Spring naar bijdragen

De brede en/of smalle weg (Bergrede)


Aanbevolen berichten

Op 10-10-2022 om 17:43 zei Hopper:

Internetfora hebben als kenmerk dan men spreekt over zaken waar  niks over te zeggen valt.

Interessant is dat op hogere systeemniveaus een aantal abstracties als onveranderlijk doorheen de tijd gepercipieerd kunnen worden, wat binnen eerder versnipperde berichtgeving minder de aandacht geniet dan wel omgezet kan worden in hulpvragen tot nader onderzoek. Het correlaat met een aantal kwetsbaarheden mag voor de hulpvragers dan misschien wel aangetoond kunnen worden, het zegt jammer genoeg niets over de ontvankelijkheid en de bereidheid tot introspectie met betrekking tot een aantal specifieke bijzonderheden die binnen dit geheel kunnen opgemerkt worden, doch naar hun aard tegelijk tijdloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 4,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vrouw en ik waren op een gegeven moment zo moe van het langs elkaar heen praten dat we maar helemaal gestopt zijn met praten…

Dit is echt enorme flauwekul. Ik zie in mijn omgeving veel mensen die elkaar helpen zonder iets terug te verlangen. Helaas zijn er altijd een paar luidruchtige klootzakken die het verzieken voor de an

Posted Images

1 minuut geleden zei TTC:

De vraag stelde zich hoeveel keer de aarde, in haar baan rond de zon, voorbij hetzelfde punt is gekomen.

Dat moet voor jou een makkie zijn als wiskundige.   Voor mij als niet-wiskundige valt alleen te weten dat de aarde nooit op hetzelfde punt kan komen. Er zijn geen punten in de ruimte, behoudens de objecten in de ruimte welke ieder voor zich een punt zijn.  

Scheppen de objecten de ruimte?  Of schept de ruimte de objecten?  Wie het weet mag het zeggen, in een singulariteit zijn ruimte noch objecten, maar dat is weer heel iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:
Op 27-9-2022 om 07:27 zei Petra.:

In de praktijk vinden we allemaal dat we het juiste paadje lopen, anders... hadden we wel een andere gekozen. 

De vraag stelde zich hoeveel keer de aarde, in haar baan rond de zon, voorbij hetzelfde punt is gekomen.

Yep. 🌸 Niets nieuws onder de Zon.. of toch wel ?! ☀️

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Petra.:

Yep. 🌸 Niets nieuws onder de Zon.. of toch wel ?! ☀️

Zie topic Bergrede, simpel is het moeilijkst. ❤️

12 minuten geleden zei Hopper:

Dat moet voor jou een makkie zijn als wiskundige.   Voor mij als niet-wiskundige valt alleen te weten dat de aarde nooit op hetzelfde punt kan komen. Er zijn geen punten in de ruimte, behoudens de objecten in de ruimte welke ieder voor zich een punt zijn.  Scheppen de objecten de ruimte?  Of schept de ruimte de objecten?  Wie het weet mag het zeggen, in een singulariteit zijn ruimte noch objecten, maar dat is weer heel iets anders.

Hebben prompt weer wat geleerd, dank. En wat betekent wijsheid komt met de jaren dan, ze draait toch altijd hetzelfde cirkeltje? 

17 minuten geleden zei Hopper:

Dat moet voor jou een makkie zijn als wiskundige.

Het is ook een bijzonder moeilijke vraag, hoe lang draait ze al rond de zon? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Petra.:

😄 Nou en of.. 😘

Het is veel makkelijker om cryptomunten uit het niets te verzinnen dan om toe te lichten dat over een ravijn een brug leggen mogelijk is, en zo is ook die berg prompt weg. Nu nog even uitzoeken wat metaforisch bedoeld is, of letterlijk. ☀️

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Hopper:

Scheppen de objecten de ruimte?  Of schept de ruimte de objecten?

De Aarde draait om de Zon in dezelfde tijd dat ze 366,26 maal om haar eigen as draait.

11 uur geleden zei Hopper:

Voor mij als niet-wiskundige valt alleen te weten dat de aarde nooit op hetzelfde punt kan komen.

Als de omloopbaan van een hemellichaam afwijkt van de cirkel, wordt deze excentrisch genoemd. De excentriciteit van de omloopbaan van een hemellichaam is een van de parameters die de vorm van deze baan definiëren. De excentriciteit kan worden gezien als de mate waarin een baan afwijkt van een cirkel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-2-2023 om 20:00 zei Hopper:

Chakra's zijn niet interessant.  Laat staan dat ik de behoefte zou hebben om ze te gaan tellen.

We kunnen wellicht die problematiek niet beter kenschetsen dan over het resultaat van fundamenteel onderzoek een hulpvraag te stellen, omdat we zonder een dergelijk onderzoek die hulpvraag helemaal niet zouden gehad hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

We kunnen wellicht die problematiek niet beter kenschetsen dan over het resultaat van fundamenteel onderzoek een hulpvraag te stellen, omdat we zonder een dergelijk onderzoek die hulpvraag helemaal niet zouden gehad hebben.

Ga maar een fundamenteel onderzoek doen naar chakra's.  Ik hoor de bevindingen wel.

Herstel: ik lees de bevindingen wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Ga maar een fundamenteel onderzoek doen naar chakra's.  Ik hoor de bevindingen wel. Herstel: ik lees de bevindingen wel.

Met het begrip Entzauberung der Welt, de onttovering van de wereld, bedoelt de Duitse socioloog Max Weber dat in de modern-westerse, gerationaliseerde wereld in principe geen plaats meer is voor magische en onberekenbare machten. Het gevolg is het ontstaan van het zingevingsprobleem en als antwoord daarop het verlangen naar nieuwe betovering. De onttovering van de wereld en de utopische verleiding blijken dicht bij elkaar te liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Noppert1998:

Hopper heeft in 1976 hier wat geschreven, kun je daar op reageren?

Dunning en Kruger refereerden zelf echter aan een andere uitspraak van Russell uit 1951:  'Een van de pijnlijke dingen van onze tijd is dat zelfverzekerde mensen dom zijn, terwijl mensen met verbeeldingskracht en inzicht juist zoveel twijfel en besluiteloosheid kennen.'

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dunning en Kruger refereerden zelf echter aan een andere uitspraak van Russell uit 1951:  'Een van de pijnlijke dingen van onze tijd is dat zelfverzekerde mensen dom zijn, terwijl mensen met verbeeldingskracht en inzicht juist zoveel twijfel en besluiteloosheid kennen.'

Je snapt het niet 😹

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-10-2022 om 09:02 zei Tomega:

Alle fasen betreffen toestanden van hetzelfde; onderscheid daarom warm en koud en geest en stof, want het is de kiezende mens die zichzelf liever ontlast dan belast, exit Schopenhauer.

Beelddenken is het denken en leren in beelden, het verschijnsel en de ermee verbonden theorie zijn wetenschappelijk omstreden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Beelddenken is het denken en leren in beelden, het verschijnsel en de ermee verbonden theorie zijn wetenschappelijk omstreden.

Doe ik iedere nacht al en dan noem ik dat beelddenken 'dromen'.    Komt geen wetenschap aan te pas, ik kan 'het' zonder het te kunnen.  (Probeer maar eens een droom te dromen als je wakker bent). Dat laatste is pas raar!  Ik kan iets zonder dat ik het kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Hopper:

Doe ik iedere nacht al en dan noem ik dat beelddenken 'dromen'.    Komt geen wetenschap aan te pas, ik kan 'het' zonder het te kunnen.  (Probeer maar eens een droom te dromen als je wakker bent). Dat laatste is pas raar!  Ik kan iets zonder dat ik het kan.

Op veel universiteiten en onderzoeksinstituten wordt beelddenken onderzocht, het is echter niet stevig verankerd in empirisch onderzoek. De meeste wetenschappers menen dat denken in beelden niet mogelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid