Spring naar bijdragen

Open brief aan alle kerken


Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat klopt niet. Al op bladzijde 1 schept God het vee,  stelt de mens als veevoeder aan. Hij maakt kleding van dierenvellen en Abel was herder. Veganisme bestaat dus domweg niet in de Bijbel.

Dat klopt wel. Waar staat dat Abel het vee at? Waar staat dat God het vee at of te eten gaf aan de mens?

Op 6-6-2023 om 06:14 zei Petra.:

Ik denk dat je die dominees (e.a.) gelovigen tekort doet als je stelt dat ze zich niet voegen naar de Bijbel maar naar het gerieven van het publiek. Naar wat ik gelezen heb zie ik heel oprechte diep gelovige mensen die hun overtuigingen Bijbels verantwoorden. 

Zeker zijn er lieden die hun leer aanpassen aan het publiek. Zij halen Jezus Christus als God en mens uit de leer omdat er lieden zijn die daar aanstoot aan nemen en zij zijn bang voor de gevolgen van het leren van de rechte weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hebben jullie de open brief van Nederlandse christenjongeren al gelezen of erover gelezen ?  Jongeren verliezen hoop dat de kerk hun kan helpen. Ze horen te vaak preken die helemaal niet bij hun

Ik kan me voorstellen dat christelijke jongeren het moeilijk hebben.  De kerken zijn grotendeels hun aansluiting bij de moderne tijd verloren en christelijke jongeren worden voornamelijk omgeven door

Geen discussie dus, alleen maar loze beweringen. Wordt eens volwassen.

8 uur geleden zei Barnabas:
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat klopt niet. Al op bladzijde 1 schept God het vee,  stelt de mens als veevoeder aan. Hij maakt kleding van dierenvellen en Abel was herder. Veganisme bestaat dus domweg niet in de Bijbel.

Dat klopt wel. Waar staat dat Abel het vee at? Waar staat dat God het vee at of te eten gaf aan de mens?

Waarom houdt hij het vee dan, omdat hij het leuk vond?
Iemand die dierenvellen draagt als kleding is geen veganist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-5-2023 om 20:18 zei Dat beloof ik:

Een mooi initiatief.
Tegelijkertijd laat het de uitzichtloze positie van de kerk zien.
Want de aangekaart thema's komen stuk voor stuk wel degelijk voor in de bijbel; en de standpunten die daarin worden verkondigd staan haaks op wat de jongeren willen. 

De Bijbel is een enorme verzameling teksten met heel veel invalshoeken en gezichtspunten.

Ik vermoed dat die jongeren meer naar het gezichtspunt van de historische Jezus kijken en die is er voor iedereen die het moeilijk heeft. Heel wat anders dus dan het conservatieve neoliberaal gerichte van de meeste kerk-christenen.

Ik heb wel hoop, mensen zoals die van de Dorothy Gemeenschap en ook bijvoorbeeld Rozemarijn van 't Einde keren weer terug naar waar Jezus zelf naartoe wilde en dat vind ik bijzonder inspirerend. Ik zie de Christelijke Kerken toch vooral als een product van de Romeins-Griekse wereld. Jezus zelf zit dichter bij de basis, nog zonder religieuze mythevorming en zonder religieus ritualisme.

Tijs van den Brink (EO) liet merken dat dat deel van de kerken zulk soort activisme te ver vindt gaan. Ze zouden Jezus niet herkennen als hij in de kerk kwam zitten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei neohumanist:

De Bijbel is een enorme verzameling teksten met heel veel invalshoeken en gezichtspunten.

Ik vermoed dat die jongeren meer naar het gezichtspunt van de historische Jezus kijken en die is er voor iedereen die het moeilijk heeft. Heel wat anders dus dan het conservatieve neoliberaal gerichte van de meeste kerk-christenen.

Ik heb wel hoop, mensen zoals die van de Dorothy Gemeenschap en ook bijvoorbeeld Rozemarijn van 't Einde keren weer terug naar waar Jezus zelf naartoe wilde en dat vind ik bijzonder inspirerend. Ik zie de Christelijke Kerken toch vooral als een product van de Romeins-Griekse wereld. Jezus zelf zit dichter bij de basis, nog zonder religieuze mythevorming en zonder religieus ritualisme.

Tijs van den Brink (EO) liet merken dat dat deel van de kerken zulk soort activisme te ver vindt gaan. Ze zouden Jezus niet herkennen als hij in de kerk kwam zitten. 

Er is maar één bron die we kunnen raadplegen over het doen en laten van Jezus en dat is de Bijbel. Daar in staat nergens dat hij zich uitsprak tegen de zaken waar de jeugd zich druk om maakt; klimaatverandering, vervuiling, racisme, discriminatie vanwege seksuele geaardheid en online uitbuiting. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Er is maar één bron die we kunnen raadplegen over het doen en laten van Jezus en dat is de Bijbel. Daar in staat nergens dat hij zich uitsprak tegen de zaken waar de jeugd zich druk om maakt; klimaatverandering, vervuiling, racisme, discriminatie vanwege seksuele geaardheid en online uitbuiting. 

Er zijn gnostische evangelien, waaronder Thomas. Die zijn ook te raadplegen als je daar waarde aan hecht.

Impliciet in de leringen van de Historische Jezus zit de onvoorwaardelijke liefde voor alles en iedereen. Daar valt alles onder waar die jongeren voor zeggen te staan. Je moet altijd een vertaalslag maken vanuit die leringen naar specifieke situaties. Het doel in die leringen is en blijft altijd de 'Heerschappij van God'. 

God's liefde voor Zijn schepselen is onvoorwaardelijk, of ze nu mensen, dieren, planten of niet levende natuur zijn. Jezus trekt dat door in zijn onderwijs naar zijn volgelingen, dus net zo proberen te worden. Hij leefde dat ook voor, tijdens zijn korte optreden in zijn missie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei neohumanist:

Impliciet in de leringen van de Historische Jezus zit de onvoorwaardelijke liefde voor alles en iedereen.

Zoals ik in een ander topic ook al schreef,  dit is jouw ideaal beeld,  voorzien van het voorvoegsel historisch. Het blijkt nergens uit.  Integendeel. Overal wordt de voorwaarde gesteld dat er in hem wordt geloofd. Ook in de apocriefen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Zoals ik in een ander topic ook al schreef,  dit is jouw ideaal beeld,  voorzien van het voorvoegsel historisch. Het blijkt nergens uit.  Integendeel. Overal wordt de voorwaarde gesteld dat er in hem wordt geloofd. Ook in de apocriefen.

De Christelijke visie is jouw ideaalbeeld. Daar heb ik ook geen kritiek op. Tegen een veganist moet je ook niet zeggen dat hij gewoon een stuk kaas kan eten, laat mensen in hun waarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei neohumanist:

De Christelijke visie is jouw ideaalbeeld. Daar heb ik ook geen kritiek op. Tegen een veganist moet je ook niet zeggen dat hij gewoon een stuk kaas kan eten, laat mensen in hun waarde.

Mensen laat ik in hun waarde. De ideeën van  mensen bekijk ik kritisch en slik ze niet voor zoete koek. Op een forum krijg je kritiek en weerwoord. Veganisten overkomt niets als ze een stuk kaas eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waarom houdt hij het vee dan, omdat hij het leuk vond?
Iemand die dierenvellen draagt als kleding is geen veganist.

Je hebt een punt. Ik bedoel vegetarieër zijn. Veganisme wordt in ieder geval niet geboden zoals je al aangetoond hebt. Wat er staat over de volmaakte situatie is nog de vraag (voor de zondeval en na het oordeel). Wie weet daar iets over?

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Barnabas:

Je hebt een punt. Ik bedoel vegetarieër zijn. Veganisme wordt in ieder geval niet geboden zoals je al aangetoond hebt. Wat er staat over de volmaakte situatie is nog de vraag (voor de zondeval en na het oordeel). Wie weet daar iets over?

Dat maakt niet uit. Ook een vegetariër houdt geen vee voor de lol.

9 uur geleden zei neohumanist:
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Mensen laat ik in hun waarde. 

Doe beter je best, nu kom je op mij tamelijk bot over, dat kan beter.

Ik probeer kort en duidelijk te zijn. Dat kan wellicht bot overkomen, maar is niet zo bedoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat maakt niet uit. Ook een vegetariër houdt geen vee voor de lol.

Dat klopt, maar er staat niet bij dat hij het vlees at dus het kan ook voor andere doeleinden geweest zijn. Genesis zegt dat God de zaaddragende gewassen tot voedsel gegeven heeft maar ook in het verhaal van Noach (Gen 9;3) dat Hij allles waar leven in zit tot voedsel geeft, dat zijn alle dieren. Best mogelijk dat tot de tijd van Noach geen vlees gegeten werd of in ieder geval niet gebruikelijk was dat men vlees at omdat men nog dicht bij het leven met God stond en langzaam tot verval is gekomen. Adam en Eva hadden immers goede kennis van God en de aarde was ook nog in volmaakte toestand toen zij buiten de tuin werden gezet. Dus de cultuur van het paradijs was nog vers en dichter bij Abel dan onze vleesproducerende herders en boeren. Daarbij blijkt uit de wetenschap dat er verandering van klimaat is geweest en was het klimaat voor de zondvloed heel anders dan erna. Stel je voor dat een arm boertje in het wilde westen van zijn aardappels en bonen gezond moet leven zonder vlees te eten. de wetenschap zegt dat dat niet kan, dan wordt men ziek. Dus kan het genade van God zijn om toe te staan dieren te eten opdat je toch relatief gezond kan eten. Maar in onze tijd is fruit en zijn allerel plantaardige producten weer vollop verkrijgbaar, het hele jaar rond. Ook in de tijd van Daniël at Daniël alleen groente en fruit maar toch zag hij er gezond uit, gezonder dan de anderen. Hij woonde in een rijk land want dat was groot en was militair sterk en kon andere landen onderwerpen. in ieder geval beschikten zij over voldoende vegetarische voedingsmiddelen om gezond vegetariër te kunnen zijn. In de tijd van Mozes (nog voor Daniël) werden bepaalde dieren uitgesloten om als voedsel te dienen. Hoewel God Noach had toegestaan alle dieren te mogen eten. Maar daar waren ook technische redenen voor, Sommige dieren kunnen ziekteverwekkers bevatten (ook een wetenscahppelijke bevinding). Hun omstandigheden waren kennelijk aanleiding deze wetten in te voeren.

 

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Barnabas:
19 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat maakt niet uit. Ook een vegetariër houdt geen vee voor de lol.

Dat klopt, maar er staat niet bij dat hij het vlees at dus het kan ook voor andere doeleinden geweest zijn. Genesis zegt dat God de zaaddragende gewassen tot voedsel gegeven heeft maar ook in het verhaal van Noach (Gen 9;3) dat Hij allles waar leven in zit tot voedsel geeft, dat zijn alle dieren. Best mogelijk dat tot de tijd van Noach geen vlees gegeten werd of in ieder geval niet gebruikelijk was dat men vlees at omdat men nog dicht bij het leven met God stond en langzaam tot verval is gekomen

Nee, want er is geen andere reden om vee te houden dan eten van het vlees en drinken van de melk.

8 uur geleden zei Barnabas:

Sommige dieren kunnen ziekteverwekkers bevatten (ook een wetenscahppelijke bevinding

Als je af wil gaan op wetenschappelijke bevindingen, zet dan het scheppingsverhaal uit je hoofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-6-2023 om 17:21 zei Dat beloof ik:

Nee, want er is geen andere reden om vee te houden dan eten van het vlees en drinken van de melk.

Als je af wil gaan op wetenschappelijke bevindingen, zet dan het scheppingsverhaal uit je hoofd.

Geen discussie dus, alleen maar loze beweringen. Wordt eens volwassen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-6-2023 om 08:29 zei Barnabas:

Dat klopt, maar er staat niet bij dat hij het vlees at dus het kan ook voor andere doeleinden geweest zijn. Genesis zegt dat God de zaaddragende gewassen tot voedsel gegeven heeft maar ook in het verhaal van Noach (Gen 9;3) dat Hij allles waar leven in zit tot voedsel geeft, dat zijn alle dieren. Best mogelijk dat tot de tijd van Noach geen vlees gegeten werd of in ieder geval niet gebruikelijk was dat men vlees at omdat men nog dicht bij het leven met God stond en langzaam tot verval is gekomen. Adam en Eva hadden immers goede kennis van God en de aarde was ook nog in volmaakte toestand toen zij buiten de tuin werden gezet. Dus de cultuur van het paradijs was nog vers en dichter bij Abel dan onze vleesproducerende herders en boeren. Daarbij blijkt uit de wetenschap dat er verandering van klimaat is geweest en was het klimaat voor de zondvloed heel anders dan erna. Stel je voor dat een arm boertje in het wilde westen van zijn aardappels en bonen gezond moet leven zonder vlees te eten. de wetenschap zegt dat dat niet kan, dan wordt men ziek. Dus kan het genade van God zijn om toe te staan dieren te eten opdat je toch relatief gezond kan eten. Maar in onze tijd is fruit en zijn allerel plantaardige producten weer vollop verkrijgbaar, het hele jaar rond. Ook in de tijd van Daniël at Daniël alleen groente en fruit maar toch zag hij er gezond uit, gezonder dan de anderen. Hij woonde in een rijk land want dat was groot en was militair sterk en kon andere landen onderwerpen. in ieder geval beschikten zij over voldoende vegetarische voedingsmiddelen om gezond vegetariër te kunnen zijn. In de tijd van Mozes (nog voor Daniël) werden bepaalde dieren uitgesloten om als voedsel te dienen. Hoewel God Noach had toegestaan alle dieren te mogen eten. Maar daar waren ook technische redenen voor, Sommige dieren kunnen ziekteverwekkers bevatten (ook een wetenscahppelijke bevinding). Hun omstandigheden waren kennelijk aanleiding deze wetten in te voeren.

 

Men hield schapen voor hun wol en runderen voor de ploeg en ezels als lastdier. De eerste mens at geen vlees. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Hermanos2:

Men hield schapen voor hun wol en runderen voor de ploeg en ezels als lastdier. De eerste mens at geen vlees. 

Leuk verzonnen maar dat staat nergens.  Wat er wel staat is dat men dierenvellen gebruikte als kleding.  De dieren werden dus geslacht. Dus ik weet niet waar je jouw ideeën ooit vandaan kreeg,  maar het klopt niet. 

En dat is dus waar de christelijke jeugd tegenaan loopt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-6-2023 om 10:20 zei Barnabas:
Op 6-6-2023 om 06:14 zei Petra.:

Ik denk dat je die dominees (e.a.) gelovigen tekort doet als je stelt dat ze zich niet voegen naar de Bijbel maar naar het gerieven van het publiek. Naar wat ik gelezen heb zie ik heel oprechte diep gelovige mensen die hun overtuigingen Bijbels verantwoorden. 

Zeker zijn er lieden die hun leer aanpassen aan het publiek. Zij halen Jezus Christus als God en mens uit de leer omdat er lieden zijn die daar aanstoot aan nemen en zij zijn bang voor de gevolgen van het leren van de rechte weg.

Nu doe je imo dus al die mensen tekort die diep gelovig zijn en trouw aan hun Bijbel, maar wel andere interpretaties volgen dan jijzelf. 

Er is nou eenmaal een enorme verscheidenheid in het christendom, met best uiteenlopende stromingen. Als je het mij vraagt zouden christenen er beter aan doen de handen ineen te slaan en elkaars verschillen te accepteren/respecteren, dan mekaar vliegen af te vangen. (Of eigenlijk..beter gezegd.. je eigen leer verheffen boven die van anderen). 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-5-2023 om 09:35 zei Petra.:

Hebben jullie de open brief van Nederlandse christenjongeren al gelezen of erover gelezen ? 

Jongeren verliezen hoop dat de kerk hun kan helpen. Ze horen te vaak preken die helemaal niet bij hun leven aansluiten en willen liever preken en verhalen die ze leren hoe het in de praktijk werkt om Jezus volgen. Manieren om geloof een plek te geven, over hun dromen vertellen, hun zorgen delen en vragen stellen.

Wat vinden jullie van deze oproep ? 

Ik vind het wel een mooie actie. 

De brief staat hier online, met een oproep om het te downloaden en naar de eigen voorganger, dominee of jeugdleider te sturen. 
https://beam.eo.nl/artikel/open-brief-namens-de-jongeren-aan-de-kerken

"Uit het onderzoek blijkt dat Nederlandse jongeren zich grote zorgen maken over klimaatverandering, vervuiling, racisme, discriminatie vanwege seksuele geaardheid en online uitbuiting. Tegelijkertijd geven de christelijke jongeren aan dat ze weinig hoop hebben dat de kerk ze gaat helpen om die problemen aan te pakken. Daarom besloot BEAM – samen met jullie – deze brief te schrijven aan ‘alle kerken van Nederland"

Nogal wiedes dat je in de kerk preken hoort die niet aansluiten op het westerse leven anno 2023.

Op 11-6-2023 om 22:25 zei Hermanos2:

Men hield schapen voor hun wol en runderen voor de ploeg en ezels als lastdier. De eerste mens at geen vlees. 

Dat klopt! De mens at enkel planten en doodde zelfs geen mug.

In Eden moest men zelfs geen dieren houden of fysieke arbeid verrichten om aan eten te komen. Na de zondeval hadden we wel dieren nodig om te overleven.

Op 7-6-2023 om 18:29 zei Dat beloof ik:

Waarom houdt hij het vee dan, omdat hij het leuk vond?
Iemand die dierenvellen draagt als kleding is geen veganist.

Om aan de wol te komen hoef je niet te doden. Wol van een schaap scheren = dierenzorg.

Genesis 1:29 Jullie mogen eten van alle planten, bomen en vruchten.

Genesis 9:3 Voortaan mogen jullie alles eten. Niet langer alleen de planten, maar ook de dieren. 4 Jullie mogen alleen geen vlees eten waar het bloed nog in zit. Want in het bloed zit het leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Fundamenteel:
Op 7-6-2023 om 18:29 zei Dat beloof ik:

Waarom houdt hij het vee dan, omdat hij het leuk vond?
Iemand die dierenvellen draagt als kleding is geen veganist.

Om aan de wol te komen hoef je niet te doden. Wol van een schaap scheren = dierenzorg.

Genesis 1:29 Jullie mogen eten van alle planten, bomen en vruchten.

Genesis 9:3 Voortaan mogen jullie alles eten. Niet langer alleen de planten, maar ook de dieren. 4 Jullie mogen alleen geen vlees eten waar het bloed nog in zit. Want in het bloed zit het leven.


Als je een schaap scheert, hou je dan dierenvellen over? Nee, die hou je alleen over als je een dier slacht en dus dood.
God kleedde de mens in dierenvellen. Als die direct na de zondeval beschikbaar waren, betekent dit dat vóór de zondeval de dieren zijn geslacht. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dat beloof ik:


Als je een schaap scheert, hou je dan dierenvellen over? Nee, die hou je alleen over als je een dier slacht en dus dood.
God kleedde de mens in dierenvellen. Als die direct na de zondeval beschikbaar waren, betekent dit dat vóór de zondeval de dieren zijn geslacht. 

Neen God leerde hen kledij maken van dierenvellen, na de zondeval. Ze waren namelijk naakt zonder schaamte daarvoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Fundamenteel:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:


Als je een schaap scheert, hou je dan dierenvellen over? Nee, die hou je alleen over als je een dier slacht en dus dood.
God kleedde de mens in dierenvellen. Als die direct na de zondeval beschikbaar waren, betekent dit dat vóór de zondeval de dieren zijn geslacht. 

Neen God leerde hen kledij maken van dierenvellen, na de zondeval. Ze waren namelijk naakt zonder schaamte daarvoor

Whatever. Het waren dierenvellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-6-2023 om 07:12 zei Petra.:

Nu doe je imo dus al die mensen tekort die diep gelovig zijn en trouw aan hun Bijbel, maar wel andere interpretaties volgen dan jijzelf. 

Er is nou eenmaal een enorme verscheidenheid in het christendom, met best uiteenlopende stromingen. Als je het mij vraagt zouden christenen er beter aan doen de handen ineen te slaan en elkaars verschillen te accepteren/respecteren, dan mekaar vliegen af te vangen. (Of eigenlijk..beter gezegd.. je eigen leer verheffen boven die van anderen). 

 

Smartass. Er staat ook dat sommigen overgeleverd worden aan de satan tot verderf van hin lichaam maar tot behoudt van hun ziel. Wie probeer je nou vliegen af te vangen?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-6-2023 om 09:07 zei Fundamenteel:

Nogal wiedes dat je in de kerk preken hoort die niet aansluiten op het westerse leven anno 2023.

Ik vind het ook nogal wiedes dat jongeren zich afvragen wat ze er NU mee kunnen. Daarom vind ik het best een goeie actie.. er is onderzoek gedaan in 26 landen, ...

https://debijbel.nl/bericht/dorina-nauta-over-tieners-en-de-bijbel

"De opvallendste conclusie is dat de tieners in al die 26 landen een open en inclusieve houding hebben."

"8% van de Nederlandse tieners, zegt dit onderzoek, hebben een connectie met het christelijk geloof, 72% niet. Van die 28% heeft 6% bewust voor Jezus gekozen; de overige 94% geeft vooral aan dat ze niet zo goed weten wat ze van Jezus vinden"

"Het onderzoek werd gedaan om kerk- en jeugdleiders te helpen bij het begeleiden van deze jongeren" 

 

 

"72% van de Nederlandse tieners is niet-christelijk. Ze zijn positief over Jezus maar zien Hem niet actief aan het werk in de wereld, blijkt uit het onderzoek. ‘Dat herken ik,’ breng ik in. ‘Er is zoveel aan de hand in de wereld dat ook ik me weleens afvraag hoe het zit met Jezus’ uitspraak “Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde” uit Matteüs 28:18.’ Nauta erkent die spanning. ‘Laten we juist daarom onszelf samen met jongeren de vraag stellen: Hoe kunnen we dan toch hoop putten uit het evangelie? Als God goed nieuws brengt, wat betekent dat dan voor de tijd van nu?

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Petra.:

Ik vind het ook nogal wiedes dat jongeren zich afvragen wat ze er NU mee kunnen. Daarom vind ik het best een goeie actie.. er is onderzoek gedaan in 26 landen, ...

https://debijbel.nl/bericht/dorina-nauta-over-tieners-en-de-bijbel

"De opvallendste conclusie is dat de tieners in al die 26 landen een open en inclusieve houding hebben."

"8% van de Nederlandse tieners, zegt dit onderzoek, hebben een connectie met het christelijk geloof, 72% niet. Van die 28% heeft 6% bewust voor Jezus gekozen; de overige 94% geeft vooral aan dat ze niet zo goed weten wat ze van Jezus vinden"

"Het onderzoek werd gedaan om kerk- en jeugdleiders te helpen bij het begeleiden van deze jongeren" 

 

 

"72% van de Nederlandse tieners is niet-christelijk. Ze zijn positief over Jezus maar zien Hem niet actief aan het werk in de wereld, blijkt uit het onderzoek. ‘Dat herken ik,’ breng ik in. ‘Er is zoveel aan de hand in de wereld dat ook ik me weleens afvraag hoe het zit met Jezus’ uitspraak “Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde” uit Matteüs 28:18.’ Nauta erkent die spanning. ‘Laten we juist daarom onszelf samen met jongeren de vraag stellen: Hoe kunnen we dan toch hoop putten uit het evangelie? Als God goed nieuws brengt, wat betekent dat dan voor de tijd van nu?

 

 

Sorry Petra, maar jongeren zijn meer beïnvloedbaar dan volwassenen. Net daarom hoeven we ze met rust te laten bij het meeste. Dus niet seksualiteit en geloof op massaschaal te projecteren naar het beeld van overheden.

Ze hebben maar 1 jeugd...

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid