Spring naar bijdragen

Zijn wij (niet) allen broeders?


Aanbevolen berichten

52 minuten geleden zei Mohawk:

Ik ben al een tijdje bekend met Lorber en ik heb pas geleden 14 boeken van hem via Marktplaats gescoord, 3 delen "De Huishouding van God" en 11 delen "Het grote Johannes evangelie", hij heeft in totaal 25 boeken geschreven. Voor 120 euro een onbetaalbare schatkamer in huis, erg blij mee. Een ander boek van Lorber, "De Jeugd van Jezus", heb ik al langer geleden gekocht en gelezen, de rest sprokkel ik nog bij elkaar. Ik ben nu halverwege een boek van Kahlil Gibran, "Spiegels van de ziel", echt om te smullen. Maar de mooiste openbaringen vind ik die van Bertha Dudde, omdat die geschreven zijn voor deze tijd.

Goed om te horen dat het eindelijk goed met je gaat en dat je ondanks alle ellende de waarde ervan ervaren hebt.

Gezegende avond Gaitema 

 

Vandaar dat ik het grootste gros wel herken. Bertha Dudde kende ik eerder al en heb ik wel heel veel van gelezen. Mijn vrouw nog wel meer denk ik. Heb ik ook de grootste voorkeur voor. Soms wijkt Lorber van Dudde af. Daar baden we gezamenlijk voor. God gaf te kennen dat Dudde gewoon klopt, maar Lorber had soms wat last van wensdenken en schreef dan meer dan God doorgaf. Vandaar de verschillen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als je gelooft dat Adam en Eva iedereen zijn of haar overoveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroverovergrootvader en -moeder zijn,

Je begrijpt mij verkeerd. Zonder Gods hulp zou het worstelen zinloos zijn en niets anders dan ijdelheid en hoogmoed. Ik heb mij lang geleden aan God overgegeven en wat ik nu schrijf is het resultaat d

In Mattheus 12 staat een boel omtrent dit onderwerp. Dat hoofdstuk bestaat voornamelijk uit Jezus die valse leer weerlegt, oftewel ware gerechtigheid verkondigd, om vervolgers te eindigen met wie nu w

Ik bedenk mij net dat er één uitzondering moet zijn op het thema 666 ...

Het wezen van God:

Liefde = 600, Wijsheid = 60, Kracht = 6

Het wezen van Lucifer:

Kracht = 600, Wijsheid = 0, Liefde = 0

De laatste 0 omdat Lucifer geen mens is en alle liefde ontbreekt, de middelste 0 omdat zonder liefde ook de wijsheid ontbreekt. Dus wat overblijft is alleen kracht. Hoge intelligentie zonder wijsheid. Ongebreidelde hoogmoed en zelfgenoegzaamheid juist vanwege die kracht en intelligentie. Zonder te weten dat alleen de liefde de kracht is die alles overwint.

Arme arme Lucifer .., hoe diep ben je gevallen en hoe zwaar zal je terugkeer naar God zijn? Wat heb je jezelf vernederd voor het aangezicht van al je zonen en dochters en voor je Schepper die geen begin heeft. Maar jij hebt een begin en dat wist je en dat weet je. Dus hoe kon je je afkeren van de bron van jouw bestaan? Van je liefdevolle Man, mijn Vader, die je nog steeds lief heeft omdat je als volmaakte geest uit Hem bent ontstaan. Denk niet dat ik je haat want je bent mijn moeder. Maar ach, ach, ach, wat een ellende heb je ons allemaal op de hals gehaald.

Maar je bent niet de enige die zijn vrije wil verkeert gebruikt heeft. Want ook ik wist dat ik een begin had en dat jij een begin had wist ik ook. Dus hoe kon ik zo stom zijn om in jouw misleidende kletspraat te geloven? Alleen maar omdat ik je kon zien en omdat je mijn prachtige moeder was? Nee .., omdat ik zelf net zo arrogant was als jij. Ik had beter kunnen weten maar ik heb gefaald, en ik ben als een stomme slaaf achter je aangehobbeld. Dus je haten ..., nee dat doe ik niet .., ik zou mijn moeder liever in ere herstelt zien en ben net zo schuldig als jij.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Gaitema:

Vandaar dat ik het grootste gros wel herken. Bertha Dudde kende ik eerder al en heb ik wel heel veel van gelezen. Mijn vrouw nog wel meer denk ik. Heb ik ook de grootste voorkeur voor. Soms wijkt Lorber van Dudde af. Daar baden we gezamenlijk voor. God gaf te kennen dat Dudde gewoon klopt, maar Lorber had soms wat last van wensdenken en schreef dan meer dan God doorgaf. Vandaar de verschillen.

Helemaal mee eens Gaitema.

Ook in de Bijbel staan dingen die God niet doorgaf ...

De geschriften van Bertha Dudde zijn mijn kostbaarste genadeschat. Echt van ongekende waarde en een wonder voor wie het wil zien. 15 jaar geleden ben ik begonnen daarin te lezen en heb inmiddels alle in het Nederlands vertaalde teksten meerdere keren gelezen. Er worden nog steeds nieuwe teksten vertaalt en met regelmaat op berthadudde.net geplaatst, de bron wat de Nederlandse vertalingen betreft, hier wordt ook constant gewerkt aan een zo zuiver mogelijke vertaling. Andere talen en afbeeldingen van iedere handgeschreven pagina zijn te vinden op bertha-dudde.org

Zo heb ik mij in de afgelopen 40 jaar ruimschoots in het woord van God verdiept middels de volgende openbaringen in deze volgorde:

1: Bijbel

2: Bertha Dudde

3: Jakob Lorber

5: Leopolt Engel

5: Gottfried Mayerhofer

6: Kahlil Gibran

En van deze rij is Kahlil Gibran de meest poëtische, echt smullen en maakt ook de schrijver in mij los als ik er lekker op los kan fantaseren door geestelijk inzichten in een verhaal samen te vatten.

Maar most and fore all richt ik mij op het Woord dat in mijn binnenste spreekt. Want daar kan al het andere niet tegenop. Dan wordt het pas echt persoonlijk en dringt het Woord diep in mij door en snijdt alles los. 

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Mohawk:

Helemaal mee eens Gaitema.

Ook in de Bijbel staan dingen die God niet doorgaf ...

De geschriften van Bertha Dudde zijn mijn kostbaarste genadeschat. Echt van ongekende waarde en een wonder voor wie het wil zien. 15 jaar geleden ben ik begonnen daarin te lezen en heb inmiddels alle in het Nederlands vertaalde teksten meerdere keren gelezen. Er worden nog steeds nieuwe teksten vertaalt en met regelmaat op berthadudde.net geplaatst, de bron wat de Nederlandse vertalingen betreft, hier wordt ook constant gewerkt aan een zo zuiver mogelijke vertaling. Andere talen en afbeeldingen van iedere handgeschreven pagina zijn te vinden op bertha-dudde.org

Zo heb ik mij in de afgelopen 40 jaar ruimschoots in het woord van God verdiept middels de volgende openbaringen in deze volgorde:

1: Bijbel

2: Bertha Dudde

3: Jakob Lorber

5: Leopolt Engel

5: Gottfried Mayerhofer

6: Kahlil Gibran

En van deze rij is Kahlil Gibran de meest poëtische, echt smullen en maakt ook de schrijver in mij los als ik er lekker op los kan fantaseren door geestelijk inzichten in een verhaal samen te vatten.

Maar most and fore all richt ik mij op het Woord dat in mijn binnenste spreekt. Want daar kan al het andere niet tegenop. Dan wordt het pas echt persoonlijk en dringt het Woord diep in mij door en snijdt alles los. 

Ff los van dit alles, Bertha Dudde heeft het ook over lichtwezens die hier zijn, maar niet aan de zondeval deel hebben genomen. Nu weet ik dat ik dat niet ben, maar of jij dat ook niet bent weet ik niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Gaitema:

Ff los van dit alles, Bertha Dudde heeft het ook over lichtwezens die hier zijn, maar niet aan de zondeval deel hebben genomen. Nu weet ik dat ik dat niet ben, maar of jij dat ook niet bent weet ik niet. 

Zijn er nu mensen die de zondeval wel meemaakt hebben dan? Haar bewering raakt dus kant noch wal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Gaitema:

Ff los van dit alles, Bertha Dudde heeft het ook over lichtwezens die hier zijn, maar niet aan de zondeval deel hebben genomen. Nu weet ik dat ik dat niet ben, maar of jij dat ook niet bent weet ik niet. 

Beste Gaitema, er zijn inderdaad ook lichtzielen of lichtwezens belichaamd als mens. Want iedere door God geschapen geest zal eens als mens belichaamd de wilsproef op aarde af moeten leggen, gevallen of niet. Een lichtziel echter zal buitengewoon te lijden hebben van haar lichaam en de wereld die zwaar op haar drukt omdat in de wereld het gevallen geestelijke is vertegenwoordigd. Veel als mens belichaamde lichtzielen zijn gehandicapten, mensen die een zwaar lot opgelegd krijgen waardoor zij de naastenliefde van de medemens opwekken. Door hun misvormde lichaam zijn zij ook min of meer beschermd tegen de wereld, want zij kunnen daar niet uit hartelust aan deelnemen. Dus ja, er zijn ook lichtzielen belichaamd als mens en vaak zijn dat mensen waarvan je het niet verwacht. Ernstig zieken, gehandicapten, daklozen, zwervers, vluchtelingen of mensen die op een andere manier hard door het leven worden getroffen en medelijden opwekken bij de medemens vanwege de hartvochtigheid van het lot dat deze mensen treft.

Als mens belichaamde lichtzielen zijn per definitie doelwit van Gods tegenstander, omdat hij alles in het werk probeert te stellen om met name deze zielen alsnog ten val te brengen. Dus hij probeert hen ertoe te verleiden medelijden met zichzelf te krijgen vanwege de zwaarte van hun lot. Deze als mens belichaamde lichtzielen weten niet wat zij van oorsprong zijn, de herinnering daaraan is hun ontnomen net als bij alle mensen. Maar het kan zijn dat ze aan het eind van hun leven wel in kennis worden gesteld van hun oorsprong en ook hun missie duidelijk wordt gemaakt, de reden waarom ze hier zijn.

En zo'n in de mens belichaamde ziel van het licht was Jezus, de hoogste lichtziel, onze oudste broer. Die de wereld uit liefde te hulp is gekomen omdat de wereld anders reddeloos verloren zou zijn geweest. Zijn lot was vreselijk, want al tijdens Zijn jonge jaren werd Hij zich bewust van de zonde in de wereld die zwaar op Hem drukte. Daarom kon Hij ook niet vrolijk zijn, omdat de zonde Zijn ziel buitengewoon zwaar belastte. Hij heeft heel erg geleden onder de aanvallen van Gods tegenstander, er is Hem niets bespaart gebleven en omdat Zijn ziel vol van liefde was is ook Zijn lijden voor ons niet voor te stellen.

Dezelfde weg hebben ook de lichtzielen te gaan die als mens worden belichaamd. Zij worden ongenadig hard aangepakt. Alles zal satan doen om hun verblijf op aarde zo onaangenaam mogelijk te maken. Er zal geen dag voorbij gaan dat zij onder vuur worden genomen en het leven zich in alle hardheid aan hun voltrekt. Genadeloos zullen zij ook afgeslacht worden als de laatste geloofsstrijd in volle hevigheid losbarst. Hun bloed zal door de straten vloeien als getuigenis voor de mensen die volledig door satan in bezit zijn genomen. Hooghartig zullen deze hun feestje vieren en ronddansen in het bloed van deze heiligen. Zij zullen zich op de borst slaan omdat zij denken onoverwinnelijk te zijn. En dan is hun einde daar. Dan voltrekt zich de ontbinding van alles wat aan satan toebehoort en worden hun duistere en misdadige zielen uiteengerukt door het vuur en in de hardste steenlagen van de aarde gebonden. Dan zal het geween en tandengeknars hun lot zijn, eeuwigheden lang.

 

 

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Gaitema:

Nu weet ik dat ik dat niet ben, maar of jij dat ook niet bent weet ik niet. 

Er is mij duidelijk te kennen gegeven dat mijn ziel diep gevallen is maar ik probeer een lichtdrager te zijn.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Zijn er nu mensen die de zondeval wel meemaakt hebben dan? Haar bewering raakt dus kant noch wal. 

Bertha Dudde beweert niets, zij heeft alleen opgeschreven wat haar door de innerlijke stem, het Woord, is gedicteerd.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Mohawk:
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Zijn er nu mensen die de zondeval wel meemaakt hebben dan? Haar bewering raakt dus kant noch wal. 

Bertha Dudde beweert niets, zij heeft alleen opgeschreven wat haar door de innerlijke stem, het Woord, is gedicteerd.

Dat was wel wat werd gezegd:

11 uur geleden zei Gaitema:

Bertha Dudde heeft het ook over lichtwezens die hier zijn, maar niet aan de zondeval deel hebben genomen

En hoe weet jij dat wat je 'die innerlijke stem, het Woord' noemt (met een hoofdletter nog wel) niet gewoon haar fantasie is?
Dat onderscheid is door niemand te maken.  En dus raakt haar bewering kant noch wal.

1 uur geleden zei Mohawk:

Deze als mens belichaamde lichtzielen weten niet wat zij van oorsprong zijn, de herinnering daaraan is hun ontnomen net als bij alle mensen. Maar het kan zijn dat ze aan het eind van hun leven wel in kennis worden gesteld van hun oorsprong en ook hun missie duidelijk wordt gemaakt, de reden waarom ze hier zijn.

Wat heeft dat bestaan de missie hier voor nut, als ze niet weten waarom ze hier zijn ? 

1 uur geleden zei Mohawk:

Dezelfde weg hebben ook de lichtzielen te gaan die als mens worden belichaamd. Zij worden ongenadig hard aangepakt. Alles zal satan doen om hun verblijf op aarde zo onaangenaam mogelijk te maken. Er zal geen dag voorbij gaan dat zij onder vuur worden genomen en het leven zich in alle hardheid aan hun voltrekt. Genadeloos zullen zij ook afgeslacht worden als de laatste geloofsstrijd in volle hevigheid losbarst. Hun bloed zal door de straten vloeien als getuigenis voor de mensen die volledig door satan in bezit zijn genomen. Hooghartig zullen deze hun feestje vieren en ronddansen in het bloed van deze heiligen. Zij zullen zich op de borst slaan omdat zij denken onoverwinnelijk te zijn. En dan is hun einde daar. Dan voltrekt zich de ontbinding van alles wat aan satan toebehoort en worden hun duistere en misdadige zielen uiteengerukt door het vuur en in de hardste steenlagen van de aarde gebonden. Dan zal het geween en tandengeknars hun lot zijn, eeuwigheden lang

Ziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ziek.

Je bent zelf ziek je hebt het alleen niet door.

Als ik mij probeer een voorstelling van jou te maken zie ik mezelf voor me toen ik nog jong was. Kwaad op God omdat het geloof er bij mij met harde hand werd ingeslagen en ik me daar tegen keerde en mij er met alles wat in mij was tegen verzette. Dan voel ik de pijn, het verdriet, de frustratie en de verontwaardiging die ik had tegenover al die hypocriete, hooghartige, liefdeloze en slappe volgelingen van een kerkleer die zich christen noemen. Die de liefde wel prediken maar het tegenovergestelde laten zien. Ik haatte de God die mij was voorgespiegeld en heb wel eens geroepen. "Met Jezus kan ik wel door één deur maar met God wil ik niets te maken hebben." De christenen die ik op mijn pad kreeg legde ik het vuur aan de schenen en deed er alles aan om hun hypocriete, liefdeloze aard duidelijk te maken en hun te wijzen op hun slaafse gehoorzaamheid aan de leugens die hen door hun kerk op de mouw waren gespeld. Hun opgeblazen zelfgenoegzaamheid probeerde ik lek te steken door hen de onzinnigheid van hun geloof voor ogen te stellen. En geloof me maar dat ik daarbij een stuk gemener was dan jij en ook een grotere woordenschat tot mijn beschikking had dan jij. Ik heb heel wat christenen het leven zuur gemaakt en mijn haat naar God en de Bijbel op hun geprojecteerd. Dus denk niet dat ik je niet begrijp.

Maar nu ben ik oud en heb God leren kennen als een liefdevolle Vader. Die mij ondanks mijn verzet tegen Hem toch niet heeft laten vallen en ik herken nu ook Zijn stem die liefdevol in mij spreekt. De ziekte die in mij was heb ik dankzij Zijn liefde overwonnen omdat Hij de grote Geneesheer is die alle pijn, verdriet en frustratie van mij heeft weggenomen. Maar mijn verontwaardiging ten aanzien van de kerken en de christenen die het niet zijn is nooit verdwenen. Alleen kies ik nu voor een andere benadering door ze te confronteren met waarheid, die als zij niet al te zeer verstokt zijn in hun dwaling misschien tot het juiste inzicht leidt.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

En hoe weet jij dat wat je 'die innerlijke stem, het Woord' noemt (met een hoofdletter nog wel) niet gewoon haar fantasie is?
Dat onderscheid is door niemand te maken.  En dus raakt haar bewering kant noch wal.

Wat heeft dat bestaan de missie hier voor nut, als ze niet weten waarom ze hier zijn ? 

Ziek.

De innerlijke stem in mij noem ik het Woord, want dat is wat het is. Het onderscheid is prima te maken ook door jou.

Als wij ons alles zouden herinneren wat zich voor onze belichaming als mens heeft afgespeeld zouden wij niet vrij meer zijn om te geloven. Dan zouden wij van onze vrije wil zijn berooft als mens, en dat is nou juist wat ons moet aansporen om te geloven.

Wij hebben hier hetzelfde doel, jij en ik, onze missie is om de dwaling op dit forum aan het licht te brengen. Alleen draai ik wat langer mee dan jij en heb inmiddels het zwaard leren hanteren. Jij bent mijn kleine broer en moet nog leren zwaardvechten. Jij bent zoals ik eens was en daarom moedig ik je vooral aan om je strijd niet op te geven. Maar leer de waarheid te verkondigen en je missie zal vrucht dragen. Word ook een echte zwaardvechter en niemand zal de waarheid van jouw zwaard kunnen ontwijken, want je bent hier niet gekomen om vrede te brengen.

De waarheid, het Woord, vind je in je hart, middels de stem in jouw binnenste. En die stem is heel makkelijk te herkennen. Als jij iets van iemand gestolen hebt en degene vraagt aan jou, "heb jij dit van mij gestolen?" Dan weet je heel goed of je tegen hem liegt of dat je de waarheid spreekt als je dan zegt: "nee hoor, ik ben mij van geen kwaad bewust", omdat de Waarheid zich dan roert in jou. En zo makkelijk is het om onderscheid te maken tussen wat wel en wat niet waar is. En net zo makkelijk is het om het Woord in jezelf te vernemen.

Dus oefen je erin het Woord in jezelf te vernemen en dit lukt alleen in de stilte wanneer je je afsluit van alles wat je omgeeft. En schrijf dan wat je wil zeggen en je missie zal zeker slagen. Hoewel sommige toehoorders zo hardleers zijn dat je ze niet van de waarheid kunt overtuigen.

Sommige mensen zijn te vergelijken met koeien. Een koe zegt alleen boe, boe, boe. Als je die koe duidelijk wil maken dat je daar moe van wordt en je probeert de koe het woordje moe uit te leggen lukt dat niet. Het is verschil is maar één letter. Maar wat je ook probeert de koe blijft hetzelfde zeggen. Boe, boe, boe ...

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Zijn er nu mensen die de zondeval wel meemaakt hebben dan? Haar bewering raakt dus kant noch wal. 

Ze heeft het over het "hiervoormaals". Voor we op de aarde kwamen. Het klassieke christendom gaat er van uit dat die er niet was, maar zij wel. We waren er al voor we op aarde geboren werden.

5 uur geleden zei Mohawk:

Beste Gaitema, er zijn inderdaad ook lichtzielen of lichtwezens belichaamd als mens. Want iedere door God geschapen geest zal eens als mens belichaamd de wilsproef op aarde af moeten leggen, gevallen of niet. Een lichtziel echter zal buitengewoon te lijden hebben van haar lichaam en de wereld die zwaar op haar drukt omdat in de wereld het gevallen geestelijke is vertegenwoordigd. Veel als mens belichaamde lichtzielen zijn gehandicapten, mensen die een zwaar lot opgelegd krijgen waardoor zij de naastenliefde van de medemens opwekken. Door hun misvormde lichaam zijn zij ook min of meer beschermd tegen de wereld, want zij kunnen daar niet uit hartelust aan deelnemen. Dus ja, er zijn ook lichtzielen belichaamd als mens en vaak zijn dat mensen waarvan je het niet verwacht. Ernstig zieken, gehandicapten, daklozen, zwervers, vluchtelingen of mensen die op een andere manier hard door het leven worden getroffen en medelijden opwekken bij de medemens vanwege de hartvochtigheid van het lot dat deze mensen treft.

Als mens belichaamde lichtzielen zijn per definitie doelwit van Gods tegenstander, omdat hij alles in het werk probeert te stellen om met name deze zielen alsnog ten val te brengen. Dus hij probeert hen ertoe te verleiden medelijden met zichzelf te krijgen vanwege de zwaarte van hun lot. Deze als mens belichaamde lichtzielen weten niet wat zij van oorsprong zijn, de herinnering daaraan is hun ontnomen net als bij alle mensen. Maar het kan zijn dat ze aan het eind van hun leven wel in kennis worden gesteld van hun oorsprong en ook hun missie duidelijk wordt gemaakt, de reden waarom ze hier zijn.

En zo'n in de mens belichaamde ziel van het licht was Jezus, de hoogste lichtziel, onze oudste broer. Die de wereld uit liefde te hulp is gekomen omdat de wereld anders reddeloos verloren zou zijn geweest. Zijn lot was vreselijk, want al tijdens Zijn jonge jaren werd Hij zich bewust van de zonde in de wereld die zwaar op Hem drukte. Daarom kon Hij ook niet vrolijk zijn, omdat de zonde Zijn ziel buitengewoon zwaar belastte. Hij heeft heel erg geleden onder de aanvallen van Gods tegenstander, er is Hem niets bespaart gebleven en omdat Zijn ziel vol van liefde was is ook Zijn lijden voor ons niet voor te stellen.

Dezelfde weg hebben ook de lichtzielen te gaan die als mens worden belichaamd. Zij worden ongenadig hard aangepakt. Alles zal satan doen om hun verblijf op aarde zo onaangenaam mogelijk te maken. Er zal geen dag voorbij gaan dat zij onder vuur worden genomen en het leven zich in alle hardheid aan hun voltrekt. Genadeloos zullen zij ook afgeslacht worden als de laatste geloofsstrijd in volle hevigheid losbarst. Hun bloed zal door de straten vloeien als getuigenis voor de mensen die volledig door satan in bezit zijn genomen. Hooghartig zullen deze hun feestje vieren en ronddansen in het bloed van deze heiligen. Zij zullen zich op de borst slaan omdat zij denken onoverwinnelijk te zijn. En dan is hun einde daar. Dan voltrekt zich de ontbinding van alles wat aan satan toebehoort en worden hun duistere en misdadige zielen uiteengerukt door het vuur en in de hardste steenlagen van de aarde gebonden. Dan zal het geween en tandengeknars hun lot zijn, eeuwigheden lang.

 

 

Dank je wel. Ik moet maar eens weer de site gaan doorlezen. Ik loop achter in info! Word je dan ook bang voor de toekomst, als je dit leest? Ik kan mezelf nog nuchter houden, vanwege de vele bekeerlingen die gaan komen, maar mijn vrouw werd er behoorlijk onrustig van. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dappere Dat Beloof Ik, je wil om voor de waarheid te strijden stel ik zeer op prijs. Ik ken je frustratie en voel je onmacht. Daarom wil ik je leren hoe je vechten moet. Bedenk dat de Bijbel geen zuivere bron is van Gods woord, maar dat een strijd ertegen niet de bedoeling is. Het is niet wat ik van je verwacht. Strijden voor de waarheid, dat is waartoe je geroepen bent en wat je ook vol overgave doet. Je stijd moet ook niet tegen mensen gericht zijn, daar is het zwaard niet voor bedoeld. Het zwaard is bedoeld om de leugen aan het licht te brengen en de dwaling te bestrijden, en daar maak jij je al een tijd hard voor. Maar gebruik het Woord als zwaard en uit jezelf niet vanuit frustratie. Word zacht als de duiven maar listig als een slang.

De geschriften van Bertha Dudde zijn een zuivere bron van het Woord. Het is het aanspreken van God zelf die alles wat wij als strijders in de eindtijd nodig hebben verstrekt als voeding voor onze ziel. Alle vragen, alle geheimen van de schepping en alles wat verborgen was wordt duidelijk en begrijpelijk opgehelderd en verklaart. Ga lezen en leer vechten! Als jij een echte strijder voor de waarheid wil zijn zul je ook je inzicht en weten naar waarheid moeten vergroten. Neem dan dit grote genadegeschenk om niet aan en word wetend.

Maar daarvoor zul je alles wat je denkt te weten overboord moeten gooien, en beginnen met de ware verdieping in wat de Vader jou te zeggen heeft door Zijn woord.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mohawk:

De innerlijke stem in mij noem ik het Woord, want dat is wat het is. Het onderscheid is prima te maken ook door jou.

Als wij ons alles zouden herinneren wat zich voor onze belichaming als mens heeft afgespeeld zouden wij niet vrij meer zijn om te geloven. Dan zouden wij van onze vrije wil zijn berooft als mens, en dat is nou juist wat ons moet aansporen om te geloven.

Wij hebben hier hetzelfde doel, jij en ik, onze missie is om de dwaling op dit forum aan het licht te brengen. Alleen draai ik wat langer mee dan jij en heb inmiddels het zwaard leren hanteren. Jij bent mijn kleine broer en moet nog leren zwaardvechten. Jij bent zoals ik eens was en daarom moedig ik je vooral aan om je strijd niet op te geven. Maar leer de waarheid te verkondigen en je missie zal vrucht dragen. Word ook een echte zwaardvechter en niemand zal de waarheid van jouw zwaard kunnen ontwijken, want je bent hier niet gekomen om vrede te brengen.

De waarheid, het Woord, vind je in je hart, middels de stem in jouw binnenste. En die stem is heel makkelijk te herkennen. Als jij iets van iemand gestolen hebt en degene vraagt aan jou, "heb jij dit van mij gestolen?" Dan weet je heel goed of je tegen hem liegt of dat je de waarheid spreekt als je dan zegt: "nee hoor, ik ben mij van geen kwaad bewust", omdat de Waarheid zich dan roert in jou. En zo makkelijk is het om onderscheid te maken tussen wat wel en wat niet waar is. En net zo makkelijk is het om het Woord in jezelf te vernemen.

Dus oefen je erin het Woord in jezelf te vernemen en dit lukt alleen in de stilte wanneer je je afsluit van alles wat je omgeeft. En schrijf dan wat je wil zeggen en je missie zal zeker slagen. Hoewel sommige toehoorders zo hardleers zijn dat je ze niet van de waarheid kunt overtuigen.

Sommige mensen zijn te vergelijken met koeien. Een koe zegt alleen boe, boe, boe. Als je die koe duidelijk wil maken dat je daar moe van wordt en je probeert de koe het woordje moe uit te leggen lukt dat niet. Het is verschil is maar één letter. Maar wat je ook probeert de koe blijft hetzelfde zeggen. Boe, boe, boe ...

Het mooie is dat toen ik Bertha's site las, ik veel van wat ik las al herkende. Ik had namelijk in de bijbel gelezen  dat de heilige Geest (Gods geest) ons ingeeft wat we zeggen moeten en zo heb ik altijd maar gezegd wat er in mij opkwam. Ik luisterde gewoon naar mijn gedachten en voelde ook met mijn hart aan of deze woorden vrede of onrust veroorzaakt. 

Vaak vroegen mensen zich dan af hoe ik aan mijn woorden kwam. Ik zei dan ook gewoon dat ik geloof dat God dat doet. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Dank je wel. Ik moet maar eens weer de site gaan doorlezen. Ik loop achter in info! Word je dan ook bang voor de toekomst, als je dit leest? Ik kan mezelf nog nuchter houden, vanwege de vele bekeerlingen die gaan komen, maar mijn vrouw werd er behoorlijk onrustig van. 

Graag gedaan Gaitema.

Zoals ik eerder schreef, "een mens is gauw te bang", wij zijn eerder geneigd ons op de bangmakerij te richten dan op de liefdevolle woorden van Gods geest. Dat de situatie bedreigend is die de mensheid staat te wachten is waar. We hoeven alleen maar terug te kijken op de tweede wereldoorlog om te weten wat ons te wachten staat. En dat was slechts een voorproefje, in een tijd dat de techniek nog niet zo ver was als nu.

De afslachting van al het zwakke in de geloofsstrijd zal vele malen heftiger en gruwelijker zijn dan Hitler in een natte droom voor mogelijk had gehouden. Ook de daaraan voorafgaande en aangekondigde natuurcatastrofe zal gruwelijker zijn dan de mensheid ooit eerder heeft meegemaakt. Dit alles moet gebeuren en er is een goede reden voor, en die reden wordt in alle liefde in deze openbaringen verklaart. Maar als wij geneigd zijn om onze aandacht vooral op het aangekondigde onheil te richten en niet op de liefdevolle verklaring en de belofte dat wij beschermd zijn, worden wij onrustig. Alleen als wij volledig vertrouwen op de liefdevolle belofte en volledig vertrouwen op Gods hulp en bescherming behoren wij tot Zijn ware kerk, die niet door de krachten uit de hel overweldigd zal worden. Al het andere wordt op gruwelijke wijze afgeslacht door de in duivels veranderde aanhang van satan. Die overigens dan niet veel tijd meer heeft en dat ook weet waardoor hij in een laatste wanhoopsdaad nog probeert zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Maar bang en ongerust hoeven wij niet te zijn, als wij ons maar vasthouden aan de belofte en volledig vertrouwen op Hem die alle macht heeft over hemel en aarde.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Mohawk:

Graag gedaan Gaitema.

Zoals ik eerder schreef, "een mens is gauw te bang", wij zijn eerder geneigd ons op de bangmakerij te richten dan op de liefdevolle woorden van Gods geest. Dat de situatie bedreigend is die de mensheid staat te wachten is waar. We hoeven alleen maar terug te kijken op de tweede wereldoorlog om te weten wat ons te wachten staat. En dat was slechts een voorproefje, in een tijd dat de techniek nog niet zo ver was als nu.

De afslachting van al het zwakke in de geloofsstrijd zal vele malen heftiger en gruwelijker zijn dan Hitler in een natte droom voor mogelijk had gehouden. Ook de daaraan voorafgaande en aangekondigde natuurcatastrofe zal gruwelijker zijn dan de mensheid ooit eerder heeft meegemaakt. Dit alles moet gebeuren en er is een goede reden voor, en die reden wordt in alle liefde in deze openbaringen verklaart. Maar als wij geneigd zijn om onze aandacht vooral op het aangekondigde onheil te richten en niet op de liefdevolle verklaring en de belofte dat wij beschermd zijn, worden wij onrustig. Alleen als wij volledig vertrouwen op de liefdevolle belofte en volledig vertrouwen op Gods hulp en bescherming behoren wij tot Zijn ware kerk, die niet door de krachten uit de hel overweldigd zal worden. Al het andere wordt op gruwelijke wijze afgeslacht door de in duivels veranderde aanhang van satan. Die overigens dan niet veel tijd meer heeft en dat ook weet waardoor hij in een laatste wanhoopsdaad nog probeert zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Maar bang en ongerust hoeven wij niet te zijn, als wij ons maar vasthouden aan de belofte en volledig vertrouwen op Hem die alle macht heeft over hemel en aarde.

Das een heel mooie belofte. Mijn vrouw kreeg eens uit de bijbel ook krachtig van God zo'n woord. Zo uit mijn geheugen: "al vallen er duizenden aan je rechter hand en tienduizenden aan je linker hand, jou zal niets overkomen." 

Ze zei tegen me: "we gaan dit zien."

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Het mooie is dat toen ik Bertha's site las, ik veel van wat ik las al herkende. Ik had namelijk in de bijbel gelezen  dat de heilige Geest (Gods geest) ons ingeeft wat we zeggen moeten en zo heb ik altijd maar gezegd wat er in mij opkwam. Ik luisterde gewoon naar mijn gedachten en voelde ook met mijn hart aan of deze woorden vrede of onrust veroorzaakt. 

Vaak vroegen mensen zich dan af hoe ik aan mijn woorden kwam. Ik zei dan ook gewoon dat ik geloof dat God dat doet. 

Zo was mijn ervaring ook Gaitema, na 25 jaar verdieping en veel lezen in de Bijbel viel alles ineens op zijn plaats toen ik 15 jaar geleden deze geschriften onder ogen kreeg, en ik ben niet meer gestopt deze openbaringen te lezen. Een feest van herkenning vond ik het en dat heeft een diepe indruk op me gemaakt. Als mensen mij vragen hoe ik aan mijn woorden kom zeg ik uit mijn hart. Maar soms sla ik zelf stijl achterover van wat ik schrijf of zeg en word ik er bang van.

Het viel mij trouwens net pas op dat de bron van mijn kennis de samensmelting is van 6 afzonderlijke bronnen van Gods woord. Ik kan dus niet zeggen dat mijn bron de Bijbel is, of de geschriften van Bertha Dudde, Jakob Lorber, Leopold Engel, Gottfried Mayerhofer en Kahlil Gibran. Ik denk dat ik niet verder hoef te zoeken en de volheid van Gods woord al in mijn bezit heb. Wat niet wegneemt dat Gods woord ook in mij zelf klinkt en door jou. Dat is het bijzondere van Gods woord, het klinkt overal maar krijgt helaas weinig gehoor.

Als ik jouw vermaning over de manier waarop ik Hermanos aansprak niet als Gods woord had verstaan en daar niet op had gehandeld, hadden we dit gesprek nu ook niet met elkaar gevoerd. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en een goed verstaander heeft aan een half Woord genoeg.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Mohawk:

Zo was mijn ervaring ook Gaitema, na 25 jaar verdieping en veel lezen in de Bijbel viel alles ineens op zijn plaats toen ik 15 jaar geleden deze geschriften onder ogen kreeg, en ik ben niet meer gestopt deze openbaringen te lezen. Een feest van herkenning vond ik het en dat heeft een diepe indruk op me gemaakt. Als mensen mij vragen hoe ik aan mijn woorden kom zeg ik uit mijn hart. Maar soms sla ik zelf stijl achterover van wat ik schrijf of zeg en word ik er bang van.

Het viel mij trouwens net pas op dat de bron van mijn kennis de samensmelting is van 6 afzonderlijke bronnen van Gods woord. Ik kan dus niet zeggen dat mijn bron de Bijbel is, of de geschriften van Bertha Dudde, Jakob Lorber, Leopold Engel, Gottfried Mayerhofer en Kahlil Gibran. Ik denk dat ik niet verder hoef te zoeken en de volheid van Gods woord al in mijn bezit heb. Wat niet wegneemt dat Gods woord ook in mij zelf klinkt en door jou. Dat is het bijzondere van Gods woord, het klinkt overal maar krijgt helaas weinig gehoor.

Als ik jouw vermaning over de manier waarop ik Hermanos aansprak niet als Gods woord had verstaan en daar niet op had gehandeld, hadden we dit gesprek nu ook niet met elkaar gevoerd. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en een goed verstaander heeft aan een half Woord genoeg.

Dank je. Voor mij was dit ook een prettig gesprek. Ik ben niet op alles ingegaan, maar heb veel nieuws in gelezen, en ook met mijn vrouw gedeeld. Dank daarvoor 🙂

En ja, ik geloof dat je een punt hebt. In verhouding tot de engelen in de hemel en God zelf, zijn we beklagenswaardig, maar God weet dat we ook maar net aan het begin van het Licht staan. Hij overvraagt ons niet en zoals over de Liefde geschreven staat, rekent Hij het kwaad niet aan. We gaan een mooie toekomst te gemoed.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Gaitema:

Dank je. Voor mij was dit ook een prettig gesprek. Ik ben niet op alles ingegaan, maar heb veel nieuws in gelezen, en ook met mijn vrouw gedeeld. Dank daarvoor 🙂

En ja, ik geloof dat je een punt hebt. In verhouding tot de engelen in de hemel en God zelf, zijn we beklagenswaardig, maar God weet dat we ook maar net aan het begin van het Licht staan. Hij overvraagd ons niet en zoals over de Liefde geschreven staat, rekent Hij het kwaad niet aan. We gaan een mooie toekomst te gemoed.

Klopt Gaitema, we zijn allemaal beklagenswaardig en ik wel in het bijzonder.

Er is één belangrijke les die ik heb geleerd en dat is dat God van ons beklagenswaardige mensen houd, niemand uitgezonderd. En de kunst is om wel de dwaling en de leugen te bestrijden maar de liefde die God voor iedereen heeft niet uit het oog te verliezen, en dat valt niet altijd mee. Hoe meer ik weet hoe groter het gevaar dat hoogmoed op de loer ligt, voor ik het weet verlies ik dat uit het oog en bind ik de strijd met het kwaad zelf aan en overtreed daarmee de grens die door de liefde aan mij gesteld is.

Mijn woorden zijn gevaarlijk, ze kunnen zowel een zegen als een vloek tot uitwerking hebben. En dat laatste heb ik helaas te vaak gedaan en daar ben ik mij bewust van. Daarom ben ik en blijf ik een minderwaardige worm die zich niet moet verbeelden iets te zijn.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Mohawk:

Klopt Gaitema, we zijn allemaal beklagenswaardig en ik wel in het bijzonder.

Er is één belangrijke les die ik heb geleerd en dat is dat God van ons beklagenswaardige mensen houd, niemand uitgezonderd. En de kunst is om wel de dwaling en de leugen te bestrijden maar de liefde die God voor iedereen heeft niet uit het oog te verliezen, en dat valt niet altijd mee. Hoe meer ik weet hoe groter het gevaar dat hoogmoed op de loer ligt, voor ik het weet verlies ik dat uit het oog en bind ik de strijd met het kwaad zelf aan en overtreed daarmee de grens die door de liefde aan mij gesteld is.

Mijn woorden zijn gevaarlijk, ze kunnen zowel een zegen als een vloek tot uitwerking hebben. En dat laatste heb ik helaas te vaak gedaan en daar ben ik mij bewust van. Daarom ben ik en blijf ik een minderwaardige worm die zich niet moet verbeelden iets te zijn.

Ja en nee. Als ik terug mag komen op die mandarijn.  Al ben je aan de buitenkant die minderwaardige worm door soms holle en koude klanken (de schil), nog steeds woont Jezus in jou en ben je van binnen een sappige vrucht in Gods mond, door Zijn werk aan jou. 

Je bent als klei in de hand van de pottenbakker. Toch?

 

Daarbij, als jij bijvoorbeeld tegen mij tekeer zou gaan, heeft dat toch enige nut gehad. Immers is dat voor mij een oefen moment om de geestelijke wapenuitrusting te pakken. En doe jij het niet, is het iemand anders wel. Op Facebook zei een christen dat ik Jezus niet zou kennen.. 

Het domste wat wij als christenen kunnen doen, is elkaar bestrijden. Satan probeerd ons tegen elkaar uit te spelen. En dan kijkt de wereld er naar, ziet dat wij bedorven zijn en lopen er aan voorbij. Opzoek naar geluk elders. En God staat erbij en kijkt er naar. Met de woorden: "het is jullie schuld dat Mijn naam door het slijk wordt gehaald in de wereld."

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

Ja en nee. Als ik terug mag komen op die mandarijn.  Al ben je aan de buitenkant die minderwaardige worm door soms holle en koude klanken (de schil), nog steeds woont Jezus in jou en ben je van binnen een sappige vrucht in Gods mond, door Zijn werk aan jou. 

Je bent als klei in de hand van de pottenbakker. Toch?

 

Daarbij, als jij bijvoorbeeld tegen mij tekeer zou gaan, heeft dat toch enige nut gehad. Immers is dat voor mij een oefen moment om de geestelijke wapenuitrusting te pakken. En doe jij het niet, is het iemand anders wel. Op Facebook zei een christen dat ik Jezus niet zou kennen.. 

Het domste wat wij als christenen kunnen doen, is elkaar bestrijden. Satan probeerd ons tegen elkaar uit te spelen. En dan kijkt de wereld er naar, ziet dat wij bedorven zijn en lopen er aan voorbij. Opzoek naar geluk elders. En God staat erbij en kijkt er naar.

Het is niet belangrijk hoe God mij ziet, het is belangrijke hoe ik mezelf zie. En als ik mezelf zie als een strijder voor de waarheid maar het ontbreekt mij aan liefde dan ben ik schallend koper en een rinkelend cimbaal, als de liefde in mij ontbreekt ben ik helemaal niets, nog minder dan een worm en niet waard om doodgetrapt te worden in de stront. Dus als ik denk dat ik in de taal van engelen kan spreken maar ik heb de liefde niet dan baat het mij niets. Dan ben ik voer voor de wormen en niet meer dan dat. Stof wat terugkeert naar de aarde waaruit ik eens uit de drek daarvan omhoog ben getrokken. Als ik denk alles te weten wat er te weten valt, en mijn geloof zo sterk acht dat ik bergen kan verzetten, en mij in mijn hoogmoed geroepen voel om hier te profeteren, maar ik heb de liefde niet. Dan kan ik beter mijn grote bek houden voordat mijn mond van hogerhand gesnoerd wordt en ik stik in mijn eigen braaksel.

Het laatste ben ik met je eens. Satan lacht ons keihard uit en geniet met volle teugen van de strijd die christenen met elkaar aangaan. Ik denk zelfs dat er niets anders is wat hem meer pleziert. En omdat ik hem dat plezier niet gun weet ik mijn plaats, al weet hij mij soms toch te verleiden en het kwaad in de vorm van liefdeloosheid in mij op te roepen. Waaruit maar weer eens blijkt hoe diep ik gevallen ben dat ik ondanks al dit weten nog steeds in zijn intriges trap. Ellendeling die ik ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ieder woord van mij komt tot uitdrukking in een vorm. Daarom hoed ik mij ervoor dwaling te verspreiden. Maar ook zonder dwaling te verspreiden kan mijn woord gevaarlijk zijn. Mijn woord kan een doodsteek zijn, recht in het hart van Hermanos, en daarom blijft hij stil.

Dus Hermanos, bepaal of ik mijn woord naar jou uit liefde heb uitgesproken of niet. Wilde ik jou behoeden voor hetzelfde gevoel dat mij overweldigd of wilde ik je dood steken? Hoe dan ook spreek ik nu leven over je uit! Wees gezegend in Jezus naam en vergeef mij voor mijn harde woorden tegen jou. Dan heeft de vloek die ik over je heb uitgesproken een positieve uitwerking. En daar wordt God blij van!

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar ik nu aan moet denken, de woorden: Psalm 1:

1 Welgelukzalig is de man, die niet wandelt in den raad der goddelozen, noch staat op den weg der zondaren, noch zit in het gestoelte der spotters;

2 Maar zijn lust is in des HEEREN wet, en hij overdenkt Zijn wet dag en nacht.

3 Want hij zal zijn als een boom, geplant aan waterbeken, die zijn vrucht geeft op zijn tijd, en welks blad niet afvalt; en al wat hij doet, zal wel gelukken.

4 Alzo zijn de goddelozen niet, maar als het kaf, dat de wind henendrijft.

5 Daarom zullen de goddelozen niet bestaan in het gericht, noch de zondaars in de vergadering der rechtvaardigen.

6 Want de HEERE kent den weg der rechtvaardigen; maar de weg der goddelozen zal vergaan.

Dus wat je ook van je zelf vindt, feit blijft dat je zalig bent. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of ik nog meer mensen hier verwond heb door het zwaard in de rondte te zwaaien. Maar laat dan gezegd zijn dat ieder woord van belang is. Alles is door het Woord ontstaan en alles is door het Woord in een vloek gebracht. En zo is die kracht ook in onze woorden gelegd. Laat iedereen zich er dan van bewust zijn dat ieder woord berouw af zal dwingen wat niet in liefde is uitgesproken.

En Sjako, jij bent mijn held. Als er iemand is die hier een hoop gal over zich uitgespuugd krijgt ben jij dat. En je blijft geduldig en beschaafd en je laat je er niet toe verleiden om uit je dak te gaan. En wat het belangrijkste is, je staat voor wat je gelooft! Wat zou het geweldig zijn als je ook een zwaardvechter wordt die meehelpt de dwaling te bestrijden. Zulke vastberaden en gelovige mensen heeft God hard nodig, want het Armageddon staat voor de deur en dat weet jij als geen ander! Zorg dat je er klaar voor bent! Zorg dat je dwaling van waarheid kunt onderscheiden voor het zover is! Voor jou en aan allen die meegelezen hebben Gods zegen en bescherming in de tijd die voor ons ligt, in Jezus naam! Jullie zijn allemaal broers en zussen van mij en ik zou niets liever zien dan dat jullie allemaal stand houden tegen het geweld wat ons te wachten staat. Geloof dan vol kracht en heb vertrouwen in de almacht van onze lieve Heer. Laat je niet onnodig in gevaar brengen en trek je terug uit de wereld, sluit je innig aan bij God en bid vol vertrouwen om kracht en genade. En vergeet dan niet om dit te vragen in Jezus naam! Dan ben je veilig en beschermd zolang je in de liefde blijft, want de Liefde is God.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites

Één ding snap ik niet. Waarom vind je het niet belangrijk wat God van jou zegt? En waarom wel wat jij van jouzelf zegt?

God noemt de mensen die Hem horen:

goden in Psalm 82, Zijn zonen, Zijn vrienden, Zalig, Zijn bruid en een parel. Zijn oogappel. Heilig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Één ding snap ik niet. Waarom vind je het niet belangrijk wat God van jou zegt? En waarom wel wat jij van jouzelf zegt?

God noemt de mensen die Hem horen:

goden in Psalm 82, Zijn zonen, Zijn vrienden, Zalig, Zijn bruid en een parel. Zijn oogappel. Heilig. 

Hoe God mij ziet dat weet ik wel, net zoals God jou ziet. Dus voor mij is het niet van belang hoe God mij ziet. Voor mij is alleen van belang hoe ik jou zie en hoe ik mezelf zie. Kan ik mijzelf en jou recht in de ogen kijken als al mijn woorden op een weegschaal woorden gelegd? Hoe zal de balans dan uitvallen? Ik weet mij heel goed duizenden woorden te herinneren waarbij ik in mijn hoogmoed hoog van de toren blies. Zullen mijn liefdevolle woorden wel genoeg gewicht in de schaal leggen om in mijn voordeel uit pakken? Daar hoef ik niet lang over na te denken, het antwoord is nee! Bij lange na niet genoeg! En daarom mag ik mij gelukkig prijzen dat Jezus mij verlost heeft door zijn bloed. Wat een buitengewoon smartelijk offer van Hem heeft geëist. Dus wie zou ik mij dan wel verbeelden te zijn? Ik zou mezelf nooit meer in de ogen kunnen kijken maar in die van Jezus wel. Daarom wil ik op Hem lijken en volg ik Hem na. Daarom wil ik dat Hij in mij is! Maar mijn kruis is mij nog opgelegd en ik heb nog een lange weg te gaan. Daarom zal ik mij niet eerder oprichten dan op het moment dat mijn Verlosser het kruis van me afneemt. Bij de verlossing van mijn lichaam, als mijn taak als kruisdrager en lichtdrager is volbracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid