Spring naar bijdragen

Omgaan met transgender


Aanbevolen berichten

Transgender is iets dat God als grapje in de natuur verwerkt heeft. In de koraalriffen zijn clowsvissen waarbij de dominante clownsvis van geslacht is veranderd. Van mannelijk naar vrouwelijk. De vrouw is dus de baas en was een man. Maar dat alles is grappig. God is een God van humor en verwerkt allerlei grappen in zijn schepping.

Stel dat opgroeiende jongens met het ondergoed van hun moeder dat aan de waslijn hing grappen maken. Dat is gezond. Voor meisjes hun gedrag nadoen en de show stelen. Dat mag ook. Cabaretiers weten er alles van. Dus transgenders zijn goed in het uitvoeren van dit soort grappen en het is passend om daar om te lachen. 

Het is niet gepast om mensen op te roepen om andere minderheden uit te gaan lachen. Ik kan me ook geen voorstelling maken dat het leuk is als man om in vrouwenkleding te gaan lopen, maar die mensen voelen het nu eenmaal zo en dat is al lastig genoeg voor ze. Dus zou het gepast zijn om als Christen respect te hebben voor anders denkenden. 

De bijbel schrijft voor dat een man geen vrouwenkleding dient te dragen en andersom. Wanneer dat het doel voorbij schiet en men een clown wordt die van binnen veel pijn heeft dan is men de verkeerde weg ingeslagen. Transgenders kunnen dat echter niet registreren, beleven. Daarvoor is de pijn te groot. Maar het spreekwoord zegt dat de clown in werkelijkheid huilt. Dat is het probleem.

Dus lachen om een clown mag, dat is ook zijn bedoeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat rendeert dat: Een cabaretier vind het fijn dat om zijn grappen gelachen wordt, dat is gezond zolang zijn grappen in overeen stemming zijn met het woord van God. Een klein kind sexueel misbruiken is geen gezonde grap. Dus er zijn grenzen.

Zolang het leuk is en binnen Gods orde is is het goed voor beiden om er om te lachen. wanneer de grappen onsmakelijk worden is het tijd om de clown uit te lachen, wamt dat is de taal die hij verstaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Barnabas:

wanneer de grappen onsmakelijk worden

Als je niet inziet hoe onsmakelijk én onchristelijk je eigen oproep tot lachen om transgenders is, heb je imo geen ene snars van Jezus begrepen en nog een lange lange lange weg te gaan. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Petra.:

Als je niet inziet hoe onsmakelijk én onchristelijk je eigen oproep tot lachen om transgenders is, heb je imo geen ene snars van Jezus begrepen en nog een lange lange lange weg te gaan. 

Liefde is niet bedoeld om aan de wereld te geven. Na alle uitleg die ik je gegeven heb is er weinig hoop bij mij voor jou. Maar je mag doorgaan en Mij op de proeg stellen.

Je hebt allerlei discussies aangezwengeld die ingingen tegen die van mij en wanneer ik je netjes antwoord gaf, ik herinner mij de discussie over farizeeën nog, toen werd het wel duidelijk, geen aandacht voor de waarheid. Geen sjoege van hoe zit het werkelijk, geen antwoord op antwoorden wanneer je vastgepraat bent. Ik kan niks met jou, je kunt het niet. Dag beste Petrra.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Barnabas:

Transgender is iets dat God als grapje in de natuur verwerkt heeft. 


Wat een kwetsende opmerking voor transgenders.  Zo wordt het evangelie buiten het bereik van mensen geplaatst die God intens liefheeft. 

Iedereen die hier zo makkelijk over oordeelt zou eens de Netflixserie “Sexual Education” moeten kijken. Vier seizoenen, acht afleveringen per seizoen. En dan helemaal afkijken tot en met aflevering acht van seizoen vier. Met name in seizoen vier wordt het leven van transgenders belicht en hun relatie met God.  Het is fictie maar het snijdt wel veel aspecten van het transgenderleven aan.  

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Flawless victory:

De serie op Netflix heet “Sex education”.  Ik had de titel verkeerd geschreven maar dit is de juiste naam.

Kijk ook eens naar  

Pray away, Sins of our Mother, To verdener, Keep sweet Pray and obey,  
Waco, John of God, Wild wild country, In the name of God.

De lijst van films en series over misbruik en indoctrinatie met een spirituele achtergrond houdt niet op.  
Religie is een gevaarlijk middel in de handen van vele mensen. Dat was in de tijd van Jezus al niet anders.  
Hoeveel hebben we nu eigenlijk geleerd van het verhaal van Jezus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Breuk:

Kijk ook eens naar  

Pray away, Sins of our Mother, To verdener, Keep sweet Pray and obey,  
Waco, John of God, Wild wild country, In the name of God.

De lijst van films en series over misbruik en indoctrinatie met een spirituele achtergrond houdt niet op.  
Religie is een gevaarlijk middel in de handen van vele mensen. Dat was in de tijd van Jezus al niet anders.  
Hoeveel hebben we nu eigenlijk geleerd van het verhaal van Jezus?


Keep sweet, pray and obey heb ik al gezien. Pray away ook.   Ik ben het met je eens dat religie inderdaad een gevaarlijk middel kan zijn in de handen van vele mensen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Monachos:

Stel dat je binnenkort geboren gaat worden als baby. En je mag van tevoren het ouderpaar uitkiezen. Er zijn twee mogelijkheden. Het ene paar bestaat uit een natuurlijke man en een natuurlijke vrouw. Maar de man is niet monogaam, hij heeft meerdere 'vriendinnen'. Ook is hij een crackdealer en de vrouw die je moeder gaat worden is verslaafd en heeft er al vijf toekomstige misdadigers uitgeperst. Het andere paar bestaat uit twee transgenders. Ze zijn niet verslaafd, willen heel graag een kind en één ervan heeft een getransplanteerde baarmoeder. Jij wordt hun eerste kind. Ze zijn niet rijk maar hebben stabiele banen. Geen van beide ouderparen is religieus.

Welk ouderpaar kies je?

De crackdealer natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Monachos:

Stel dat je binnenkort geboren gaat worden als baby. En je mag van tevoren het ouderpaar uitkiezen. Er zijn twee mogelijkheden. Het ene paar bestaat uit een natuurlijke man en een natuurlijke vrouw. Maar de man is niet monogaam, hij heeft meerdere 'vriendinnen'. Ook is hij een crackdealer en de vrouw die je moeder gaat worden is verslaafd en heeft er al vijf toekomstige misdadigers uitgeperst. Het andere paar bestaat uit twee transgenders. Ze zijn niet verslaafd, willen heel graag een kind en één ervan heeft een getransplanteerde baarmoeder. Jij wordt hun eerste kind. Ze zijn niet rijk maar hebben stabiele banen. Geen van beide ouderparen is religieus.

Welk ouderpaar kies je?

Een kind heeft een relatief gezonde vader en moeder nodig, in geen van die twee voorbeelden het geval.

In beide gevallen zullen de kinderen er geschaad uit komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Monachos:

'Een relatief gezonde vader en moeder'. Wat bedoel je daarmee?

Daar bedoel ik mee dat er geen perfecte vaders of moeders bestaan, maar wel zodat het niet de grens overgaat die op de kinderen doorwerkt op een verkeerde manier.

Kortom aardig stabiel aangaande de morele grens en hun liefde naar de kinderen, zodat deze sterk lichamelijke als geestelijke door kunnen groeien op een gebalanceerde manier.

Gecreëerd door een 'relatief' gezonde vader en moeder, daar waar geen liefde is onmogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Monachos:

Stoemme keuze.

Vooroordelen. Ook de crackdealer en de verslaafde moeder kunnen voor het betere veranderen.

Een man die een baarmoeder laat transplanteren, zal echter een woke opvoeding geven waardoor je binnen een beperkt speelveld opgevoed wordt.

Geef mij dan maar de crackdealers die me vrij laten doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Monachos:

Okee Funda.

Think about it! Van crack kunt ge afkicken, van woke liberalisme is moeilijker te ontwaken. Wee de kinderen die dat als waarheid meekrijgen en later in de echte wereld terecht komen.

Kijk eens goed rond in Europa, er is een nieuwe meerderheid in de maak die een ander patriarchaat zullen leveren. Eerst was ik skeptisch, nu verwelkom ik dat na deze woke activiteiten.

La il lah il Allah.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Want iemand die een baarmoeder laat transplanteren heeft ze alle vijf natuurlijk...

Mijn antwoorden zijn echter satirisch van aard.

Klaarblijkelijk heeft de korte rustperiode ie je hebt genomen niet geleid tot enigszins wat meer rust in je hoofd. Helaas, ik had je dat wel gegund.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Monachos:

Met 'okee Funda' bedoelde ik 'okee Funda, het is duidelijk wat jouw keuze zou zijn'. Persoonlijk ben ik van mening dat je niet goed bij je hoofd bent met zo'n mindset maar dit terzijde. Je vindt iemand als Thierry Baudet waarschijnlijk ook een toffe gast.

Natuurlijk ben ik niet goed bij mijn hoofd. Ik ben zo zot als een achterdeur en compleet anders dan iedereen rond mij heen.

Ik vind alle politiekers tuig, links, centrum en rechts.

5 minuten geleden zei HJW4:

Klaarblijkelijk heeft de korte rustperiode ie je hebt genomen niet geleid tot enigszins wat meer rust in je hoofd. Helaas, ik had je dat wel gegund.

Ik ben komisch bezig? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei HJW4:

Nee hoor. Ik constateer alleen dat de onrust in je hoofd gewoon aanwezig blijft en dat de korte afwezigheid daar niets aan veranderd heeft. Ik had je oprecht meer gegund.

Ge moest is weten hoe vaak ik den draak steek en hoe vaak dit onderwerp me tot lachen bracht. :)

Maar als ge er te nuchter en serieus naar kijkt, kan dat natuurlijk aan je neus voorbij gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ge moest is weten hoe vaak ik den draak steek en hoe vaak dit onderwerp me tot lachen bracht. :)

Maar als ge er te nuchter en serieus naar kijkt, kan dat natuurlijk aan je neus voorbij gaan.

Dus als je kritiek op transgender en woke moet niet serieus genomen worden ? Helder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid