TTC 1.560 Geplaatst 3 februari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 februari 2023 3 minuten geleden zei Hopper: Te veel cognitieve inhoud. Die nog niet eens conform de werkelijkheid is. Zo gaat het met dat derde oog nu eenmaal, verwarring troef. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 3 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2023 2 minuten geleden zei TTC: Zo gaat het met dat derde oog nu eenmaal, verwarring troef. Men dient te begrijpen dat al die boeddhistische terminologie cognitieve inhoud is voor onwetenden. Dat jij zoiets hier publiceert is veelzeggend. Dat zogenaamde derde oog (kenvermogendheid) is verbonden met de ziel. De vrijgemaakte ziel heeft geen enkel chakra. Chakra's, qi, e.d. bevindt zich op lichaamsniveau. Gelukkig heeft Jezus geen enkel woord aan chakra's besteedt, wie de nauwe doorgang is gepasseerd komt er vanzelf wel achter. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 3 februari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 februari 2023 5 minuten geleden zei Hopper: Men dient te begrijpen dat al die boeddhistische terminologie cognitieve inhoud is voor onwetenden. Dat jij zoiets hier publiceert is veelzeggend. Dat zogenaamde derde oog (kenvermogendheid) is verbonden met de ziel. De vrijgemaakte ziel heeft geen enkel chakra. Chakra's, qi, e.d. bevindt zich op lichaamsniveau. Gelukkig heeft Jezus geen enkel woord aan chakra's besteedt, wie de nauwe doorgang is gepasseerd komt er vanzelf wel achter. Waarom ze die antwoorden niet op de eerste bladzijden zetten, begrijp ik niet zo goed. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 3 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2023 4 minuten geleden zei TTC: Waarom ze die antwoorden niet op de eerste bladzijden zetten, begrijp ik niet zo goed. Mijn standpunten omtrent ingewikkelde terminologie en meditatie zijn bekend. In de praktijk zien we dan wederom een valse zelf verschijnen, maar dan een 'vreedzame' zelf. Namaste. Verder bespreken we hier 'de weg' zoals Jezus die aangaf. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 3 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2023 37 minuten geleden zei TTC: Zo gaat het met dat derde oog nu eenmaal, verwarring troef. Het derde oog, tja dat is een bruinkijker! 19 minuten geleden zei Hopper: Mijn standpunten omtrent ingewikkelde terminologie en meditatie zijn bekend. In de praktijk zien we dan wederom een valse zelf verschijnen, maar dan een 'vreedzame' zelf. Namaste. Verder bespreken we hier 'de weg' zoals Jezus die aangaf. 'Nu maak je het ingewikkelde nog ingewikkelder' zei de mummie en draaide zich nog eens om. TTC reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 3 februari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 februari 2023 33 minuten geleden zei Hopper: Mijn standpunten omtrent ingewikkelde terminologie en meditatie zijn bekend. In de praktijk zien we dan wederom een valse zelf verschijnen, maar dan een 'vreedzame' zelf. Namaste. Verder bespreken we hier 'de weg' zoals Jezus die aangaf. Het is makkelijker om cryptomunten te verzinnen dan om uit te leggen dat ze verzonnen zijn, wees gegroet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 3 februari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 februari 2023 1 uur geleden zei Hopper: Gelukkig heeft Jezus geen enkel woord aan chakra's besteedt, wie de nauwe doorgang is gepasseerd komt er vanzelf wel achter. Internet bestond toen nog niet, die chakra's zijn van veel vroeger dan Jezus die over het zevende chakra begon. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 3 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2023 1 uur geleden zei Piebe: Het derde oog, tja dat is een bruinkijker! Ik heb het altijd al een rare term gevonden. Wat onwetendheid al niet doet met een mens. Een verstandig mens blijft weg bij dat new age repertoire en andere Yomanda achtige zaken. 15 minuten geleden zei TTC: Internet bestond toen nog niet, die chakra's zijn van veel vroeger dan Jezus die over het zevende chakra begon. Straks ga je nog over een of ander raadselachtig kosmisch bewustzijn beginnen en dat aan Jezus toeschrijven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 3 februari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 februari 2023 30 minuten geleden zei Hopper: Straks ga je nog over een of ander raadselachtig kosmisch bewustzijn beginnen en dat aan Jezus toeschrijven. Dat zou regelrecht indruisen tegen de leer van Hopper, daar wagen we ons niet aan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 3 februari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 februari 2023 52 minuten geleden zei Hopper: Ik heb het altijd al een rare term gevonden. Wat onwetendheid al niet doet met een mens. Een verstandig mens blijft weg bij dat new age repertoire en andere Yomanda achtige zaken. Thema’s van het zesde chakra: innerlijk bewustzijn ons innerlijke oog geweten ik zie keuzes maken helder kunnen denken zelfkennis intelligentie reflecteren op eigen gedrag dromen verlichting visioenen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Noppert1998 52 Geplaatst 3 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2023 10 uur geleden zei Petra.: Je doet alsof je zelf : zo logisch bent en anderen idioten zijn . Jouw ego ... etc. P.S. betrek al je woorden 's op jezelf Berjan; prik dat 's door. Moet je weer voor Hoppertje opkomen? Mens, heb je niet door hoe arrogant en hypocriet Hopper is? Altijd maar anderen de schuld geven, alles uit de bijble op zichzelf betrekken, alsof Jezus de woorden persoonlijk voor Hopper heeft laten optekenen.. Tevens is het zo dat ik niet beweer egoloos te zijn, dus "prik dat 's door" is allang gedaan.. Logisch nadenken is niet je favoriete hobby, zo blijkt 🤣 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 3 februari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 februari 2023 6 uur geleden zei Hopper: Mijn standpunten omtrent ingewikkelde terminologie en meditatie zijn bekend. Om te begrijpen dat reverse engineering het omgekeerde is van engineering, hoeven we geen ingenieur te zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 3 februari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 februari 2023 Op 30-1-2023 om 10:26 zei Hopper: De ironie wil ook nog eens dat we een storing aan dat neurologisch centrum een geestelijke ziekte noemen. Maar dat is de afdeling van de psychiater, daar bemoei ik me niet mee. Fraseologie, ook wel idiomatiek geheten, is een tak binnen de lexicologie die zich bezighoudt met de verschillende manieren waarop individuele woorden kunnen worden gecombineerd tot min of meer vaste idiomatische uitdrukkingen, ook bekend als fraseologismen of vaste verbindingen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 3 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2023 5 minuten geleden zei TTC: Fraseologie, ook wel idiomatiek geheten, is een tak binnen de lexicologie die zich bezighoudt met de verschillende manieren waarop individuele woorden kunnen worden gecombineerd tot min of meer vaste idiomatische uitdrukkingen, ook bekend als fraseologismen of vaste verbindingen. Het is een ander woord voor eigenaardigheden van een taal. Doorgaans wordt het begrip beperkt tot grammaticale en lexicale eigenaardigheden die er als bekend legio zijn. TTC reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 4 februari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 februari 2023 Op 30-1-2023 om 16:59 zei Hopper: Je klinkt als mijn energieboer die enerzijds met bekende gemeenplaatsen komt en anderzijds met onbegrijpelijke informatie. Een nulallomorf is in de morfologie een onzichtbaar allomorf van een gebonden morfeem. Een nulallomorf verschilt van een nulmorfeem doordat het het allomorf is van een morfeem dat in bepaalde gevallen ook aan de oppervlakte verschijnt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 4 februari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 februari 2023 Op 3-2-2023 om 12:19 zei Hopper: Straks ga je nog over een of ander raadselachtig kosmisch bewustzijn beginnen en dat aan Jezus toeschrijven. Voor Sahasrara bestaan volgens Wikipedia volgende alternatieve namen : Adhomukha Mahapadma, Amlana Padma, Dashashatadala Padma, Pankaja, Sahasrabja, Sahasrachchada Panikaja, Sahasradala, Sahasradala Adhomukha Padma, Sahasradala Padma, Sahasrapatra, Sahasrara, Sahasrara Ambuja, Sahasrara Mahapadma, Sahasrara Padma, Sahasrara Saroruha, Shiras Padma, Shuddha Padma, Wyoma, Wyomambhoja, Akasha Chakra, Kapalasamputa, Sahasradala, Sahasrara, Sahasrara Kamala (Pankaja or Padma), Sthana, Wyoma, Wyomambuja, Parama, Sahasradala, Sahasraparna Padma, Sahasrapatra, Sahasrara, Sahasrara Kamala, Parikaja, Padma, Shantyatita, Shantyatita Pada. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 4 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2023 (bewerkt) 2 uur geleden zei TTC: Voor Sahasrara bestaan volgens Wikipedia volgende alternatieve namen : Adhomukha Mahapadma, Amlana Padma, Dashashatadala Padma, Pankaja, Sahasrabja, Sahasrachchada Panikaja, Sahasradala, Sahasradala Adhomukha Padma, Sahasradala Padma, Sahasrapatra, Sahasrara, Sahasrara Ambuja, Sahasrara Mahapadma, Sahasrara Padma, Sahasrara Saroruha, Shiras Padma, Shuddha Padma, Wyoma, Wyomambhoja, Akasha Chakra, Kapalasamputa, Sahasradala, Sahasrara, Sahasrara Kamala (Pankaja or Padma), Sthana, Wyoma, Wyomambuja, Parama, Sahasradala, Sahasraparna Padma, Sahasrapatra, Sahasrara, Sahasrara Kamala, Parikaja, Padma, Shantyatita, Shantyatita Pada. Gooi maar in mijn pet, alleen het waarnemend oog is één en enkelvoudig. Dat is de wijsheid van de kinderen in de zandbak, die nog niet al die ingewikkelde termen van jou kennen. Het waarnemend oog van het kind in de zandbak is de eenvoud zelve, het oog van het kind is één met het zandkasteel. Veranderd er wat aan het zandkasteel als het kind zijn oog sluit? Ik denk het niet. Maar de Homo intellectus maakt er weer een scheiding van, dan is het oog hier en het zandkasteel daar. Belet ajb dat de Homo Intellectus er over gaat nadenken, want dan komt hij met automobieltermen zoals een of andere katalysator -die normaliter in auto's hun werk doen- zich opeens in het tijdloze zouden bevinden. Het kind in de zandbak haalt zijn schouders op, zijn oog en dat wat hij waarneemt zijn één. Als gij niet zijt als de kinderen....... 4 februari 2023 bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 4 februari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 februari 2023 12 minuten geleden zei Hopper: Gooi maar in mijn pet, alleen het waarnemend oog is één en enkelvoudig. Dat is de wijsheid van de kinderen in de zandbak, die nog niet al die ingewikkelde termen van jou kennen. Het waarnemend oog van het kind in de zandbak is de eenvoud zelve, het oog van het kind is één met het zandkasteel. Veranderd er wat aan het zandkasteel als het kind zijn oog sluit? Ik denk het niet. Maar de Homo intellectus maakt er weer een scheiding van, dan is het oog hier en het zandkasteel daar. Belet ajb dat de Homo Intellectus er over gaat nadenken, want dan komt hij met automobieltermen zoals een of andere katalysator -die normaliter in auto's hun werk doen- zich opeens in het tijdloze zouden bevinden. Het kind in de zandbak haalt zijn schouders op, zijn oog en dat wat hij waarneemt zijn één. Als gij niet zijt als de kinderen....... De wortelchakra zou ook niet onbelangrijk zijn, dat is het fundament waarop de rest gebouwd wordt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 4 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2023 (bewerkt) 10 minuten geleden zei TTC: De wortelchakra zou ook niet onbelangrijk zijn, dat is het fundament waarop de rest gebouwd wordt. Wat schetst mijn verbazing? Ik heb net tijdens de avondmaaltijd alle wortelen opgegeten! (Als een braaf kindje dat luistert, eet je bordje leeg). Wat nu? 4 februari 2023 bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 4 februari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 februari 2023 4 minuten geleden zei Hopper: Wat schetst mijn verbazing? Ik heb net tijdens de avondmaaltijd alle wortelen opgegeten! (Als een braaf kindje dat luistert, eet je bordje leeg). Wat nu? Dat is werkelijk de moeite Hopper, we hopen dat het gesmaakt heeft. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 4 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2023 Zojuist zei TTC: Dat is werkelijk de moeite Hopper, we hopen dat het gesmaakt heeft. Het was een een'voudige en smakelijke maaltijd. Een'voud is terug gaan naar de wortel waar we uit voortkomen. Kan een plant groeien zonder wortel? Ik dacht het niet. Maar wie alleen kijkt naar het zichtbare ontgaat het belangrijkste: de wortel. Een plant van zijn wortel ontdoen is het einde van de plant. De plant van zijn gebladerte ontdoen (de mystieke dood) maakt ruimte voor een nieuw 'gebladerte'...... Alles na te lezen in de Evangeliën . Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 4 februari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 februari 2023 2 minuten geleden zei Hopper: Het was een een'voudige en smakelijke maaltijd. Een'voud is terug gaan naar de wortel waar we uit voortkomen. Kan een plant groeien zonder wortel? Ik dacht het niet. Maar wie alleen kijkt naar het zichtbare ontgaat het belangrijkste: de wortel. Een plant van zijn wortel ontdoen is het einde van de plant. De plant van zijn gebladerte ontdoen (de mystieke dood) maakt ruimte voor een nieuw 'gebladerte'...... Alles na te lezen in de Evangeliën . Wat rest is geduldig wachten en blijven hopen op een fluweelzachte kentering, niet meer, niet minder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 4 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2023 (bewerkt) VLADIMIR. - Veux-tu une carotte? EsTRAGON. - Donne-moi une carotte. VLADIMIR. - Elle est bonne, ta carotte? EsTRAGON. - Elle est sucrée. VLADIMIR. - Tant mieux, tant mieux. EsTRAGON (la bouche pleine, distraitement). - On n'est pas liés? EsTRAGON. - Pieds et poings. VLADIMIR. - Mais à qui? Par qui? EsTRAGON. - A ton bonhomme. VLADIMIR. - A Godot? Liés à Godot? Quelle idée? Jamais de la vie! EsTRAGON. - Il s'appelle Godot? VLADIMIR. - Je crois. EsTRAGON. - Tiens! (Il soulève le restant de carotte par le bout de fane et le fait tourner devant ses yeux.) C'est curieux, plus on va, moins c'est bon. VLADIMIR. - Pour moi c'est le contraire. https://monoskop.org/images/f/f5/Beckett_Samuel_En_attendant_Godot_1957.pdf 4 februari 2023 bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 4 februari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 februari 2023 49 minuten geleden zei Hopper: Maar wie alleen kijkt naar het zichtbare ontgaat het belangrijkste: de wortel. Hoeveel chakra’s er exact zijn is moeilijk te zeggen, omdat er vanuit verschillende stromingen met chakra’s gewerkt wordt en de oorsprong van de ontwikkeling heel ver terug gaat. Zo zal je op internet lezen dat er twaalf chakra’s zijn, of dertien, of zelfs honderdveertien uitgaande van het gegeven dat acupunctuurpunten ook openingen zijn waar energie in en uit kan stromen waardoor hier dus een chakrapunt zou kunnen zitten. Daarnaast wordt er ook gesproken over kleine chakra’s, dit zouden er eenentwintig zijn. Wat we wel met zekerheid kunnen zeggen is dat er zeven hoofdchakra’s zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 4 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2023 En de bijl ligt reeds aan den wortel der bomen; alle boom die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen, en in het vuur geworpen. Chakra of geen chakra. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten