Spring naar bijdragen

Musiceren


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 266
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als het aan Hopper zou liggen dan zouden de Bijbel verzen op muziek weergegeven worden.   Muziek is veel krachtiger dan het gesproken woord.   Muziek maakt letterlijk een hoger bereik van de kennende

Petra zei dan ook niet voor niks:  Petra heeft namelijk 9 maanden lang haar natuurlijke vleselijke kindertjes in haar natuurlijke vleselijke buik gedragen. En daarna haar natuurlijke vleselijke

Een heleboel mensen hopen dat je voegen naar Gods wil hen voordeel oplevert. Wat dus helemaal niet zo is. De begripsverdraaiing van natuurmens als stapeldol op de natuur gaat er bij mij niet in.

20 minuten geleden zei Petra.:

Natuurlijk. 

Jouw wil, jouw wet, jouw terminologie.. is bepalend. 

Iedereen die wat anders denkt.. begrijpt het verkeerd, of noem je dan begripsverdraaiing. 

 

Het kwartje valt maar niet.  

Muziekje dan maar om on topic te blijven: 

 

Je weigert de gebrachte punten te aanvaarden door over andere zaken te beginnen. Dat heeft niets te maken met mijn wil. Ik heb hoogstens de behoefte een punt duidelijk te maken, en van daaruit verder te willen denken. Dan kom je nog ergens, snap je.

15 minuten geleden zei HJW4:

Het is mijn behoefte dat mijn wil en de goddelijke wil met elkaar overeenstemmen.

Dat is overigens een fundamenteel andere insteek dan Gods wil te willen doen.

Ja, een edel streven.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Noel2:

Je weigert de gebrachte punten te aanvaarden door over andere zaken te beginnen. Dat heeft niets te maken met mijn wil. Ik heb hoogstens de behoefte een punt duidelijk te maken, en van daaruit verder te willen denken. Dan kom je nog ergens, snap je.

Insgelijks.  Al vanaf het begin!

 

Maar dat kwartje.. valt maar niet.  Helaas. pindakaas. 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Fluit elf. :-)

6 uur geleden zei Monachos:

Ja ik! Ik speel gitaar, basgitaar, keyboard, wat fluitjes en percussie. Althans, dat probeer ik 😄

 

 

11 uur geleden zei Hopper:

Daarom kan het tijdelijke nooit het eeuwige beërven.  Maar nu zit ik weer Paulus na te praten, iedereen weet dat natuurlijk op dit forum.

Misschien beschouwt Petra dit als gevaarlijke kennis voor een natuurmens. Ik weet wel dat depressiviteit en angst op de loer liggen als je jezelf als ongeschikt moet afwijzen, ongeschikt voor vrede.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Noel2:
11 uur geleden zei Hopper:

Daarom kan het tijdelijke nooit het eeuwige beërven.  

Misschien beschouwt Petra dit als gevaarlijke kennis voor een natuurmens.

Waarom zou Petra dat gevaarlijke kennis vinden voor welk mens dan ook ? 

Hopper is degene die jarenlang -na de dood basta- heeft bepleit. Ikke niet hoor. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Petra.:

Waarom zou Petra dat gevaarlijke kennis vinden voor welk mens dan ook ? 

Hopper is degene die jarenlang -na de dood basta- heeft bepleit. Ikke niet hoor. 

Omdat je veel beschuldigingen geeft van onmenselijkheid mocht iemand geestelijk denken/leven.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Noel2:

Omdat je veel beschuldigingen geeft van onmenselijkheid mocht iemand geestelijk denken/leven.

Wablief ??? 

Beschuldigingen van onmenselijkheid.. ikke ???  No way!

Hebben we het nu over wat ik opschrijf of over wat jij er allemaal bij fantaseert ? 

 

Misschien kun je 's al die malle beschuldigingen jegens de atheïsten, vleselijken, natuurmensen, ongeestelijken en roep maar onder de loep nemen. 

Als je het mij vraagt heeft ieder mens een geestelijk leven. De ene wat minder en de ander wat meer, maar om jezelf daarvoor op een voetstuk te willen zetten en op anderen afgeven.. vind ik niet getuigen van geestelijkheid hoor, eerder het tegenovergestelde. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Monachos:

Ja ik dacht dat dit topic over musiceren ging (gebaseerd op de topic titel en het feit dat de topicstarter @Elizabethjuh na 24 september niet meer online is geweest, dezelfde datum dat dit topic off topic ging) maar blijkbaar gaat het inmiddels over iets anders 😄

Zo gaan die dingen. Je hoeft geen reactie te verwacht op dat musiceren. Impliciete oordelen mag je ook weglaten hoor.

3 minuten geleden zei Petra.:

Misschien kun je 's al die malle beschuldigingen jegens de atheïsten, vleselijken, natuurmensen, ongeestelijken en roep maar onder de loep nemen. 

Als je het mij vraagt heeft ieder mens een geestelijk leven. De ene wat minder en de ander wat meer, maar om jezelf daarvoor op een voetstuk te willen zetten en op anderen afgeven.. vind ik niet getuigen van geestelijkheid hoor, eerder het tegenovergestelde. 

 

Ja getuigen van onmenselijkheid. I rest my case.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Monachos:

Ik constateer dat een topic dat ooit luchtig begon nu is verzand in onenigheid over wat 'geestelijkheid' inhoudt.

Als jij dat als 'impliciet oordelen' wil zien prima maar het is gewoon een feit 😄.

 

Dat wist je, maar jij wilde daar over oordelen. Vanwaar die behoefte om te oordelen? Dat lijkt me wel belangrijk, en daar gaat het nu juist over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Noel2:

 

Misschien beschouwt Petra dit als gevaarlijke kennis voor een natuurmens. Ik weet wel dat depressiviteit en angst op de loer liggen als je jezelf als ongeschikt moet afwijzen, ongeschikt voor vrede.

Niks mis met depressiviteit.  De gevoeligheid des harten kan alleen existeren in combinatie met lijden en depressieve gevoelens van verlatenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 5-10-2023 om 12:14 zei Hopper:

Daarom roept de Vader ons bij Hem.   Dat doet hij middels het Woord.   De woestijn vinden we ook terug in de Bijbel, de woestijn staat voor het lijden, de verschrikking die de tocht naar (het huis van) de Vader opwekt. 

Dit is een onbijbelse gedachte.

Mattheus 11 verzen 28-30.

Jezus zegt immers: komt tot mij, die vermoeid en belast zijn en ik zal u rust geven.

Want mijn juk is zacht en mijn last is licht.

Geen verschrikking dus. Dat je er een verschrikking van maakt is niet iets dat God verlangt, maar is een persoonlijke keuze. 

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid