TTC 1.564 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Zojuist zei Tomega: Wie zijn boog overspant komt zichzelf eerder tegen dan de doelen die hij met hulpmiddelen tracht te bereiken. De vraag is steeds of eigen woorden en eigen houding en zelf gecreëerde context wel recht worden gedaan. Je zou eens mogen ontdekken dat je zelf niet lekker vaag en mistig bent. Biedt dat geen stof tot bezinning? Zou je je niet liever beperken tot je eigen waarde, dan die van anderen te etaleren, en dat wellicht abusievelijk? Die reeks paradoxen is nog steeds hetzelfde, stof tot bezinning? Je hoeft ze niet opnieuw uit te vinden, dat is een voordeel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst Rapport Share Geplaatst (bewerkt) 7 minuten geleden zei TTC: Die reeks paradoxen is nog steeds hetzelfde, stof tot bezinning? Je hoeft ze niet opnieuw uit te vinden, dat is een voordeel. Fijn is als je je ergert, als dat brengt tot minder vaag en minder mistig. Maar zo niet, dan niedt. Meneer van dalen wacht hier al heel lang op antwoord maar krijgt die niedt niet met 't kofschip op orde. bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 11 minuten geleden zei Tomega: Fijn is als je je ergert, als dat brengt tot minder vaag en minder mistig. Maar zo niet, dan niedt. Meneer van dalen wacht hier al heel lang op antwoord maar krijgt die niedt niet met 't kofschip op orde. Ja, dat is om te genieten, en maar lachen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst Rapport Share Geplaatst (bewerkt) 1 uur geleden zei TTC: Ja, dat is om te genieten, en maar lachen. Volgens mij is er niets om om te lachen. En ook vooruitgang of verbetering is niet iets om te genieten. En waar dat wel gebeurt, stagneert de zo gezochte vooruitgang of verbetering. Ben je een beetje terneergeslagen? bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 7 minuten geleden zei Tomega: Volgens mij is er niets om om te lachen. En ook vooruitgang of verbetering is niet iets om te genieten. En waar dat wel gebeurt, stagneert de zo gezochte vooruitgang of verbetering. Ben je een beetje teneergeslagen? Als het om logica en paradoxen gaat, ligt het voor de hand. Heb je nog wat kronkelzinnen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst Rapport Share Geplaatst (bewerkt) Op 6-6-2026 om 19:07 zei TTC: Nogmaals, als een topic over logica handelt, gaat het niet over de schoenmaat van Paulus. Logica biedt de zegswijze dat wie de schoen van Paulus past, deze aantrekke. Hetgeen Paulus zegt wordt daarmee logisch verbonden met het onderwerp waarover Paulus iets zegt. Welk onderwerp hoogstwaarschijnlijk ook logisch samenhangt. Wat Paulus betreft dan. De vraag is of je net die schoenmaat hebt van de schoen die Paulus je geeft of toewerpt of al schoppend mee confronteert. En gaandeweg groeit het inzicht dat vaag en mistig geen belemmering biedt aan bazuin en misthoorn. Integendeel. Jammer wel net voor dat geschreven boek dat moet dienen als misthoorn en bazuin, als dat zou gaan gelden als vaag en mistig. Lijkt de weg in de veronderstelde mist toch weer moeizamer dan nodig. 17 minuten geleden zei TTC: Als het om logica en paradoxen gaat, ligt het voor de hand. Heb je nog wat kronkelzinnen? Naarmate de vooruitgang en de schaalvergroting voortschrijden op de logge voeten van de robot, groeit de vertedering voor de eenvoudige dingen uit vroeger jaren. Hardop in zichzelf praten doen veel mensen. 't Is ontspannend en je hebt altijd gelijk. bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst gisteren om 04:18 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 04:18 9 uur geleden zei Tomega: Logica biedt de zegswijze dat wie de schoen van Paulus past, deze aantrekke. Hetgeen Paulus zegt wordt daarmee logisch verbonden met het onderwerp waarover Paulus iets zegt. Welk onderwerp hoogstwaarschijnlijk ook logisch samenhangt. Wat Paulus betreft dan. De vraag is of je net die schoenmaat hebt van de schoen die Paulus je geeft of toewerpt of al schoppend mee confronteert. En gaandeweg groeit het inzicht dat vaag en mistig geen belemmering biedt aan bazuin en misthoorn. Integendeel. Jammer wel net voor dat geschreven boek dat moet dienen als misthoorn en bazuin, als dat zou gaan gelden als vaag en mistig. Lijkt de weg in de veronderstelde mist toch weer moeizamer dan nodig. Het is niet dat er iets gezien wordt, het is dat het niet-zien niet toelaat iets op te merken dat er gewoon staat. 9 uur geleden zei Tomega: Naarmate de vooruitgang en de schaalvergroting voortschrijden op de logge voeten van de robot, groeit de vertedering voor de eenvoudige dingen uit vroeger jaren. Hardop in zichzelf praten doen veel mensen. 't Is ontspannend en je hebt altijd gelijk. Nog eeuwen gaat het zo verder, tijd en ruimte de noodzakelijke voorwaarden om het überhaupt mogelijk te maken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden Op 15-6-2026 om 20:37 zei Tomega: Hardop in zichzelf praten doen veel mensen. 't Is ontspannend en je hebt altijd gelijk. Een woord op een briefje past makkelijk in een luciferdoosje, maar soms kan je dat toch beter gesloten houden om er niet door overweldigd te worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 13 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden Op 28-6-2023 om 17:14 zei Hopper: Ongeestelijke mensen wisselen cognitieve inhoud (gedachten) uit en wellicht op een hoog intellectueel niveau. Maar dat zegt mij allemaal niks, al die mooie grafiekjes en termen waar zelfs Google geen raad mee weet. De Geest Gods is eenvoud. Voor zelfs de minst intelligent mens te verstaan. Ja, dat zeg je treffend, sommigen wekken het vermoeden dat je, bij wijze van voorbeeld, de bollenkubus van Hoekveld in je holle tand zou kunnen steken, om zo, denken ze, een beetje plaats te maken voor miljarden sterrenstelsels waar je nog nooit van gehoord hebt. In de vorm van een sprookje mag dat misschien onze verbeelding prikkelen, in het echte leven zijn dat geen kwesties of topics die je tot de serie 'hapklare brokken' zou willen rekenen, integendeel. Bedachtzaamheid gepast, zacht gezegd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 5 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 9 uur geleden zei TTC: Ja, dat zeg je treffend, sommigen wekken het vermoeden dat je, bij wijze van voorbeeld, de bollenkubus van Hoekveld in je holle tand zou kunnen steken, om zo, denken ze, een beetje plaats te maken voor miljarden sterrenstelsels waar je nog nooit van gehoord hebt. In de vorm van een sprookje mag dat misschien onze verbeelding prikkelen, in het echte leven zijn dat geen kwesties of topics die je tot de serie 'hapklare brokken' zou willen rekenen, integendeel. Bedachtzaamheid gepast, zacht gezegd. KErel, je bent echt een bot 🤣 Dit is een reactie van Hopper van 2023.. Toen de wereld er nog een stuk beter voor stond zeg maar. Word tijd voor Sjako om je te bannen. En dit topic te sluiten. We weten allemaal dat de Weg smal is en dat enkel Hopper erop loopt. De rest loopt in de berm, welke breder is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 5 minuten geleden zei najjreb86: KErel, je bent echt een bot 🤣 Dit is een reactie van Hopper van 2023.. Toen de wereld er nog een stuk beter voor stond zeg maar. Word tijd voor Sjako om je te bannen. En dit topic te sluiten. We weten allemaal dat de Weg smal is en dat enkel Hopper erop loopt. De rest loopt in de berm, welke breder is. Ik heb anders wel 3 jaar zitten te wachten op een antwoord. Ik dacht: "wanneer komt er nou wat?" En eindelijk is het zover. Helaas geen antwoord wat een reactie is op het gestelde. Maar je kunt niet alles hebben in het leven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 5 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei Hopper: Ik heb anders wel 3 jaar zitten te wachten op een antwoord. Ik dacht: "wanneer komt er nou wat?" En eindelijk is het zover. Helaas geen antwoord wat een reactie is op het gestelde. Maar je kunt niet alles hebben in het leven. Volgens mij is het een perfect antwoord op het gesteld. De weg is smal, jij bent de enige die erop loopt, zo smal dus, en de rest loopt er naast op de brede berm.. Voel jij je niet goed hierdoor? "het is moeilijk bescheiden te blijven, als je zo goed bent als ik" "zo stoer, zo charmant en zo aardig, dat ziet God in 1 ogenblik" "Hij denkt als hij mij ziet kijken in de spiegel" "daar staat een geweldige vent" "het is moeilijk bescheiden te blijven, voor iemand met zo'n groot talent" (snap je, van de parabel over die talenten) Precies op jouw naam geschreven, dit liedje. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 13 minuten geleden zei najjreb86: KErel, je bent echt een bot 🤣 Dit is een reactie van Hopper van 2023.. Toen de wereld er nog een stuk beter voor stond zeg maar. Word tijd voor Sjako om je te bannen. En dit topic te sluiten. We weten allemaal dat de Weg smal is en dat enkel Hopper erop loopt. De rest loopt in de berm, welke breder is. Heb je de woordwaarde van dat boek al gevonden, of was het weer te moeilijk? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 3 minuten geleden zei najjreb86: Volgens mij is het een perfect antwoord op het gesteld. De weg is smal, jij bent de enige die erop loopt, zo smal dus, en de rest loopt er naast op de brede berm.. De smalle weg is een eenzame weg , je loopt er inderdaad als "enige". Soms schrijf je per ongeluk dingen die juist zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 5 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei TTC: Heb je de woordwaarde van dat boek al gevonden, of was het weer te moeilijk? Geen enkel woord is een reactie op wat ik schreef.. Kan een mod even kijken waar die TTC vandaan komt qua IP adres? Want volgens mij is het een bot die best geslaagd doet alsof hij een mens is, maar het niet is.. @TTC wat weet je nog van de PM's die ik jou gestuurd heb? 1 minuut geleden zei Hopper: De smalle weg is een eenzame weg , je loopt er inderdaad als "enige". Soms schrijf je per ongeluk dingen die juist zijn. Ik schrijf bijna altijd dingen die best goed zijn of waar kunnen zijn. Ze worden enkel niet zo erkend en herkend door de ontvangers. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei najjreb86: Geen enkel woord is een reactie op wat ik schreef.. Kan een mod even kijken waar die TTC vandaan komt qua IP adres? Want volgens mij is het een bot die best geslaagd doet alsof hij een mens is, maar het niet is.. wat weet je nog van de PM's die ik jou gestuurd heb? Je blijft denken dat mensen in je val gaan trappen, neem aan dat je die woordwaarde nog niet gevonden hebt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 2 minuten geleden zei najjreb86: Ik schrijf bijna altijd dingen die best goed zijn of waar kunnen zijn. Ze worden enkel niet zo erkend en herkend door de ontvangers. Zolang je denkt ben je niet jezelf, maar dan denk je jezelf. Het leven is niet zo serieus als je denkt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 5 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 27 minuten geleden zei Hopper: Zolang je denkt ben je niet jezelf, maar dan denk je jezelf. Het leven is niet zo serieus als je denkt. Ieder mens denkt. Zonder denken ben je niks.. Sterker nog, de term mens komt van "Manas" dat denkvermogen betekend. En als je denkt dan is het leven juist wel serieus. 31 minuten geleden zei TTC: Je blijft denken dat mensen in je val gaan trappen, neem aan dat je die woordwaarde nog niet gevonden hebt. Ik weet niet waar je het over hebt. Woordwaarde? Was je aan het scrabbelen? In welk universum? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 uur geleden zei najjreb86: Zonder denken ben je niks.. Je bent het zowaar met Paulus eens. (Galaten 6:3) Want als iemand denkt iets te zijn, terwijl hij niets is, bedriegt hij zichzelf. De mens denkt alleen maar wat te zijn, in werkelijkheid is hij niks/niets. Alleen maar hoogmoed brengt dat denken voort. We komen er wel, BerJan. Voor de komende eeuwwisseling ben je bekeerd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 14 Geplaatst 39 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 39 minuten geleden 30 minuten geleden zei Hopper: Je bent het zowaar met Paulus eens. (Galaten 6:3) Want als iemand denkt iets te zijn, terwijl hij niets is, bedriegt hij zichzelf. De mens denkt alleen maar wat te zijn, in werkelijkheid is hij niks/niets. Alleen maar hoogmoed brengt dat denken voort. We komen er wel, BerJan. Voor de komende eeuwwisseling ben je bekeerd. Heb hier hartelijk om moeten lachen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten