Spring naar bijdragen

De brede en/of smalle weg (Bergrede)


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei TTC:

Paradoxaal is het fenomeen dat we langs de ene kant geconfronteerd worden met een haast onontwarbaar kluwen waarvan slechts de dwaas denkt er ooit doorheen te kunnen komen, langs de andere kant de charmerende kracht van eenvoud en kleine dingen die ons op een fluweelzachte manier doorheen hetzelfde proces zouden kunnen leiden.

.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 4,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vrouw en ik waren op een gegeven moment zo moe van het langs elkaar heen praten dat we maar helemaal gestopt zijn met praten…

Dit is echt enorme flauwekul. Ik zie in mijn omgeving veel mensen die elkaar helpen zonder iets terug te verlangen. Helaas zijn er altijd een paar luidruchtige klootzakken die het verzieken voor de an

Posted Images

1 minuut geleden zei Tomega:

Akkoord, vanaf de galerij van Statler en Waldorf ziet alles er overzichtelijker uit.

Vergeet Bert Bibber niet, we kunnen slechts hopen op het beste, geen garantie weliswaar. 

Zojuist zei Barnabas:

.

Maak maar dat je weg komt, heel empathische dialoog. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Tomega:

Toen ik oprecht vroeg om te zien, was ik het alleen die werd gezien. Ik zie oprecht niet hoe ik daaraan ontsnap. De waarheid zou geen behoefte behoeven, maar slechts de behoeftigen vervullen.

Bizar, bijtijds wonderbaarlijk, is het fenomeen dat de synthese beduidend simpeler is dan alle mogelijke variaties die mogelijk worden gemaakt door de wisselwerking tussen de these en de antithese die in de synthese vervat zitten.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tomega:

De muis zei tot de olifant om zich weg te maken, wat vanuit zijn perspectief een futiel bagatelníveauhoudend kleinigheidje was.

Het basale zetten we buitenspel, met als gevolg dat we die olifant niet eens zien.

Zojuist zei Barnabas:

Achterlijke idioten achter instanties arbeiden ieder als idemdito's, Ah ik zie.

Hilarisch, de dictator achter het loket, stilzwijgend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Bizar, bijtijds wonderbaarlijk, is het fenomeen dat de synthese beduidend simpeler is dan alle mogelijke variaties die mogelijk worden gemaakt door de wisselwerking tussen de these en de antithese die in de synthese vervat zitten

Wie niet verklaart, is niet. Ook Einstein niet. Laat staan jij. Sorry, dat was laag. Einstein zat er verder naast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tomega:

Wie niet verklaart, is niet. Ook Einstein niet. Laat staan jij. Sorry, dat was laag. Einstein zat er verder naast.

Met een synthese is er niets om naast te zitten, dat gaat vooraf aan het tumult binnen het spel van goed en kwaad. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Met een synthese is er niets om naast te zitten, dat gaat vooraf aan het tumult binnen het spel van goed en kwaad.

De synthese zei bij zichzelf, wat maakt mij zo populair dat Jan en alleman daar  kaas van maken kan? Was ik niet waardig genoeg bevonden, om een logisch onderdeel te zijn van iets groters? Dat zou mij toch normloos maken? Want slechts het gevolg van wat is en wat niet is, en daaruit voordeel trekt, dat ben ik.

6 minuten geleden zei TTC:

Met een synthese is er niets om naast te zitten, dat gaat vooraf aan het tumult binnen het spel van goed en kwaad. 

Of het volgt eruit 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Barnabas:

Als je nu eens toegeeft waar je mee bezig n=bent.

Amper geloofwaardig, alsof er geen boek geschreven werd, eindeloos.

1 minuut geleden zei Tomega:

Of het volgt eruit 

Verwarring alom, we maken helder wat duister is, en dat verduisteren we. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Tomega:

De synthese zei bij zichzelf, wat maakt mij zo populair dat Jan en alleman daar  kaas van maken kan? Was ik niet waardig genoeg bevonden, om een logisch onderdeel te zijn van iets groters? Dat zou mij toch normloos maken? Want slechts het gevolg van wat is en wat niet is, en daaruit voordeel trekt, dat ben ik.

Doe je mee met een andere discussie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Verwarring alom, we maken helder wat duister is, en dat verduisteren we.

Dat was de moraal van goed en kwaad. Opdat de geesten worden beproeft op zichzelf, en niet op hun wapens. 

1 minuut geleden zei Barnabas:

Doe je mee met een andere discussie?

Ik weet niet hoe scherp je onderscheidt, maar technisch is dit reeds een andere discussie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tomega:

Dat was de moraal van goed en kwaad. Opdat de geesten worden beproeft op zichzelf, en niet op hun wapens. 

We zullen het zien gebeuren straks, als de kloven steeds groter worden en verbindende dialoog onmogelijk wordt gemaakt. 

4 minuten geleden zei Barnabas:

Doe je mee met een andere discussie?

Alsmaar proberen, ga anderen misleiden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

We zullen het zien gebeuren straks, als de kloven steeds groter worden en verbindende dialoog onmogelijk wordt gemaakt.

Ik zag geen verbindende dialoog, maar een verband dat loog. Dat vergat dat God een verbond maakte met goed en recht en waarheid. Niet vanwege de zin ervan, maar om te communiceren aan de rest, dat het kwaad zeer zeker weg wordt gepest.

Zeg mij welke verbindende waarde je brengt, en ik zeg je wat dat zegt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tomega:

Ik zag geen verbindende dialoog, maar een verband dat loog. Dat vergat dat God een verbond maakte met goed en recht en waarheid. Niet vanwege de zin ervan, maar om te communiceren aan de rest, dat het kwaad zeer zeker weg wordt gepest. Zeg mij welke verbindende waarde je brengt, en ik zeg je wat dat zegt. 

Zo gaat het nu eenmaal met onveranderlijk veranderlijke katalysatoren, het potentieel tot verzoening implicerend.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Zo gaat het nu eenmaal met onveranderlijk veranderlijke katalysatoren, het potentieel tot verzoening implicerend.  

Heel goed, als ik begrijp wat jij bedoelt in mijn begrip. Definieer katalysator s.v.p. Want ik zie twee varianten die bij jou als een enantiomeer stereodeficiēnties lijken te geven. Dat wil zeggen, in mijn tekortschietend begrip.

Zeg mij eens wat loef afsteken nu eigenlijk is. Want mij bekruipt het gevoel dat de waarheid niet leidend is, maar ik. Dat is dan in het kader van de smalle weg, erg breed genomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Tomega:

Ik weet niet hoe scherp je onderscheidt, maar technisch is dit reeds een andere discussie. 

Volgens mij blijft hij doorgaan met liegen. Maar je hebt hem wel boos gekregen. Hij kan niet tegen zijn eigen trucjes.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Tomega:

Heel goed, als ik begrijp wat jij bedoelt in mijn begrip. Definieer katalysator s.v.p. Want ik zie twee varianten die bij jou als een enantiomeer stereodeficiēnties lijken te geven. Dat wil zeggen, in mijn tekortschietend begrip.

Terug opnieuw? Er staat simpelweg these-antithese-synthese, wat in termen van geld inflatie-deflatie-biflatie wordt. Ergo, biflatie is de katalysator die tijdloos aangewend wordt door de menselijke vrije wil, ingekapseld in systemen van deze of gene configuratie en bijhorende conventies. De synthese gaat vooraf en is door niemand bedacht, doch in ons allen vrij beschikbaar om er wanneer dat enigszins de interesse zou kunnen genieten creatief mee om te springen. Indien doordacht betekent dat simpelweg dat we strijden tegen problemen die strikt theoretisch reeds opgelost zijn, onafhankelijk van wat de besluitvorming daarover stelt. In die zin komt paraconsistente logica in het vizier, want hoe kan het zijn dat beiden waar kunnen zijn, het probleem bestaat, en het bestaat niet. 

1 minuut geleden zei Barnabas:

Volgens mij blijft hij doorgaan met liegen. Maar je hebt hem wel boos gekregen.

Ze zijn weer blij, heb je nog bloed nodig? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Terug opnieuw? Er staat simpelweg these-antithese-synthese, wat in termen van geld inflatie-deflatie-biflatie wordt. Ergo, biflatie is de katalysator die tijdloos aangewend wordt door de menselijke vrije wil, ingekapseld in systemen van deze of gene configuratie en bijhorende conventies. De synthese gaat vooraf en is door niemand bedacht, doch in ons allen vrij beschikbaar om er wanneer dat enigszins de interesse zou kunnen genieten creatief mee om te springen. Indien doordacht betekent dat simpelweg dat we strijden tegen problemen die strikt theoretisch reeds opgelost zijn, onafhankelijk van wat de besluitvorming daarover stelt. In die zin komt paraconsistente logica in het vizier, want hoe kan het zijn dat beiden waar kunnen zijn, het probleem bestaat, en het bestaat niet. 

Ze zijn weer blij, heb je nog bloed nodig? 

Wat nou? Tot welke pagina gaan we door? Maar eindelijk een mens aan de lijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid