Spring naar bijdragen

Waarom greep God niet in tijdens de Holocaust?


Aanbevolen berichten

25 minuten geleden zei Foppe86:

Je kan best zonder lijden goed geloven in God (getuige het Westen dat al een tijd geen lijden meer heeft gehad). Daarom is het een beetje vreemd dat God lijden zou gebruiken, en ook nog voor geloof in HEM. Dat is zo egocentrisch, alles moet maar om God draaien..

Job is natuurlijk al helemaal een verhaal om je vraagtekens bij te zetten. De mensen in Jobs omgeving waren een soort pionnen in de weddenschap tussen God en satan. Iedereen ging dood (naar die doden word ook niet gekeken of zo). Dat mensen dat een goed boek vinden laat wel zien dat het christendom een godsbeeld heeft verzonnen die voor mij niet goddelijk meer is.

 

Heeft het westen geen lijden meer gehad? Wanneer is er nog iemand gestorven die jouw dierbaar was? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik vind de vraag nogal gefixeerd. Waarom zou God in hebben moeten grijpen tijdens de holocaust? Kan de vraag ook breder worden getrokken: waarom grijpt God niet in in alle lijden dat er bestaat?

Om dezelfde reden waarom God in deze tijd niet ingrijpt. Vanwege de strijdvraag. Die is nog steeds gaande. De reden waarom God voor Christus wel ingreep is om de bloedlijn naar de Christus veilig te s

De functie van lijden is om ons dichter bij God te brengen. Dat is zijn hoofddoel. Job is daar een uitstekende illustratie van. Daarnaast meen ik ontdekt te hebben dat lijden, hoe verschrikkelijk het

13 minuten geleden zei Willempie:

Er is hier niemand die lijden verheerlijkt. Je bent heel erg van het padje af.

Men beweert dat het lijden zouden leiden tot meer geloof, en dat God dit gebruikt.. Dat is verheerlijken. Er word zelfs beweerd dat God niks heeft aan half geloof, en dat door lijden je meer zou geloven. Mensen die half geloven zouden door lijden ook van hun geloof kunnen vallen. Want dat wil God blijkbaar, OF je gelooft helemaal of je gelooft niet (warm en koud en niet lauw).

 

Citaat

De functie van lijden is om ons dichter bij God te brengen. Dat is zijn hoofddoel.

 

Dit schreef jij. Lijkt me ook een soort van verheerlijken van lijden. Alsof er een functie aan lijden zit.

Dat jij denkt dat ik ver van het padje ben is hiermee dus onzin verklaard. Ik interpreteer het gewoon zo..

Tevens vind ik de kretologie van jou een beetje beneden alle peil. Als er mensen van het padje zijn dan de mensen die het OT lezen en dan nog met droge ogen beweren dat God liefde is. Of mensen die genocide op andere volkeren vergoeilijken (zij waren wel erg slecht, terecht dat God die volkeren uitmoord). Maar dat is weer een ander topic geloof ik.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hetairos:

De vraag waarom God niet ingreep kun je op elk moment in de geschiedenis van de mensheid stellen. Uiteindelijk kom je terecht bij Adam en Eva en kun je vragen waarom God niet heeft ingegrepen, vóór het moment dat Eva van de boom van kennis at.

Mijn vraag aan jou is derhalve: Waarom noem je specifiek de Holocaust? Was ingrijpen in het Nazi-regime niet beter geweest? En waarom dan niet in WO1? Maar ook, meer recent: in de oorlog in de Oekraïne? Of in Syrië. Of in Africa?

Het handelen van de mens leidt in algemeen altijd tot conflicten, omdat er altijd ééntje is die de baas wil spelen.

Dat God een specifieke bedoeling heeft met Israël zie ik niet. Ik kan me dan ook niet vinden in de gedachte dat de Holocaust op de een of andere manier een plan van God, met betrekking tot een herstel van Israël, dient. Wat overigens absoluut niet wegneemt, dat de Holocaust waarschijnlijk een uitvloeisel is van de haat die in de geestelijke wereld bestaat ten opzichte van Israël, omdat zij de Christus naar het vlees hebben voortgebracht.

Als het echter gaat om het kwaad dat de mensen elkaar aandoen, dan heeft God wel degelijk ingegrepen en wel ongeveer 2000 jaar geleden. Sindsdien zit er een Heerser op de troon van God, die een ieder bescherming biedt, als deze zijn hoop en vertrouwen stelt op Hem Die het rijk der duisternis heeft overwonnen. Iedereen die op Hem zijn vertrouwen stelt, zal niet worden beschaamd.

Maar vertrouwen is geen gevoel, maar een keuze die je heel bewust moet maken. En daar zit misschien wel het probleem: tegenwoordig willen we eerst weten wat het oplevert, want wat je hebt weet je en wat je krijgt moet je nog maar afwachten.

Ik geloof in herstel van Israël als onderdeel van God's plan. Nadat Hij de natiën verstrooide (Babel) verklaarde Hij Israël als Zijn eigendom. (De 32:8)

Hij gaf Zijn apostelen de gave om vreemde talen te spreken. Dat was een begin om de verstrooiing ten tijde van Babel terug te draaien. 

De sluier over Israël wordt weggenomen zodra de fullness of the gentiles is binnengekomen. Volgens mij is dat nu wel klaar?

God claimt nu Zijn grondgebied en brengt Zijn volk terug. Mogelijk was de holocaust wel een poging van satan om God's volk te vernietigen? God liet hem zijn gang gaan omdat Hij voorzag dat Israël daarna opgericht zou worden? 

Jezus geeft het voorbeeld van de dwaze maagden. Bedenk dat de bruidegom (Jezus) vertraagd is. De bruid (Israël) wacht binnen. De wijze maagden (de volhardende gelovigen uit de gentiles) wachten buiten. Zij zijn de gasten. Niet de bruid. 

De gasten zijn de gelovigen die daarna geënt worden aan de boom die hebreeuwse wortels heeft. Enten heeft veredeling tot gevolg. In het millennium zal scheiding tussen volken en landsgrenzen verdwijnen. 

Ik zie in de bijbel geestelijke gebeurtenissen maar ook tastbare fysieke gebeurtenissen. Herstel van het verloren gegane paradijs uit Genesis. Eerste twee hoofdstukken uit Genesis sluiten aan bij laatste twee uit Openbaring. Zo is de cirkel rond en God's oorspronkelijke plan verwezenlijkt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Het is niet off topic. Ik geef aan dat Hitler alles wat heilig was vervolgde. 

In het bijzonder de joden. Die waren volgens hem de kanker in de samenleving en niets meer dan de maden in rottend hout:

En wanneer men nu maar voorzichtig in zulk een gezwel sneed, vond men, als de made in rottend hout een Joodje dat dikwijls nog met verblinde ogen knipperde in het plotselinge licht. (Mein Kampf, blz 66-67, Hitler)

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sandingisaskill:

In het bijzonder de joden. Die waren volgens hem de kanker in de samenleving en niets meer dan de maden in rottend hout:

Idd, schandalig. Een les dat we een bevolkingsgroep nooit en te nimmer moeten gaan demoniseren. Het leidt tot verschrikkelijke situaties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Willempie:
19 uur geleden zei Hetairos:

Dat God een specifieke bedoeling heeft met Israël zie ik niet.

Hoewel ik me kan vinden in veel van wat je schrijft begrijp ik jouw bovenstaande reactie niet helemaal. Heeft Israël geen functie? De Bijbel vertelt ons wel anders.

@Hermanos2

Het gesprek over Israël is wat mij betreft non-discussie. Of iemand aanneemt dat Israël (nog) een bepaalde functie heeft, is een kwestie van interpretatie (theologie). Een discussie over Israël verzandt altijd in voors - en tegens die voor beide partijen onoverbrugbaar zijn. 

Ik wil er dus wel over bomen, maar zodra ik merk dat het weer zo'n discussie wordt, haak ik af. Mijn visie op Israël staat al vele jaren als een huis en discussies daarover hebben mijn standpunt enkel nog maar bevestigd.

Maar als jullie denken, dat we gewoon zonder hete hoofden en koude harten over Israël kunnen praten, ben ik jullie man. Het is uiteindelijk een heel boeiend thema. Maar doe dat dan wel onder een nieuw topic (onder Theologie). Dat heeft wel mijn voorkeur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Hetairos:

@Hermanos2

Het gesprek over Israël is wat mij betreft non-discussie. Of iemand aanneemt dat Israël (nog) een bepaalde functie heeft, is een kwestie van interpretatie (theologie). Een discussie over Israël verzandt altijd in voors - en tegens die voor beide partijen onoverbrugbaar zijn. 

Ik wil er dus wel over bomen, maar zodra ik merk dat het weer zo'n discussie wordt, haak ik af. Mijn visie op Israël staat al vele jaren als een huis en discussies daarover hebben mijn standpunt enkel nog maar bevestigd.

Maar als jullie denken, dat we gewoon zonder hete hoofden en koude harten over Israël kunnen praten, ben ik jullie man. Het is uiteindelijk een heel boeiend thema. Maar doe dat dan wel onder een nieuw topic (onder Theologie). Dat heeft wel mijn voorkeur.

We hoeven er geen topic aan te wijden. Israël zal toch wel bij andere topics terloops ter sprake komen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei sjako:

Idd, schandalig. Een les dat we een bevolkingsgroep nooit en te nimmer moeten gaan demoniseren. Het leidt tot verschrikkelijke situaties.

Dat begint met levensvervreemdende communicatie.  Dat wil zeggen de taal die gebruikt wordt om mensen te etiketteren en met elkaar te vergelijken. Zoals mensen die een andere mening hebben wappies noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-5-2022 om 15:46 zei Flawless victory:

Dat begint met levensvervreemdende communicatie.  Dat wil zeggen de taal die gebruikt wordt om mensen te etiketteren en met elkaar te vergelijken. Zoals mensen die een andere mening hebben wappies noemen.

Die wappies noemden anderen dan weer schaapjes.. Ook maar niet doen?

Er is heel duidelijk een groot verschil tussen hoe de joden behandeld zijn en hoe de wappies behandelt zijn. Stem je FVD?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Foppe86:

Die wappies noemden anderen dan weer schaapjes.. Ook maar niet doen?

Er is heel duidelijk een groot verschil tussen hoe de joden behandeld zijn en hoe de wappies behandelt zijn. Stem je FVD?

 

Er zijn zeer duidelijke overeenkomsten tussen wat hen die tot wappies worden bestempeld tot nog toe reeds is aangedaan en wat de Joden werd aangedaan in de aanloop naar de Holocaust. Deze overeenkomsten zijn door Holocaustoverlevenden vaak genoeg voor het voetlicht gebracht de afgelopen jaren. 

Wat jouzelf betreft, jij moet gewoon doen wat je van jezelf moet doen, Foppe 86. Dat maakt mij helemaal niets uit. De kosmos is zo ingericht dat de consequenties van je denken en je doen op een dag uit de aarde schieten. De kosmos is op zichzelf neutraal. Het weerspiegelt echter met een zekere vertraging je eigen gedachten, woorden en daden. Dat heeft te maken met zaaien en oogsten. Als ex-christen zul je je dat misschien nog wel herinneren uit de Bijbel. 

Te uwer informatie: je zit bij mij onder de negeerknop. Dit bericht van je las ik omdat ik nog niet bleek te zijn ingelogd. Dat er lieden met zulk een heftige antichristelijke houding als die van jou worden toegelaten op dit forum, vind ik aan de ene kant moeilijk te begrijpen. Aan de andere kant juich ik het van harte toe want zo kun je tenminste kolen stapelen waaruit je kunt gaan leren. U is geen strobreed in de weg gelegd op dit christelijk forum. Gedenk dat maar in tijden waarin een dergelijke gastvrijheid misschien niet meer zo vanzelfsprekend zal zijn. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:

Er zijn zeer duidelijke overeenkomsten tussen wat hen die tot wappies worden bestempeld tot nog toe reeds is aangedaan en wat de Joden werd aangedaan in de aanloop naar de Holocaust. Deze overeenkomsten zijn door Holocaustoverlevenden vaak genoeg voor het voetlicht gebracht de afgelopen jaren.

Welke duidelijke overeenkomsten zijn er dan? Ik ken er geen 1. En geloof me, ik heb een passie voor alles wat met WOII te maken heeft, dus ik heb genoeg gelezen. Van Loe de Jong en Ad van Liempt bijvoorbeeld.. Je herhaalt gewoon wat FVD van de kansel roept (vooral van Emmeren roeptoetert een heleboel)..

3 minuten geleden zei Flawless victory:

Wat jouzelf betreft, jij moet gewoon doen wat je van jezelf moet doen, Foppe 86. Dat maakt mij helemaal niets uit. De kosmos is zo ingericht dat de consequenties van je denken en je doen op een dag uit de aarde schieten. De kosmos is op zichzelf neutraal. Het weerspiegelt echter met een zekere vertraging je eigen gedachten, woorden en daden. Dat heeft te maken met zaaien en oogsten. Als ex-christen zul je je dat misschien nog wel herinneren uit de Bijbel. 

Zaaien en oogsten is onzin, net als karma bijvoorbeeld. Je ziet in de wereld dat dit niet aan de hand is. Mensen die slechte dingen doen hebben een fantastisch leventje, en als je goed probeert te leven dan moet je ieder dubbeltje omdraaien.

Vroeger geloofde ik dit ook, maar denk je echt dat de kosmos kijkt naar wat mensen doen en laten? Hoe zie je dat voor je..

 

5 minuten geleden zei Flawless victory:

Te uwer informatie: je zit bij mij onder de negeerknop.

Natuurlijk, ik zit weer onder een negeerknop. Wat is het toch met christenen of wedergeboren figuren dat ze kritische mensen onder een negeerknop zetten? Bang dat je moet nadenken als je kritische vragen krijgt?

6 minuten geleden zei Flawless victory:

Dat er lieden met zulk een heftige antichristelijke houding als die van jou worden toegelaten op dit forum, vind ik aan de ene kant moeilijk te begrijpen. Aan de andere kant juich ik het van harte toe want zo kun je tenminste kolen stapelen waaruit je kunt gaan leren. U is geen strobreed in de weg gelegd op dit christelijk forum. Gedenk dat maar in tijden waarin een dergelijke gastvrijheid misschien niet meer zo vanzelfsprekend zal zijn. 

Hoezo heb ik een antichristelijke houding? Het is zo makkelijk om kritische mensen weg te zetten als "antichristelijk".. Je kent met nota bene niet eens. Ik heb enkel familieleden die christelijk zijn, ik ga met ze om alsof ze mijn familie zijn.

Je stelt je enorm aan met je "antichristelijke houding", en de rest van deze quote negeer ik al helemaal aangezine het werkelijk nergens op slaat..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Een antwoord op deze vraag is niet echt te geven.  Er is een 'lijden' noodzakelijk om dat wat we liefde noemen ten volle te beleven.

Niet alle vragen behoeven een antwoord.   Niet omdat ik dat antwoord niet kan geven, maar omdat je het antwoord zelf moet ontdekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Hopper:

Een antwoord op deze vraag is niet echt te geven.  Er is een 'lijden' noodzakelijk om dat wat we liefde noemen ten volle te beleven.

Niet alle vragen behoeven een antwoord.   Niet omdat ik dat antwoord niet kan geven, maar omdat je het antwoord zelf moet ontdekken.

Het is interessant om te zien wat lijden met gelovigen doet. Sommigen kruipen dicht tegen God aan en verstevigen hun band. Putten kracht uit geloof. Anderen gaan het zien als bewijs dat God niet bestaat en verwijderen zich van God. 

De holocaust zou je kunnen zien als een poging van satan om God's volk volledig uit te roeien of iig zoveel mogelijk leed toe te voegen in de hoop dat ze zich in hun vertwijfeling van God verwijderen. 

God stond het mogelijk toe omdat Hij voorzag dat dit grote lijden de teruggave van het land Israël tot gevolg had. En dit past in de bijbelse voorspellingen. Sindsdien keren veel joden terug naar huis. Ook dit wordt voorzegd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Hermanos2:

Het is interessant om te zien wat lijden met gelovigen doet. Sommigen kruipen dicht tegen God aan en verstevigen hun band. Putten kracht uit geloof. Anderen gaan het zien als bewijs dat God niet bestaat en verwijderen zich van God. 

In een van onze updates staat een heel indrukwekkend interview met twee van onze broeders die 5 jaar gevangen zaten in een Russische gevangenis. Heel mooi om te horen hoe God ze hielp. Ze kregen heel veel brieven, tekeningen, foto’s etc. Toen broeder Christensen geïntimideerd werd door een grote kerel kreeg hij de gedachten dat die spierbundel uit 80% uit water bestond. Hij zegt dat die gedachte werd ingegeven door God. Hij zat op een gegeven moment in een cel waar hij heel eenzaam was. Hij bad tot God of zijn andere broer naast hem in de cel mocht. Normaal zou dat nooit gebeuren, maar op een dag hoorde hij een bekende stem…….zijn broeder. Ze gingen gewoon door met de prediking in de gevangenis en zelfs de gedachtenisviering ging door. Er waren ook een paar gevangenen bij en hij hield de lezing die hij had doorgekregen via een brief. Een cipier hoorde dat, maar ipv hem tegen te houden ging die cipier meeluisteren. Juist in nood is God heel dichtbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei sjako:

In een van onze updates staat een heel indrukwekkend interview met twee van onze broeders die 5 jaar gevangen zaten in een Russische gevangenis. Heel mooi om te horen hoe God ze hielp. Ze kregen heel veel brieven, tekeningen, foto’s etc. Toen broeder Christensen geïntimideerd werd door een grote kerel kreeg hij de gedachten dat die spierbundel uit 80% uit water bestond. Hij zegt dat die gedachte werd ingegeven door God. Hij zat op een gegeven moment in een cel waar hij heel eenzaam was. Hij bad tot God of zijn andere broer naast hem in de cel mocht. Normaal zou dat nooit gebeuren, maar op een dag hoorde hij een bekende stem…….zijn broeder. Ze gingen gewoon door met de prediking in de gevangenis en zelfs de gedachtenisviering ging door. Er waren ook een paar gevangenen bij en hij hield de lezing die hij had doorgekregen via een brief. Een cipier hoorde dat, maar ipv hem tegen te houden ging die cipier meeluisteren. Juist in nood is God heel dichtbij.

Mooie ervaring! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-4-2022 om 17:50 zei Willempie:

Hoewel ik me kan vinden in veel van wat je schrijft begrijp ik jouw bovenstaande reactie niet helemaal. Heeft Israël geen functie? De Bijbel vertelt ons wel anders.

Dat heeft Hij dan ook gedaan.

Ben je nu heiden of niet?

Op 30-4-2022 om 15:44 zei Willempie:

Ik durf als heiden niet over een eventueel nut van de Shoah te spreken. Daarvoor is het veel te ernstig en ligt het veel te gevoelig. Maar er zijn inderdaad joden en zelfs overlevenden van de vernietigingskampen die dit beamen. Joden mogen dat van mij zeggen maar ik als heiden niet.

 

19 uur geleden zei Hermanos2:

Het is interessant om te zien wat lijden met gelovigen doet. Sommigen kruipen dicht tegen God aan en verstevigen hun band. Putten kracht uit geloof. Anderen gaan het zien als bewijs dat God niet bestaat en verwijderen zich van God. 

De holocaust zou je kunnen zien als een poging van satan om God's volk volledig uit te roeien of iig zoveel mogelijk leed toe te voegen in de hoop dat ze zich in hun vertwijfeling van God verwijderen. 

God stond het mogelijk toe omdat Hij voorzag dat dit grote lijden de teruggave van het land Israël tot gevolg had. En dit past in de bijbelse voorspellingen. Sindsdien keren veel joden terug naar huis. Ook dit wordt voorzegd. 

Dat klopt niet. Al voor WO2 waren Joden bezig om naar Palestina te verhuizen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ben je nu heiden of niet?

 

Dat klopt niet. Al voor WO2 waren Joden bezig om naar Palestina te verhuizen.

Het spijt me maar ik begrijp jouw vraag niet. Ik ben inderdaad een (gelovige) heiden.

En inderdaad woonden en verhuisden Joden al naar Palestina voordat de tweede wereldoorlog uitbrak. Is er iemand die dit ontkent dan? Besef hierbij wel goed dat Joden niet alleen tijdens de oorlog werden vervolgd maar al lang daarvoor.

6 uur geleden zei sjako:

In een van onze updates staat een heel indrukwekkend interview met twee van onze broeders die 5 jaar gevangen zaten in een Russische gevangenis. Heel mooi om te horen hoe God ze hielp. Ze kregen heel veel brieven, tekeningen, foto’s etc. Toen broeder Christensen geïntimideerd werd door een grote kerel kreeg hij de gedachten dat die spierbundel uit 80% uit water bestond. Hij zegt dat die gedachte werd ingegeven door God. Hij zat op een gegeven moment in een cel waar hij heel eenzaam was. Hij bad tot God of zijn andere broer naast hem in de cel mocht. Normaal zou dat nooit gebeuren, maar op een dag hoorde hij een bekende stem…….zijn broeder. Ze gingen gewoon door met de prediking in de gevangenis en zelfs de gedachtenisviering ging door. Er waren ook een paar gevangenen bij en hij hield de lezing die hij had doorgekregen via een brief. Een cipier hoorde dat, maar ipv hem tegen te houden ging die cipier meeluisteren. Juist in nood is God heel dichtbij.

Een mooi getuigenis inderdaad. Alleen zo verschrikkelijk jammer en triest dat je alleen maar getuigenissen van JG's aanhaalt en al die andere mooie getuigenissen van andere christenen gewoon lijkt te negeren. Je doet net alsof die niet bestaan. Neem bijvoorbeeld eens kennis van het getuigenis van Corrie ten Boom of die van Foris Bakels. Of mag dat niet van jouw genootschap?
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Willempie:

Het spijt me maar ik begrijp jouw vraag niet. Ik ben inderdaad een (gelovige) heiden.

En inderdaad woonden en verhuisden Joden al naar Palestina voordat de tweede wereldoorlog uitbrak. Is er iemand die dit ontkent dan? Besef hierbij wel goed dat Joden niet alleen tijdens de oorlog werden vervolgd maar al lang daarvoor

Een gelovige heiden.... Tuurlijk joh, wat jij wil. Dan ga ik nog even fietsen op mijn fiets met vierkante wielen.

Ik schreef juist dat Joden ook voor WO2 al naar Palestina verhuisden, omdat @Hermanos2 dat kennelijk niet wist. Die schreef nl dat God de holocaust toestond omdat sindsdien veel Joden terug keerden. Dat klopt dus niet, omdat dit niet sinds de holocaust plaats vindt maar al veel eerder begon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Een gelovige heiden.... Tuurlijk joh, wat jij wil. Dan ga ik nog even fietsen op mijn fiets met vierkante wielen.

Ik schreef juist dat Joden ook voor WO2 al naar Palestina verhuisden, omdat @Hermanos2 dat kennelijk niet wist. Die schreef nl dat God de holocaust toestond omdat sindsdien veel Joden terug keerden. Dat klopt dus niet, omdat dit niet sinds de holocaust plaats vindt maar al veel eerder begon.

Je begrijpt de betekenis van het woord heiden niet en hebt daar blijkbaar geen interesse in. Het zij zo.

En wat @Hermanos2 schreef heb je blijkbaar ook niet goed begrepen want de emigratie van Joden naar Palestina Is inderdaad in een stroomversnelling geraakt na de Shoah. Ik vraag me af en toe af of je niet te bevooroordeeld bent, volgens jouw eigen opvattingen, om nog goed te kunnen lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Je begrijpt de betekenis van het woord heiden niet en hebt daar blijkbaar geen interesse in. Het zij zo.

En wat @Hermanos2 schreef heb je blijkbaar ook niet goed begrepen want de emigratie van Joden naar Palestina Is inderdaad in een stroomversnelling geraakt na de Shoah. Ik vraag me af en toe af of je niet te bevooroordeeld bent, volgens jouw eigen opvattingen, om nog goed te kunnen lezen.

De Shoah was echt een katalysator. Ik heb zojuist wat immigratie cijfers opgezocht. Ongelooflijk hoeveel joden er sindsdien per jaar terug zijn gegaan. Interessant is dat het de laatste jaren wat lijkt af te nemen. The fullness of the gentiles is mogelijk ook bereikt? 

Wat zal de volgende stap zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Hermanos2:

De Shoah was echt een katalysator. Ik heb zojuist wat immigratie cijfers opgezocht. Ongelooflijk hoeveel joden er sindsdien per jaar terug zijn gegaan. Interessant is dat het de laatste jaren wat lijkt af te nemen. The fullness of the gentiles is mogelijk ook bereikt? 

Wat zal de volgende stap zijn? 

Ik weet het niet. Ik lees wel dat er dagelijks heel veel mensen zijn die zich tot God bekeren, niet zozeer in het westen maar elders wel. Ik weet niet of God een bepaald aantal op het oog heeft maar wel dat Hij zoveel als mogelijk mensen wil redden. En dat is mij genoeg en alleen daarom houd ik het nog vol. Ik neem ook waar dat de Jodenhaat wereldwijd weer enorm aan het toenemen is en verwacht daarom een toename van vooral westerse vluchtelingen naar Israël, het enige land ter wereld waar ze gewoon zichzelf kunnen blijven. en nog relatief veilig zijn.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Willempie:

Ik weet het niet. Ik lees wel dat er dagelijks heel veel mensen zijn die zich tot God bekeren, niet zozeer in het westen maar elders wel. Ik weet niet of God een bepaald aantal op het oog heeft maar wel dat Hij zoveel als mogelijk mensen wil redden. En dat is mij genoeg en alleen daarom houd ik het nog vol. Ik neem ook waar dat de Jodenhaat wereldwijd weer enorm aan het toenemen is en verwacht daarom een toename van vooral westerse vluchtelingen naar Israël, het enige land ter wereld waar ze gewoon zichzelf kunnen blijven. en nog relatief veilig zijn.

We leven in een bijzondere tijd. De wereld om ons heen wordt steeds zieker. Wat fout is wordt goedgepraat. Wat goed was wordt nu gezien als fout. 

Ik merk dat diepere gesprekken met mensen steeds lastiger worden omdat er alleen maar onzin uitkomt. Uit angst als afwijkend te worden gezien vindt iedereen alles maar goed. Go with the flow. Hip. Modern. Om te kotsen. Niemand interesseert zich meer voor geloof, God, moraal en vaste waarden. 

Zou ik morgen in m'n blote kont naar buiten gaan dan zijn er vast mensen die vinden dat het moet kunnen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid