Spring naar bijdragen

Waarom moest Jezus zich laten dopen?


Aanbevolen berichten

32 minuten geleden zei Jahu:

Er zijn meerdere markante dingen gedocumenteerd toen de Heer Jezus Christus door Johannes werd gedoopt. Eén daarvan valt mij in het bijzonder op, dat is wat er aan het eind van vers 32 staat:

"En Johannes getuigde, zeggende: Ik heb den Geest zien nederdalen uit den hemel, gelijk een duif, en bleef op Hem." (Joh.1:32)

Dat is zeker markant. 

Het bijzondere is dat je de Geest kennelijk gewoon met je eigen ogen kunt zien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lazarus werd door de woorden die God sprak teruggehaald uit de dood: 'Lázarus, kom uit! Uit zichzelf kon Lázarus niet opstaan. Het dochtertje van Jaïrus, werd ook door de Heer Jezus Christus opge

Je zou het wel weten? Kun je het begrip eeuwigheid overzien?   Je voorstelling is een soort probleemloos, zorgeloos genieten. Als alleenstaande. Geen getrouw, geen seks, geen lief en leed, geen k

Ik doel niet op de lichamelijke individualiteit (de denkende mens), maar de geestelijke individualiteit.  De geestelijke individualiteit in de geestelijke mens is exact hetzelfde; dat is de ziel in zi

3 uur geleden zei Petra.:

Dat is zeker markant. 

Het bijzondere is dat je de Geest kennelijk gewoon met je eigen ogen kunt zien. 

Dag Petra,

Wat wij met zekerheid kunnen zeggen, is dat de Heer Jezus Christus de 'gedaante gelijk een duif' zag, want Hem werden de hemelen geopend. (Matt.3:16, Mar.1:10) Bovendien heeft Johannes de Doper datzelfde óók gezien, waarvan hij getuigt in Joh.1:32.

Zij zagen de hemelse werkelijkheid, ofwel, 'de hemel open'. 

Een ander moment waarop die hemelse werkelijkheid wordt gezien en gehoort, is als Paulus naar Damascus reist. Hij ziet en spreekt daar met de Heer Jezus Christus. Maar de mannen zagen niets, maar hoorden wel de stem.

"En de mannen, die met hem over weg reisden, stonden verbaasd, horende wel de stem, maar niemand ziende." (Ham.9:7)

Een ander voorbeeld komt uit Daniël, in het tiende hoofdstuk, als Daniël aan de rivier Hiddékel zijn ogen opheft en een Man ziet. Doch de mannen die bij hem waren zagen het niet, maar zij werden bang.

"En ik, Daniël, alleen zag dat gezicht, maar de mannen, die bij mij waren, zagen dat gezicht niet; doch een grote verschrikking viel op hen, en zij vloden, om zich te versteken." (Dan.10:7)

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid