Fundamenteel 1.030 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 24 minuten geleden zei Hopper: Allereerst is de Heilige Geest geen 'wie'. En ook voor de H.G. geldt het Een. Je kunt de H.G. niet relationeel verstaan. De H.G. is geen persoon die Zich bekend maakt aan jou. Ik wil je attent maken op Mattheüs 12:31 Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal den mensen vergeven worden; maar de lastering tegen den Geest zal den mensen niet vergeven worden. Zwijg liever over de Heilige Geest, want laster zal je niet vergeven worden. Hoe moet ik het Evangelie van Johannes dan Interpreteren en de handelingen van Lukas? Als jij het nu verkeerd uitlegt , zondig dan net jij niet tegen de HG? Johannes 14:26 "Maar de Trooster, de Heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u in herinnering brengen alles wat Ik u gezegd heb." Johannes 16:13 "Wanneer Hij komt, de Heilige Geest, zal Hij u in alle waarheid leiden; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar wat Hij horen zal, zal Hij spreken, en Hij zal u de toekomende dingen verkondigen." Handelingen 5:3-4 "Maar Petrus zei: Ananias, waarom heeft satan uw hart vervuld om de Heilige Geest te bedriegen? ... U hebt niet mensen bedrogen, maar God." Romeinen 8:26-27 "En evenzo helpt ook de Geest onze zwakheden; want wij weten niet wat wij bidden zullen, zoals het behoort. Maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchten." 1 uur geleden zei IKBENANDERS: Hiermee bedoel je wellicht kerken waarin in de dienst de preek een voorname plaats inneemt. Het is goed dat de mens twijfelt, dat geeft aan dat hij de waarheid/zijn waarheid nog niet gevonden heeft; verder zoeken dus. Soms vinden "we" het net wel, maar kiezen "we" comfort. De leugen is vaak makkelijker te verteren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 1 uur geleden zei Fundamenteel: Hoe moet ik het Evangelie van Johannes dan Interpreteren en de handelingen van Lukas? Als jij het nu verkeerd uitlegt , zondig dan net jij niet tegen de HG? Johannes 14:26 "Maar de Trooster, de Heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u in herinnering brengen alles wat Ik u gezegd heb." Johannes 16:13 "Wanneer Hij komt, de Heilige Geest, zal Hij u in alle waarheid leiden; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar wat Hij horen zal, zal Hij spreken, en Hij zal u de toekomende dingen verkondigen." Handelingen 5:3-4 "Maar Petrus zei: Ananias, waarom heeft satan uw hart vervuld om de Heilige Geest te bedriegen? ... U hebt niet mensen bedrogen, maar God." De Heilige Geest is inwonend, in 1 Korintiërs 6:19 stelt Paulus de vraag: "Of weet u niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u is en Die u van God hebt, en dat u niet van uzelf bent?". Dit betekent dat de Heilige Geest Zijn woning heeft genomen in de gelovige. Je hoeft de deur dus niet uit voor de Heilige Geest. Je haalt Johannes 14:26 aan, waarin ook staat dat de Trooster, de Heilige Geest u gezonden zal worden. Hoe moeilijk is het dan om te begrijpen dat de Heilige Geest in iedere gelovige inwonend is? Maar als een gelovige meent dat de Heilige Geest uitwonend is (Ik ben hier en de Heilige Geest is daar boven ergens) dan volgt hij niet de Bijbel, maar eigen ideeën omtrent de Heilige Geest. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei Hopper: De Heilige Geest is inwonend, in 1 Korintiërs 6:19 stelt Paulus de vraag: "Of weet u niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u is en Die u van God hebt, en dat u niet van uzelf bent?". Dit betekent dat de Heilige Geest Zijn woning heeft genomen in de gelovige. Je hoeft de deur dus niet uit voor de Heilige Geest. Je haalt Johannes 14:26 aan, waarin ook staat dat de Trooster, de Heilige Geest u gezonden zal worden. Hoe moeilijk is het dan om te begrijpen dat de Heilige Geest in iedere gelovige inwonend is? Maar als een gelovige meent dat de Heilige Geest uitwonend is (Ik ben hier en de Heilige Geest is daar boven ergens) dan volgt hij niet de Bijbel, maar eigen ideeën omtrent de Heilige Geest. En dus is het een persoon. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 52 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 52 minuten geleden 44 minuten geleden zei Fundamenteel: En dus is het een persoon. Geloof wat je wilt, U geschiede naar uw geloof. (Matteüs 9:29) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten