Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 3,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

Op 30-6-2024 om 16:36 zei Fundamenteel:

Zou je beter niet mee bekeren?

Sommige dingen liggen toch iets gevoeliger dan je niet eens uitgesproken krijgt, struikelend over een berg dure woorden waarvan we ons kunnen afvragen of het nu echt niet simpeler kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Sommige dingen liggen toch iets gevoeliger dan je niet eens uitgesproken krijgt, struikelend over een berg dure woorden waarvan we ons kunnen afvragen of het nu echt niet simpeler kan.

Zegt de man die inmiddels bijna op pagina 100 is beland middels een berg aan dure woorden en zinsconstructies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Figulus:

Zegt de man die inmiddels bijna op pagina 100 is beland middels een berg aan dure woorden en zinsconstructies.

Aandacht is iets vreemds, en het zit allemaal in dezelfde stimulus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Figulus:

Uiteindelijk schort het bij iedereen aan de hersenen, en ik waan me dan ook niet alleen met mijn gebrek.

Ja, staat op Wikipedia ook zo beschreven, hoeven we niet nog eens te verzinnen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hermanos2:

Je hebt gelijk. Onder andere hierom acht ik bewust kiezen voor Christus lang niet voor iedereen mogelijk. 

Juist wegens mijn hersendefect kan ik niet meegaan in je standpunt. Maar wellicht beter om deze te verplaatsten naar het betreffende topic, want zo wordt het onoverzichtelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Hermanos2:

Je hebt gelijk. Onder andere hierom acht ik bewust kiezen voor Christus lang niet voor iedereen mogelijk. 

In zijn populairste boek tot nu, Darwin’s Dangerous Idea, beweert de bekende Amerikaanse filosoof Daniel Dennett, directeur van het Center for Cognitive Studies in Tufts University, dat de idee van natuurlijke selectie de beste idee is die iemand ooit heeft gehad. In zijn nieuwe werk, Breaking the Spell, pleit hij voor een darwinistische benadering, zelfs van het fenomeen religie.

7 uur geleden zei Figulus:

Juist wegens mijn hersendefect kan ik niet meegaan in je standpunt. Maar wellicht beter om deze te verplaatsten naar het betreffende topic, want zo wordt het onoverzichtelijk.

Wetenschapsfilosofen zoals Karl Popper en Thomas Kuhn hebben betoogd dat wetenschap zelf ook een zoektocht naar waarheid is, maar dat deze zoektocht nooit definitief is. Wetenschappelijke kennis is altijd voorlopig en vatbaar voor verandering. Het idee dat wetenschap alle ideologie zou kunnen beëindigen, negeert de complexiteit en de dynamische aard van wetenschappelijke kennis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Hopper:

Wu Wei houdt zich niet bezig met zoiets als hoop, het doet immers niet, dus ook niet hopen.

De religie en vooral haar stewards verdedigen zich hardnekkig via allerlei defensieve reacties en metareacties. De belangrijkste is het ontstaan van belief in belief. Niet de verdediging van de geloofsinhoud tegen de wetenschappelijke ratio wordt het belangrijkst, maar de verdediging van de religie als een levenswijze die men absoluut wil behouden. Vandaar de onwil om de problemen en contradicties in de religie echt te overdenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-7-2023 om 07:26 zei Hopper:

De geestelijke mens onderscheid zichzelf niet van anderen, maar is uitstekend in staat om in de wereld voor hem de dingen te onderscheiden.  Daar is al uitgebreid over gesproken op dit forum, maar je bent altijd meer met jezelf bezig...

Het neoplatonisme met zijn getallenmystiek verstond hermeneutiek als de kunst de werkelijkheid op juiste wijze in getallen uit te drukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-7-2023 om 19:10 zei Hopper:

Zodra je gaat optellen en aftrekken begint jouw God getallen te baren.

Heb het om zeker te spelen toch eerst eens geprobeerd, maar honderd kengetallen tegelijk interpreteren is redelijk ondoenbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-7-2023 om 13:51 zei Tomega:

Wetenschap is wettige verbeelding. Dus laat gerust iets een vrije loop nemen. Een loopje nemen is het weten lasteren. Intuītie is een misleidende term, omdat zij steeds gegrond moet zijn en alleen kan bestaan indien er voldoende kennis of begrip of verkregen wijsheid is. Sommigen hebben dat inlevingsvermogen niet. Maar wie de kennis niet heeft, kan geen intuïtie toegerekend worden, behalve natuurlijk in termen van onzin van waarzeggerij en bovennatuurlijke zaken.

Tijdens de laatste fase van een project kan mentale vermoeidheid een grote rol spelen. De energie en motivatie die aan het begin van een project overvloedig aanwezig waren, kunnen tegen het einde schaars worden. Deze vermoeidheid kan het moeilijk maken om de laatste taken efficiënt en effectief af te ronden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Figulus:

Juist wegens mijn hersendefect kan ik niet meegaan in je standpunt. Maar wellicht beter om deze te verplaatsten naar het betreffende topic, want zo wordt het onoverzichtelijk.

Sommigen denken dat het een nieuwe vorm van meditatie is, maar eigenlijk heb ik geen kracht meer om m'n hoofd nog recht op m'n schouders te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-7-2023 om 18:46 zei Tomega:

Je hebt nog een lange weg te gaan. Onnodig om het in de breedte te zoeken.

De laatste loodjes kunnen ook zwaar aanvoelen door een neiging tot perfectionisme. Mensen willen vaak dat het eindproduct perfect is, wat kan leiden tot overmatig reviseren en verbeteren. Dit perfectionisme kan het proces verlengen en de last zwaarder maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-7-2024 om 22:50 zei Figulus:

Weer een ontwijkende discussant. Het stikt ervan hier op het forum.

Argus werd door Hermes in opdracht van Zeus om Io te bevrijden gedood, nadat Hermes hem door zijn fluitspel zo diep had laten inslapen dat al zijn ogen dichtvielen. Hera plaatste later als eerbetoon zijn honderd ogen op de staart van het haar toegewijde dier, de pauw, waarvan de staart immers vol ogen zit en waarvan de waakzaamheid spreekwoordelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-7-2023 om 13:06 zei Hopper:

Zolang we ethiek nog aan iets of iemand toeschrijven is het een bedachte ethiek.

Alhoewel met de hamadryaden soms ook de gehele groep dryaden wordt aangeduid, wordt over het algemeen aangenomen dat zij de beschermsters van de eik zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-7-2024 om 22:50 zei Figulus:

Weer een ontwijkende discussant. Het stikt ervan hier op het forum.

In de logica bestaat het principe dat een bewering indirect wordt bevestigd door de poging om het te weerleggen. Dit idee wordt vaak gebruikt in de retoriek en debatvoering, waar de kracht van een argument soms juist blijkt uit de tegenstand die het oproept.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid