Spring naar bijdragen

Waar zijn de doden?


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Ricky Tjin:

Wat gebeurt er volgens jou tussen het moment van het overlijden en de opstanding der doden bij de wederkomst van de Heere Jezus Christus?

Geestelijk is men bewust van hun toestand de rijke man en arme lazerus wisten gelijk waar zij waren in geestelijke zin.

Zonder dat zij nog deel hadden in het materiële in deze eeuw volgens prediker.

Die twee sluiten naadloos aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 90
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als je goed geleefd hebt ga je naar de hemel. Was je slecht, dan ga je naar de hel.  Als dit meteen na het overlijden gebeurd, waarom en hoe moet dan de opstanding plaatsvinden na Christus' weder

Ja, met een volk wat kennis heeft van goed en kwaad en toch kiest voor God! 

Hij zegt juist dat dit niet zo is en daar heeft @Hermanos2 gelijk in. Als de mens na zijn dood al naar de hemel toe gaat, wat overigens nergens in het OT staat, waar is de opstanding bij Zijn tweede k

13 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Wat gebeurt er volgens jou tussen het moment van het overlijden en de opstanding der doden bij de wederkomst van de Heere Jezus Christus?

Per direct in het paradijs. Net zoals de man naast Jezus aan het kruis:

En Jezus zei tegen hem: Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het paradijs zijn. (Luk.23:43, HSV)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Per direct in het paradijs. Net zoals de man naast Jezus aan het kruis:

En Jezus zei tegen hem: Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het paradijs zijn. (Luk.23:43, HSV)

Aan de andere kant is de dood ook tijdloos mensen die al duizenden jaren dood zijn zullen dat niet zo ervaren in de opstanding, het zal lijken als een seconde bij wijze van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:
10 minuten geleden zei Thinkfree:

Prediker spreekt over de materiële wereld, Jezus zijnde God geeft ons een blik in de immateriële wereld, beide hebben gelijk.

Kortsamengevat wij weten niets meer van de materiële wereld, echter is ons lot gelijk beslist in het immateriële en weten we waar we zijn.

Per direct in het paradijs. Net zoals de man naast Jezus aan het kruis:

En Jezus zei tegen hem: Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het paradijs zijn. (Luk.23:43, HSV)

Weet jij wat het verschil is tussen naar het paradijs ná het overlijden, als een gelovige in Jezus Christus, en het deelhebben aan de opstanding ten leven bij de wederkomst van Jezus Christus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Weet jij wat het verschil is tussen naar het paradijs ná het overlijden, als een gelovige in Jezus Christus, en het deelhebben aan de opstanding ten leven bij de wederkomst van Jezus Christus?

Hoe het ook zij, voor de mensen zal het ervaren worden als gelijk na het sterven, net als met slapen daar verdwijnt de tijd ook.

Dus eigenlijk weet je gelijk na het sterven je bestemming omdat de dood zelf geen tijbesef heeft en dus geknipt kan worden en ook niet ervaren word.

26 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Per direct in het paradijs. Net zoals de man naast Jezus aan het kruis:

En Jezus zei tegen hem: Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het paradijs zijn. (Luk.23:43, HSV)

En toch verteld dit vers ook iets Mattheüs 10

28 En vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel.

@Ricky Tjin

Je ziel kan onafhankelijk van je lichaam leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Thinkfree:

Aan de andere kant is de dood ook tijdloos mensen die al duizenden jaren dood zijn zullen dat niet zo ervaren in de opstanding, het zal lijken als een seconde bij wijze van.

Hoe dan ook, het zal ervaren worden. En om iets te ervaren zal je je dus bewust moeten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Hoe dan ook, het zal ervaren worden. En om iets te ervaren zal je je dus bewust moeten zijn.

Ja Mattheüs 10 zit ook een boodschap in 

28 En vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel.

Er is een gedeelte dat de mens niet kan doden.

Wat is dat dan kunnen we ons afvragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Hermanos2:

Interessante uitleg over de gelijkenis. 

Ja interessant zeker echter zet ik wel mijn vraagtekens,

Geesten hebben geen lichaam en toch kunnen zij zien en communiceren, zie de engelen dus dat argument gaat niet op in het immateriële.

Aan de andere kant gebruikt Jezus volgens mij nooit onechte dingen in zijn gelijkenissen altijd op waarheid beruste zaken en realiteit, waarom dan een uitzondering maken voor deze?

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Weet jij wat het verschil is tussen naar het paradijs ná het overlijden, als een gelovige in Jezus Christus, en het deelhebben aan de opstanding ten leven bij de wederkomst van Jezus Christus?

Ik denk niet dat het paradijs een eeuwige toestand is. Dit in tegenstelling tot de toestand na de wederkomst van Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Thinkfree:

Dank je, mooie bijdrage.

Ja, dank je. Ik dacht dat de draad gestart was om mij ergens van te overtuigen, maar kennelijk is dat niet zo, want niemand lijkt in mijn bijdragen geïnteresseerd te zijn.

Ze dwalen maar lekker verder in hun geloof dat ze zullen gaan sterven.

 

 

8 uur geleden zei Hermanos2:

Interessante uitleg over de gelijkenis. 

en bedankt dat je me voor de zoveelste keer genegeerd hebt. Erg gast vrij van je.

Ik dacht dat je naar aanleiding van mijn opmerkingen het topic begonnen was.

Maar kennelijk vind je mijn deelname totaal onbelangrijk en is dit topic tot bevrediging van jezelf.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Thinkfree:

Hoe het ook zij, voor de mensen zal het ervaren worden als gelijk na het sterven, net als met slapen daar verdwijnt de tijd ook.

 

Maar mensen gaan helemaal niet dood, als ze christenen zijn. Ze hebben immers het eeuwige leven ontvangen. Als ik nu sterf, gaat mijn geest daarom direct naar de hemel en vele bijna dood ervaringen en sterfbed visioenen getuigen daarvan.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet eerlijk zeggen. Ik doe weer een tijdje mee, maar ik zie dat christenen me geregeld negeren of tegen me lelijk uitvallen, als ze het niet met me eens zijn.

Ik vraag me werkelijk af wat ik er nu mee opschiet om hier nog langer uit te hangen. Ik verveel me stierlijk hier en heb het idee totaal onzichtbaar te zijn. Echte liefde tref ik hier zelden. Het is vooral plempen van teksten voor de eigen eer en God staat er bij en kijkt er naar, want Hij discuseerd meestal niet mee. Immers, waar de liefde er niet is, daar is Hij er ook niet. En waar een broeder aan de kant geschoven wordt, daar wordt Hij aan de kant geschoven.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:
8 uur geleden zei Thinkfree:

Dank je, mooie bijdrage.

Ja, dank je. Ik dacht dat de draad gestart was om mij ergens van te overtuigen, maar kennelijk is dat niet zo, want niemand lijkt in mijn bijdragen geïnteresseerd te zijn.

Je schreef 1 bijdrage; een paar regeltjes in ''algemene zin''. Die worden wel gelezen, maar wil je gehoord worden daarmee, zal je wellicht een vraag daarbij moeten stellen, of een naam erbij plaatsen zodat mensen gaan reageren.

53 minuten geleden zei Gaitema:

Ik vraag me werkelijk af wat ik er nu mee opschiet om hier nog langer uit te hangen. Ik verveel me stierlijk hier en heb het idee totaal onzichtbaar te zijn

Tja.. misschien wat olie op het vuur gooien? :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Ja, dank je. Ik dacht dat de draad gestart was om mij ergens van te overtuigen, maar kennelijk is dat niet zo, want niemand lijkt in mijn bijdragen geïnteresseerd te zijn.

Ze dwalen maar lekker verder in hun geloof dat ze zullen gaan sterven.

 

 

en bedankt dat je me voor de zoveelste keer genegeerd hebt. Erg gast vrij van je.

Ik dacht dat je naar aanleiding van mijn opmerkingen het topic begonnen was.

Maar kennelijk vind je mijn deelname totaal onbelangrijk en is dit topic tot bevrediging van jezelf.

En jongen, aan de verkeerde kant uit bed gestapt? 

Voor de zoveelste keer genegeerd? 

Tot bevrediging van mezelf? 

Toe maar. Jij ook een fijne dag! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Hermanos2:

God zal Zijn volk Israël nooit loslaten. Uit dit volk komen de 144000. Wat ik nog onderzoek is of we dit getal echt letterlijk moeten nemen. Want in de hemel staat ook geen letterlijke berg met een lam erop. 

Misschien kunnen we er een topic van maken. Dan kunnen we het er over hebben. Hier is het off-topic, maar het is wel een interessant onderwerp lijkt me. Voor jou is het duidelijk dat de opstanding op de aarde is, voor mij ook. Maar er gaan ook mensen naar de hemel, dus daar zit een spanning tussen lijkt me.

10 uur geleden zei Thinkfree:

Ja Mattheüs 10 zit ook een boodschap in 

28 En vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel.

Er is een gedeelte dat de mens niet kan doden.

Wat is dat dan kunnen we ons afvragen.

Dat is niet zo heel moeilijk te verklaren. Een mens wordt ook wel een ziel genoemd. Een levende ziel bestaat uit een lichaam waar de levensadem (geest) inzit. De levensadem komt van God, en die ervaren wij als een levenskracht. Na de dood gaat die ook weer terug naar God die hem geeft gegeven. (Psalm 146:4). Dus als je het heel simplistisch wilt weergeven dan is: ziel=lichaam + geest (levensadem). We moeten niet vrezen voor degenen die onze lichaam kunnen doden. Ze kunnen ons leven wel afpakken, maar uiteindelijk kan God dat lichaam weer teruggeven. De levensadem komt van God. We moeten wel God vrezen die er voor kan zorgen dat onze ziel (dus lichaam + geest) voor eeuwig kan vernietigen. (Gehenna staat hier voor eeuwige vernietiging). Gehenna was een vuilnisbelt net buiten Jeruzalem waarin ook misdadigers oneervol werden vernietigd in vuur dat altijd brandende werd gehouden. Dus zowel ziel als geest is niet iets onstoffelijks of zo wat zonder ons lichaam kan doorleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Misschien kunnen we er een topic van maken. Dan kunnen we het er over hebben. Hier is het off-topic, maar het is wel een interessant onderwerp lijkt me. Voor jou is het duidelijk dat de opstanding op de aarde is, voor mij ook. Maar er gaan ook mensen naar de hemel, dus daar zit een spanning tussen lijkt me.

Zeker, maak er gerust een topic van. Probleem is de vervangingstheologie waar een groot deel van het christendom aan heeft meegewerkt. Israël verworpen en zichzelf prominent vooraan geplaatst. Met de tekst in Romeinen kun je twee kanten op. Maar het OT is duidelijk. Maar als forummers een bloemlezing aan losse verzen presenteren is het heel eenvoudig om beide standpunten tot in den treure te verdedigen. 

De 144000 is ook zo'n topic. Het is een verhaal dat begint bij Abraham en steeds duidelijker zichtbaar wordt en tot een hoogtepunt komt als de sluier van Israël opgetild wordt en zij uiteindelijk hun beloofde land krijgen. 

In Israël wordt volop het evangelie gepredikt. Interessante tijd, die eindtijd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

En jongen, aan de verkeerde kant uit bed gestapt? 

Voor de zoveelste keer genegeerd? 

Tot bevrediging van mezelf? 

Toe maar. Jij ook een fijne dag! 

Dat doe je voortdurend ja. Het is zinloos om hier nog energie in dit forum te steken. Mensen hebben hier ook geen hart voor elkaar, lijkt het wel.

Ik heb geregeld inhoudelijk op jou in bijdragen gereageerd en meestal negeer je het. Het stoort me. Kennelijk boeit het jou weinig wat ik schrijf en je bent ook niet gepassioneerd om mij het evangelie te brengen.

1 uur geleden zei thom:

Je schreef 1 bijdrage; een paar regeltjes in ''algemene zin''. Die worden wel gelezen, maar wil je gehoord worden daarmee, zal je wellicht een vraag daarbij moeten stellen, of een naam erbij plaatsen zodat mensen gaan reageren.

Tja.. misschien wat olie op het vuur gooien? :-) 

Ach kom, moeten mensen nu echt bij naam genoemd worden? Waarom hebben zij dat nodig dan?

Zal het zo zeggen, ik kan weinig met het idee "dood is dood" en het thema trekt me ook niet. Ik weet immers wat de waarheid is en dat is dat wie voor de wederkomst sterft naar de hemel gaat en bij de wederkomst neemt Hij ons waarschijnlijk ook mee naar de hemel (de opname) en pas daarna als de nieuwe wereld klaar is, komen we daar wonen 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Gaitema:
1 uur geleden zei thom:

Je schreef 1 bijdrage; een paar regeltjes in ''algemene zin''. Die worden wel gelezen, maar wil je gehoord worden daarmee, zal je wellicht een vraag daarbij moeten stellen, of een naam erbij plaatsen zodat mensen gaan reageren.

Tja.. misschien wat olie op het vuur gooien? :-) 

Ach kom, moeten mensen nu echt bij naam genoemd worden? Waarom hebben zij dat nodig dan?

Nee, maar wanneer je reageert op iets of iemand, kan je die erbij betrekken. Op die fiets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Hermanos2:

Zeker, maak er gerust een topic van. Probleem is de vervangingstheologie waar een groot deel van het christendom aan heeft meegewerkt. Israël verworpen en zichzelf prominent vooraan geplaatst. Met de tekst in Romeinen kun je twee kanten op. Maar het OT is duidelijk. Maar als forummers een bloemlezing aan losse verzen presenteren is het heel eenvoudig om beide standpunten tot in den treure te verdedigen. 

De 144000 is ook zo'n topic. Het is een verhaal dat begint bij Abraham en steeds duidelijker zichtbaar wordt en tot een hoogtepunt komt als de sluier van Israël opgetild wordt en zij uiteindelijk hun beloofde land krijgen. 

In Israël wordt volop het evangelie gepredikt. Interessante tijd, die eindtijd. 

Het probleem is dat voor mij het complete verhaal in m'n hoofd zit en dat ik dat moet kunnen overdragen zonder stappen over te slaan. Dus om dit onderwerp goed aan te pakken is het handig dit heel gedetailleerd te doen. Je hebt gelijk dat er veel bij komt kijken en dat het geen makkelijk onderwerp is. Maar daar zitten we hier toch voor?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Nee, maar wanneer je reageert op iets of iemand, kan je die erbij betrekken. Op die fiets.

Ik heb eigenlijk bij mezelf de vraag gesteld: "als ze mij de waarheid willen vertellen, waarom negeren ze me dan en slingeren ze lelijke opmerkingen naar mijn hoofd? Is dat christelijk? Ook als ik persoonlijk op ze in ga word ik genegeerd." 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Gaitema:

Ik heb eigenlijk bij mezelf de vraag gesteld: "als ze mij de waarheid willen vertellen, waarom negeren ze me dan en slingeren ze lelijke opmerkingen naar mijn hoofd? Is dat christelijk? Ook als ik persoonlijk op ze in ga word ik genegeerd."

Zoek de waarheid, en niet de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Ik heb eigenlijk bij mezelf de vraag gesteld: "als ze mij de waarheid willen vertellen, waarom negeren ze me dan en slingeren ze lelijke opmerkingen naar mijn hoofd? Is dat christelijk? Ook als ik persoonlijk op ze in ga word ik genegeerd." 

Ik heb nog naar je vragen gekeken. Ik vind dat de hoofdvraag hier voldoende aan bod is gekomen. 

De transfiguratie lees ik als een visioen, niet als een terugkomst van Mozus en Elia. Het prediken aan de doden heb ik niet paraat. Nu ook geen zin en tijd om me daarin te verdiepen. 

Maar mijn standpunt over waar de doden zijn is wel beantwoordt. 

Als Sjako dadelijk een topic aanmaakt over Israël en de 144000 dan is er wel weer een overlap. 

Ik ga verder in Genesis. Prachtig boek! 

Fijne dag. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid