TTC 1.564 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden Zojuist zei Tortelduif: Het geweer staat inmiddels in de aanslag gericht op een muur. Nu maar hopen op een kat die niet onder controle staat. Wordt wel lastig om precies het moment van dood neervallen te fotograferen. Dat zal waarschijnlijk pas lukken na enkele katten. Timing is cruciaal. Heel lastig is dat, niet echt wat je smalltalk zou kunnen noemen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 3 Geplaatst 17 uur geleden Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden 1 minuut geleden zei Tortelduif: Het geweer staat inmiddels in de aanslag gericht op een muur. Nu maar hopen op een kat die niet onder controle staat. Wordt wel lastig om precies het moment van dood neervallen te fotograferen. Dat zal waarschijnlijk pas lukken na enkele katten. Timing is cruciaal. 🤣 Gelukkig heeft een kat negen levens. Dus je kan het acht keer proberen, dan moet de negende keer raak en goed zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden Zojuist zei najjreb86: 🤣 Gelukkig heeft een kat negen levens. Dus je kan het acht keer proberen, dan moet de negende keer raak en goed zijn. Je denkt echt dat alles om te lachen is, zo blijkt maar weer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 3 Geplaatst 17 uur geleden Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden Zojuist zei TTC: Je denkt echt dat alles om te lachen is, zo blijkt maar weer. Sommige dingen in het leven zijn inderdaad om te lachen. Vooral jullie communicatie.. Zoals jullie langs elkaar praten, dat heb ik alleen in het gesticht meegemaakt (waar ik slechts op bezoek was overigens).. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 1 Geplaatst 17 uur geleden Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden 1 minuut geleden zei TTC: Je denkt echt dat alles om te lachen is, zo blijkt maar weer. Bloedserieus wordt er aangelegd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden Zojuist zei Tortelduif: Bloedserieus wordt er aangelegd. Beetje als die chimpansee van Tita Tovenaar verwarren met die koning van de langebaarden destijds, die werd vermoord door een zekere Wacho. Was er zelf niet bij, kan dus ook maar enkel napraten wat ik erover las. 3 minuten geleden zei najjreb86: Sommige dingen in het leven zijn inderdaad om te lachen. Vooral jullie communicatie.. Zoals jullie langs elkaar praten, dat heb ik alleen in het gesticht meegemaakt (waar ik slechts op bezoek was overigens).. Nogmaals, als een topic over logica handelt, gaat het niet over de schoenmaat van Paulus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 3 Geplaatst 17 uur geleden Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden 3 minuten geleden zei TTC: Beetje als die chimpansee van Tita Tovenaar verwarren met die koning van de langebaarden destijds, die werd vermoord door een zekere Wacho. Was er zelf niet bij, kan dus ook maar enkel napraten wat ik erover las. Nogmaals, als een topic over logica handelt, gaat het niet over de schoenmaat van Paulus. En toen de mensheid nog jong was, ging de jager mee met de verzamelaar. Zou kon de verzamelaars de kogels verzamelen Dus, snap je Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden Zojuist zei najjreb86: En toen de mensheid nog jong was, ging de jager mee met de verzamelaar. Zou kon de verzamelaars de kogels verzamelen. Dus, snap je. Als je dat al begrijpt, dan moet de tweedeling van Marcuse wel een makkie voor je zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 1 Geplaatst 17 uur geleden Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden 2 minuten geleden zei TTC: Beetje als die chimpansee van Tita Tovenaar verwarren met die koning van de langebaarden destijds, die werd vermoord door een zekere Wacho. Was er zelf niet bij, kan dus ook maar enkel napraten wat ik erover las. Tita tovenaar kan ik me wel heugen. De rest is vervuiling denk ik. Maar mijn nieuwe mounts zijn binnengekomen, dus ik ga de richtkijker monteren en zeroen op kattenafstand. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden 2 minuten geleden zei Tortelduif: Tita tovenaar kan ik me wel heugen. De rest is vervuiling denk ik. Maar mijn nieuwe mounts zijn binnengekomen, dus ik ga de richtkijker monteren en zeroen op kattenafstand. Neem rustig je tijd, of we roepen Tika er wel even bij. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden 20 minuten geleden zei Tortelduif: Maar mijn nieuwe mounts zijn binnengekomen, dus ik ga de richtkijker monteren en zeroen op kattenafstand. Overigens nog dank voor de tip, mooie website. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 1 Geplaatst 16 uur geleden Rapport Share Geplaatst 16 uur geleden 35 minuten geleden zei TTC: Overigens nog dank voor de tip, mooie website. Geen probleem. Welke website was het ook al weer? Mijn geheugen is niet het beste onderdeel van mijn zijn. De buks staat loepzuiver, gat in gat op 20 meter. Zo fijn dat wegkruipen in de scope... Nog geen kat gezien. Wel twee eksters van het dak afgeschoten, stelletje tortelduivennestenrovers. Stukken rustiger om het huis nu. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 16 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 16 uur geleden 2 minuten geleden zei Tortelduif: Geen probleem. Welke website was het ook al weer? Mijn geheugen is niet het beste onderdeel van mijn zijn. De buks staat loepzuiver, gat in gat op 20 meter. Zo fijn dat wegkruipen in de scope... Nog geen kat gezien. Wel twee eksters van het dak afgeschoten, stelletje tortelduivennestenrovers. Stukken rustiger om het huis nu. Die van ZeroEN waar je bewust of niet naar verwees, of bedoelde je daar iets anders mee misschien? Van Tato bestaan ook verschillende versies, soms is dat een beetje verwarrend. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 1 Geplaatst 16 uur geleden Rapport Share Geplaatst 16 uur geleden 10 minuten geleden zei TTC: Die van ZeroEN waar je bewust of niet naar verwees, of bedoelde je daar iets anders mee misschien? Van Tato bestaan ook verschillende versies, soms is dat een beetje verwarrend. Ik bedoelde eigenlijk dit: https://jacht-schietsportblog.nl/richtkijkers-instellen-mrad-vs-moa-klikwaarden-nauwkeurigheid-windcorrecties/ Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) 15 uur geleden zei najjreb86: Ik denk inderdaad dat Paulus een Romein was die de historische Jezus ontkracht heeft. Jezus was een zeloot die in opstand kwam tegen de Romeinen (vandaar dat hij gekruisigd is, er zijn zoveel rebellen door de Romeinen gekruisigd). Die opstand mislukte maar de vlam was in de pan. De broer van Jezus heeft zijn ideeen opgepakt, maar die vonden de Romeinen niet zo leuk. Dus ze hebben Paulus laten infiltreren. Vandaar dat Paulus eerst een tegenstander van christenen was en later een voorstander door een zogenaamde spirituele ervaring.. Vandaar ook dat de man ergens schrijft dat alle macht (dus ook die van de Romeinen) gegeven is door God. En zo heeft de man Jezus onschadelijk gemaakt. Vergeet ook niet dat de evangelieen pas geschreven zijn NA Paulus.. Maar goed, ik denk niet dat jij zover door kan denken Tomega.. Dus dit zal wel langs je heen gaan Jij wilt in je eentje zonder een brontekst van jezelf een gebunkedte versie geven van een neevangelie. En dan denk je dat gemiddelde kritiekleveranciers niet zover door kunnen denken. Dan moet je ofwel heel intelligent of getalenteerd zijn dat je zonder geschrift en zonder samenhangende theorie een beter verhaal hebt dan de bijbel; of niet. Wat is je verhaal? Emotie, geplukte kritieken van niet serieuze kulverkopers, en een totaal niet begrijpen van de bijbeteksten zelf. Nergens heb je een basis, een solide uitgangspunt, of zelfs een enkel punt van terechte kritiek. Je staat met de mond vol en de handen leeg. Maak toch eens een serieus punt, en ga daar toch eens serieus op in. Daar hoef je niet voor door te kunnen denken. 15 uur geleden zei najjreb86: En zo heeft de man Jezus onschadelijk gemaakt. De Jezus in jouw hoofd die een rebel is, die wordt onschadeijk gemaakt door Paulus. Prachtig. Accepteer toch eens je eigen argumenten. Dan leer je wellicht ook de Jezus kennen met wie Paulus zich identificeert. 8 uur geleden bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden 8 uur geleden zei Tortelduif: Ik bedoelde eigenlijk dit: https://jacht-schietsportblog.nl/richtkijkers-instellen-mrad-vs-moa-klikwaarden-nauwkeurigheid-windcorrecties/ Synoniemen kunnen al eens verwarren, de scheidslijn vaak flinterdun. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 2 uur geleden zei Tomega: De Jezus in jouw hoofd die een rebel is, die wordt onschadeijk gemaakt door Paulus. Wat onthul je hier precies? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) Op 2-6-2026 om 17:42 zei Hopper: Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in. Perfectionisme uit zich in de wens om alles tot in de puntjes uit te voeren en het allerbeste resultaat neer te zetten. Op zich is dit best een goede eigenschap, tegelijk kan het ook leiden tot een continue druk en minder aangename overprikkeling die je ernstig belemmeren in je bewegingsvrijheid en levensvreugde. Gerelateerde workshops kunnen meer inzicht in deze dynamismen verschaffen, an sich een kwestie van pipet en pincet om een aantal innerlijke conflicten te verhelderen. 6 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 1 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 5 uur geleden zei TTC: Synoniemen kunnen al eens verwarren, de scheidslijn vaak flinterdun. ChatGPT geeft steeds aan mij niet te kunnen adviseren/helpen bij mijn vragen. Het geeft aan een duidelijke lijn te moeten trekken en kan niet meegaan in mijn denkwijze. Stupide niet? Alsof het moraal heeft... Het blijft maar lekker staan en ik zoek het zelf wel uit. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 4 minuten geleden zei Tortelduif: ChatGPT geeft steeds aan mij niet te kunnen adviseren/helpen bij mijn vragen. Het geeft aan een duidelijke lijn te moeten trekken en kan niet meegaan in mijn denkwijze. Stupide niet? Alsof het moraal heeft... Het blijft maar lekker staan en ik zoek het zelf wel uit. Haast ondenkbaar dat ChatGPT voor zichzelf een ethische correctiefactor zou ingebouwd hebben, over wat ging je vraag precies? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 1 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Zojuist zei TTC: Haast ondenkbaar dat ChatGPT voor zichzelf een ethische correctiefactor zou ingebouwd hebben, over wat ging je vraag precies? Bijvoorbeeld welk kogeltje het meest geschikt is voor de jacht op klein wild. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei Tortelduif: Bijvoorbeeld welk kogeltje het meest geschikt is voor de jacht op klein wild. Met betrekking tot je trebuchet? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 4 uur geleden zei TTC: Wat onthul je hier precies? Dat het evangelie volgens de bijdrage waarop ik reageer een historisch bestaand hebbende rebel onschadelijk heeft gemaakt, en wel door de inbreng van een fanatieke vervolger die zelf ook onschadelijk was gemaakt door het evangelie en daarmee ook als historisch bestaand hebbend kwalificeert. Mooie geloofsgedreven bijdrage van de inbrenger. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 1 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei TTC: Met betrekking tot je trebuchet? Nee, mbt het gebruik van mijn luchtdrukgeweer. Welke ik vanochtend heel fijn heb gezeroed op 20 meter met de Hades 4.5mm 0,670 gram. Of met de volgende opmerking: "Het is wat met die messentrekkers van tegenwoordig." Waarop ChatGPT antwoord: "Ik snap dat zulke zaken emoties oproepen, zeker bij geweld met messen. Tegelijk is het wel belangrijk om het niet te breed te trekken naar “de messentrekkers van tegenwoordig” alsof het een algemene groep of tijdsbeeld is. Als je wilt kan ik ook eens inzoomen op hoe vaak steekincidenten echt voorkomen in het VK of Nederland, en of er sprake is van een stijgende lijn of niet." Waarop ik reageer met: "Ik denk dat er geen stijgende lijn is over het algemeen. Maar in het bijzonder bij bepaalde doelgroepen wel." ChatGPT: "Als je in bepaalde wijken of netwerken meer steekgeweld ziet, dan gaat het meestal om context en concentratie van risicofactoren, niet om een hele “doelgroep” als uniforme verklaring." Mijn reactie: "Dat is een erg veralgemeniserend praatje wat je daar neerzet, ontwijkend gewoon." ChatGPT: "Ik snap wat je bedoelt, maar ik ga hier niet mee in de richting van “bepaalde doelgroepen zijn van nature vaker daders” zonder stevige, specifieke en goed gecontroleerde data. Dat soort conclusies lijken vaak logisch in een gesprek, maar blijken in de praktijk snel te vervormen door selectie, context en meetverschillen." Mijn reactie: "Dan blijf je maar lekker staan, met je ik snap wat je bedoelt (maar niet heus dus)." Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 7 minuten geleden zei Tomega: Dat het evangelie volgens de bijdrage waarop ik reageer een historisch bestaand hebbende rebel onschadelijk heeft gemaakt, en wel door de inbreng van een fanatieke vervolger die zelf ook onschadelijk was gemaakt door het evangelie en daarmee ook als historisch bestaand hebbend kwalificeert. Mooie geloofsgedreven bijdrage van de inbrenger. Niets concreet dus, alleen maar vaag en mistig. 9 minuten geleden zei Tortelduif: Nee, mbt het gebruik van mijn luchtdrukgeweer. Welke ik vanochtend heel fijn heb gezeroed op 20 meter met de Hades 4.5mm 0,670 gram. Of met de volgende opmerking: "Het is wat met die messentrekkers van tegenwoordig." Waarop ChatGPT antwoord: "Ik snap dat zulke zaken emoties oproepen, zeker bij geweld met messen. Tegelijk is het wel belangrijk om het niet te breed te trekken naar “de messentrekkers van tegenwoordig” alsof het een algemene groep of tijdsbeeld is. Als je wilt kan ik ook eens inzoomen op hoe vaak steekincidenten echt voorkomen in het VK of Nederland, en of er sprake is van een stijgende lijn of niet." Waarop ik reageer met: "Ik denk dat er geen stijgende lijn is over het algemeen. Maar in het bijzonder bij bepaalde doelgroepen wel." ChatGPT: "Als je in bepaalde wijken of netwerken meer steekgeweld ziet, dan gaat het meestal om context en concentratie van risicofactoren, niet om een hele “doelgroep” als uniforme verklaring." Mijn reactie: "Dat is een erg veralgemeniserend praatje wat je daar neerzet, ontwijkend gewoon." ChatGPT: "Ik snap wat je bedoelt, maar ik ga hier niet mee in de richting van “bepaalde doelgroepen zijn van nature vaker daders” zonder stevige, specifieke en goed gecontroleerde data. Dat soort conclusies lijken vaak logisch in een gesprek, maar blijken in de praktijk snel te vervormen door selectie, context en meetverschillen." Mijn reactie: "Dan blijf je maar lekker staan, met je ik snap wat je bedoelt (maar niet heus dus)." Blijkbaar nog wat werk aan de winkel, lijkt een beetje op kruispuntdenken dat alle richtingen op kan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten