Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Fundamenteel:

lol. Stress misschien wel ja. Maar slecht betaald? Meer dan 100K per jaar is geen slecht loon. En dan moet je eens zien wat ze krijgen als ze op pensioen gaan. En terwijl kreeg niemand waarvoor ze stemde.

Ik was het Europese parlement nog even vergeten. Daarvoor hoef je niet verkozen te worden en geen enkele kennis of vaardigheden te bezitten. Je wordt als Europees parlementslid uitzonderlijk goed beloond (want het is toch allemaal maar belastinggeld) en je hoeft er bijna niets voor te doen. Een keer in de zoveel tijd een vergadering te bijwonen is ruimschoots voldoende. Echt een hondenbaan hoor!  Het moeten wel bijzonder altruïstische mensen zijn die bereid zijn zich daarvoor op te offeren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 152
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nou, een Nazi filmpje publiceren en zeggen dat @Chaim dat wel leuk zal vinden vind ik toch net iets te ver gaan. @Chaim is Joods. Misschien je geschiedenis nog eens nagaan want er in 1940-1945 is gebe

En zo is dat. En niet anders. Want iedereen kan bedenken waar zo'n wereldregering uiteindelijk toe gaat leiden. Eigenlijk hoef je daar niet eens christelijk voor te zijn. En iedereen weet of behoort t

Ik stelde dat een christen niet op partijen kan stemmen die een wereldregering nastreven en pro abortus zijn. De Wet is vervuld en wij weten door den Geest dat abortus moord is.

Zojuist zei Willempie:

Ik was het Europese parlement nog even vergeten. Daarvoor hoef je niet verkozen te worden en geen enkele kennis of vaardigheden te bezitten. 

Merkwaardig, ik stem al jaren op (potentiële) leden van het Europarlement.  Ik denk dus dat je niet goed geïnformeerd bent:

https://www.kiesraad.nl/verkiezingen/europees-parlement

Citaat

De verkiezing van de leden van het Europees Parlement wordt eens in de 5 jaar gehouden. Er bestaat binnen Europa geen uniforme verkiezingsprocedure voor het Europees Parlement. Ook de stemming vindt niet in alle lidstaten op dezelfde dag plaats. De laatste verkiezing voor de Nederlandse leden in het Europees Parlement vond plaats op 23 mei 2019.

Frans Timmermans had toen flink gewonnen meen ik me te herinneren.  Mede natuurlijk dankzij mijn stem.   Want er waren idd kandidaten die geen enkele kennis of vaardigheden bezaten, die van FVD bijvoorbeeld.....

Overigens heeft Timmermans geen zitting genomen in het parlement.  Hij is Vicevoorzitter van de Europese Commissie geworden.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Hopper:

Merkwaardig, ik stem al jaren op (potentiële) leden van het Europarlement.  Ik denk dus dat je niet goed geïnformeerd bent:

 

Interessant! Vertel ons ook even wanneer wij Europarlementariërs kunnen kiezen en/of de ministers in het Europese parlement.  

 

23 minuten geleden zei Hopper:

Overigens heeft Timmermans geen zitting genomen in het parlement.  Hij is Vicevoorzitter van de Europese Commissie geworden.

Timmermans heeft inderdaad een bestuursfunctie aangenomen. Hij maakt dus nu voor een groot gedeelte de dienst uit. Ik heb hem nooit verkozen en ik heb ook nooit de mogelijkheid gehad om voor of tegen hem te kiezen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Interessant! Vertel ons ook even wanneer wij Europarlementariërs kunnen kiezen en/of de ministers in het Europese parlement.  

Als de laatste verkiezingen in 2019 zijn geweest en om de 5 jaar worden gehouden dan leert een rekensom dat we volgens jaar weer Europarlementariërs kunnen kiezen.

Citaat

Timmermans heeft inderdaad een bestuursfunctie aangenomen. Hij maakt dus nu voor een groot gedeelte de dienst uit. Ik heb hem nooit verkozen en ik heb ook nooit de mogelijkheid gehad om voor of tegen hem te kiezen. 

In 2019 had je ook niet op Timmermans kunnen stemmen.  Maar toen was je misschien jonger dan 18 en nog niet stemgerechtigd?

Citaat

De voorzitter van de Commissie wordt, na de Europese verkiezingen, door het Europees Parlement gekozen voor een periode van vijf jaar.

https://european-union.europa.eu/institutions-law-budget/leadership/elections-and-appointments_nl

Zoals we zien heeft het gekozen parlement ook wat te vertellen over de voorzitter van de Europese Commissie.  Dus als je volgend jaar stemgerechtigd bent mag je ook mee kiezen.

Overigens is de voorzitter van de Commissie momenteel een vrouw, dus ook op Europees niveau begint het glazen plafond af te brokkelen.  Over Ursula von der Leyen zijn de meningen verdeeld, maar ik denk dat haar drankgebruik lager is dan bij haar voorganger.

En via haar komen we weer bij discriminatie uit:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sofagate

Citaat

Toen Von der Leyen en Michel de Turkse president Recep Tayyip Erdoğan ontmoetten, stonden in de ontvangstkamer maar twee stoelen klaar in plaats van drie. Michel ging zitten in de stoel naast Erdoğan terwijl er voor Von der Leyen kennelijk geen stoel was, en zij dan maar plaatsnam op een sofa tegenover de Turkse minister van buitenlandse zaken Mevlüt Çavuşoğlu. Vele verslaggevers beschreven het incident als seksistisch. Michel zou als man een meer prominente positie hebben ingenomen dan Von der Leyen als vrouw, hoewel beiden president waren. 

Als er geen discriminatie meer zou bestaan zoals sommigen lijken te denken, dan zou Michel zijn stoel aan Von der Leyen hebben aangeboden.  Maar aan Michel zien we dat seksisme nog diep verankerd zit in het mannelijk deel van Europa.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Ik was het Europese parlement nog even vergeten. Daarvoor hoef je niet verkozen te worden en geen enkele kennis of vaardigheden te bezitten. Je wordt als Europees parlementslid uitzonderlijk goed beloond (want het is toch allemaal maar belastinggeld) en je hoeft er bijna niets voor te doen. Een keer in de zoveel tijd een vergadering te bijwonen is ruimschoots voldoende. Echt een hondenbaan hoor!  Het moeten wel bijzonder altruïstische mensen zijn die bereid zijn zich daarvoor op te offeren. 

Amen. Breek me de mond niet open over politici. Het enige wat ze echt doen is alles kapot verdelen om te heersen. Het zijn hofnarren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Hopper:

Merkwaardig, ik stem al jaren op (potentiële) leden van het Europarlement.  Ik denk dus dat je niet goed geïnformeerd bent:

https://www.kiesraad.nl/verkiezingen/europees-parlement

Frans Timmermans had toen flink gewonnen meen ik me te herinneren.  Mede natuurlijk dankzij mijn stem.   Want er waren idd kandidaten die geen enkele kennis of vaardigheden bezaten, die van FVD bijvoorbeeld.....

Overigens heeft Timmermans geen zitting genomen in het parlement.  Hij is Vicevoorzitter van de Europese Commissie geworden.

 

 

Hoe kan een christen daarop stemmen zonder wroeging bij God te voelen?

Abortus? Om er 1 te noemen. Wat de moeder van discriminatie is omdat ze daar over "vrouwenrechten" spreken en niet over mensenrechten om het kind en de vader in hun mensenrecht uit te schakelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

 

5 uur geleden zei Fundamenteel:

Hoe kan een christen daarop stemmen zonder wroeging bij God te voelen?

Abortus? Om er 1 te noemen. Wat de moeder van discriminatie is omdat ze daar over "vrouwenrechten" spreken en niet over mensenrechten om het kind en de vader in hun mensenrecht uit te schakelen.

Heeft God problemen met abortus ? Concreet, waar uit de Bijbel blijkt dat? Nergens. Integendeel,  zie Exodus 21:22-23. Als bij een vechtpartij en zwagers vrouw haar baby kwijt raakt,  kost dat slechts een geldboete. Maar als iemand om het leven komt,  geldt oog om oog, tand om tand en moet het leven met een leven worden vergolden.

In Numeri staat zelfs hoe een priester een abortus opwekt. (Numeri 5:17-27)  En de priester zal heilig water in een aarden vat nemen; en van het stof, hetwelk op den vloer des tabernakels is, zal de priester nemen, en in het water doen.............Als hij haar nu dat water zal te drinken gegeven hebben, het zal geschieden, indien zij onrein geworden is, en tegen haar man door overtreding zal overtreden hebben, dat het water, hetwelk vervloeking medebrengt, tot bitterheid in haar ingaan zal, en haar buik zwellen, en haar heup vervallen zal.

Als het volk Israel bij het beloofde land aankomt krijgen ze van God opdracht om iedereen te behouden,  inclusief zwangere vrouwen. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Willempie:
15 uur geleden zei Hopper:

Merkwaardig, ik stem al jaren op (potentiële) leden van het Europarlement.  Ik denk dus dat je niet goed geïnformeerd bent:

 

Interessant! Vertel ons ook even wanneer wij Europarlementariërs kunnen kiezen en/of de ministers in het Europese parlement

In 2024. De laatste keer was 2019.

14 uur geleden zei Willempie:

Timmermans heeft inderdaad een bestuursfunctie aangenomen. Hij maakt dus nu voor een groot gedeelte de dienst uit. Ik heb hem nooit verkozen en ik heb ook nooit de mogelijkheid gehad om voor of tegen hem te kiezen. 

Dan kan het niet anders dan dat je in 2019 je stemrecht is ontnomen,  want toen was hij lijsttrekker van de PvdA voor de Europese verkiezingen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Hoe kan een christen daarop stemmen zonder wroeging bij God te voelen?

Abortus? Om er 1 te noemen. Wat de moeder van discriminatie is omdat ze daar over "vrouwenrechten" spreken en niet over mensenrechten om het kind en de vader in hun mensenrecht uit te schakelen.

Ik ben hier niet om stemadviezen te geven, Willempie beweerde dat het Europees parlement een ongekozen parlement is.   Dat is onwaar.   Verder zijn verkiezingen een wereldse zaak, welke op zich niks met religie van doen heeft.  

Het is echter wel zo dat de linkse partijen het meeste voldoen aan de leer van Jezus.  En die leer houdt barmhartigheid en gelijkwaardigheid in.   En rechtse partijen voldoen het meeste aan de leer van de evolutie: het recht van de sterkste.  Evolutie-aanhangers herken je dan ook aan het stemmen op partijen als VVD, PVV en zo.  

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Hopper:

Merkwaardig, ik stem al jaren op (potentiële) leden van het Europarlement.  Ik denk dus dat je niet goed geïnformeerd bent:

https://www.kiesraad.nl/verkiezingen/europees-parlement

Frans Timmermans had toen flink gewonnen meen ik me te herinneren.  Mede natuurlijk dankzij mijn stem.   Want er waren idd kandidaten die geen enkele kennis of vaardigheden bezaten, die van FVD bijvoorbeeld.....

Overigens heeft Timmermans geen zitting genomen in het parlement.  Hij is Vicevoorzitter van de Europese Commissie geworden.

 

 

Ik had het helemaal fout. K'was die Europese verkiezingen helemaal vergeten. Blijkbaar heb ik ook last van conformation bias. Dank je voor de correctie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Ik ben hier niet om stemadviezen te geven, Willempie beweerde dat het Europees parlement een ongekozen parlement is.   Dat is onwaar.   Verder zijn verkiezingen een wereldse zaak, welke op zich niks met religie van doen heeft.  

Het is echter wel zo dat de linkse partijen het meeste voldoen aan de leer van Jezus.  En die leer houdt barmhartigheid en gelijkwaardigheid in.   En rechtse partijen voldoen het meeste aan de leer van de evolutie: het recht van de sterkste.  Evolutie-aanhangers herken je dan ook aan het stemmen op partijen als VVD, PVV en zo.  

In Vlaanderen kozen wij alleszins niet voor Michel, noch Timmermans noch Von Der Leyen.

Als we Europees stemmen, zouden we op alle Europese deelnemers moeten kunnen stemmen.

Als jij vindt dat ongeboren kinderen aborteren binnen christendom past, ben je echt fout bezig. Je kan nooit op zulke partijen stemmen en denken dat ze in de leer van Christus passen. Abortus is binnen christendom hetzelfde als infanticide.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Heeft God problemen met abortus ? Concreet, waar uit de Bijbel blijkt dat? Nergens. Integendeel,  zie Exodus 21:22-23. Als bij een vechtpartij en zwagers vrouw haar baby kwijt raakt,  kost dat slechts een geldboete. Maar als iemand om het leven komt,  geldt oog om oog, tand om tand en moet het leven met een leven worden vergolden.

In Numeri staat zelfs hoe een priester een abortus opwekt. (Numeri 5:17-27)  En de priester zal heilig water in een aarden vat nemen; en van het stof, hetwelk op den vloer des tabernakels is, zal de priester nemen, en in het water doen.............Als hij haar nu dat water zal te drinken gegeven hebben, het zal geschieden, indien zij onrein geworden is, en tegen haar man door overtreding zal overtreden hebben, dat het water, hetwelk vervloeking medebrengt, tot bitterheid in haar ingaan zal, en haar buik zwellen, en haar heup vervallen zal.

Als het volk Israel bij het beloofde land aankomt krijgen ze van God opdracht om iedereen te behouden,  inclusief zwangere vrouwen. 

Christianity explicitly rejects infanticide. The Teachings of the Apostles or Didache said "thou shalt not kill a child by abortion, neither shalt thou slay it when born".[54] The Epistle of Barnabas stated an identical command, both thus conflating abortion and infanticide.[55] Apologists Tertullian, Athenagoras, Minucius Felix, Justin Martyr and Lactantius also maintained that exposing a baby to death was a wicked act.[5] In 318, Constantine I considered infanticide a crime, and in 374, Valentinian I mandated the rearing of all children (exposing babies, especially girls, was still common). The Council of Constantinople declared that infanticide was homicide, and in 589, the Third Council of Toledo took measures against the custom of killing their own children.[43]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Infanticide

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

In Vlaanderen kozen wij alleszins niet voor Michel, noch Timmermans noch Von Der Leyen.

Als we Europees stemmen, zouden we op alle Europese deelnemers moeten kunnen stemmen.

Als jij vindt dat ongeboren kinderen aborteren binnen christendom past, ben je echt fout bezig. Je kan nooit op zulke partijen stemmen en denken dat ze in de leer van Christus passen. Abortus is binnen christendom hetzelfde als infanticide.

 

1. Alleen Nederlanders konden op Timmermans stemmen.  De Europese verkiezingen is middels een districten stelsel.  Niets ongewoons, GB kent ook een districtenstelsel, net zoals de VS.

2. Ook in NL kennen we districten , dat heet bij ons provincies.  Hoe dat in België werkt weet ik niet, maar daar kennen ze ook zoiets als provincies en deelstaten en ook nog taalgemeenschappen.  België is net Europa in het klein.

3. De jongstleden Europese verkiezingen gingen niet over abortus, waarom je dat er bij haalt is mij een raadsel.  Dat kan ook niet, want iedere lidstaat bepaalt haar eigen abortus-beleid.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Hopper:

1. Alleen Nederlanders konden op Timmermans stemmen.  De Europese verkiezingen is middels een districten stelsel.  Niets ongewoons, GB kent ook een districtenstelsel, net zoals de VS.

2. Ook in NL kennen we districten , dat heet bij ons provincies.  Hoe dat in België werkt weet ik niet, maar daar kennen ze ook zoiets als provincies en deelstaten en ook nog taalgemeenschappen.  België is net Europa in het klein.

3. De jongstleden Europese verkiezingen gingen niet over abortus, waarom je dat er bij haalt is mij een raadsel.  Dat kan ook niet, want iedere lidstaat bepaalt haar eigen abortus-beleid.  

Ik begrijp echt niet waarom christenen op partijen stemmen die zich inlaten met de wereld en zaken als abortus  als een Europees grondrecht willen afdwingen.

Belgische politiek is een complex stelsel waar zelfs de grootste verliezers alsnog de eerste minister kunnen leveren. Zo zetelen hier zelfs mensen die zich niet eens verkiesbaar stelde of die 0 voorkeurstemmen kregen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Hopper:

Ik ben hier niet om stemadviezen te geven, Willempie beweerde dat het Europees parlement een ongekozen parlement is.   Dat is onwaar.   Verder zijn verkiezingen een wereldse zaak, welke op zich niks met religie van doen heeft.  

Het is echter wel zo dat de linkse partijen het meeste voldoen aan de leer van Jezus.  En die leer houdt barmhartigheid en gelijkwaardigheid in.   En rechtse partijen voldoen het meeste aan de leer van de evolutie: het recht van de sterkste.  Evolutie-aanhangers herken je dan ook aan het stemmen op partijen als VVD, PVV en zo.  

Natuurlijk joh.. Jij bent zonder oordeel maar oordeelt hier wel over...

Ik denk dat er meer gelovigen op PVV stemmen dan op GL. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Fundamenteel:

 

Christianity explicitly rejects infanticide. The Teachings of the Apostles or Didache said "thou shalt not kill a child by abortion, neither shalt thou slay it when born".[54] The Epistle of Barnabas stated an identical command, both thus conflating abortion and infanticide.[55] Apologists Tertullian, Athenagoras, Minucius Felix, Justin Martyr and Lactantius also maintained that exposing a baby to death was a wicked act.[5] In 318, Constantine I considered infanticide a crime, and in 374, Valentinian I mandated the rearing of all children (exposing babies, especially girls, was still common). The Council of Constantinople declared that infanticide was homicide, and in 589, the Third Council of Toledo took measures against the custom of killing their own children.[43]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Infanticide

Inderdaad, mensen hebben problemen met abortus. Dat was echter de vraag niet. Jij stelde dat God bezwaar heeft tegen abortus en daarop liet ik zien dat hij dat niet heeft.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-3-2023 om 12:43 zei Willempie:

Ik heb niet zoveel met zogenaamde academische onderzoeksresultaten omdat er veel te veel factoren meespelen die nooit allemaal meegewogen kunnen worden. Het is gewoon veel te ingewikkeld allemaal. Daarom verlopen gesprekken hierover ook moeizaam. Ik houd me liever bezig met de praktijk van elke dag zoals wij die ervaren.

Ik gaf ook de site waar alle aangiftes bij instanties vanwege discriminerende incidenten staan. Als dat voor jou geen voorbeelden van "praktijk van elke dag" zijn weet ik het ook niet meer. 

 

Op 4-3-2023 om 12:43 zei Willempie:

Wat in ieder geval door niemand ontkend zal worden is dat er allerlei stereotypen bestaan, over negers, over blanken, over Antillianen, over Marokkanen, over vrouwen en over mannen. Dat er nog steeds sprake is van zeer grove uitsluiting is ook een feit. In de V.S. werd ik een keer door een zakenrelatie uitgenodigd voor een wekelijkse lunch van een besloten club. Ik wist het niet van tevoren want dan was ik er niet op ingegaan maar Joden, vrouwen en negers mogen geen lid worden. Is het mogelijk dit soort walgelijke toestanden uit te roeien? Ik denk dat dit alleen mogelijk is door een veranderd hart en dat krijgen we door Jezus in ons hart toe te laten. 

Ja klopt, aan stereotypen geen gebrek. 

Alle beetjes helpen. Denk jij dat Jesus in je hart toelaten juist helpt om discriminatie te stoppen ? Hoe werkt dat volgens jou dan ? Ik denk dat ook. Er zijn al geloofsstromingen die niet discrimineren. Maar er zijn er ook die (nog) wel discrimineren.  (Zoals bijv. vrouwen voor bepaalde ambten uitsluiten of homorelaties/homohuwelijk zondig of onacceptabel noemen). Toch denk ik dat alle gelovigen van alle stromingen wel Jezus in hun hart hebben toegelaten. Maar dat hun harten dankzij Jezus nog verder zullen veranderen tot er niemand meer discrimineert? (Bedoel jij het ook zo ?)

 

Op 4-3-2023 om 12:43 zei Willempie:

Dan is er ook nog een andere kant die we in het dagelijkse leven ervaren en dat is dat mensen zich zo door de media, politici, politieke actiegroepen en groepsdenken gediscrimineerd voelen dat ze een minderwaardigheidscomplex ontwikkelen. 

Er zijn natuurlijk ook mensen op de wereld met een minderwaardigheidscomplex, vanwege wat voor redenen dan ook. Als discriminatie uit de wereld is geholpen zal die reden kunnen afvallen. Dat is al winst, denk ik dan maar. 

 

Op 4-3-2023 om 12:43 zei Willempie:

Dan zijn er nog en paar dingen die me opvallen en me even van het hart moeten. Het Nederlandse kabinet bestaat nu voor de helft uit vrouwen. Dat moet zo want er wordt tegenwoordig met een soort quotum gewerkt. Hetzelfde geldt voor de grotere ondernemingen en multinationals. en natuurlijk voor staatsinstellingen. Dat quotumsysteem lijkt prachtig maar er zit wel het gevaar aan dat mensen worden aangenomen, niet vanwege hun capaciteiten maar vanwege hun geslacht. Ik vind dat mensen op hun capaciteiten beoordeeld te worden en niet op hun geslacht. Dat is namelijk de zuiverste vorm van discriminatie.

Ik denk dat je de principes van en voor dat quotumsysteem niet helemaal goed begrepen hebt. Het is natuurlijk helemaal niet de bedoeling om vrouwen aan te nemen vanwege hun geslacht terwijl ze die benodigde capaciteiten niet hebben. Het gaat erom dat er voorheen, ook bij gelijke geschiktheid, standaard voor een man werd gekozen, omdat er bewuste en onbewuste stereotyperingen (leiding geven of besturen is meer een mannending en vrouw wordt zwanger of heeft kindjes en dat is lastig etc.) & -herkennning=erkenning=waardering-(ons kent ons)  e.d. dingen meespeelden. Om dat patroon te doorbreken is er de regeling gekomen om vrouwen met capaciteiten voorrang op mannen met vergelijkbare capaciteiten te geven, zodat vrouwen wel de kans krijgen. 

 

Op 4-3-2023 om 12:43 zei Willempie:

Het is weliswaar een reactie op mogelijke misstanden uit het verleden maar om discriminatie, vermeend of terecht, te bestrijden met discriminatie kan natuurlijk nooit een goede oplossing zijn. uiteindelijk gaat het er gewoon om de maatschappij zo goed mogelijk te laten functioneren. Dat komt iedereen ten goede of je nu man bent of vrouw.

Natuurlijk. Er zal volgens mij niemand zijn die het hier niet mee eens is. 

 

Op 4-3-2023 om 12:43 zei Willempie:

Ondanks de zogenaamde gelijkstellingsmaatregelen blijken er nog steeds vele beroepen te zijn waar gelijkstelling blijkbaar niet nodig wordt gevonden.

"zogenaamde gelijkstellingsmaatregelen". Haha, ik denk dat je zogenoemde bedoelt. 

 

Ik denk dat er beroepen zijn waar je meer mannen ziet en beroepen waar je meer vrouwen ziet. Gelijkstelling wil niet zeggen dat er in elke beroep of voor elke functie verplicht evenveel vrouwen als mannen zijn. Waar het om gaat is dat je als vrouw (of als man) niet afgewezen wordt voor een bepaalde functie vanwege je geslacht, terwijl je wel geschikt bent o.g.v. capaciteiten, diploma's, werkervaring etc.

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Inderdaad, mensen hebben problemen met abortus. Dat was echter de vraag niet. Jij stelde dat God bezwaar heeft tegen abortus en daarop liet ik zien dat hij dat niet heeft.

 

Als er 1 onschuldig bloed is, is dat wel van een ongeboren kind. En God haat het vergieten van onschuldig bloed.

Als er een geldboete op het doden van een ongeboren kind staat, is het dus een misdaad he. Volgens uw eigen voorbeeld dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

Ik gaf ook de site waar alle aangiftes bij instanties vanwege discriminerende incidenten staan. Als dat voor jou geen voorbeelden van "praktijk van elke dag" zijn weet ik het ook niet meer.

Te vaag, niet gedetailleerd genoeg. Als ik iedere keer dat ik me gediscrimineerd voel aangifte ga doen gaan de statistieken omhoog maar wat betekent dat nu helemaal? 

 

2 uur geleden zei Petra.:

Alle beetjes helpen. Denk jij dat Jesus in je hart toelaten juist helpt om discriminatie te stoppen ? Hoe werkt dat volgens jou dan ? Ik denk dat ook. Er zijn al geloofsstromingen die niet discrimineren. Maar er zijn er ook die (nog) wel discrimineren.  (Zoals bijv. vrouwen voor bepaalde ambten uitsluiten of homorelaties/homohuwelijk zondig of onacceptabel noemen). Toch denk ik dat alle gelovigen van alle stromingen wel Jezus in hun hart hebben toegelaten. Maar dat hun harten dankzij Jezus nog verder zullen veranderen tot er niemand meer discrimineert? (Bedoel jij het ook zo ?)

Ja en nee. Ik denk niet dat alle gelovigen Jezus hebben toegelaten in hun hart en bereid zijn Hem te gehoorzamen. Religie zegt me niets. Kerklidmaatschap ook niet. Er zijn religies waar discriminatie onderdeel van is (het hindoeïsme met het kastenstelsel bijvoorbeeld) en er zijn kerken waar Jezus nog nauwelijks wordt gepredikt of beleden. Maar als je Jezus werkelijk toelaat in je hart dan kun je niet eens blijven discrimineren. 

 

2 uur geleden zei Petra.:

Ik denk dat je de principes van en voor dat quotumsysteem niet helemaal goed begrepen hebt. Het is natuurlijk helemaal niet de bedoeling om vrouwen aan te nemen vanwege hun geslacht terwijl ze die benodigde capaciteiten niet hebben. Het gaat erom dat er voorheen, ook bij gelijke geschiktheid, standaard voor een man werd gekozen, omdat er bewuste en onbewuste stereotyperingen (leiding geven of besturen is meer een mannending en vrouw wordt zwanger of heeft kindjes en dat is lastig etc.) & -herkennning=erkenning=waardering-(ons kent ons)  e.d. dingen meespeelden. Om dat patroon te doorbreken is er de regeling gekomen om vrouwen met capaciteiten voorrang op mannen met vergelijkbare capaciteiten te geven, zodat vrouwen wel de kans krijgen. 

Ik begrijp dat wel maar het hele quotumstelsel is gebaseerd op het verschil tussen mannen en vrouwen en dat is discriminatie. Met dat transgendergedoe van tegenwoordig gaat het nog belachelijk en onuitvoerbaar worden ook. Als dit zo doorzet.

 

2 uur geleden zei Petra.:

"zogenaamde gelijkstellingsmaatregelen". Haha, ik denk dat je zogenoemde bedoelt. 

Als er werkelijk verschil bestaat tussen benamen en benoemen heb je gelijk. :) 

2 uur geleden zei Petra.:

Ik denk dat er beroepen zijn waar je meer mannen ziet

Dat mag je wel zeggen. Er zijn zelfs beroepen waar je alleen maar mannen ziet. Dat zijn de minst leuke en minst gewaardeerde beroepen. 

 

2 uur geleden zei Petra.:

en beroepen waar je meer vrouwen ziet

Minder, als je het beroep van huisvrouw tenminste niet meetelt. En dat is een zeer eerbaar beroep waar best wel weer wat meer waardering voor mag komen. 

 

2 uur geleden zei Petra.:

Waar het om gaat is dat je als vrouw (of als man) niet afgewezen wordt voor een bepaalde functie vanwege je geslacht, terwijl je wel geschikt bent o.g.v. capaciteiten, diploma's, werkervaring etc.

Dit mag natuurlijk niet zo zijn en volgens mij is dat zelfs strafbaar, zoals ik al eerder heb aangegeven. Het zal nog wel voorkomen maar volgens mij vele malen minder dan bijvoorbeeld leeftijdsdiscriminatie. Dat mag officieel ook niet maar gebeurt wel overal, zelfs bij de overheid. 

Maar mag ik je een persoonlijk vraag stellen? Voel jij jezelf gediscrimineerd als vrouw of heb je ervaringen met genderdiscriminatie?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Als er 1 onschuldig bloed is, is dat wel van een ongeboren kind. En God haat het vergieten van onschuldig bloed.

Als er een geldboete op het doden van een ongeboren kind staat, is het dus een misdaad he. Volgens uw eigen voorbeeld dan.

Vriendelijk verzoek om op mijn HELE bericht te reageren, en daar niet slecht één zinnetje uit te pikken. Daarin leg ik juist uit dat vrucht NIET wordt gezien als volwaardig leven.

Op 5-3-2023 om 07:53 zei Dat beloof ik:

Heeft God problemen met abortus ? Concreet, waar uit de Bijbel blijkt dat? Nergens. Integendeel,  zie Exodus 21:22-23. Als bij een vechtpartij en zwagers vrouw haar baby kwijt raakt,  kost dat slechts een geldboete. Maar als iemand om het leven komt,  geldt oog om oog, tand om tand en moet het leven met een leven worden vergolden.

In Numeri staat zelfs hoe een priester een abortus opwekt. (Numeri 5:17-27)  En de priester zal heilig water in een aarden vat nemen; en van het stof, hetwelk op den vloer des tabernakels is, zal de priester nemen, en in het water doen.............Als hij haar nu dat water zal te drinken gegeven hebben, het zal geschieden, indien zij onrein geworden is, en tegen haar man door overtreding zal overtreden hebben, dat het water, hetwelk vervloeking medebrengt, tot bitterheid in haar ingaan zal, en haar buik zwellen, en haar heup vervallen zal.

Als het volk Israel bij het beloofde land aankomt krijgen ze van God opdracht om iedereen te behouden,  inclusief zwangere vrouwen. 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Vriendelijk verzoek om op mijn HELE bericht te reageren, en daar niet slecht één zinnetje uit te pikken. Daarin leg ik juist uit dat vrucht NIET wordt gezien als volwaardig leven.

 

En ik heb teksten via wikipedia gedeeld die laten zien dat er binnen het christendom geen onderscheid wordt gemaakt tussen abortus en infanticide.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

En ik heb teksten via wikipedia gedeeld die laten zien dat er binnen het christendom geen onderscheid wordt gemaakt tussen abortus en infanticide.

Dat is mooi, als men binnen het christendom zich maar realiseert dat de God van het christendom dat onderscheid wél maakt. En dat heb ik dan niet uit wikipedia, maar uit Exodus 21, zoals ik eerder aangaf.
En daar gaat het mij om, want je stelde dat God bezwaar heeft tegen abortus. Terwijl uit de Bijbel, Exodus 21, dus het tegendeel blijkt.

Het is een veel voorkomend verschijnsel dat christenen anno 21e eeuw over bepaalde zaken een ander standpunt in nemen dan de God die ze aanhangen, maar haal die 2 niet door elkaar. Jij doet dat nu wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is mooi, als men binnen het christendom zich maar realiseert dat de God van het christendom dat onderscheid wél maakt. En dat heb ik dan niet uit wikipedia, maar uit Exodus 21, zoals ik eerder aangaf.
En daar gaat het mij om, want je stelde dat God bezwaar heeft tegen abortus. Terwijl uit de Bijbel, Exodus 21, dus het tegendeel blijkt.

Het is een veel voorkomend verschijnsel dat christenen anno 21e eeuw over bepaalde zaken een ander standpunt in nemen dan de God die ze aanhangen, maar haal die 2 niet door elkaar. Jij doet dat nu wel.

Neen ik ben heel bewust met de teksten die je deelde. Maar het is allemaal vernieuwd door Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Neen ik ben heel bewust met de teksten die je deelde. Maar het is allemaal vernieuwd door Christus.

Christus? Er is helemaal niets bekend van Christus dat ook maar lijkt op een mening over abortus.  Je had het over God in relatie tot abortus....

Op 5-3-2023 om 03:03 zei Fundamenteel:

Hoe kan een christen daarop stemmen zonder wroeging bij God te voelen?

Abortus? Om er 1 te noemen

Just a reminder...

En daar gaat het mij om, want je stelde daarmee dat God bezwaar heeft tegen abortus. Terwijl uit de Bijbel, Exodus 21, dus het tegendeel blijkt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Willempie:
Op 6-3-2023 om 08:29 zei Petra.:

Ik gaf ook de site waar alle aangiftes bij instanties vanwege discriminerende incidenten staan. Als dat voor jou geen voorbeelden van "praktijk van elke dag" zijn weet ik het ook niet meer.

Te vaag, niet gedetailleerd genoeg. Als ik iedere keer dat ik me gediscrimineerd voel aangifte ga doen gaan de statistieken omhoog maar wat betekent dat nu helemaal? 

Als je het (beter) had gelezen dan had je gezien dat er ook een onderzoek bijzat waaruit bleek dat er maar 1 op de 5 aangifte/melding doet. Het aantal meldingen is dus relatief laag. 

 

21 uur geleden zei Willempie:

Ja en nee. Ik denk niet dat alle gelovigen Jezus hebben toegelaten in hun hart en bereid zijn Hem te gehoorzamen. Religie zegt me niets. Kerklidmaatschap ook niet. Er zijn religies waar discriminatie onderdeel van is (het hindoeïsme met het kastenstelsel bijvoorbeeld) en er zijn kerken waar Jezus nog nauwelijks wordt gepredikt of beleden. Maar als je Jezus werkelijk toelaat in je hart dan kun je niet eens blijven discrimineren. 

Maar je weet zelf ook wel dat met name homorelaties en vrouwen op de kansel nog steeds discussiepunten en zelfs de grootste breekpunten zijn in bepaalde christelijke denominaties. Wil je dan zeggen dat zij Jezus niet werkelijk in hun hart hebben toegelaten ? 

 

21 uur geleden zei Willempie:

Ik begrijp dat wel maar het hele quotumstelsel is gebaseerd op het verschil tussen mannen en vrouwen en dat is discriminatie.

Ja dat klopt. Daarom heet het ook positieve discriminatie. Het is jammer dat het nodig is want het had fijner geweest als het op andere wijze was gelukt, maar helaas discriminatie bleek niet vanzelf op te lossen m.b.v. bewustwording, dus waren er concrete maatregelen nodig. 

 

21 uur geleden zei Willempie:

Minder, als je het beroep van huisvrouw tenminste niet meetelt. En dat is een zeer eerbaar beroep waar best wel weer wat meer waardering voor mag komen. 

Ik reken huisvrouw/huisman niet als beroep, al vind ik het hartstikke eerbaar. Tot een beroep reken ik eigenlijk alleen de werkzaamheden waar je een salaris voor krijgt.  Ik vraag me af of bv. een @Piebe en @Fundamenteel en @sjako zichzelf huisman noemen, het een beroep vinden en meer waardering zouden willen. (Ik noem ff de eerste namen die op dit forum in me opkomen waarvan ik weet dat ze alleen wonen en dus hun huishouden doen). 

 

21 uur geleden zei Willempie:

Dit mag natuurlijk niet zo zijn en volgens mij is dat zelfs strafbaar, zoals ik al eerder heb aangegeven. Het zal nog wel voorkomen maar volgens mij vele malen minder dan bijvoorbeeld leeftijdsdiscriminatie. Dat mag officieel ook niet maar gebeurt wel overal, zelfs bij de overheid. 

Maar mag ik je een persoonlijk vraag stellen? Voel jij jezelf gediscrimineerd als vrouw of heb je ervaringen met genderdiscriminatie?

Ja, leeftijdsdiscriminatie is idd een goed punt. Waar veel mensen tegenaanlopen. 

Natuurlijk ben ik ook zelf gediscrimineerd. Ik stam uit een tijd waarin er nog een hoop dingen scheef zaten, tot chantage en dan maar ontslag nemen aan toe omdat er bij een promotie meer gunsten geeist werden dan gewoon je werk doen. En dat functies aan je neus voorbij gingen naar een man omdat je als vrouw kindertjes had of nog zou willen, en dus je aandacht meer bij je gezin dan je werk zou hebben, vonden we toen heel normaal. Dat die man ook een gezin had en die vlieger ook voor hem zou moeten gelden, dachten we pas jaren later over na. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid