonde zijn. Ze zijn net als de Levieten uitgekozen uit Gods volk en ze komen niet perse uit Israël.

Openbaring 14:4 zijn het die zich niet met vrouwen hebben verontreinigd — ze zijn maagden. Zij zijn het die het Lam blijven volgen waar hij ook naartoe gaat. Ze zijn uit de mensheid gekocht als eerstelingen

Op 25-12-2023 om 16:02 zei Breuk:

En die gaan regeren over de aarde?

Ja, want als iedereen naar de hemel zou gaan valt er niks te regeren.

Op 25-12-2023 om 16:02 zei Breuk:

Ik ben benieuwd wie daar bij zit en hoe ze het gaan aanpakken.  

Ik ook, want dat weten we niet precies. Er worden nieuwe boekrollen geopend met nieuwe instructies.

Op 25-12-2023 om 16:02 zei Breuk:

Jezus is daarbij dan een geslacht lam met een zwaard uit zijn mond.  

Jezus gaat samen met de 144.000 en Zijn engelen het kwaad van de aarde verdelgen zodat alleen het goede overblijft. Dat is bij Zijn tweede komst.

Op 25-12-2023 om 16:02 zei Breuk:

En als ik jou op je woord moet vertrouwen, dan gaan we dat binnenkort allemaal meemaken.  Best een spannende tijd waarin we nu leven.

Ik heb er alle vertrouwen in. Ik hoop dat we allemaal er getuige van mogen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei sjako:

Ja, dat staat voor mensen, mannen en vrouwen, die zonder zonde zijn. Ze zijn net als de Levieten uitgekozen uit Gods volk en ze komen niet perse uit Israël.

Openbaring 14:4 zijn het die zich niet met vrouwen hebben verontreinigd — ze zijn maagden. Zij zijn het die het Lam blijven volgen waar hij ook naartoe gaat. Ze zijn uit de mensheid gekocht als eerstelingen

Ja, want als iedereen naar de hemel zou gaan valt er niks te regeren.

Ik ook, want dat weten we niet precies. Er worden nieuwe boekrollen geopend met nieuwe instructies.

Jezus gaat samen met de 144.000 en Zijn engelen het kwaad van de aarde verdelgen zodat alleen het goede overblijft. Dat is bij Zijn tweede komst.

Ik heb er alle vertrouwen in. Ik hoop dat we allemaal er getuige van mogen zijn.

Ik vind het wel lastig dat je 114.000 wel letterlijk neemt, maar dat ze maagd moeten zijn, weer niet.  Exegetisch rammelt dit. Ik moet steeds van ‘leesbril’ wisselen en dat kan niet de bedoeling zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjako 

Wat is volgens jou het koninkrijk van het beest op 7 bergen? Of wat is de leer hier van JG?

Hoe ik dat lees zijn het de 7 continenten (dus het koninkrijk van het beest is de bureaucratie). En zij (10 hoornen/leiders)  hebben allemaal meningen. Dat zijn allemaal politieke agenda’s.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei leren_schoen:

@sjako 

Wat is volgens jou het koninkrijk van het beest op 7 bergen?

Hoe ik dat lees zijn het de 7 continenten (dus het koninkrijk van het beest is de bureaucratie). En zij (10 hoornen/leiders)  hebben allemaal meningen. Dat zijn allemaal politieke agenda’s.

Openbaring gaat over het Rome van de tijd van de schrijver(s).  
De bibleproject heeft 2 leuke video’s hierover gemaakt.

Het is geen toekomstvoorspelling, maar is wel te projecteren op elke tijd waar weer tirannieke staten de dienst willen uitmaken.   
Het is ook een visioen (belofte) dat dit ooit doorbroken zal worden: de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Breuk:

Openbaring gaat over het Rome van de tijd van de schrijver(s).  
De bibleproject heeft 2 leuke video’s hierover gemaakt.

Het is geen toekomstvoorspelling, maar is wel te projecteren op elke tijd waar weer tirannieke staten de dienst willen uitmaken.   
Het is ook een visioen (belofte) dat dit ooit doorbroken zal worden: de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.

Ik ben moeilijk met het NT en ik studeer het weinig maar de bibleproject is ook alleen weer het hun mening. Ik moet dan gelijk zeggen dat ze fout zitten met christelijke opvatting. Want deze profetie uit openbaring eindigen met een nieuwe hemel en aarde en een Armageddon. Dus hoe is het dan geen toekomstvoorspelling? 

In de tijd van Rome was de regering ook niet actief op 7 bergen. Dat kunnen alleen continenten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik ben moeilijk met het NT en ik studeer het weinig maar de bibleproject is ook alleen weer het hun mening. Ik moet dan gelijk zeggen dat ze fout zitten met christelijke opvatting. Want deze profetie uit openbaring eindigen met een nieuwe hemel en aarde en een Armageddon. Dus hoe is het dan geen toekomstvoorspelling? 

In de tijd van Rome was de regering ook niet actief op 7 bergen. Dat kunnen alleen continenten zijn.

Rome en de zeven heuvelen zijn toch wel heel bekend. Of je dat met bergen mag koppelen is daarbij de vraag.  Ik kan eens een aantal commentaren raadplegen, maar het lijkt me wel waarschijnlijk.

Bron 1: bibleproject (klopt neem ik aan dat zij het aan Rome koppelen)

Bron 2: https://betacursus.nl/openbaring/Openbaring-17.pdf (ook)

Wordt vervolgd…

42 minuten geleden zei leren_schoen:

 

Een visioen is iets anders dan een toekomstvoorspelling.  Je kunt het ook lezen als een belofte. Het is natuurlijk wel een geloofsuitspraak en geen exacte wetenschap. 
Velen denken dat Johannes plaatjes van de toekomst ziet, maar het is geloofstaal met allerlei beelden (heel veel uit het OT) die een geloofsbelijdenis over Jezus zijn.  
Er staat eigenlijk niet iets anders dan in de evangeliën.  
Het diende ook als troostboek tijdens de beginnende christenvervolging.

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Breuk:

Rome en de zeven heuvelen zijn toch wel heel bekend. Of je dat met bergen mag koppelen is daarbij de vraag.  Ik kan eens een aantal commentaren raadplegen, maar het lijkt me wel waarschijnlijk.

Bron 1: bibleproject (klopt neem ik aan dat zij het aan Rome koppelen)

Bron 2: https://betacursus.nl/openbaring/Openbaring-17.pdf (ook)

Wordt vervolgd…

Ja dat kan evt een interessante discussie worden ik ga niet de hele uitgave lezen die je deelt maar als ik er snel overheen lees wat is dan het verschil met mijn reactie boven?

Alleen de 7 continenten? Ik zie deze uitgave als tekortkomend. Het feit dat de auteur niet de link wist te leggen met de 7 continenten.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is meer mis met deze uitgave. Bijvoorbeeld dat ze terug de oudheid in gaan terwijl Openbaring uit 100AD komt. Dit is dus wel zeker weten toekomstvoorspelling. Het Babylon uit de oudheid was platgegooid in 500BC na de terugkomst van de zugot (ballingschap van Israëlieten naar Babylon)

Er is nog meer mis met deze uitgave. Ik kan deze uitgave vernietigen. Maar dit moet voldoende zijn.
 

Hoe je het zeker weten kan vernietigen is dat ze profeteren van een vernietiging van Rome of dat het over Rome gaat terwijl het boek in 100AD geschreven is. Hier is het einde van Rome al in zicht en 300AD accepteerde zij het Katholicisme. Deze uitgave kan je in de prullenbak gooien. Verder komt Rome niet overheen, ze hadden weinig handel behalve wijn en olijven. Net als Italië van vandaag. En als je 7 continenten neemt als heuvels dat regeerden zij ook niet. Rome is ook niet echt “gevallen”, deze bestaat vandaag de dag nog. En niemand huilde toen “zij viel”, als het over Rome gaat. Etc etc etc je kan deze uitgave compleet vernietigen. 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan verdergaan. Rome had alleen maar oorlog. Zij deden nauwelijks aan handel met andere naties. 
 

Hoe gaan alle naties het betreuren dat zij viel? Ze waren juist blij. Met de heroveringen van bijvoorbeeld Istanbul door de Ottomanen veel verder in de tijdlijn.

 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites

En wie zijn al die koningen geweest met vele meningen? Dat zijn er veel meer dan 18 (10 hoornen, 7 hoofden + het beest) Rome heeft meer dan 70 regeerders gehad. Er zijn meer dan 250 pauzen.

Het gaat hier om een “korte periode”, en de heerschappij “iets wat er is maar niet was.” Hier past Rome ook niet. Het gaat hier om 17+1 leiders dat kun je misschien verantwoorden tot 2/3 eeuwen heerschappij van het beest.

Rome en de absolute heerschappij van de RKK kun je ongeveer meten tot 17e eeuw of tot het verzet van de protestanten. De scheiding van kerk en staat. En het tijdperk van de verlichting circa 19e eeuw.

Hoe ik het zie klaarblijkelijk dat het profeteert na deze tijd (19e eeuw)

Dat is het enigste wat klopt aan dit artikel van Collins is dat hij aanhaalt naar de goddeloosheid van deze regeringen. Dit was vroeger ook anders. Dit is logische wijze alleen maar toegenomen. Dat is waarom ik zeg dat het aanhaalt op de bureaucratie die zit op 7 bergen en toeneemt. 
 

Ik vind bijvoorbeeld NYC veel meer passen. Als de stock Exchange valt huilt de hele wereld.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Breuk:

Het is geen toekomstvoorspelling, maar is wel te projecteren op elke tijd waar weer tirannieke staten de dienst willen uitmaken.   
Het is ook een visioen (belofte) dat dit ooit doorbroken zal worden: de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.

Eerst zeg je dat het geen voorstelling is en paar woorden later dat het een visioen is wat het ooit doorbroken zal worden. Het is overigens wel degelijk een toekomstvoorspelling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

Eerst zeg je dat het geen voorstelling is en paar woorden later dat het een visioen is wat het ooit doorbroken zal worden. Het is overigens wel degelijk een toekomstvoorspelling.

Nietes…

De uitleg van de JG van de zogenaamde letterlijke toekomstvoorspellingen zijn ook altijd niet uitgekomen. Er is een hele lijst van mensen die het precies wisten, maar het bleek steeds onwaar. Bijbels gezien zijn dit valse profeten (ze vertellen onwaarheden).

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dates_predicted_for_apocalyptic_events

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_voorspellingen_van_het_einde_van_de_wereld

 

Een visioen is een verwachting van de toekomst, maar geen letterlijke voorspelling.  
Het is vooral een geloofsuitspraak en geen magisch (kinderlijk) denken.

Veel mensen vinden dat magisch denken geweldig (het gaat binnenkort gebeuren) en zijn er vele uren mee kwijt.  
Dat de wereld al genoeg problemen heeft om aan te pakken, ja daar heeft men geen interesse in. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei leren_schoen:

Wat is volgens jou het koninkrijk van het beest op 7 bergen?

Je hebt het over Openbaring 17:9 neem ik aan. Hoofdstuk 17 gaat over Babylon de Grote, de hoer die seksuele immoraliteit heeft gepleegd met alle koningen van de wereld en waardoor aal bewoners van de aarde dronken zijn gemaakt. Je moet eerst vaststellen wie de hoer is. Als je enige studie doet dan kom je erachter dat de hoer staat voor  ALLE valse religies. Babylon stond bekend om zijn vele religies en veel religieuze overtuigingen komen daar nog steeds vandaan. Jesaja 21:1,9 voorzegt dat Babylon tot een woestenij zou worden. Daarom is het passend dat Johannes naar een wildernis wordt gevoerd waar hij de hoer zag. Ze zit op een beest met zeven koppen en tien hoorns.

:Wat is dat beest? In Openbaring 13:14,15 zien we dat beeld terug. Het misleidt de bewoners van de aarde met de tekenen die het mocht doen voor de ogen van het wilde beest, terwijl het tegen de bewoners van de aarde zegt dat ze een beeld moeten maken voor het wilde beest dat door het zwaard gewond was maar weer was opgeleefd.  15 Het werd hem toegestaan adem te geven aan het beeld van het wilde beest, zodat het beeld van het wilde beest niet alleen zou spreken maar er ook voor zou zorgen dat iedereen gedood wordt die weigert het beeld van het wilde beest te aanbidden.

Dit beeld is het beeld van de Volkenbond (dat was, want dat hield op te bestaan). Het lam met de twee hoorns en dat ging spreken als een draak staat voor de grootste wereldmacht ten tijde van de eindtijd, de Verenigde Staten. Deze geeft 'adem' aan het levenloze beeld en dat dan weer tot leven komt als de Verenigde Naties. Veel mensen zien de VN als de enige manier om wereldwijd vrede te krijgen, maar volgens Gods woord kan alleen God dat. Het is dus eigenlijk een soort van afgodsbeeld. Zo heeft de Nationale raad van Kerken van Christus in 18 december 1918 gezegd dat 'Zulk een Bond is niet slechts een politiek redmiddel, doch veeleer de politieke uitdrukking van het Koninkrijk Gods op aarde is. Paus Paulus VI verklaarde over de VN: 'Ik hoop dat de VN altijd het allerhoogste forum van vrede en gerechtigheid zal blijven'. Deze paus had moeten weten dat Gods Koninkrijk de enige hoop op vrede is. Je kan de VN eigenlijk zien als een imitatie van Gods Koninkrijk. 

De zeven bergen staan voor de zeven wereldmachten die van invloed zijn geweest op Gods volk: Egypte, Assyrie, Babylon, MedoPerzie, Griekenland, Rome en nu Engeland-Amerika. In Johannes tijd zijn er dus 5 gevallen, een is er (Rome) en éen moet nog komen (Amerika). In Openbaring 17:11 wordt het beest (de VN) als een achtste koning genoemd. De VS is de grootste begunstiger van de VN. Deze achtste koning spruit als het ware voort uit het zevenkoppige wilde beest. Zo heeft de achtste koning ook een eigen leger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

Je hebt het over Openbaring 17:9 neem ik aan. Hoofdstuk 17 gaat over Babylon de Grote, de hoer die seksuele immoraliteit heeft gepleegd met alle koningen van de wereld en waardoor aal bewoners van de aarde dronken zijn gemaakt. Je moet eerst vaststellen wie de hoer is. Als je enige studie doet dan kom je erachter dat de hoer staat voor  ALLE valse religies. Babylon stond bekend om zijn vele religies en veel religieuze overtuigingen komen daar nog steeds vandaan. Jesaja 21:1,9 voorzegt dat Babylon tot een woestenij zou worden. Daarom is het passend dat Johannes naar een wildernis wordt gevoerd waar hij de hoer zag. Ze zit op een beest met zeven koppen en tien hoorns.

:Wat is dat beest? In Openbaring 13:14,15 zien we dat beeld terug. Het misleidt de bewoners van de aarde met de tekenen die het mocht doen voor de ogen van het wilde beest, terwijl het tegen de bewoners van de aarde zegt dat ze een beeld moeten maken voor het wilde beest dat door het zwaard gewond was maar weer was opgeleefd.  15 Het werd hem toegestaan adem te geven aan het beeld van het wilde beest, zodat het beeld van het wilde beest niet alleen zou spreken maar er ook voor zou zorgen dat iedereen gedood wordt die weigert het beeld van het wilde beest te aanbidden.

Dit beeld is het beeld van de Volkenbond (dat was, want dat hield op te bestaan). Het lam met de twee hoorns en dat ging spreken als een draak staat voor de grootste wereldmacht ten tijde van de eindtijd, de Verenigde Staten. Deze geeft 'adem' aan het levenloze beeld en dat dan weer tot leven komt als de Verenigde Naties. Veel mensen zien de VN als de enige manier om wereldwijd vrede te krijgen, maar volgens Gods woord kan alleen God dat. Het is dus eigenlijk een soort van afgodsbeeld. Zo heeft de Nationale raad van Kerken van Christus in 18 december 1918 gezegd dat 'Zulk een Bond is niet slechts een politiek redmiddel, doch veeleer de politieke uitdrukking van het Koninkrijk Gods op aarde is. Paus Paulus VI verklaarde over de VN: 'Ik hoop dat de VN altijd het allerhoogste forum van vrede en gerechtigheid zal blijven'. Deze paus had moeten weten dat Gods Koninkrijk de enige hoop op vrede is. Je kan de VN eigenlijk zien als een imitatie van Gods Koninkrijk. 

De zeven bergen staan voor de zeven wereldmachten die van invloed zijn geweest op Gods volk: Egypte, Assyrie, Babylon, MedoPerzie, Griekenland, Rome en nu Engeland-Amerika. In Johannes tijd zijn er dus 5 gevallen, een is er (Rome) en éen moet nog komen (Amerika). In Openbaring 17:11 wordt het beest (de VN) als een achtste koning genoemd. De VS is de grootste begunstiger van de VN. Deze achtste koning spruit als het ware voort uit het zevenkoppige wilde beest. Zo heeft de achtste koning ook een eigen leger.

Openbaring plotten op de huidige tijd is niet waar. Het is fantasie die elke eeuw weer opsteekt. De JG is al een keer flink onderuit gegaan met hun ‘voorspelling’.  

De bijbel is geen magisch boek dat precies de toekomst kan voorspellen.  
Men (de schrijvers) duidt altijd de tijd waarin met leeft en kijkt daar vandaan naar de toekomst. Het is een verwachting (daar gaat het naar toe).

De VN wegzetten is heel makkelijk, maar onwaar (bedriegelijk zelfs):

https://unric.org/nl/10-feiten-over-wat-de-vn-doen-in-europa/

https://paxvoorvrede.nl/nieuws/vn-heeft-in-75-jaar-veel-bereikt-maar-moet-tekortkomingen-snel-verbeteren/


En springen van Rome naar Amerika is ook onzinnig. Je doet dat omdat het anders niet klopt. Net of daar tussen niets is gebeurd. Het is werkelijk zo onzinnig.

 

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Je hebt het over Openbaring 17:9 neem ik aan. Hoofdstuk 17 gaat over Babylon de Grote, de hoer die seksuele immoraliteit heeft gepleegd met alle koningen van de wereld en waardoor aal bewoners van de aarde dronken zijn gemaakt. Je moet eerst vaststellen wie de hoer is. Als je enige studie doet dan kom je erachter dat de hoer staat voor  ALLE valse religies. Babylon stond bekend om zijn vele religies en veel religieuze overtuigingen komen daar nog steeds vandaan. Jesaja 21:1,9 voorzegt dat Babylon tot een woestenij zou worden. Daarom is het passend dat Johannes naar een wildernis wordt gevoerd waar hij de hoer zag. Ze zit op een beest met zeven koppen en tien hoorns.

:Wat is dat beest? In Openbaring 13:14,15 zien we dat beeld terug. Het misleidt de bewoners van de aarde met de tekenen die het mocht doen voor de ogen van het wilde beest, terwijl het tegen de bewoners van de aarde zegt dat ze een beeld moeten maken voor het wilde beest dat door het zwaard gewond was maar weer was opgeleefd.  15 Het werd hem toegestaan adem te geven aan het beeld van het wilde beest, zodat het beeld van het wilde beest niet alleen zou spreken maar er ook voor zou zorgen dat iedereen gedood wordt die weigert het beeld van het wilde beest te aanbidden.

Dit beeld is het beeld van de Volkenbond (dat was, want dat hield op te bestaan). Het lam met de twee hoorns en dat ging spreken als een draak staat voor de grootste wereldmacht ten tijde van de eindtijd, de Verenigde Staten. Deze geeft 'adem' aan het levenloze beeld en dat dan weer tot leven komt als de Verenigde Naties. Veel mensen zien de VN als de enige manier om wereldwijd vrede te krijgen, maar volgens Gods woord kan alleen God dat. Het is dus eigenlijk een soort van afgodsbeeld. Zo heeft de Nationale raad van Kerken van Christus in 18 december 1918 gezegd dat 'Zulk een Bond is niet slechts een politiek redmiddel, doch veeleer de politieke uitdrukking van het Koninkrijk Gods op aarde is. Paus Paulus VI verklaarde over de VN: 'Ik hoop dat de VN altijd het allerhoogste forum van vrede en gerechtigheid zal blijven'. Deze paus had moeten weten dat Gods Koninkrijk de enige hoop op vrede is. Je kan de VN eigenlijk zien als een imitatie van Gods Koninkrijk. 

De zeven bergen staan voor de zeven wereldmachten die van invloed zijn geweest op Gods volk: Egypte, Assyrie, Babylon, MedoPerzie, Griekenland, Rome en nu Engeland-Amerika. In Johannes tijd zijn er dus 5 gevallen, een is er (Rome) en éen moet nog komen (Amerika). In Openbaring 17:11 wordt het beest (de VN) als een achtste koning genoemd. De VS is de grootste begunstiger van de VN. Deze achtste koning spruit als het ware voort uit het zevenkoppige wilde beest. Zo heeft de achtste koning ook een eigen leger.

Jou kennende is dit ook de leer van de JG. Ik vind het in ieder geval passender dan de uitgave van de Bible project.

Welke is de stad welke de hele wereld profijt van heeft?

Waarom zijn de 7 bergen niet de 7 continenten? /Waarom refereert het hier inclusief het beeld van Daniël. Ik snap niet waarom het naar de oudheid (Perzië, babylon, Griekenland en Rome) refereert in deze uitgave en naar nieuwe rijken die millennia in de toekomst liggen. Ik zie er geen logica. Ook refereert het hier naar leiders (koningen), die hun heerschappij (naties) aan het beest overlaten. Waarom dan refereren naar voorgaande naties en het beeld van Daniël?

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die grote hoer waar heel de wereld haar handel geniet (Wallstreet). Kijk maar https://cdn.britannica.com/82/183382-131-ED3605F4/Detail-head-crown-Statue-of-Liberty-New.jpg

En die grote stad (rijkste stad op aarde) en alle 7 continenten genieten haar

Kijk is https://pbs.twimg.com/media/F0nGhwHWAAEpqfj.jpg

Ze zit op het beest. (De klipot is het tegenovergestelde van de levensboom) 

Duidelijker kan je het niet hebben..

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Breuk:

En springen van Rome naar Amerika is ook onzinnig. Je doet dat omdat het anders niet klopt. Net of daar tussen niets is gebeurd. Het is werkelijk zo onzinnig.

Na Rome is geen wereldmacht geweest die van invloed was op Gods volk. Israel was verspreidt over de hele wereld en de Christelijke kerk was aan het afgeleiden. Engeland-Amerika was de enige grote wereldmacht die van invloed was op Gods volk en nog steeds.

6 minuten geleden zei leren_schoen:

Die grote hoer waar heel de wereld haar handel geniet.

Het kan de wereldhandel niet zijn want die rouwde om haar. Openbaring 18:3

29 minuten geleden zei leren_schoen:

Welke is de stad welke de hele wereld profijt van heeft?

Ik denk dat je Babylon bedoelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei leren_schoen:

Waarom zijn de 7 bergen niet de 7 continenten?

Als je je er verder in gaat verdiepen dan zie je een sterk parallel met het Bijbelboek Daniël. Daar zie je die wereldrijken ook weer terug (oa in Daniel 2, maar verderop nog uitgebreider). Dus dat moet wel met elkaar overeen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of de forex. Zelfs Rusland zal huilen. China zal huilen. Alle continenten. Tegelijkertijd voeren ze oorlog met haar en haten ze haar.

3 minuten geleden zei sjako:

Als je je er verder in gaat verdiepen dan zie je een sterk parallel met het Bijbelboek Daniël. Daar zie je die wereldrijken ook weer terug (oa in Daniel 2, maar verderop nog uitgebreider). Dus dat moet wel met elkaar overeen komen.

Er zijn gelijkenissen in de visioenen. Waardoor je kan denken dat het met elkaar kan overeenkomen. Het beeld van Daniël was gelijkgestemde profetie. Omdat het met einden van rijken te maken heeft. Kan niet alleen dat de overeenkomstigheid zijn waardoor je dan de twee met elkaar kan verwarren?

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik snap niet waarom het naar de oudheid (Perzië, babylon, Griekenland en Rome) refereert in deze uitgave en naar nieuwe rijken die millennia in de toekomst liggen. Ik zie er geen logica.

Ik wel. Hier worden de wereldse regeringen tegenover het Koninkrijk van God gezet. Dat beeld van Daniel 2 is de complete regering dat van invloed was op Gods volk. Wij zitten in de voeten, want de benen is Rome. In die tijd komt er een rots uit de ruimte die de hele menselijke regering omver werpt en die rots vult de hele aarde. Die rots is Gods Koninkrijk dat nooit ten gronde wordt gebracht.

23 uur geleden zei Hermanos2:

Tabernacles is nog steeds de meest gangbare uitleg maar feast of trumpets ook het overwegen waard. 

De tabernakel was het zichtbare symbool van God op aarde. Jezus was dat ook en zo je een parallel met Jezus en de tabernakel. De bouw van de tabernakel was negen maanden heb ik op YouTube gezien. Ook geen toeval. Waarschijnlijk is Jezus in het voorjaar geboren, eind maart begin April. De herders lagen dan bij nachte om de schapen die dan gingen lammeren in de gaten te houden. In de winter lagen er echt geen herders in het veld, veel te koud en het had geen nut.  Ook een bepaalde constellatie van sterren kwam toen voor. Vandaar dat rond die tijd de wijzen de bijbehorende koning kwamen zoeken.

13 minuten geleden zei leren_schoen:

Of de forex. Zelfs Rusland zal huilen. China zal huilen. Alle continenten. Tegelijkertijd voeren ze oorlog met haar en haten ze haar.

Als de valse religie ophoudt te bestaan zal dat economisch ook enorme gevolgen hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei leren_schoen:

Die grote hoer waar heel de wereld haar handel geniet (Wallstreet). Kijk maar https://cdn.britannica.com/82/183382-131-ED3605F4/Detail-head-crown-Statue-of-Liberty-New.jpg

En die grote stad (rijkste stad op aarde) en alle 7 continenten genieten haar

Kijk is https://pbs.twimg.com/media/F0nGhwHWAAEpqfj.jpg

Ze zit op het beest. (De klipot is het tegenovergestelde van de levensboom) 

 

19 minuten geleden zei sjako:

Het kan de wereldhandel niet zijn want die rouwde om haar. Openbaring 18:3

Het is de wereldhandel wel. Want er staat als haar uur gekomen zal zijn. Dan pas zullen de naties rouwen.

10 minuten geleden zei leren_schoen:

Dan ligt de hele wereldeconomie plat.

Elke cent. Van elke natie. Zit geïnvesteerd in o.a. de nasdaq. Of de forex. Zelfs Rusland zal huilen. China zal huilen. Alle continenten. Tegelijkertijd voeren ze oorlog met haar en haten ze haar.

/ haten haar en verbranden haar met vuur. Zie 9/11 bijvoorbeeld. 
 

Ik haal deze post nog een keer naar boven als je het niet erg vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid