Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Foppe86:

Dat laatste is een christelijk stokpaardje maar is nergens op gebaseerd, behalve op pseudowetenschap..

Dat je kleuters al bekend maakt met verschillende vormen van mens zijn lijkt me niet verkeerd. Sterker nog, ik denk dat kinderen het vrij normaal vinden. Hoeveel verkleedpartijtjes heb jij in jouw jeugd meegemaakt?Als je aan jouw kinderen onderwijst dat een heterorelatie tussen man en vrouw normaal is dan vinden zij uiteindelijk homo relaties en lesbische relatie abnormaal. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Hetero relaties zijn alleen normaal gevonden vanwege religie die homorelaties onderdrukte. In het oude Griekenland bijvoorbeeld was een homorelatie vrij normaal (al weet ik niet of je die relaties kan vergelijken met relaties die wij anno nu hebben), ook transgenders waren vrij normaal. Ik geloof dat sjamanen van vroeger ook zulke issues hadden en dat ze dit een goddelijke gave vonden.

 

Er staan getuigenissen van zulke gevallen in dit topic. Begrijpt u wel wat pseudowetenschap is of ontkent u het bestaan van personen in detransitie? 

Je,hoeft andermans kinderen niet bekend te maken met seksualiteit neen. De normale gang van zaken is een man en een vrouw. Dat is de norm, basta. Je wordt zo geboren en een operatie of hormonenkuur kan dat nooit omdraaien, enkel imiteren. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wat is er erger, je kind blootstellen aan drag Queens of iemand zwaar mishandelen? Lastig hoor...... Wat zou Jezus hier van vinden?

Onwetendheid kan je niet bijstaan met nuances omdat ze geen dialoog maar debat zoeken om hun narcistische zelf te presenteren. From such turn away.

Het standpunt van de bijbel is duidelijk. De bijbel keurt homoseksualiteit af. Sommigen proberen het bijbels goed te praten door een heel vreemde draai te geven aan de teksten.  Maarja, wat moete

18 uur geleden zei Fundamenteel:

Er staan getuigenissen van zulke gevallen in dit topic. Begrijpt u wel wat pseudowetenschap is of ontkent u het bestaan van personen in detransitie? 

Je,hoeft andermans kinderen niet bekend te maken met seksualiteit neen. De normale gang van zaken is een man en een vrouw. Dat is de norm, basta. Je wordt zo geboren en een operatie of hormonenkuur kan dat nooit omdraaien, enkel imiteren. 

Natuurlijk weet ik wat pseudowetenschap is, u ook?

Ik ben niet echt bekend met dit onderwerp, maar ik denk "laat ieder mens zijn hoe ze denkt te zijn".

Jouw laatste alinea is wel erg schrijnend. Het is de norm omdat wij dat de normen hebben gemaakt, door 2000 jaar van onderdrukking van seksualiteit en wat al niet meer zij. Zoals Robert Long al zong "hij die door zijn orgaan slechts pist heeft al voor duizenden (maak er maar miljoenen van) beslist".. Je wordt niet als man of vrouw geboren, daarvoor moet je echt je meer verdiepen in de hersenen en de geboorte. Het is in de hersenen zichtbaar dat mensen zich man of vrouw voelen, ongeacht hun lichaam. Dit heeft met hormonen te maken die men krijgt in de baarmoeder.. Dus wat je schrijft is echt veel te kort door de bocht en alleen naar uiterlijk gekeken (ook qua uiterlijk is de natuur nogal veelsoortig).

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Foppe86:

Natuurlijk weet ik wat pseudowetenschap is, u ook?

Ik ben niet echt bekend met dit onderwerp, maar ik denk "laat ieder mens zijn hoe ze denkt te zijn".

Jouw laatste alinea is wel erg schrijnend. Het is de norm omdat wij dat de normen hebben gemaakt, door 2000 jaar van onderdrukking van seksualiteit en wat al niet meer zij. Zoals Robert Long al zong "hij die door zijn orgaan slechts pist heeft al voor duizenden (maak er maar miljoenen van) beslist".. Je wordt niet als man of vrouw geboren, daarvoor moet je echt je meer verdiepen in de hersenen en de geboorte. Het is in de hersenen zichtbaar dat mensen zich man of vrouw voelen, ongeacht hun lichaam. Dit heeft met hormonen te maken die men krijgt in de baarmoeder.. Dus wat je schrijft is echt veel te kort door de bocht en alleen naar uiterlijk gekeken (ook qua uiterlijk is de natuur nogal veelsoortig).

 

 

 

 

Waarom noemt u feiten dan pseudowetenschap om zelf pseudowetenschap te etaleren?

Geef eens een bron waar gender in de hersenen zichtbaar is en niet aan het geslachtsdeel? Peer reviewed, geen roddelgazetje of feministisch gezever aub maar academisch.

Mannen hebben een groter brein, meer hersencellen, vrouwen hebben borsten. Maar je gender is van geboorte bepaald en kan niet veranderen door menselijke interventie. Die dat doen lopen permanente schade op en ontdekken dat geluk niet gender gebonden is.

Als we van de gyneacoloog het gender van de baby meegedeeld krijgen, kijkt die tussen de benen he.

De enige die aan pseudowetenschap doen zijn degene die rond de klassieke biologie fantaseren om een politieke mening/beleid door de strot te rammen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-4-2022 om 10:00 zei Fundamenteel:

Ik hoop net dat meeste gezinnen de normale gang zaken/de natuurlijke orde meegeven en niet meelopen in die freakshow geëtaleerd door een bende verloren zielen. Wat de Bijbel zegt en leert = Wet. 

Vind je het ook oke om slaven te houden? Dat mag volgens de bijbel namelijk.

Leviticus 25:44

Als je slaven en slavinnen wilt hebben, kun je mensen uit de omringende volken kopen

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat is uw punt eigenlijk? Wie heeft er nog slaven op deze wereld? Niet de Joden, noch de christenen.

Volgens Amnesty international zijn er tegenwoordig nog 40 miljoen mensen wereldwijd slaaf. 

https://www.amnesty.nl/encyclopedie/slavernij-en-mensenrechten

Slavernij komt ook nu nog voor. Anti-Slavery International noemt een aantal van ten minste 40 miljoen mensen die in een vorm van moderne slavernij leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei 010:

Volgens Amnesty international zijn er tegenwoordig nog 40 miljoen mensen wereldwijd slaaf. 

https://www.amnesty.nl/encyclopedie/slavernij-en-mensenrechten

Slavernij komt ook nu nog voor. Anti-Slavery International noemt een aantal van ten minste 40 miljoen mensen die in een vorm van moderne slavernij leven.

En is dat dat binnen de islam of jodendom en christendom? 

Doe eens niet selectief verontwaardigd.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei 010:

Jij denk dat die mensen die slaven houden allemaal atheïst zijn?

Leer eens begrijpend lezen voor ge deelneemt aan discussies, was ik over atheïsten bezig als ik er drie aanhield? 

Mijn punt was dat christenen en Joden géén slavernij meer doen. Maar dat het ooit anders was is waar. De slavernij is elders wel nog zeer actief, maar dat benoemen is wellicht niet politiek correct.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Leer eens begrijpend lezen voor ge deelneemt aan discussies, was ik over atheïsten bezig als ik er drie aanhield? 

Mijn punt was dat christenen en Joden géén slavernij meer doen. Maar dat het ooit anders was is waar. De slavernij is elders wel nog zeer actief, maar dat benoemen is wellicht niet politiek correct.

En van die slavendrijvers is er geen 1 een jood of christen?......

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei 010:

En van die slavendrijvers is er geen 1 een jood of christen?......

Is dat een insinuatie om te relativeren dat er islamitische landen nog aan slavernij doen? Landen waarmee atheïstische politici mee samenwerken voor olie en wapenhandel o.a.

Vaak zijn het de ouders die hun eigen kind verkopen. Veelal Indiërs.

It's estimated that millions of children in India live as modern-day slaves. They work in the fields, in factories, brothels and private households -- often without pay and usually with no realistic chance of escaping. The majority of them are sold or hired out by their own families.12 okt. 2013 

https://abcnews.go.com/International/daughters-sale-indias-child-slavery-scourge/story?id=20540368

Link naar bericht
Deel via andere websites

@010, Jij bent een christen maar je kunt hier mee leven. Ik vermoed dat je de bijbelteksten ten aanzien van LHBTI wel kent. Daarom ben ik eigenlijk wel oprecht nieuwsgierig naar jou overwegingen hierin:

Hoe komt het dat je er wel vrede mee hebt?

Even andere dingen zoals overspel buiten beschouwing latend:

* Is alle homoseksuele activiteit volgens jou bijbels gezien 'goed' (ofwel niet zondig)?

* Zou een voorganger / priester alle homoseksuele relaties mogen trouwen en / of zegenen?

 

@Dat beloof ik, Jij bent geloof ik geen christen (corrigeer me als ik het mis heb) dus ik ben daarom ook benieuwd naar jou mening over het volgende:

Vind jij dat christenen die bijvoorbeeld homo's trouwen daarin handelen volgens (de geest van) de bijbel en daarom lovenswaardig? Of vind je dat christenen die dit doen zichzelf en anderen voor de gek houden omdat de bijbel eigenlijk iets anders zegt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-5-2022 om 09:50 zei Fundamenteel:

Is dat een insinuatie om te relativeren dat er islamitische landen nog aan slavernij doen? Landen waarmee atheïstische politici mee samenwerken voor olie en wapenhandel o.a.

Vaak zijn het de ouders die hun eigen kind verkopen. Veelal Indiërs.

It's estimated that millions of children in India live as modern-day slaves. They work in the fields, in factories, brothels and private households -- often without pay and usually with no realistic chance of escaping. The majority of them are sold or hired out by their own families.12 okt. 2013 

https://abcnews.go.com/International/daughters-sale-indias-child-slavery-scourge/story?id=20540368

Sukkel, India daar zijn de mensen hindoe.. Dus als je een religie de schuld moet geven, dan is het hindoeisme...

Je kan ook denken dat die mensen waarschijnlijk zo arm zijn dat ze het wel moeten doen. Niemand verkoopt graag zijn zoon of dochter of welke familielid dan ook..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Foppe86:

Sukkel, India daar zijn de mensen hindoe.. Dus als je een religie de schuld moet geven, dan is het hindoeisme...

Je kan ook denken dat die mensen waarschijnlijk zo arm zijn dat ze het wel moeten doen. Niemand verkoopt graag zijn zoon of dochter of welke familielid dan ook..

 

Sukkel?

Ik heb echt nog NIETS zinnigs uit u weten komen. En het is niet eens per ongeluk maar moedwillig om ad hominem naast de kwestie te lullen. Zoek eens op hoeveel slaven er nog bestaan in bepaalde landen en hoe ze in die gezinnen of firma's belanden. Doe geen moeite te antwoorden, ik heb gewoon geen tijd voor pubers als u.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Sukkel?

Ik heb echt nog NIETS zinnigs uit u weten komen. En het is niet eens per ongeluk maar moedwillig om ad hominem naast de kwestie te lullen. Zoek eens op hoeveel slaven er nog bestaan in bepaalde landen en hoe ze in die gezinnen of firma's belanden. Doe geen moeite te antwoorden, ik heb gewoon geen tijd voor pubers als u.

Je gaat weer huilen om de verpakking en niet om de inhoud.. Het is ook niet naast de kwestie lullen, je had het over moslimlanden en noemde India. In India wonen grotendeels Hindoes, en ook wel genoeg moslims maar vooral hindoes. Het is ook typisch van deze tijd voor bepaalde mensen om naar andere religies te wijzen en te zeggen "zij zijn slecht"...

Voor de rest denk ik dat ik genoeg zinnige dingen zeg, maar dat jij er niet mee eens bent. En dan is het makkelijker om te zeggen "je zegt niks zinnigs" in plaats van inhoudelijk te reageren. Je zou eens van je geloof vallen door kritische vragen te moeten beantwoorden.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Foppe86:

Je gaat weer huilen om de verpakking en niet om de inhoud.. Het is ook niet naast de kwestie lullen, je had het over moslimlanden en noemde India. In India wonen grotendeels Hindoes, en ook wel genoeg moslims maar vooral hindoes. Het is ook typisch van deze tijd voor bepaalde mensen om naar andere religies te wijzen en te zeggen "zij zijn slecht"...

Voor de rest denk ik dat ik genoeg zinnige dingen zeg, maar dat jij er niet mee eens bent. En dan is het makkelijker om te zeggen "je zegt niks zinnigs" in plaats van inhoudelijk te reageren. Je zou eens van je geloof vallen door kritische vragen te moeten beantwoorden.

 

 

 

Wat je blijkbaar ontgaat is dat al jouw kritische vragen hier beantwoord worden. Of jij die antwoorden serieus neemt is natuurlijk weer een ander verhaal. Wees maar blij dat het allemaal nog mag. Er zijn landen waar het niet langer mag en het is nog maar de vraag of het hier in de toekomst ook nog mag. Er zijn genoeg krachten aanwezig die onze vrijheid van denken proberen in te perken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Wat je blijkbaar ontgaat is dat al jouw kritische vragen hier beantwoord worden. Of jij die antwoorden serieus neemt is natuurlijk weer een ander verhaal. Wees maar blij dat het allemaal nog mag. Er zijn landen waar het niet langer mag en het is nog maar de vraag of het hier in de toekomst ook nog mag. Er zijn genoeg krachten aanwezig die onze vrijheid van denken proberen in te perken. 

Die kritische vragen worden helemaal niet beantwoord, behalve op de manier die ik al sinds mijn atheist zijn hoor. Allemaal via dogma's, niet met ratio.

Ik zal de laatste zinnen van jou maar negeren, die zijn van hetzelfde allooi als die van Fundamenteel. En als je gelooft wat jullie geloven dan ben je een beetje van het padje af..Om jou te citeren..

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Willempie:

Wat je blijkbaar ontgaat is dat al jouw kritische vragen hier beantwoord worden. Of jij die antwoorden serieus neemt is natuurlijk weer een ander verhaal. Wees maar blij dat het allemaal nog mag. Er zijn landen waar het niet langer mag en het is nog maar de vraag of het hier in de toekomst ook nog mag. Er zijn genoeg krachten aanwezig die onze vrijheid van denken proberen in te perken. 

Onwetendheid kan je niet bijstaan met nuances omdat ze geen dialoog maar debat zoeken om hun narcistische zelf te presenteren. From such turn away.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Onwetendheid kan je niet bijstaan met nuances omdat ze geen dialoog maar debat zoeken om hun narcistische zelf te presenteren. From such turn away.

Niet meer reageren dus. Dit gaat tegen mijn natuur in maar ik denk dat je gelijk hebt. Het is een verspilling van energie en tijd die we veel beter kunnen besteden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Onwetendheid kan je niet bijstaan met nuances omdat ze geen dialoog maar debat zoeken om hun narcistische zelf te presenteren. From such turn away.

Sorry hoor, maar wat ik lees is onwetendheid van jullie kant.. Zoals het idee dat het weleens mis kan gaan met vrijheid van meningsuiting.. Dat roepen jullie waarschijnlijk al jaren. Maar wie mochten er zich niet aan de regels houden toen er corona was? Juist, de gelovigen. Ik denk dat jullie in de handjes mogen knijpen in Nederland te wonen, want er is enorm veel vrijheid van geloof. Het is zelfs verankerd in de grondwet.

Dat ik een narcistisch zelf heb is nieuw voor mij.. In het echte leven weten mensen wel beter, maar jullie zijn psycholoog op afstand? Moet ik nog betalen voor dit onderzoek?

Ik vind het juist narcistisch of ego of hoogmoedswaanzin als je praat voor God (welke God dan ook) als klein mensje op een klein planeetje in een klein zonnestelsel in een klein melkwegstelsel.. "Er is maar 1 God, en dat is toevallig die van mij"..

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Niet meer reageren dus. Dit gaat tegen mijn natuur in maar ik denk dat je gelijk hebt. Het is een verspilling van energie en tijd die we veel beter kunnen besteden.

Ik heb daar een uitgebreide reportage over gezien. Hoe Indische meisjes verkocht worden of verhuurd aan gezinnen in buitenland om als dienstmeid te dienen. En seksslaaf natuurlijk.

Maar zolang er in hun hoofd christelijke of joodse slavenhouders bestaan, is het ok. En zo gaan die politiek correcten dus tekeer. Het is als schaken met een duif, ze schijten het hele bord onder, lopen alle stukken omver en lopen rond alsof ze gewonnen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Niet meer reageren dus. Dit gaat tegen mijn natuur in maar ik denk dat je gelijk hebt. Het is een verspilling van energie en tijd die we veel beter kunnen besteden.

Waarom niet meer reageren? Wat voor forum is dit? Iedereen die een beetje kritisch is negeren? Alleen maar ja en amen willen horen? Groei je zo in geloof?

Zojuist zei Fundamenteel:

Ik heb daar een uitgebreide reportage over gezien. Hoe Indische meisjes verkocht worden of verhuurd aan gezinnen in buitenland om als dienstmeid te dienen. En seksslaaf natuurlijk.

Maar zolang er in hun hoofd christelijke of joodse slavenhouders bestaan, is het ok. En zo gaan die politiek correcten dus tekeer. Het is als schaken met een duif, ze schijten het hele bord onder, lopen alle stukken omver en lopen rond alsof ze gewonnen hebben.

dus omdat jij een reportage hebt gezien moeten wij dit voetstoots aannemen? Je had het kunnen linken, dan had iedereen de reportage kunnen zien. Je had het over moslimland en India is een hindoeland. Dat je hier de fout in ging is natuurlijk schrijnend voor je en dan negeer je boodschapper..

Voor mij maakt het geen reet uit of het een hindoe is die slavenhoudt, of een moslim, een jood, christen, atheist. Slavenhouders zijn slecht. MAAR de mensen die hun kinderen opofferen die zijn waarschijnlijk ten einde raad. 

Dat zie je ook bij de bouw van stadions in Qatar. De mensen die het bouwen zijn slaven, men pakt hun paspoort af, betaalt wel of niet. die mensen gingen erheen om geld te verdienen.

Of in Thailand in de visserij. Precies eender. Die worden geronseld voor heel andere doeleinden, maar moeten dan wekenlang op een boot dobberen om vis te vangen. Verschrikkelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid