Spring naar bijdragen

Wat moet ik doen om gered te worden?


Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei Hermanos2:

Wat betreft de Ruach zijn er verschillende uitleggingen mogelijk. Jij pikt er eentje uit. De mijne is van een heel andere aard. 

Wat betreft christenen valt me op dat je de hele groep over één kam scheert. Dat maakt je hele betoog, tja, niet interessant. Ik herken mezelf daar helemaal niet in. Mijn evangeliseren werkt in de praktijk heel anders. Meestal in één op één situaties. Binnenshuis. Bijbel op tafel. Blaadje en pen. 

Alles kan, waar de wereld wint en de satan lacht.

Het maakt me niet uit wat jou opvalt en wat er tekort geschoren wordt. Je voelt denk ik onvoldoende dat alles altijd ook op jou betrekking heeft. En ook op mijzelf. Nooit zul je geraakt worden als het over anderen gaat. En als het jezelf raakt zul je nooit voelen dat het van toepassing is voor jou specifiek. Want de mens spiegelt zich niet aan God en aan de wet, maar aan zichzelf: dat is zacht.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 110
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat is dan toch prima! Jij kent die persoon goed genoeg om te weten wat je moet doen. Belangrijkste is dat je je laat leiden door de Heilige Geest, en niet op jezelf gaat vertrouwen.

Of het is een niet door jou begrepen waarheid.

Ik betwijfel of we het over dezelfde Jezus hebben. Je neigt mij te veel naar het gedachtengoed van het WTG. Dus kun je lullen over Jezus wat je wil, het is een andere.

6 minuten geleden zei Tomega:

En dat bewijst Christus ook door het toe te lichten: de heerlijkheid die God aan Christus heft gegeven, diezelfde heerlijkheid die in eenheid tot uiting komt, die heerlijkheid die geeft Christus aan zijn discipelen.

Ik zou schrijven; dat is Christus in zijn discipelen.

En dat schrijft Joh. 17 dan ook.

 

Zojuist zei Hermanos2:
12 minuten geleden zei thom:

Zo is dat Hermanos. Met het tot geloof komen begint het pas.

Kijk, we zijn het met elkaar eens. En de zon schijnt. Het wordt een mooie dag vandaag. 

:-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
8 uur geleden zei Hermanos2:

Het moet voor iedere christen toch een schrikbeeld zijn om in de buitenste duisternis geworpen te worden. Jammerend en knarsetandend. 

Een christen die bang is voor de hel... Dat is een contradictio in terminis. Een christen is juist gered van die toorn, dus waarom zou die zich zorgen maken?

Lees Hebreeën 12 vanaf vers 16
Ziet toe, dat gij Dien, Die spreekt, niet verwerpt; want indien dezen niet zijn ontvloden, die dengene verwierpen, welke op aarde Goddelijke antwoorden gaf, veelmeer zullen wij niet ontvlieden, zo wij ons van Dien afkeren, Die van de hemelen is.

De vreze des Heeren is de vrees van het kind voor de vader: zolang het kind gehoorzaam is en luistert, is het veilig en schuilt in de armen van zijn vader, en niemand in de wereld kan hem bang maken.

Maar als het kind niet meer bang is om vader tegen zich te krijgen, en als het kind niet meer gedreven wordt om te doen wat vader wil, maar integendeel denkt: oh, ik ben niet bang hoor, vader beschermt mij wel;

Dat is dan het moment dat het begrip 'vreze des Heeren' is verwaterd en doodgebloed,
en opstand en anarchie is het resultaat en de weg van de kinderen Kain en Ezau is je deel geworden.

Ook zij waren kinderen van hun Vader !

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Gemakzucht nog wel. Je begrijpt er echt helemaal niets van hoor.

Ik denk juist dat ik het goed begrijp. Misschien ligt het eraan dat ik geen kerkelijk verleden heb en daarom geen verouderde leerstellingen hoef los te laten. 

Is overigens niet kwaad bedoeld hoor. We lezen hetzelfde boek. Halen er iets anders uit. Ik zoek een verklaring en gemeenschappelijke grond. 

4 minuten geleden zei Tomega:

 

Maar als het kind niet meer bang is om vader tegen zich te krijgen, en als het kind niet meer gedreven wordt om te doen wat vader wil, maar integendeel denkt: oh, ik ben niet bang hoor, vader beschermt mij wel;

 

Bovenstaande gedachte, daar kan ik me niet in verplaatsen. De rest van je bericht wel. Hebreeën is een prachtig boek. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:
14 minuten geleden zei Tomega:

En dat bewijst Christus ook door het toe te lichten: de heerlijkheid die God aan Christus heeft gegeven, diezelfde heerlijkheid die in eenheid tot uiting komt, die heerlijkheid die geeft Christus aan zijn discipelen.

Ik zou schrijven; dat is Christus in zijn discipelen.

En dat schrijft Joh. 17 dan ook.

Jawel, dat is ook je eer, maar lees dan met mij mee, dat je er niet meer aan moet hangen
en niet meer in moet stoppen dan terecht.

 Ik heb aan hun Uw woord gegeven
Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.
alzo heb Ik hen ook in de wereld gezonden.
En Ik heilige Mijzelven voor hen, opdat ook zij geheiligd mogen zijn in waarheid.

En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor degenen, die door hun woord in Mij geloven zullen.
Opdat zij allen een zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons een zijn;
opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

En Ik heb aan hun de heerlijkheid gegeven, die Gij aan Mij gegeven hebt; opdat zij een zijn, gelijk als Wij Een zijn;

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Ik denk juist dat ik het goed begrijp. Misschien ligt het eraan dat ik geen kerkelijk verleden heb en daarom geen verouderde leerstellingen hoef los te laten.

Een conservatieve christen conserveert wat door de tijd heen als onwankelbaar is bevonden. Iemand die “conservatief” genoemd wordt is eigenlijk iemand die gelooft in het conserveren (bewaren) van wat verworven, behaald of bereikt werd. Hij is geen verkwister. Hij gelooft dat het heden het resultaat is van het verleden, en dat je het verleden niet kan wegwerpen zonder het huidige te vernietigen. Hij gelooft in de uitspraak:

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1Thes.5:21)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Tomega:

Jawel, dat is ook je eer, maar lees dan met mij mee, dat je er niet meer aan moet hangen
en niet meer in moet stoppen dan terecht.

 Ik heb aan hun Uw woord gegeven
Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.
alzo heb Ik hen ook in de wereld gezonden.
En Ik heilige Mijzelven voor hen, opdat ook zij geheiligd mogen zijn in waarheid.

En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor degenen, die door hun woord in Mij geloven zullen.
Opdat zij allen een zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons een zijn;
opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

En Ik heb aan hun de heerlijkheid gegeven, die Gij aan Mij gegeven hebt; opdat zij een zijn, gelijk als Wij Een zijn;

 

Er niet meer in moet stoppen dan terecht?

Ik lees niet in jouw schrijven dat het besef er is, dat Christus in de mens is, in de gelovige.

En dat Hij moet groeien in de mens, en ik kleiner worden.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei thom:

Er niet meer in moet stoppen dan terecht?

Ik lees niet in jouw schrijven het besef dat Christus in de mens is, in de gelovige.

Precies: jij hebt het over het lezen in mijn schrijven, wat er in mij aan besef leeft.

En dat zeg ik; dat je er niet meer in moet stoppen dan terecht.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tomega:
5 minuten geleden zei thom:

Er niet meer in moet stoppen dan terecht?

Ik lees niet in jouw schrijven het besef dat Christus in de mens is, in de gelovige.

Precies: jij hebt het het lezen in mijn schrijven, wat er in mij aan besef leeft.

En dat zeg ik; dat je er niet meer in moet stoppen dan terecht.

'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Adviseren is te vrijblijvend.

Dus maar dwingen, met liefdevolle harde hand? Misschien iets van een inquisitie? Nee, daar geloof ik niet in. Markus 16 geeft een duidelijke opdracht ("En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, predikt het Evangelie aan alle kreaturen."). Natuurlijk lezen we deze opdracht elders ook. Er wordt dus gesproken over prediken. Gevolg is dat Jezus evangelisatie zal bevestigen met de tekenen die daarop volgen, niet mijn woorden, maar Bijbelse woorden:

En zij, uitgegaan zijnde, predikten overal, en de Heere wrocht mede, en bevestigde het Woord door tekenen, die daarop volgden. Amen.

M.a.w: als wij het evangelie van Christus (Die God is!), Zijn Genade, prediken, zal dat vruchten afwerpen; bekering, geloof, bevrijding, genezing, geluk, rust, overvloed (Joh. 10, 3. Joh. 1), omdat God een goede God is, een God van Liefde. Mensen behoren aan deze vruchten te zien dat God bestaat, ze zouden als het ware jaloers moeten worden op de zegeningen die Zijn Kinderen ontvangen (in alle opzichten). Het ware geluk is in HEM (Christus), en DAT moet de wereld zien. Het gebeurt te weinig in het Lichaam van Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Dus maar dwingen, met liefdevolle harde hand? Misschien iets van een inquisitie? Nee, daar geloof ik niet in.

Waarom schiet je nu zo door naar het andere uiterste? Denk je nu werkelijk dat ik iedereen bij zijn strot pak en dwingend toespreek dat ie in God moet geloven anders gooi ik hem het water in?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tomega:

Jij geeft aan wat jij anders zou schrijven, en ik geef aan wat er staat, waaruit blijkt dat wat ik schrijf klopt,
en opnieuw schrijf jij wat jij anders zou schrijven, maar nu om in mij iets van besef te zien.

Dat dat wel wat lastig wordt, moet je mij niet aanrekenen.

Vaak verdraai je wat ik schrijf, om niet te hoeven reageren op wát ik schrijf.

Nu ook weer met de Joh. tekst. Waar ik op doel, daar verleg je de klemtoon en verdwijnt het doel.

In ieder geval antwoord je nu met een paar regels gelukkig, maar het verhaspelen blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Tomega:

Waarom dan wijk jij af van wat Christus zegt, die heeft beloofd dat Hij van de Vader zijn Trooster zal zenden? Is het niet zo, dat sinds de komst van Christus een andere orde en Geest werkzaam is? En is het niet zo dat Christus zegt, dat Hij eerst moet opvaren om de Geest te zenden, zodat de discipelen verheugd moeten zijn, en niet verdrietig? Hoe kun jij dan teruggrijpen naar de tijd van daarvoor als méér??

Ik val dat niet af. De Trooster is alleen niet Iemand anders, maar een uitstraling van God zelf. God zelf komt in ons wonen. Waar we tegenwoordig mee zitten is een kerkleer van de Rooms Katholieke Kerk, dat ons verplicht om te geloven in 3 personen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

20 En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor degenen, die door hun woord in Mij geloven zullen.

21 Opdat zij allen een zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons een zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

22 En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij een zijn, gelijk als Wij Een zijn;

23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

24 Vader, Ik wil, dat waar Ik ben, ook die bij Mij zijn, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij Mijn heerlijkheid mogen aanschouwen, die Gij Mij gegeven hebt; want Gij hebt Mij liefgehad, voor de grondlegging der wereld.

 

28 minuten geleden zei Tomega:

 Ik heb aan hun Uw woord gegeven
Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.
alzo heb Ik hen ook in de wereld gezonden.
En Ik heilige Mijzelven voor hen, opdat ook zij geheiligd mogen zijn in waarheid.

En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor degenen, die door hun woord in Mij geloven zullen.
Opdat zij allen een zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons een zijn;
opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

En Ik heb aan hun de heerlijkheid gegeven, die Gij aan Mij gegeven hebt; opdat zij een zijn, gelijk als Wij Een zijn;

9 Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen, die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uw.

10 En al het Mijne is Uw, en het Uwe is Mijn; en Ik ben in hen verheerlijkt.

En niet aan hen.

Ik ben.. in hen. Dat is; de Christus in de mens.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Dus maar dwingen, met liefdevolle harde hand?

Er is een samenhang. De dwang om mensen te doen ingaan, is erop gericht OM TE VOORKOMEN dat degenen aangaan die geroepen waren, en er een potje van maken. 

Diegenen dus, die niet horen willen, diegenen horen het oordeel te krijgen en het harde woord en de waarschuwing dat de bijl er ligt met een reden en een doel, en dat de genade weggenomen wordt om te gaan naar anderen die de genade krijgen vanwege de ongerechtgheden van Gods Kinderen.

Mattheüs 8:12
En de kinderen des Koninkrijks zullen uitgeworpen worden.

Lucas 14:22-244
En de dienstknecht zeide: Heere, het is geschied, gelijk gij bevolen hebt, en nog is er plaats.
En de heer zeide tot den dienstknecht: Ga uit in de wegen en heggen; en dwing ze in te komen, opdat mijn huis vol worde;
Want ik zeg ulieden, dat niemand van die mannen, die genood waren, mijn avondmaal smaken zal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Waarom schiet je nu zo door naar het andere uiterste? Denk je nu werkelijk dat ik iedereen bij zijn strot pak en dwingend toespreek dat ie in God moet geloven anders gooi ik hem het water in?

Van mij mag je dat doen, als je denkt dat het mensen redt, moet je helemaal zelf weten... Uiteindelijk is het wel een kwestie van hel of hemel, dus met zoete praatjes bereiken we vaak ook niks (maar soms wel).... Dus, als jij iemand op die wijze kan redden, ga je gang. Alleen, IK geloof niet in dat soort methodes, waarbij ik wel besef dat mensen verschillend zijn, dus, ook verschillende methodes, met hetzelfde doel.

6 minuten geleden zei Gaitema:

De Trooster is alleen niet Iemand anders, maar een uitstraling van God zelf.

Bijna goed: laat "een uitstraling van" maar weg. De Heilige Geest is God, en de Heilige Geest is een Persoon. Lees maar eens:

Dat de Heilige Geest God is lezen we bijvoorbeeld in 1 Korinthe 3 (Weet u niet dat u Gods tempel bent en dat de Geest van God in u woont?), Handelingen 5 (En Petrus zei: Ananias, waarom heeft de satan uw hart vervuld, zodat u gelogen hebt tegen de Heilige Geest en een deel achtergehouden hebt van de opbrengst van het stuk grond? Als het onverkocht gebleven was, bleef het dan niet van u, en toen het verkocht was, bleef de opbrengst dan niet tot uw beschikking? Waarom toch hebt u deze daad in uw hart voorgenomen? U hebt niet tegen mensen gelogen, maar tegen God), Johannes 14 (En Ik zal de Vader bidden, en Hij zal u een andere Trooster geven, opdat Hij bij u blijft tot in eeuwigheid, namelijk de Geest van de waarheid, Die de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet, maar u kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Van mij mag je dat doen, als je denkt dat het mensen redt, moet je helemaal zelf weten... Uiteindelijk is het wel een kwestie van hel of hemel, dus met zoete praatjes bereiken we vaak ook niks (maar soms wel).... Dus, als jij iemand op die wijze kan redden, ga je gang. Alleen, IK geloof niet in dat soort methodes, waarbij ik wel besef dat mensen verschillend zijn, dus, ook verschillende methodes, met hetzelfde doel.

Reken er maar op dat jij de wind van voren krijgt als jij op hardhandige wijze het evangelie gaat brengen. Dat gaat contraproductief werken en daar doe ik niet aan mee. Waar het mij om gaat is dat men zich niet moet schamen om het evangelie recht te brengen. Niet adviserend, maar dringend voorleggen dat het geloof in God geen vrijblijvende aangelegenheid is, maar je leven ervan afhangt.

Ik schaam mij het evangelie niet, want het is Gods kracht tot behoudenis voor een ieder die gelooft. (Rom.1:16, SV)

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:

Vaak verdraai je wat ik schrijf, om niet te hoeven reageren op wát ik schrijf.

Nu ook weer met de Joh. tekst. Waar ik op doel, daar verleg je de klemtoon en verdwijnt het doel.

Ja, maar Thom, dat is ook precies wat ons scheidt: jij legt dingen in de tekst waarvan ik meen dat jij de tekst geweld aandoet.
Daarom levert elke tekst ergernis op bij jou. dat is principieel niet anders dan bij JG, alleen met dit verschil dat jij in de laag eronder zit, zodat niet alleen ik, maar ook jijzelf er geen vat op kunt krijgen.  Ten diepste is je leer een in de tekst gestopte leer.

Jij zegt dan, terecht, dat jouw leer samenhangend is, en er echt uit volgen kan. 
En ik zeg dan, dat je er niet méér in moet stoppen dan wat er staat, en vooral dat je niet moet gaan knippen in de bijbel.
Want het meerdere aan kennis, dan wat God geeft, biedt geen nut, maar wel dwaling en ongrijpbaarheden.

Dus terug: niet ik, maar jij verdraait, waar je schrijft:
 

42 minuten geleden zei thom:
50 minuten geleden zei Tomega:

En dat bewijst Christus ook door het toe te lichten: de heerlijkheid die God aan Christus heft gegeven, diezelfde heerlijkheid die in eenheid tot uiting komt, die heerlijkheid die geeft Christus aan zijn discipelen.

Ik zou schrijven; dat is Christus in zijn discipelen.

En dat schrijft Joh. 17 dan ook.

Ik citeer dan vers 22: En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt.
Ja, dan moet je toch echt even uit de luie stoel komen, en dat tegeltje eens van de wand afhalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Tomega:

En ik zeg dan, dat je er niet méér in moet stoppen dan wat er staat, en vooral dat je niet moet gaan knippen in de bijbel

Ik heb de teksten onder elkaar gezet, om jouw knip en plakwerk in de tekst te laten zien.

En wat schrijf je; dat ik niet moet gaan knippen. Druiloor.

4 minuten geleden zei Tomega:

Ik citeer dan vers 22: En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt.
Ja, dan moet je toch echt even uit de luie stoel komen, en dat tegeltje eens van de wand afhalen.

Ik in hen.

Welk tegeltje Tomega?

16 minuten geleden zei thom:

9 Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen, die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uw.

10 En al het Mijne is Uw, en het Uwe is Mijn; en Ik ben in hen verheerlijkt.

 

15 minuten geleden zei Tomega:

Daarom levert elke tekst ergernis op bij jou. dat is principieel niet anders dan bij JG, alleen met dit verschil dat jij in de laag eronder zit, zodat niet alleen ik, maar ook jijzelf er geen vat op kunt krijgen.  Ten diepste is je leer een in de tekst gestopte leer.

Elke tekst levert bij jouw ergernis op, daarom verander je ze, leest ze niet, en volgt je eigen dogma; het móet kloppend gemaakt worden zoals jij meent dat het moet zijn. Daarom draai je, daarom wijzig je, en dat is omdat het begrip ontbreekt.

Ga het niet bij een ander leggen Tomega.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei WdG:

Van mij mag je dat doen, als je denkt dat het mensen redt, moet je helemaal zelf weten... Uiteindelijk is het wel een kwestie van hel of hemel, dus met zoete praatjes bereiken we vaak ook niks (maar soms wel).... Dus, als jij iemand op die wijze kan redden, ga je gang. Alleen, IK geloof niet in dat soort methodes, waarbij ik wel besef dat mensen verschillend zijn, dus, ook verschillende methodes, met hetzelfde doel.

Bijna goed: laat "een uitstraling van" maar weg. De Heilige Geest is God, en de Heilige Geest is een Persoon. Lees maar eens:

Dat de Heilige Geest God is lezen we bijvoorbeeld in 1 Korinthe 3 (Weet u niet dat u Gods tempel bent en dat de Geest van God in u woont?), Handelingen 5 (En Petrus zei: Ananias, waarom heeft de satan uw hart vervuld, zodat u gelogen hebt tegen de Heilige Geest en een deel achtergehouden hebt van de opbrengst van het stuk grond? Als het onverkocht gebleven was, bleef het dan niet van u, en toen het verkocht was, bleef de opbrengst dan niet tot uw beschikking? Waarom toch hebt u deze daad in uw hart voorgenomen? U hebt niet tegen mensen gelogen, maar tegen God), Johannes 14 (En Ik zal de Vader bidden, en Hij zal u een andere Trooster geven, opdat Hij bij u blijft tot in eeuwigheid, namelijk de Geest van de waarheid, Die de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet, maar u kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn)

Vind je het goed dat ik daarmee niet met je in discussie ga? Ik weet waar dat dan eindigd. De Geest van de Waarheid lees ik er.  Dat spreekt voor mij voor zich. Ik weet dat jullie de opgelegde leer van Rome niet kunnen los laten. Dat is prima. Ik heb het wel los gelaten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Gaitema:

Vind je het goed dat ik daarmee niet met je in discussie ga?

Heb ik daar dan iets over te zeggen? Jij moet geloven wat jij wilt geloven, zo simpel is het.

30 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Reken er maar op dat jij de wind van voren krijgt als jij op hardhandige wijze het evangelie gaat brengen. Dat gaat contraproductief werken en daar doe ik niet aan mee. Waar het mij om gaat is dat men zich niet moet schamen om het evangelie recht te brengen. Niet adviserend, maar dringend voorleggen dat het geloof in God geen vrijblijvende aangelegenheid is, maar je leven ervan afhangt.

Ik schaam mij het evangelie niet, want het is Gods kracht tot behoudenis voor een ieder die gelooft. (Rom.1:16, SV)

Geloven heeft grote gevolgen, niet geloven ook.... Prima toch. Je moet het vooral zo doen, zoals je denkt dat je het moet doen. Je zult ongetwijfeld goede resultaten hebben. Aan de vruchten..., toch? En, natuurlijk onderstreep ik de woorden van Romeinen 1.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid