Spring naar bijdragen

Omgaan met transgender


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei HJW4:

Valt dit ook onder het vandaag niet serieus moeten nemen ?
Pak toch wat meer rust, het is jou toch ook duidelijk dat dit niet werkt.

Zal lastig zijn, maar dit leidt ook nergens toe.

Hoeveel meer rust kan ik nemen dan ik nu al neem? 2 duimen over een scherm laten gaan vereist niet zoveel inspanning hoor. :)

Ik ben zelfs heel anders naar vrouwen beginnen kijken. Weet je dat die ons wijsmaken dat het huishouden zwaar werk is? Ik heb dat eens voorgedaan en gemansplained hoe ze dat beter organiseert. Maar de waarheid is precies haatspraak geworden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Hoeveel meer rust kan ik nemen dan ik nu al neem? 2 duimen over een scherm laten gaan vereist niet zoveel inspanning hoor. :)

Je laat blijken nog erg onrustig in je hoofd te zijn. Met rust nemen bedoel ik dan afstand nemen tot onderwerpen die je triggeren. Beetje rust in je hoofd creëren. Ik heb het dus over geestelijke rust, niet over lichamelijke.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op verzoek nogmaals on-topic hier:

Transgenders zijn een kwetsbare groep. Blijkbaar zijn het christenen en ex-christenen die precies weten hoe er vanuit de bijbel over dit onderwerp moet worden gedacht.  
Het zijn vaak de ethische onderwerpen (homoseksualiteit of transgender) waar dan blijkbaar de echte christen aan te erkennen is.  

Hebben deze rechtzinnige christenen (en ex-christenen) dan ooit aan transgenders gevraagd hoe ze deze uitingen en video’s opvatten? Waarom kan een persoon niet een eigen verantwoordelijkheid krijgen in de relatie met God? Ook al ben je het er niet mee eens, het is niet jouw verantwoordelijkheid om in de plaats van God te gaan staan.  En hoe reageer je als je eigen kind of familielid worstelt met zijn geaardheid of gender. Ga je die dan ook deze video’s sturen of neem je die worsteling serieus.  
Een geslachtsverandering is heel ingrijpend en daar kan alleen met de grootste zorg mee om worden gegaan. Er mag (soms moet) ook ruimte zijn voor een tegengeluid, maar niet over de hoofden heen van deze groep en de groep die daar om heen staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Breuk:

En hoe reageer je als je eigen kind of familielid worstelt met zijn geaardheid of gender.

Is het gepast en niet beter om te wachten tot dat ze volwassen zijn? Maar ik hoef er niet “mee om te gaan”. Net als homoseksualiteit. Dat is toch tolerant genoeg dat je mensen (en over hun gezinnen) hun eigen keuzes laat maken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei leren_schoen:

Is het gepast en niet beter om te wachten tot dat ze volwassen zijn? Maar ik hoef er niet “mee om te gaan”. Net als homoseksualiteit. Dat is toch tolerant genoeg dat je mensen (en over hun gezinnen) hun eigen keuzes laat maken. 

Het lijkt mij lastig om dan te zeggen: kom maar terug als je volwassen bent, dan mag je dan worstelen. Zo werkt dat dus niet.

Laat mensen inderdaad hierin hun eigen keuzes maken. Zonder ze te bekritiseren of anderszins negatief te benaderen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Monachos:

Ik heb in de dagelijkse praktijk eigenlijk helemaal niets met dit fenomeen te maken. Ik ken niemand waarbij dit speelt. Ik kan me er ook helemaal niets bij voorstellen om een ander gender te willen zijn dan ik ben. Maar je zult maar de overtuiging hebben dat je in het verkeerde lichaam bent geboren. Is dat dan een psychische 'aandoening'? Een 'dwaling'? Of gewoon de subjectieve waarheid van de persoon die die overtuiging heeft?

In mijn indirecte omgeving speelt het bij 2 mensen. Lastig traject.

ls het net zo’n subjectieve waarheid als de persoon die ervan overtuigd is in het juiste lichaam te zijn geboren ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW4:

ls het net zo’n subjectieve waarheid als de persoon die ervan overtuigd is in het juiste lichaam te zijn geboren ?

Hemel... wat een mooie gedachte. 😘

Ik had vroeger een collega in transitie. Heb het hele proces meegemaakt. 

 

 

4 uur geleden zei Monachos:

Ik heb in de dagelijkse praktijk eigenlijk helemaal niets met dit fenomeen te maken. Ik ken niemand waarbij dit speelt. Ik kan me er ook helemaal niets bij voorstellen om een ander gender te willen zijn dan ik ben. Maar je zult maar de overtuiging hebben dat je in het verkeerde lichaam bent geboren. Is dat dan een psychische 'aandoening'? Een 'dwaling'? Of gewoon de subjectieve waarheid van de persoon die die overtuiging heeft?

Ik had er een topic over gemaakt, met veel info. 

Bekijk dit topic en plaatje in mijn 2e reactie 's, en zie hoeveel diversiteit er is vanwege genen en hormonen: 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid