Spring naar bijdragen

iedereen is in zekere mate racistisch


Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Petra.:

Als je het over traditionele normen hebt... bedoel je dan die normen die vroeger zo gewoon waren. Dat alleen rijke mensen mochten stemmen. ((Zo'n 10% van de bevolking).  En waar de linkse rakkers zo om hebben gestreden.. zodat pas in 1917 alle mannen mochten stemmen.  ?? 

Wil je terug naar die tijd ? Want dan verdwijnt ook jouw stemrecht! 

Neen de tijd waar ge nog vrijheid van meningsuiting had oa.

Waarom krijg ik trouwens zelden tot nooit een concreet antwoord op mijn post ?

11 uur geleden zei Hopper:

Je mag iemand geen neger meer noemen, dat weet ik wel.  Wat voor straf er op staat weet ik trouwens niet.   Verder is de naam neger gewoon afgeleid van van het Latijnse niger (zwart).  Maar zwarten mag je dan weer wel zwart noemen.  Er is zelfs een omroep die zo heet,  die is zelfs speciaal voor zwarten.

En je mag geen "hé zwarte" roepen naar een zwarte als die tussen een groep blanken loopt.   Want dan vestig je de aandacht op zijn huidskleur.   Je mag dan weer wel "hé rooie" roepen naar een roodharige die tussen een groep blond-harigen loopt.   Waarom dat zo is weet ik ook weer niet.     

Wacht, ik weet het niet helemaal zeker.   Als man mag je tegen een vrouw geen "hé rooie" roepen, dat zou opgevat kunnen worden als seksuele intimidatie, daar moet je mee uitkijken.   Wij als mannen onder elkaar kunnen veel meer.  

Wacht, mag je nu ook al geen zwarte meer zeggen? Dat moest na neger omdat neger als racistisch ervaren werd, en nu zwarte ook?

Omdat ze ons geen witte mogen noemen? Of wat is de reden?

 

12 uur geleden zei Barnabas:

Mannen hebben zich natuurlijk ook misdragen, maar daartegenover moet je de waarheid van het vrouwelijk gedrag stellen waarbij men het verschil tussen man en vrouw in acht dient te nemen. Eigenlijk heeft men het verschil tussen man en vrouw gebruikt om de man negatief neer te zetten en de vrouw positief. Maar wanneer de man eerlijk behandeld wordt dan wordt het verschil in acht genomen zowel ten aanzien van wat verkeerd gaat als van wat goed gaat. Dan ontstaat er een gelijk beeld waarbij blijkt dat het probleem niet ligt bij het patriarchaat of het rolpatroon tussen man en vrouw maar hoe we daar mee omgegaan zijn.

Het mag ook niet de bedoeling zijn dat de vrouw een opperwezen naast de man wordt. Vrouwenrechten naast mensenrechten onderstreept de discriminatie in beide richtingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik schrijf alleen maar op wit papier. En lust alleen maar blanke vla.  Ik heb deze post gerapporteerd. Aangezien je eergisteren schreef alleen maar voor jezelf te schrijven zul je het vast heel

Ik begin juist wat meer begrip voor de wokebeweging te krijgen, omdat ik voor woke werd uitgemaakt omdat ik begrip heb voor de LHBTIQ-ers.  Klaarblijkelijk is de wokebeweging dan nodig omdat er klaarb

Het is denk ik meer zo dat het soms érg ingewikkeld is om níét racistisch te zijn, wanneer men al jouw woorden zo racistisch mogelijk interpreteert vanwege jouw achtergrond. Wat natuurlijk al racistis

Posted Images

13 uur geleden zei Monachos:

Je kunt beide gewoon 'mens' noemen.

En dan zijn er geen aparte rechten voor XX nodig.

13 uur geleden zei Flawless victory:

Dat twee dingen tegelijkertijd plaatsvinden wil niet zeggen dat er een causaal verband is.

Ja de massa migratie en wokisme is de vrucht van het patriarchaat...

13 uur geleden zei Barnabas:

Op het moment, of tot voor kort, waren er evenveel vrouwen als mannen in het parlement, gelijktijdig het dieptepunt van de maatschappij tot nu toe. 

Hoe moet je iemand gaan noemen die een ivoorkleurige huid heeft, een blanke huid dus? Iemand met een donkerbruin getinte huid werd bij voorkeur met Afro-Afrikaans aangesproken. Hoe moeilijk moet het worden, zal Afro-Afrikaans straks nog wel mogen?

Ik noem ze bij hun voornaam ;)

13 uur geleden zei Petra.:

Je koppelt het aan een schuldvraag. Maar die kunnen we prima erbuiten laten, en ons meer focussen op de oplossing. 

Dat is wat we ook de afgelopen jaren hebben zien gebeuren. Met name in films waar het niet meer zo gestereotypeerd is. 

Maar u ziet toch dat de blanke nu als een boze man afgeschilderd wordt?

Dat dit vroeger gebeurde akkoord tot een zekere extend; maar zeker niet de afgelopen jaren. Tenzij je enkel oude shows en films keek.

14 uur geleden zei Barnabas:

Die narrative die klopt ook niet. Binnenkort zullen er wel narratives komen die weergeven wat er werkelijk gebeurt. De slang kronkelt om de waarheid tegen te houden. Maar men is bang om de waarheid te zeggen omdat de narrative dat verbied.

Maar de leugen brengt ons allen nog teveel comfort.

14 uur geleden zei Barnabas:

Men probeert alle zeilen bij te zetten en nu er meningen komen die op waarheid gestoeld zijn wordt duidelijk dat er flink verdrongen wordt om te voorkomen dat hun mening onderuit wordt gehaald.

Clown.

Voor een consult kun je bij mij terecht.

Man, wordt volwassen en realiseer je dat volwassen discussie is om bij je mening te blijven.

En dat bewijst dat ze reeds verloren zijn. De waarheid doet niet aan censuur of cancel cultuur.

Ze hebben een social construct in leven willen roepen dat een pertinente aanval op onze cultuur is en reeds teveel terrein won.

Maar de strijd is reeds gewonnen, ze houden vast aan laatste strohalms.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Noel2:

lichamelijk gezien is onderscheid mogelijk, geestelijk gezien eigenlijk niet. Of er zou geen onderscheid moeten zijn ethisch gezien.

Maar dat onderscheid wordt ook gemaakt, menselijk bekeken. De ene geest is sterker dan de andere. Maar dat heeft niets met ras te maken.

Als ik een trader nodig heb, ben ik niet geneigd een neurotypical aan te werven. Je hebt die wappies nodig omdat zij meer wieltjes zien draaien en de invloeden hiervan beter kunnen inschatten. Imho.

23 uur geleden zei Fundamenteel:

Die simpele basis is nodig om alles daarboven op te bouwen.

Beeld je eens een beleid in dat u meer dan de helft van uw inkomen kost om bovenstaand te bereiken. Er is niets meer om op te bouwen, er is niet eens vrijheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar dat onderscheid wordt ook gemaakt, menselijk bekeken. De ene geest is sterker dan de andere. Maar dat heeft niets met ras te maken.

Je hebt alleen maar een lichamelijk perspectief (geest als denkkracht/hersenvermogen).

Zo kom je nooit bij de geloofsinhoud.

Ethisch gezien is er geen verschil, iedereen heeft evenveel waarde/ waardigheid. 

Het onderscheid dat je maakt, de discriminatie die je toepast, is volkomen lichamelijk. Er is meer dan lichamelijke kenmerken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Noel2:

Je hebt alleen maar een lichamelijk perspectief (geest als denkkracht/hersenvermogen).

Zo kom je nooit bij de geloofsinhoud.

Ethisch gezien is er geen verschil, iedereen heeft evenveel waarde/ waardigheid. 

Het onderscheid dat je maakt, de discriminatie die je toepast, is volkomen lichamelijk. Er is meer dan lichamelijke kenmerken.

Als ik slecht in x ben, dan ga ik op zoek naar iemand die veel van x kent. Dan moet ik gaan selecteren op geestelijk vermogen.

Mijn geest gaat dan oordelen toepassen om bij een kandidaat te komen die volgens mijn oordeel het meeste van x weet.

Discriminatie is een begrip dat selectief toegepast wordt. Het is dan toegepast om een andere vorm van disciminatie toe te passen. Waar jij als ondernemer dan steeds minder vrijheid hebt om zelf uw oordelen in de selectie toe te passen. Hence het verval van het ganse westen.

Oei ik ben wat in de war haha.

Ik bedoel concreet dat wanneer een overheid voor u gaat bepalen hoe je wel of niet moet discrimineren , we autonomie verliezen en we in een andere vorm van discriminatie belanden.

Discriminatie is onvermijdelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

 

Wacht, mag je nu ook al geen zwarte meer zeggen? Dat moest na neger omdat neger als racistisch ervaren werd, en nu zwarte ook?

Omdat ze ons geen witte mogen noemen? Of wat is de reden?

Tja, dat is het politiek-correcte denken van het wokisme.  Ik weet niet hoe het in Vlaanderen is, maar er was een tijd toen mochten we buitenlanders geen buitenlanders meer noemen, want ze woonden in Nederland.   Nou ja, toen gingen we ze allochtonen noemen, totdat dat ook niet meer mocht, want dat kreeg een vervelende connotatie.

En wat ik nu ga vertellen is geen grap, het speelde zich af eind jaren 80, ik werkte bij een groot bedrijf.    Toen moesten we allemaal opgeven of we twee autochtone ouders hadden, want dan had je geen recht meer op een voorkeursbehandeling.  (Ik was de sjaak, dat begrijp je). Ik heb rond die tijd ook een reprimande gehad (wat ik gezegd had weet ik niet meer) waardoor een aantoonbare allochtoon zich aangesproken voelde.

Dat autochtone Nederlanders gediscrimineerd werden , dat deed er kennelijk niet zo toe.  De boodschap was helder: kijk uit voor allochtonen want die hebben macht over je als ze gaan klagen hogerop.

Wat is de moraal?  Bij de woke mensen zul je het nooit goed doen.  Want het woord 'allochtoon' kreeg door het woke-gedoe een nare bijklank en toen moesten we de allochtonen, voorheen buitenlanders medelanders gaan noemen.   Er is reeds een tientallen jaren durende strijd om politiek correct te zijn.

En toen kregen we ook nog eens vrouwen op de werkvloer (Ik deed typisch mannenwerk, een technisch beroep).  Toen werd het nog ingewikkelder.   Uiteraard zijn vrouwen welkom, vrouwen konden dat werk ook prima doen. En de vrouwen die kwamen, die pasten zich wel aan, dat was ook het probleem niet.  Maar toen gingen de feministen  zich ermee bemoeien.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hopper:

Tja, dat is het politiek-correcte denken van het wokisme.  Ik weet niet hoe het in Vlaanderen is, maar er was een tijd toen mochten we buitenlanders geen buitenlanders meer noemen, want ze woonden in Nederland.   Nou ja, toen gingen we ze allochtonen noemen, totdat dat ook niet meer mocht, want dat kreeg een vervelende connotatie.

En wat ik nu ga vertellen is geen grap, het speelde zich af eind jaren 80, ik werkte bij een groot bedrijf.    Toen moesten we allemaal opgeven of we twee autochtone ouders hadden, want dan had je geen recht meer op een voorkeursbehandeling.  (Ik was de sjaak, dat begrijp je). Ik heb rond die tijd ook een reprimande gehad (wat ik gezegd had weet ik niet meer) waardoor een aantoonbare allochtoon zich aangesproken voelde.

Dat autochtone Nederlanders gediscrimineerd werden , dat deed er kennelijk niet zo toe.  De boodschap was helder: kijk uit voor allochtonen want die hebben macht over je als ze gaan klagen hogerop.

Wat is de moraal?  Bij de woke mensen zul je het nooit goed doen.  Want het woord 'allochtoon' kreeg door het woke-gedoe een nare bijklank en toen moesten we de allochtonen, voorheen buitenlanders medelanders gaan noemen.   Er is reeds een tientallen jaren durende strijd om politiek correct te zijn.

En toen kregen we ook nog eens vrouwen op de werkvloer (Ik deed typisch mannenwerk, een technisch beroep).  Toen werd het nog ingewikkelder.   Uiteraard zijn vrouwen welkom, vrouwen konden dat werk ook prima doen. En de vrouwen die kwamen, die pasten zich wel aan, dat was ook het probleem niet.  Maar toen gingen de feministen  zich ermee bemoeien.......

Ha lol. Het is in Vlaanderen algemeen geweten dat Nederland nogal vrij politiek correct geworden is. Maar zien tegelijk een sterk verenigd volk als het er echt om spant. Helaas ervaren wij politiek dezelfde problemen en worden we steeds meer verdeeld om minder verenigd te staan.

We moeten gewoon leren aanvaarden dat er verschillen zijn. En dat daarop discrimineren een normale zaak is. Als iemand iets ontbreekt voor een beroep, is het niet aan een overheid die via wetten langs de achterdeur binnen te duwen.

Het is toch absurd miljoenen mensen permanent op te nemen en deze af te duwen op diensten? Denkende dat "sociale hervormingen" het even zullen oplossen. Politiekers zitten in een ivoren toren en volgen een agenda waarvan ze maar tussenpersoon zijn. Ongeacht wat je stemt, de regering is maar een tussenpersoon om iets verkocht te krijgen aan de gewone mens. En als je het niet wilt "kopen", zijn daar reeds protocols voor ingesteld die u langs alle kanten herinneren hoe slecht je bent.

Evenzeer de verschillen tussen man en vrouw bij de politie bv. Vrouwen zijn veel beter met vrouwelijke slachtoffers en kinderen. Als er dan een caféruzie is, stuur je daar je sterkste mannen op af. De verschillen moeten erkend worden om tot een echt beleid op maat te kunnen komen. Ze steken de draak met onze cultuur en identiteit nu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ha lol. Het is in Vlaanderen algemeen geweten dat Nederland nogal vrij politiek correct geworden is. Maar zien tegelijk een sterk verenigd volk als het er echt om spant. Helaas ervaren wij politiek dezelfde problemen en worden we steeds meer verdeeld om minder verenigd te staan.

We moeten gewoon leren aanvaarden dat er verschillen zijn. En dat daarop discrimineren een normale zaak is. Als iemand iets ontbreekt voor een beroep, is het niet aan een overheid die via wetten langs de achterdeur binnen te duwen.

Het is toch absurd miljoenen mensen permanent op te nemen en deze af te duwen op diensten? Denkende dat "sociale hervormingen" het even zullen oplossen. Politiekers zitten in een ivoren toren en volgen een agenda waarvan ze maar tussenpersoon zijn. Ongeacht wat je stemt, de regering is maar een tussenpersoon om iets verkocht te krijgen aan de gewone mens. En als je het niet wilt "kopen", zijn daar reeds protocols voor ingesteld die u langs alle kanten herinneren hoe slecht je bent.

Evenzeer de verschillen tussen man en vrouw bij de politie bv. Vrouwen zijn veel beter met vrouwelijke slachtoffers en kinderen. Als er dan een caféruzie is, stuur je daar je sterkste mannen op af. De verschillen moeten erkend worden om tot een echt beleid op maat te kunnen komen. Ze steken de draak met onze cultuur en identiteit nu.

Ik heb altijd ambivalent in dat politiek correcte denken gestaan.   Ik kon en kan moeilijk pro-racisme zijn.   We dienen onze naaste lief te hebben gelijk ons zelf.  Maar ik zie inmiddels wel in dat dat politiek correcte denken een tegenbeweging in gang heeft gezet die niet fraai oogt.   Mensen gaan soms expres niet-politiek correct doen.   Mensen gaan soms expres vrouwonvriendelijk doen.  En dat heeft dat hele woke gebeuren inclusief feminisme op zijn geweten.   Het middel (politieke correctheid opleggen) is erger gebleken dan de kwaal.   Daarom spreek ik me er tegen uit.  De mens is niet maakbaar door ideologie.

Een mens mag een ideologie hebben, maar dring die niet op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hopper:

Ik heb altijd ambivalent in dat politiek correcte denken gestaan.   Ik kon en kan moeilijk pro-racisme zijn.   We dienen onze naaste lief te hebben gelijk ons zelf.  Maar ik zie inmiddels wel in dat dat politiek correcte denken een tegenbeweging in gang heeft gezet die niet fraai oogt.   Mensen gaan soms expres niet-politiek correct doen.   Mensen gaan soms expres vrouwonvriendelijk doen.  En dat heeft dat hele woke gebeuren inclusief feminisme op zijn geweten.   Het middel (politieke correctheid opleggen) is erger gebleken dan de kwaal.   Daarom spreek ik me er tegen uit.  De mens is niet maakbaar door ideologie.

Een mens mag een ideologie hebben, maar dring die niet op.

Gewoon chocola uitdelen aan die marokanen en dan roepen OVERSTAPPEN NOU!

GEINTJE!!!

OPDRINGEN NOU!!!

GEINTJE!!!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-12-2023 om 15:06 zei Noel2:

lichamelijk gezien is onderscheid mogelijk, geestelijk gezien eigenlijk niet. Of er zou geen onderscheid moeten zijn ethisch gezien.

Hoe zou je die geestelijke gelijkheid dan willen onderbouwen? En wat bedoel je met "geestelijke" gelijkheid.

Op 21-12-2023 om 11:48 zei KoningJezus.nl:

Ik zei niks over oorlog, ik zei evangaliseren en zieken genezen.

ik vind dat iedereen christelijk moet worden, want wij doen evangaliseren en zieken genezen!

en als iedereen christelijk wordt kunnen we het wereldsysteem veranderen:

-uiteindelijk met medicijn voor kanker op tafel komen

-betere medicijnen, minder verslavend

-betere vormen van energie . I.p.v. eerst aardolie en elektriciteit gebruiken.

En ik denk dat onze moslimbroeders en onze bhoedistische vrienden en de andere geloven dat ook willen toch?

 

Dan zouden we terug gaan naar de gouden eeuw. In die tijd waren veel mensen christen en daardoor gedroegen veel mensen zich netjes tegen elkaar omdat men de christelijke normen en waarden hooghield. Daardoor werd er veel beter samengewerkt dan nu omdat Christus eenheid maakt in zijn volk waardoor er goed samengewerkt wordt. Nu wordt er veel verspild en door onenigheid gaat veel constructiviteit verloren.

Het is geod dat de boodschap van het evangelie verspreidt wordt waardoor mensen tot geloof komen en een betere toekomst tegemoet kunnen gaan. Op de site van Jan Zeilstra en ook op You-Tube kun je filmpjes vinden van genezingen van veel mensen. God is blij met wie in hem geloven en God is goed en wil ook dat het met de mens goed gaat. Daarom zijn deze genezingsvideo"s ook te vinden. God geneest omdat hij aan ons denkt. Alleen wij moeten er wel om bidden.

Het zou mooi zijn wanneer mensen van andere geloven dat ook zouden willen. God zou het hun gunnen. Maar er is meer één God, Jezus Christus, en hij wil gekend worden en dat men hem aanbid en hem vraagt. Want hij heeft de mensen gemaakt om hen te kennen en opdat zij hem zouden eren omdat hij hen gemaakt heeft. Dus het komt er op aan de juiste God te vragen.

God wil alle mensen de aandacht geven die zij nodig hebben. Alleen is hij een God met principes en verwacht ook dat men met hem omgaat zoals hij zelf aangeeft. Jezus ging om met hem die volgens zijn normen en waarden een relatie met hem aangingen.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Hopper:

Tja, dat is het politiek-correcte denken van het wokisme.  Ik weet niet hoe het in Vlaanderen is, maar er was een tijd toen mochten we buitenlanders geen buitenlanders meer noemen, want ze woonden in Nederland.   Nou ja, toen gingen we ze allochtonen noemen, totdat dat ook niet meer mocht, want dat kreeg een vervelende connotatie.

En wat ik nu ga vertellen is geen grap, het speelde zich af eind jaren 80, ik werkte bij een groot bedrijf.    Toen moesten we allemaal opgeven of we twee autochtone ouders hadden, want dan had je geen recht meer op een voorkeursbehandeling.  (Ik was de sjaak, dat begrijp je). Ik heb rond die tijd ook een reprimande gehad (wat ik gezegd had weet ik niet meer) waardoor een aantoonbare allochtoon zich aangesproken voelde.

Dat autochtone Nederlanders gediscrimineerd werden , dat deed er kennelijk niet zo toe.  De boodschap was helder: kijk uit voor allochtonen want die hebben macht over je als ze gaan klagen hogerop.

Wat is de moraal?  Bij de woke mensen zul je het nooit goed doen.  Want het woord 'allochtoon' kreeg door het woke-gedoe een nare bijklank en toen moesten we de allochtonen, voorheen buitenlanders medelanders gaan noemen.   Er is reeds een tientallen jaren durende strijd om politiek correct te zijn.

En toen kregen we ook nog eens vrouwen op de werkvloer (Ik deed typisch mannenwerk, een technisch beroep).  Toen werd het nog ingewikkelder.   Uiteraard zijn vrouwen welkom, vrouwen konden dat werk ook prima doen. En de vrouwen die kwamen, die pasten zich wel aan, dat was ook het probleem niet.  Maar toen gingen de feministen  zich ermee bemoeien.......

Je bent een vent.

We moeten eigenlijk weer terug naar de normale verhoudigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Barnabas:

Je bent een vent.

We moeten eigenlijk weer terug naar de normale verhoudigen.

Wat ik wil doet er niet toe, hebt de wereld niet lief en hetgeen in de wereld is, staat er geschreven in de eerste brief van Johannes.  Zou ik de wereld liefhebben, dan is de liefde van de Vader niet in mij.   

Dus ik heb wel een mening over de kwestie, maar ik mag niet de kwestie liefhebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hopper:

Wat ik wil doet er niet toe, hebt de wereld niet lief en hetgeen in de wereld is, staat er geschreven in de eerste brief van Johannes.  Zou ik de wereld liefhebben, dan is de liefde van de Vader niet in mij.   

Dus ik heb wel een mening over de kwestie, maar ik mag niet de kwestie liefhebben.

Heel goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Barnabas:

Dan zouden we terug gaan naar de gouden eeuw. In die tijd waren veel mensen christen en daardoor gedroegen veel mensen zich netjes tegen elkaar omdat men de christelijke normen en waarden hooghield. Daardoor werd er veel beter samengewerkt dan nu omdat Christus eenheid maakt in zijn volk waardoor er goed samengewerkt wordt. Nu wordt er veel verspild en door onenigheid gaat veel constructiviteit verloren.

Huh...de gouden eeuw ...netjes... christelijke normen en waarden... Wel dat is dan dit: ..  

De gouden eeuw is de 17e eeuw. Zo net na de 80jarige oorlog. Waarin de protestanten en katholieken mekaar bevochten. Een tijd van oorlog, dwangarbeid, uitbuiting en mensenhandel.

Het wordt gouden eeuw genoemd vanwege de welvaart. Vooral Amsterdam. Goud in handel en in kunst.  Sociale status werd vooral door inkomen bepaald.  Die welvaart, ging gepaard met verschrikkingen tegen de lokale bevolking van koloniën. Naar schattingen werden ruim 550.000 mensen in slavernij naar Amerika gebracht door Hollandse schepen. Reizen onder erbarmelijke omstandigheden waarbij veel mensen onderweg stierven. De slaaf was in de economie van het Nederlandse koloniale rijk in de Gouden Eeuw onmisbaar als arbeidskracht; in de tweede helft van de zeventiende eeuw bestond de helft van de inwoners van Batavia uit onvrijen. Ook zijn in 1621 vrijwel alle inwoners van de Banda-eilanden uitgemoord.

 

De geestelijkheid had ook niet al te veel wereldse invloed: de katholieke Kerk werd tot op zekere hoogte onderdrukt sinds het uitbreken van de Tachtigjarige Oorlog; de jonge protestantse Kerk was verdeeld.  Er was onverdraagzaamheid jegens rooms-katholieken en remonstranten. Joden in de Republiek konden geen lid worden van de gilden, konden geen poorter worden en mochten niet trouwen met niet-joden. Openbare ambten bleven voor katholieken onbereikbaar. Hetzelfde gold voor doopsgezinden en voor joden.

 

De positie van de vrouw.. mevrouw was gezinshoofd, kostwinner, moeder en huisvrouw tegelijk. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gouden_Eeuw_(Nederland)

"De arbeidsverdeling tussen man en vrouw kon in de talrijke gezinnen van zeevarenden niet anders dan onevenredig belastend voor de vrouw uitvallen, die zolang haar man op het water rondzwierf de rollen van gezinshoofd en kostwinner met die van huisvrouw en moeder had te verenigen."

 

 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Noel2:

Zoals alle auto’s voertuigen zijn, maar geen enkele auto hetzelfde is.

Als voertuig zijn allen gelijk.

Dan zie ik geen verschil met het lichaamlijke. Dat is ook logisch want het functioneren van de Geest door de mens waardoor wij gelijk aan God zijn is via de chemische processen in ons lichaam. Dus er is zowel onderscheid naar het lichaam als naar de Geest. Alle mensen zijn mens maar alle mensen zijn verschillend zoals hun lichaam verschillend is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Barnabas:

Dan zie ik geen verschil met het lichaamlijke. Dat is ook logisch want het functioneren van de Geest door de mens waardoor wij gelijk aan God zijn is via de chemische processen in ons lichaam. Dus er is zowel onderscheid naar het lichaam als naar de Geest. Alle mensen zijn mens maar alle mensen zijn verschillend zoals hun lichaam verschillend is.

je blijft met je gedachten aan het lichaam plakken, het geestelijk perspectief is daar los van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Barnabas:

We moeten eigenlijk weer terug naar de normale verhoudingen.

Jazeker! Daar zijn dan ook al die wetten voor bedoeld. (I)

Artikel 1 van de Grondwet verbiedt  om mensen te discrimineren wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap, seksuele gerichtheid of op welke grond dan ook.

Als iedereen zich daaraan kon houden, hebben we normale verhoudingen. Vandaar dat schreef dat ik Vrouwe Justitia volg en dat de NL-wet en Jezus prima samengaan. 

Paulus zegt daarover: 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/ROM.13/Romeinen-13/

"1  Iedereen moet de autoriteit van het bevoegd gezag erkennen, want er is geen gezag dat niet van God komt; ook het huidige gezag is door God ingesteld. 2 Wie zich tegen dit gezag verzet, verzet zich dus tegen de orde die God heeft bepaald, en wie dat doet roept zijn veroordeling over zich af. "

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Petra.:

Huh...de gouden eeuw ...netjes... christelijke normen en waarden... Wel dat is dan dit: ..  

De gouden eeuw is de 17e eeuw. Zo net na de 80jarige oorlog. Waarin de protestanten en katholieken mekaar bevochten. Een tijd van oorlog, dwangarbeid, uitbuiting en mensenhandel.

Het wordt gouden eeuw genoemd vanwege de welvaart. Vooral Amsterdam. Goud in handel en in kunst.  Sociale status werd vooral door inkomen bepaald.  Die welvaart, ging gepaard met verschrikkingen tegen de lokale bevolking van koloniën. Naar schattingen werden ruim 550.000 mensen in slavernij naar Amerika gebracht door Hollandse schepen. Reizen onder erbarmelijke omstandigheden waarbij veel mensen onderweg stierven. De slaaf was in de economie van het Nederlandse koloniale rijk in de Gouden Eeuw onmisbaar als arbeidskracht; in de tweede helft van de zeventiende eeuw bestond de helft van de inwoners van Batavia uit onvrijen. Ook zijn in 1621 vrijwel alle inwoners van de Banda-eilanden uitgemoord.

 

De geestelijkheid had ook niet al te veel wereldse invloed: de katholieke Kerk werd tot op zekere hoogte onderdrukt sinds het uitbreken van de Tachtigjarige Oorlog; de jonge protestantse Kerk was verdeeld.  Er was onverdraagzaamheid jegens rooms-katholieken en remonstranten. Joden in de Republiek konden geen lid worden van de gilden, konden geen poorter worden en mochten niet trouwen met niet-joden. Openbare ambten bleven voor katholieken onbereikbaar. Hetzelfde gold voor doopsgezinden en voor joden.

 

De positie van de vrouw.. mevrouw was gezinshoofd, kostwinner, moeder en huisvrouw tegelijk. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gouden_Eeuw_(Nederland)

"De arbeidsverdeling tussen man en vrouw kon in de talrijke gezinnen van zeevarenden niet anders dan onevenredig belastend voor de vrouw uitvallen, die zolang haar man op het water rondzwierf de rollen van gezinshoofd en kostwinner met die van huisvrouw en moeder had te verenigen."

 

 

 

 

 

Dwangarbeid en kinderslavernij is nu de vrucht van deze democratie he. Het is niet omdat ze het hier niet meer toepassen, ze niet meer elders kopen waar ze het nog wel toepassen he.

Veel welvaart is opgebouwd op erbarmelijke omstandigheden van "Made in China" n´bv, nu wel ietsje beter. Maar wie delft de kobalt voor de lithium? Kinderen die sterven op de werkvloer of vroegtijdig aan kanker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dwangarbeid en kinderslavernij is nu de vrucht van deze democratie he. Het is niet omdat ze het hier niet meer toepassen, ze niet meer elders kopen waar ze het nog wel toepassen he.

Veel welvaart is opgebouwd op erbarmelijke omstandigheden van "Made in China" n´bv, nu wel ietsje beter. Maar wie delft de kobalt voor de lithium? Kinderen die sterven op de werkvloer of vroegtijdig aan kanker.

De dwangarbeid en kinderslavernij komt door het SATAMONEY systeem!

ook wel bekend als het

Maria Otto Nico Eduard Theodoor Anton Izaak Richard Eduard (spatiebalk) Simon Ypsilon Simon Theodoor Eduard Eduard Maria - systeem

hier meer info

https://www.economie-macht-maatschappij.com/geldsysteem.html
 

Als we afstappen van dit wereldsysteem dan zullen dwangarbeid en kinderslavernij verdwijnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei KoningJezus.nl:

De dwangarbeid en kinderslavernij komt door het SATAMONEY systeem!

ook wel bekend als het

Maria Otto Nico Eduard Theodoor Anton Izaak Richard Eduard (spatiebalk) Simon Ypsilon Simon Theodoor Eduard Eduard Maria - systeem

hier meer info

https://www.economie-macht-maatschappij.com/geldsysteem.html
 

Als we afstappen van dit wereldsysteem dan zullen dwangarbeid en kinderslavernij verdwijnen.

Maar hier zitten we allemaal, gebruik makende van een lithiumbatterij.

Als we gewoon niet meer selectief verontwaardigd zijn of in het verleden leven, kunnen we consequent de problemen van vandaag aanpakken.

Degene die ze veroorzaakte, westerse politici, moeten zich nu ook niet meer als redder opstellen maar plaats maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar hier zitten we allemaal, gebruik makende van een lithiumbatterij.

Als we gewoon niet meer selectief verontwaardigd zijn of in het verleden leven, kunnen we consequent de problemen van vandaag aanpakken.

Degene die ze veroorzaakte, westerse politici, moeten zich nu ook niet meer als redder opstellen maar plaats maken.

ik heb dit gevonden op internet


Sinds 15 augustus 1971 draait de wereld voor het eerst op een wereldwijde standaard voor het wisselen van fiat-valuta. Al 50 jaar wordt het financiële systeem van de wereld grotendeels ondersteund door schuldinstrumenten zoals obligaties en olie aankopen met handelsovereenkomsten in Amerikaanse dollars. 

Mensen hebben in de afgelopen 1000 jaar verschillende fiat-valuta’s zien komen en gaan. Zo kennen de meeste Nederlanders nog de gulden en gebruiken we op dit moment de euro. In China is dit concept van fiat geld voor het eerst met succes als ruilmiddel geïntroduceerd.

 

MET ANDERE WOORDEN HET GELD WAT ER AL IS IS HET DE SCHULD die waarde geeft.

BETERE manier is om te betalen met goud.

dit is een van de dingen die khadaffi wilde en waarvoor hij in propaganda werd neergezet als dictator en is afgemaakt.

15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar hier zitten we allemaal, gebruik makende van een lithiumbatterij.

Als we gewoon niet meer selectief verontwaardigd zijn of in het verleden leven, kunnen we consequent de problemen van vandaag aanpakken.

Degene die ze veroorzaakte, westerse politici, moeten zich nu ook niet meer als redder opstellen maar plaats maken.

Het verhaal over kadaffi goud is hier te vinden

https://destillewaarheid.nl/2016/01/31/nieuw-bewijs-dat-de-navo-libie-verwoest-heeft-om-goud/

ER STAAT

Dankzij de vrijgegeven e-mails van Hillary Clinton komt er steeds meer bewijs boven tafel over de duistere praktijken van de NAVO. In één van de 3000 e-mails wordt opnieuw bevestigd dat de NAVO in 2011 Libië binnen is gevallen omdat ze de plannen van Gaddafi vreesden: De toenmalige leider kolonel Gaddafi stond op het punt om in plaats van waardeloze stukjes papier zoals de Dollar een nieuwe valuta te introduceren in Libië: de gouden Dinar, die zou bestaan uit gouden munten en staafjes die de positie van de Dollar flink zou kunnen verzwakken. Ook wilde Gaddafi in plaats van Dollars voortaan goud vragen voor de Libische olie. Libië had op het moment dat Gaddafi het plan introduceerde zo’n 144.000 kilo goud op voorraad (waarde: €4,8 miljard). Libië werd in 2011 binnengevallen, waarna Gaddafi omver werd geworpen en vervolgens vermoord.

MET ANDERE WOORDEN kadaffi’s gouden munt was veel meer waard dan de dollar,

daarom hebben ze zijn land binnen gevallen, zwart gemaakt, vermoord , en daar alle olie gestolen.

 

8 minuten geleden zei KoningJezus.nl:

ik heb dit gevonden op internet


Sinds 15 augustus 1971 draait de wereld voor het eerst op een wereldwijde standaard voor het wisselen van fiat-valuta. Al 50 jaar wordt het financiële systeem van de wereld grotendeels ondersteund door schuldinstrumenten zoals obligaties en olie aankopen met handelsovereenkomsten in Amerikaanse dollars. 

Mensen hebben in de afgelopen 1000 jaar verschillende fiat-valuta’s zien komen en gaan. Zo kennen de meeste Nederlanders nog de gulden en gebruiken we op dit moment de euro. In China is dit concept van fiat geld voor het eerst met succes als ruilmiddel geïntroduceerd.

 

MET ANDERE WOORDEN HET GELD WAT ER AL IS IS HET DE SCHULD die waarde geeft.

BETERE manier is om te betalen met goud.

dit is een van de dingen die khadaffi wilde en waarvoor hij in propaganda werd neergezet als dictator en is afgemaakt.

Het verhaal over kadaffi goud is hier te vinden

https://destillewaarheid.nl/2016/01/31/nieuw-bewijs-dat-de-navo-libie-verwoest-heeft-om-goud/

ER STAAT

Dankzij de vrijgegeven e-mails van Hillary Clinton komt er steeds meer bewijs boven tafel over de duistere praktijken van de NAVO. In één van de 3000 e-mails wordt opnieuw bevestigd dat de NAVO in 2011 Libië binnen is gevallen omdat ze de plannen van Gaddafi vreesden: De toenmalige leider kolonel Gaddafi stond op het punt om in plaats van waardeloze stukjes papier zoals de Dollar een nieuwe valuta te introduceren in Libië: de gouden Dinar, die zou bestaan uit gouden munten en staafjes die de positie van de Dollar flink zou kunnen verzwakken. Ook wilde Gaddafi in plaats van Dollars voortaan goud vragen voor de Libische olie. Libië had op het moment dat Gaddafi het plan introduceerde zo’n 144.000 kilo goud op voorraad (waarde: €4,8 miljard). Libië werd in 2011 binnengevallen, waarna Gaddafi omver werd geworpen en vervolgens vermoord.

MET ANDERE WOORDEN kadaffi’s gouden munt was veel meer waard dan de dollar,

daarom hebben ze zijn land binnen gevallen, zwart gemaakt, vermoord , en daar alle olie gestolen.

 

MET ANDERE WOORDEN WELKOM IN HET SATAMONEY SYSTEEM 

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Dwangarbeid en kinderslavernij is nu de vrucht van deze democratie he. Het is niet omdat ze het hier niet meer toepassen, ze niet meer elders kopen waar ze het nog wel toepassen he.

Veel welvaart is opgebouwd op erbarmelijke omstandigheden van "Made in China" n´bv, nu wel ietsje beter. Maar wie delft de kobalt voor de lithium? Kinderen die sterven op de werkvloer of vroegtijdig aan kanker.

Met andere woorden het huidige systeem is de vader van de dwangarbeid en de kinderslavernij

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei KoningJezus.nl:

ik heb dit gevonden op internet


Sinds 15 augustus 1971 draait de wereld voor het eerst op een wereldwijde standaard voor het wisselen van fiat-valuta. Al 50 jaar wordt het financiële systeem van de wereld grotendeels ondersteund door schuldinstrumenten zoals obligaties en olie aankopen met handelsovereenkomsten in Amerikaanse dollars. 

Mensen hebben in de afgelopen 1000 jaar verschillende fiat-valuta’s zien komen en gaan. Zo kennen de meeste Nederlanders nog de gulden en gebruiken we op dit moment de euro. In China is dit concept van fiat geld voor het eerst met succes als ruilmiddel geïntroduceerd.

 

MET ANDERE WOORDEN HET GELD WAT ER AL IS IS HET DE SCHULD die waarde geeft.

BETERE manier is om te betalen met goud.

dit is een van de dingen die khadaffi wilde en waarvoor hij in propaganda werd neergezet als dictator en is afgemaakt.

Het verhaal over kadaffi goud is hier te vinden

https://destillewaarheid.nl/2016/01/31/nieuw-bewijs-dat-de-navo-libie-verwoest-heeft-om-goud/

ER STAAT

Dankzij de vrijgegeven e-mails van Hillary Clinton komt er steeds meer bewijs boven tafel over de duistere praktijken van de NAVO. In één van de 3000 e-mails wordt opnieuw bevestigd dat de NAVO in 2011 Libië binnen is gevallen omdat ze de plannen van Gaddafi vreesden: De toenmalige leider kolonel Gaddafi stond op het punt om in plaats van waardeloze stukjes papier zoals de Dollar een nieuwe valuta te introduceren in Libië: de gouden Dinar, die zou bestaan uit gouden munten en staafjes die de positie van de Dollar flink zou kunnen verzwakken. Ook wilde Gaddafi in plaats van Dollars voortaan goud vragen voor de Libische olie. Libië had op het moment dat Gaddafi het plan introduceerde zo’n 144.000 kilo goud op voorraad (waarde: €4,8 miljard). Libië werd in 2011 binnengevallen, waarna Gaddafi omver werd geworpen en vervolgens vermoord.

MET ANDERE WOORDEN kadaffi’s gouden munt was veel meer waard dan de dollar,

daarom hebben ze zijn land binnen gevallen, zwart gemaakt, vermoord , en daar alle olie gestolen.

 

MET ANDERE WOORDEN WELKOM IN HET SATAMONEY SYSTEEM 

Met andere woorden het huidige systeem is de vader van de dwangarbeid en de kinderslavernij

Tjah het is geen toeval dat de "dictators" net degene zijn die hun eigen currency houden en afzien van wereldbanken.

Volgens mij gaan steeds meer mensen crypto boven fiat verkiezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-12-2023 om 08:40 zei Noel2:

je blijft met je gedachten aan het lichaam plakken, het geestelijk perspectief is daar los van.

Dat geloof ik niet, maar wanneer je uitlegt wat je bedoelt met "geestelijk" kan ik je misschien begrijpen.

Op 22-12-2023 om 20:25 zei Hopper:

Wat ik wil doet er niet toe, hebt de wereld niet lief en hetgeen in de wereld is, staat er geschreven in de eerste brief van Johannes.  Zou ik de wereld liefhebben, dan is de liefde van de Vader niet in mij.   

Dus ik heb wel een mening over de kwestie, maar ik mag niet de kwestie liefhebben.

Dat deed Jezus ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid