Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 8,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

3 minuten geleden zei Tortelduif:

Het e.e.a valt te omzeilen door de vraagstelling aan te passen. Maar dat zou niet zo moeten zijn. Daar vraagt mijn rekenmachine ook niet om.

Interessant, misschien kan je dat eens met ChatGPT bespreken, misschien kom je uit bij verbindende communicatie. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Tortelduif:

Ik zoek geen verbinding maar gewoon antwoord. Als dit zo doorgaat gaan we AI als god zien. Waar ik dan vervolgens bij wegloop met de verwensing dat het de stront in kan zakken.

Er is nog altijd interpretatie door mensen, alleen Hopper heeft alle antwoorden. Maar daar hebben we hier op aarde niets aan, die heeft het te druk met het scheppen van nieuwe sterrenstelsels. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Tortelduif:

Mocht je eens last krijgen van ratten, tip mij maar ff. Doe ik je een blinddoek om en oordopjes in, schiet ik ze wel af. 

Goed om weten, voor wanneer de situatie zich voordoet. Niet alles is om te lachen, maar we houden moed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei najjreb86:

Kan je ook eens inhoudelijk reageren dan? Beantwoord de vragen "hoe gaat het met je TTC, welk werk doe je, hoe oud ben je, wat is je familiestatus".. Dan pas weet ik zeker dat je wel of geen bot bent. Er is nog geen enkele reden voor mij om aan te nemen dat je een werkelijk mens bent. 

Af en toe zijn er in het leven toch nog zekerheden te bespeuren, het ene staat links, het andere rechts. Tot daar verloopt het discours in gedeelde consensus, en in wat daarop volgt durf je het ene, noch het andere, niet eens meer te benoemen.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei TTC:
6 uur geleden zei Tomega:

Dat het evangelie een historisch bestaand hebbende rebel onschadelijk heeft gemaakt, en wel door de inbreng van een fanatieke vervolger die zelf ook onschadelijk was gemaakt door het evangelie. Mooie geloofsgedreven  bijdrage van de inbrenger.

Niets concreet dus, alleen maar vaag en mistig.

Hoezo? Degene die schrijft dat:  "Ik denk inderdaad dat Paulus een Romein was die de historische Jezus ontkracht heeft. Jezus was een zeloot die in opstand kwam tegen de Romeinen", die gelooft in de historische Paulus en de historische betekenis van hem in de feitelijke geschiedenis van de Joodse opstand.

Vind jij dat vaag en mistig? De boodschap van ongeloof in historiciteit is doorspekt met geloof in historiciteit. Dat is heldere taal en een klare boodschap van iets. En wat dat voor iets is, hangt vooral af van hoe vaag en hoe mistig de hoorder niet is. Vind je niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Tomega:

Hoezo? Degene die schrijft dat:  "Ik denk inderdaad dat Paulus een Romein was die de historische Jezus ontkracht heeft. Jezus was een zeloot die in opstand kwam tegen de Romeinen", die gelooft in de historische Paulus en de historische betekenis van hem in de feitelijke geschiedenis van de Joodse opstand. Vind jij dat vaag en mistig? De boodschap van ongeloof in historiciteit is doorspekt met geloof in historiciteit. Dat is heldere taal en een klare boodschap van iets. En wat dat voor iets is, hangt vooral af van hoe vaag en hoe mistig de hoorder niet is. Vind je niet?

Ja, misschien dat we beter kunnen terugkeren naar een tijd toen er enkel nog maar water op aarde was, dan wordt het voor meer mensen misschien makkelijker om volgen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei TTC:

Ja, misschien dat we beter kunnen terugkeren naar een tijd toen er enkel nog maar water op aarde was, dan wordt het voor meer mensen misschien makkelijker om volgen. 

Jij bent nooit makkelijk om te volgen.. Totdat je je pillen weer hebt ingenomen en weer met beide voeten in het bluswater staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei najjreb86:

Jij bent nooit makkelijk om te volgen.. Totdat je je pillen weer hebt ingenomen en weer met beide voeten in het bluswater staat.

Misschien dat het enige verbeeldingskracht vergt om Sheherazade als de uitvindster van de cliffhanger te zien, in gewone mensentaal zegt het dat er ervaringsverhalen in overvloed zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Tortelduif:

Ik hou het wel bij iemand die verstand van zaken heeft.

Mogen denkelijk al van geluk spreken dat het triffindilemma hier niet onder de aandacht wordt gebracht, of de cavalerie van dienst begint te stuiptrekken. Toegegeven, dan kan je beter Paulus als hot beschouwen, er is ondertussen ook niets anders gebeurd in de wereld. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Ja, misschien dat we beter kunnen terugkeren naar een tijd toen er enkel nog maar water op aarde was, dan wordt het voor meer mensen misschien makkelijker om volgen

Zeker. Maar toen waren de mensen naar verluid ook nog op het denkniveau van mindercelligen, wat je betere terugkeer eigenlijk minder geschikt maakt, vind je niet?  Misschien een idee voor de meercelligen om het  cellenoverschot iets adaptiever af te stemmen op de toegenomen informatieverwerkingsbehoefte?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tomega:

Zeker. Maar toen waren de mensen naar verluid ook nog op het denkniveau van mindercelligen, wat je betere terugkeer eigenlijk minder geschikt maakt, vind je niet?  Misschien een idee voor de meercelligen om het  cellenoverschot iets adaptiever af te stemmen op de toegenomen informatieverwerkingsbehoefte?

Ja, goed idee, met hoeveel scheppingsmythen gaan we dan rekening moeten houden, enig idee? 

Link naar bericht
Deel via andere websites