Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 8,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

4 minuten geleden zei Tortelduif:

Aan de kant waar de bosvogeltjes niet groeien. Je zou een ploeg decorbouwers kunnen inhuren om het project vorm te geven, want het lijkt me een arbeidsintensieve aangelegenheid al met al.

Misschien doe ik er goed aan om er eerst een beter beeld van te vormen, even weg van al die trebuchets. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Makkelijk gezegd, dat van die bosvogeltjes betwist ik echter niet, zo werkt de natuur nu eenmaal.

Ik ben bezig met mijn eigen trio:

Luchtdrukgeweer (Weihrauch HW97K .177 met HAWKE AIRMAX 3-9×40 AO AMX richtkijker en Hades munitie) ---> muur met kat erop die speelt met halfdode tortelduif  ---> Geweer gaat af en kat dondert dood neer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Tortelduif:

Ik ben bezig met mijn eigen trio: Luchtdrukgeweer (Weihrauch HW97K .177 met HAWKE AIRMAX 3-9×40 AO AMX richtkijker en Hades munitie) ---> muur met kat erop die speelt met halfdode tortelduif  ---> Geweer gaat af en kat dondert dood neer.

Alsmaar geweld zo blijkt, ik zoek wel verder naar die bosvogeltjes. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei najjreb86:

Wat voor mongolen zitten hier op dit forum zeg?

Zeg het maar en begin bij jezelf; dat spreekt uit ervaring en uit eerste hand. 

5 uur geleden zei najjreb86:

Je praat veel met bloemrijk taalgebruik. Denk je hier soms mensen mee te kunnen imponeren?

Dank je, nee dat is hoe de mens geschapen is, anders kan ik ook dit niet communiceren, en nee, imponeren is zinloos in een wereld waarin gelijkgezinden weten dat ze uit dezefde bron en dezefde geest zijn, tot frustratie van hen die zowel geest als de taal in amechtigheid missen.

Tevens geloof ik niet dat de discipelen ook maar ergens van getuigden. Zoals je weet zie ik de Bijbel niet als historisch correct en betrouwbaar.

Wat jij ziet is irrelevant. Ik val in herhaling, net als jij, maar jij ziet het niet en je hoort het ook niet, wat toch echt eenvoudiger is dan zien. Ook de fabels van Jean Lafontaine zijn historisch correct en betrouwbaar, tenzij ze worden vervalst. Hoor je wat ikzeg? Zie je mijn punt?

Stel dat er ergens staat dat Pinkeltje zus en zo zei, zei Pinkeltje dit? Of was het de schrijver die Pinkeltje woorden in de mond legde? Nou, als je dit vraag beantwoord hebt, probeer dit te bedenken naar de zogenaamde discipelen. Wat Jezus zei weten we ook niet, wel wat schrijvers Hem in de mond wilden leggen.

Dick Laan heeft de macht en het gezag over Pinkeltje. En dan komt er een uit Nairobi en die zegt dat Pinkeltje een leugenaar is. Bij wiens geesteijke vermogens moet je dan vraagtekens plaatsen? Bij die van Pinkeltje of bij die van Dick Laan of bij die van de inhoudeijke bron of bij die van een nitwit uit Nairobi die zich over een en ander opstandige gedachten maakt?

Stel dat ik jou iets in de mond wil leggen en je verklaar hoe je goud kunt maken. Denk je dat ik die macht heb, en dat het uitmaakt wat mijn intenties zijn en wat jouw perceptie is? Die zaken zijn er wel, maar alleen de inhoud gedraagt zich overeeenkomstig de waarheid die is in mij en in jou en in de zaken tussen ons.

Waarom zou in vredesnaam een verheerlijkt lichaam moeten opstaan uit de doden? Zowel de Joden als de moslims hebben eeuwige grafrust omdat ze denken met het lichaam op te staan.

Het is eerbied. Denk aan de Egyptenaren. De ziel leeft voort en weet derhalve nu of later van de oneer dat het sterfelijke brengt aan het geestelijke. Dat is het laatste wat de sterfelijke wil, die aanspraak wil maken op die ziel of pp dat gemeenschappelijke onsterfelijke.

ook weer, wat voor taal gebruik je? Je kan wel allerlei woorden gebruiken, maar daar imponeer je niet mee.. Het gaat om wat je inhoudelijk te zeggen hebt, en dat is weinig.

Je geest spreekt wat je niet wilt. Je bent je eigen slachtoffer. Beter een weinig wol dan veel gespin. Want dat andere is dan onbekend en onzeker en mogelijk geheel afwezig.

Als ik ooit de bijbel zou citeren, dan zou ik een hele tekst erbij pakken. En kijken wat er staat en wat er eventueel mee bedoeld kan worden.

Die kennis heb je niet en die macht heb je niet en die geest heb je niet, en dat komt vooral doordat je daar niet naar zoekt. En of dat goed is of niet, dat weet God alleen.

6 uur geleden zei najjreb86:

En zoals Herman Finkers al zei: Een verkeerd gezette komma of letter, maakt zelfs van Jezus nog een ketter.

Totdat hemel en aarde vergaan, zal geen letter of tittel van de wet verloren gaan.

Jezus christus, moeder van maria. Wat schrijf je hier toch? Hier kan een normaal mens geen jota van maken..

Wees eens inhoudelijk. Of ben je net zoals een TTC een AI bot? Of misschien autistisch?

Wat hier is, komt van jou. Jouw gedachten. Jouw benadering. Jouw associaties. Jouw (on)begrip. Jouw woorden. Zeg jij maar wat mis is met jou. Doe jij maar iets verstandigs met die woorden van jou.

Ook hier is weer geen jota van te maken.. Reageer je wel op wat ik schrijf?

Stel jezelf de vraag of je wel hoort en spreekt en handelt naar bevind van zaken. Of toch eerder dat je maar wat emotioneel borrelt en sputtert tot het weer teveel wordt. Is het laatste het geval, dan heb je meer baat bij primaire reacties. En ligt het genuanceerder, dan heb je wat om tot rust en tot kanalisering te komen van wat jou stoort en plaagt naast wat je nu echt inbrengen wilt.

19 uur geleden zei najjreb86:

Zijn spiritualiteit noem ik semi spiritualiteit.. Weinig om handen..

Ik denk eerder dat Paulus een Romein was die de echte Jezus en zijn boodschap heeft verdonkeremaand. Om zodoende de Romeinen te dienste te zijn. De historische Jezus was een Zeloot, en Paulus maakte zijn boodschap onschadelijk.

Jij noemt. Jij denkt. Jij fantaseert. En jij zegt dan dat iets historisch is. Jouw historisch gehalte is daarmee niet op orde. Prima. Maar wil je nu iets waardevols inbrengen, of toch liever alleen emotie spuien?

19 uur geleden zei najjreb86:

Doe eens een keer wat je anderen adviseert.. Als jij eens een paar jaar stil bent, kijken hoeveel mensen je hiermee blij kan maken..

Ga op een hutje in de hei wonen (of andersom)..

Jij bent reeds mijn schaapje voor mijn hutje op de hei. Ik ben jouw herder, en jij hoort mijn stem. Mijn stem en mijn hutje en mijn hei. Voel je vrij!

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Tomega:

Zeg het maar en begin bij jezelf; dat spreekt uit ervaring en uit eerste hand. 

ik had het uiteraard niet over mijzelf, maar over bepaalde figuren hier.. Die gewoon niet ontopic kunnen reageren.. Mensen zoals jij..

40 minuten geleden zei Tomega:

Dank je, nee dat is hoe de mens geschapen is, anders kan ik ook dit niet communiceren, en nee, imponeren is zinloos in een wereld waarin gelijkgezinden weten dat ze uit dezefde bron en dezefde geest zijn, tot frustratie van hen die zowel geest als de taal in amechtigheid missen.

Wat een domme zin is dit nou weer? Heel soms denk ik dat je inhoudelijk en ontopic reageert maar meteen daarna kom je weer met dit soort flauwekul aanzetten..

42 minuten geleden zei Tomega:

Wat jij ziet is irrelevant. Ik val in herhaling, net als jij, maar jij ziet het niet en je hoort het ook niet, wat toch echt eenvoudiger is dan zien. Ook de fabels van Jean Lafontaine zijn historisch correct en betrouwbaar, tenzij ze worden vervalst. Hoor je wat ikzeg? Zie je mijn punt?

Wat ik zie is niet irrelevant. Vooral niet als het waarheid is.. Hoe kunnen mensen anno 2026 Handelingen nog serieus nemen. Neem nu de hemelvaart van Jezus. Is Jezus bij Mars rechtsaf gegaan, of linksaf? 

Tevens zou de Hemelvaart beter afgelopen zijn als dit snachts gebeurde. Nu is Jezus door de zon verbrand.. Vandaar dat de gelovigen al 2000 jaar wachten, en nog steeds wachten en over 2000 jaar nog steeds wachten.

45 minuten geleden zei Tomega:

Dick Laan heeft de macht en het gezag over Pinkeltje. En dan komt er een uit Nairobi en die zegt dat Pinkeltje een leugenaar is. Bij wiens geesteijke vermogens moet je dan vraagtekens plaatsen? Bij die van Pinkeltje of bij die van Dick Laan of bij die van de inhoudeijke bron of bij die van een nitwit uit Nairobi die zich over een en ander opstandige gedachten maakt?

Stel dat ik jou iets in de mond wil leggen en je verklaar hoe je goud kunt maken. Denk je dat ik die macht heb, en dat het uitmaakt wat mijn intenties zijn en wat jouw perceptie is? Die zaken zijn er wel, maar alleen de inhoud gedraagt zich overeeenkomstig de waarheid die is in mij en in jou en in de zaken tussen ons.

Je zus van Nazareth. Ik ben werkelijk omringd door AI bots of zo...

Snap je dan niet dat de evangelieschrijvers (welke allemaal anoniem waren en niet de apostelen wiens naam ze dragen) Jezus gewoon allemaal zaken in de mond heeft gelegd..

Tegenwoordig zouden er journalisten zijn om historische figuren te citeren. Vroeger niet. Dus dat Jezus in Johannes zoveel versus zoveel zegt "ik ben de weg, de waarheid en het leven" zegt niets over de arrogantie van Jezus, maar over de arrogantie van de schrijvers.

47 minuten geleden zei Tomega:

Het is eerbied. Denk aan de Egyptenaren. De ziel leeft voort en weet derhalve nu of later van de oneer dat het sterfelijke brengt aan het geestelijke. Dat is het laatste wat de sterfelijke wil, die aanspraak wil maken op die ziel of pp dat gemeenschappelijke onsterfelijke.

blablabla, bladiblabladi..

48 minuten geleden zei Tomega:

Je geest spreekt wat je niet wilt. Je bent je eigen slachtoffer. Beter een weinig wol dan veel gespin. Want dat andere is dan onbekend en onzeker en mogelijk geheel afwezig.

Ook hier weer, je kan enkel roepen "jij bent fout, jij snapt het niet"...

Echt man, ga fietsen.

49 minuten geleden zei Tomega:

Die kennis heb je niet en die macht heb je niet en die geest heb je niet, en dat komt vooral doordat je daar niet naar zoekt. En of dat goed is of niet, dat weet God alleen.

Kerel, ik ken de Bijbel uit mijn hoofd.. Plus ik kan de dingen opzoeken via statenvertaling.net of andere vertalingen..

Een brief citeren en dan ergens halverwege beginnen EN ophouden is zinloos. Dan haal je de brief uit de context.. En dit doet Hopper altijd. Om zo zijn eigen evangelie te maken.

50 minuten geleden zei Tomega:

Totdat hemel en aarde vergaan, zal geen letter of tittel van de wet verloren gaan.

Zeg ik dit dan? Ik zeg dat als je verkeerd citeert dat je zelfs van Jezus nog een ketter kan maken. Ik geloof dat hij dit zei naar aanleiding van iemand die een komma een tikje naar links wilde verschuiven waarmee je een zin kreeg met een heel andere uitleg.

51 minuten geleden zei Tomega:

Wat hier is, komt van jou. Jouw gedachten. Jouw benadering. Jouw associaties. Jouw (on)begrip. Jouw woorden. Zeg jij maar wat mis is met jou. Doe jij maar iets verstandigs met die woorden van jou.

Dus ik zeg dat er iets verkeerd is aan jou, en jij kan enkel jij-bakken. "je bent zelf verkeerd".. Terwijl ik altijd inhoudelijk probeer te reageren, en jij hier degene bent die door dom taalgebruik totaal offtopic reageert?

Soms denk ik werkelijk dat dit forum vol met bots zit. TTC is zo eentje, jij bent zo eentje.

53 minuten geleden zei Tomega:

Stel jezelf de vraag of je wel hoort en spreekt en handelt naar bevind van zaken. Of toch eerder dat je maar wat emotioneel borrelt en sputtert tot het weer teveel wordt. Is het laatste het geval, dan heb je meer baat bij primaire reacties. En ligt het genuanceerder, dan heb je wat om tot rust en tot kanalisering te komen van wat jou stoort en plaagt naast wat je nu echt inbrengen wilt.

volgens mij ben je echt een bot. Of je doet alsof je een bot bent.. Nu, BOT (back on topic) maar weer!

54 minuten geleden zei Tomega:

Jij noemt. Jij denkt. Jij fantaseert. En jij zegt dan dat iets historisch is. Jouw historisch gehalte is daarmee niet op orde. Prima. Maar wil je nu iets waardevols inbrengen, of toch liever alleen emotie spuien?

Ik denk inderdaad dat Paulus een Romein was die de historische Jezus ontkracht heeft. Jezus was een zeloot die in opstand kwam tegen de Romeinen (vandaar dat hij gekruisigd is, er zijn zoveel rebellen door de Romeinen gekruisigd). Die opstand mislukte maar de vlam was in de pan. De broer van Jezus heeft zijn ideeen opgepakt, maar die vonden de Romeinen niet zo leuk. Dus ze hebben Paulus laten infiltreren. Vandaar dat Paulus eerst een tegenstander van christenen was en later een voorstander door een

zogenaamde spirituele ervaring.. 

Vandaar ook dat de man ergens schrijft dat alle macht (dus ook die van de Romeinen) gegeven is door God. En zo heeft de man Jezus onschadelijk gemaakt. Vergeet ook niet dat de evangelieen pas geschreven zijn NA Paulus.. 

Maar goed, ik denk niet dat jij zover door kan denken Tomega.. Dus dit zal wel langs je heen gaan.

57 minuten geleden zei Tomega:

Jij bent reeds mijn schaapje voor mijn hutje op de hei. Ik ben jouw herder, en jij hoort mijn stem. Mijn stem en mijn hutje en mijn hei. Voel je vrij!

Soms dan ga je net iets te ver. Dan lees je blijkbaar niet aan wie ik het had gericht en denk je dat ik het tegen jou had. Maar ik had dit tegen Hopper.. Een tip voor jou (of voor degene achter jou, aangezien je een bot bent): je kan lezen wie de citaat geschreven heeft waarop gereageerd werd. Dan staat er "....zei Hopper" of ."......zei Tomega"

Dit scheelt weer door elkaar gepraat.

Link naar bericht
Deel via andere websites