Spring naar bijdragen

Ronald Bernard: credible of niet?


Aanbevolen berichten

Hij kwam in een ander topic voorbij maar is m.i. daarin off-topic: Ronald Bernard.

Citaat (uit 2017) :

Het huidige bankwezen kan niet iedereen bekoren. Regelmatig duiken daarom initiatieven op die beogen een alternatief te bieden, des te meer sinds de bankencrisis van 2008. De Blije B  is er zo een. Een “coöperatieve fairtrade pro-life bank” in oprichting sinds 2012. Grondlegger Ronald Bernard gaf onlangs een bizar interview. Daarin beweert hij dat hij als fondsbeheerder voor de machtigen der aarde, getuige was van hun satanistische missen en zelfs gevraagd werd deel te nemen aan kinderoffers. Ook moeten we allemaal de Protocollen van de wijzen van Sion lezen, de bekende antisemitische hoax!

Bernard lijkt niet iemand met wie een weldenkend mens geassocieerd wil worden. Wat doen Jan Rotmans, hoogleraar aan de Erasmus Universiteit, en Marleen Janssen Groesbeek, lector aan de Avans Hogeschool, dan nog in zijn Raad van Aanbeveling? 

...

Update 21 augustus 2017
Jan Rotmans liet via Twitter weten: “Journalisten hoeven mij niet meer te bellen.Heb mij terug getrokken uit de Adviesraad van de Blije B na alle controverse rond dit initiatief”

Update 22 augustus 2017
Deel 3 staat inmiddels online. Bernard gooit er nog een schepje bovenop, organenhandel, en iedereen die kritische vragen stelt over zijn ontbrekende cv is een ‘hufter’.

Bron: https://kloptdatwel.nl/2017/08/18/ronald-bernard-van-de-blije-b-over-kinderoffers-en-de-protocollen-van-de-wijzen-van-sion/

Stel dat je iemand kent die overweegt met zijn bank i.o. in zee te gaan, wat zou je die persoon dan aanraden?

Citaat:

Bij voldoende deelname van medestanders, ledencertificaathouders, donateurs en participanten willen wij dit jaar beginnen met enkele innovatieve financiële producten die dienst- en voelbaar zullen zijn in onze samenleving. En een structureel herstel van onze economie in gang zal zetten. Om te weten wie wij zijn klik je op het plaatje.

Zo introduceren wij bail-free als financiële ark van Noach. Een eigen munt, de URA, naast de euro. Bij waardevast sparen moet je denken aan, dienstbaar aan de samenleving, duurzaam investeren en stimuleren van lokale economieën . En wat dacht je van een kostenbesparing van 100.000 euro bij de aanschaf van een huis? Of zakelijke leden die tegen lage kosten genieten van administratieve ontzorging en debiteurenservice?

Bron: https://deblijeb.nl/producten/

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Desid:

Alles wat naar die gek verwijst zou gemodereerd moeten worden. Die man is o.a. aantoonbaar antisemitisch (hij gelooft de Protocollen). Een ieder die hem instemmend citeert zou daarom ook wegens racisme van dit forum verbannen moeten worden.

'De Protocollen' zijn nieuw voor mij. 

De oorsprong ligt in een tegen de Franse keizer Napoleon III gericht strijdschrift, getiteld: Dialoog in de hel tussen Montesquieu, Napoleon III en Machiavelli. Dit werd geschreven in 1864 (en uitgegeven in Brussel) door de naar België uitgeweken Franse advocaat Maurice Joly, die hiermee de machtshonger, anti-sociale ideeën en imperialistische houding van Napoleon III hekelde. Via een Russische diplomaat kwam de tekst veel later onder de aandacht van de Ochrana, de Russische geheime dienst, die het uitstekend kon gebruiken in zijn politiek om de joden aan te wijzen als zondebok voor de rampzalige toestanden op dat moment in het Russische Rijk.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Protocollen_van_de_wijzen_van_Sion#Voorgeschiedenis

Die Russische geheime dienst toch... Toen dit en nu Navalny vergiftigen.

Maar gaat iemand verbannen die Ronald Bernard instemmend citeert niet iets te ver?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Desid:

Alles wat naar die gek verwijst zou gemodereerd moeten worden. Die man is o.a. aantoonbaar antisemitisch (hij gelooft de Protocollen). Een ieder die hem instemmend citeert zou daarom ook wegens racisme van dit forum verbannen moeten worden.

Het riekt hier naar stichting Skepsis ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

Het riekt hier naar stichting Skepsis ?

Ik kan me eigenlijk wel vinden in hun doelstelling:

De Stichting Skepsis stelt zich ten doel buitengewone beweringen aan een kritisch onderzoek te onderwerpen. Meestal blijkt dat de beweringen niet zijn gebaseerd op fatsoenlijk bewijsmateriaal of door de mand vallen wanneer ze op de proef worden gesteld.

Skeptici prikken pseudowetenschappelijke theorieën door, signaleren misstanden en ontmaskeren soms bedriegers. Ze proberen ook verklaringen te vinden voor vreemde verschijnselen en hebben belangstelling voor factoren die verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van ongefundeerde overtuigingen.

Uiteraard kunnen wetenschappers niet alles verklaren. Bovendien kunnen sommige onwetenschappelijke ideeën een zingevende functie vervullen. Wanneer spectaculaire claims echter ten onrechte als feiten worden gepresenteerd, dan lijkt het nuttig daar een nuchtere visie tegenover te plaatsen.

Bron: https://skepsis.nl/over-skepsis/

Als je 'waarheid' hoog in het vaandel hebt zou je je hier toch ook in moeten kunnen vinden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik kan me eigenlijk wel vinden in hun doelstelling:

De Stichting Skepsis stelt zich ten doel buitengewone beweringen aan een kritisch onderzoek te onderwerpen. Meestal blijkt dat de beweringen niet zijn gebaseerd op fatsoenlijk bewijsmateriaal of door de mand vallen wanneer ze op de proef worden gesteld.

Skeptici prikken pseudowetenschappelijke theorieën door, signaleren misstanden en ontmaskeren soms bedriegers. Ze proberen ook verklaringen te vinden voor vreemde verschijnselen en hebben belangstelling voor factoren die verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van ongefundeerde overtuigingen.

Uiteraard kunnen wetenschappers niet alles verklaren. Bovendien kunnen sommige onwetenschappelijke ideeën een zingevende functie vervullen. Wanneer spectaculaire claims echter ten onrechte als feiten worden gepresenteerd, dan lijkt het nuttig daar een nuchtere visie tegenover te plaatsen.

Bron: https://skepsis.nl/over-skepsis/

Als je 'waarheid' hoog in het vaandel hebt zou je je hier toch ook in moeten kunnen vinden?

Het is vaak een zwart/wit intellectueel veroordelen. Net zoals Desid deze methode hanteert in haar reacties.

Holistisch kunnen benaderen lijkt not done.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei thom:

Holistisch

Je bedoelt: overal mistwolken met lege praatjes omheen blazend, losgeslagen van enig moreel kompas.

1 uur geleden zei Bastiaan73:

Maar gaat iemand verbannen die Ronald Bernard instemmend citeert niet iets te ver?

Nee, want als je met die kerel instemt heb je slechts rommel bij te dragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei thom:

Het is vaak een zwart/wit intellectueel veroordelen. Net zoals Desid deze methode hanteert in haar reacties.

@Desid ben jij een vrouw?

46 minuten geleden zei thom:

Holistisch kunnen benaderen lijkt not done.

Wat betekent holisme voor jou persoonlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Bastiaan73:

@Desid ben jij een vrouw?

 

Het lijkt mij eerder dat Desid een Rooms-katholieke celibataire man is met een homoseksuele geaardheid.  Niet dat iemands geaardheid er ook maar iets toe doet, behalve dan in christelijke kringen.  Hij is zeker geen vrouw.

Van holisme kan in kerkse kringen met al die onderdrukkingen sowieso geen sprake zijn en daarom is kerkendom voor mij sowieso niet credible. Op enkele  individuen na misschien, die in de kerk zijn gebleven om daar te proberen een licht te doen ontluiken. Maar dat lijkt mij haast niet mogelijk. 

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Zola:
7 uur geleden zei Bastiaan73:

@Desid ben jij een vrouw?

 

Het lijkt mij eerder dat Desid een Rooms-katholieke celibataire man is met een homoseksuele geaardheid.  Niet dat iemands geaardheid er ook maar iets toe doet, behalve dan in christelijke kringen.  Hij is zeker geen vrouw.

Het vraagstuk of Desid een vrouw is dat is al een tijd eerder onderwerp van discussie geweest, volgens mij is zij een vrouw, ik ontleed subtiele tekstjes, kan het mis hebben , volgens mij een zij 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Desid:

Alles wat naar die gek verwijst zou gemodereerd moeten worden. Die man is o.a. aantoonbaar antisemitisch (hij gelooft de Protocollen). Een ieder die hem instemmend citeert zou daarom ook wegens racisme van dit forum verbannen moeten worden.

Je  gelijk ,  in die zin dat hij niet spoort. Maar de weg van redelijke discussie is altijd beter dan de weg van verbannen en het zwijgen opleggen.

9 uur geleden zei Bastiaan73:

@Desid ben jij een vrouw?

In hoeverre is dat in dit topic relevant ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

Het vraagstuk of Desid een vrouw is dat is al een tijd eerder onderwerp van discussie geweest, volgens mij is zij een vrouw, ik ontleed subtiele tekstjes, kan het mis hebben , volgens mij een zij 

Het is niet netjes om op een forum iemand achter zijn of haar rug om te bespreken en zeer vervelend voor de persoon in kwestie. Ik heb @Desid daar zelf ook al eens op gewezen maar het geldt natuurlijk voor iedereen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Desid:

Je bedoelt: overal mistwolken met lege praatjes omheen blazend, losgeslagen van enig moreel kompas.

 

Moreel

1) De zeden betreffende 2) Eerzaam 3) Ethisch 4) Geestkracht 5) Het zedelijke gedrag 6) Innerlijk zelfvertrouwen 7) Mentale veerkracht ? Volgens de moraal 9) Zedelijk 10) Zedelijk peil 11) Zedelijke kracht 12) Zelfvertrouwen

Eerder andersom dus; vanuit het innerlijk zelfvertrouwen.

Noem het geloof, en daarbij gevoegd de kennis.. ;-) 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Dat beloof ik:
10 uur geleden zei Bastiaan73:

@Desid ben jij een vrouw?

In hoeverre is dat in dit topic relevant ?

Niet. Maar ik nam altijd aan dat Desid een man is totdat Thom het bezittelijk voornaamwoord 'haar' gebruikte. Desid bepaalt natuurlijk zelf of hij of zij dat wil vertellen, ik ga er verder niet naar vragen. Voor de inhoud maakt het niets uit.

4 minuten geleden zei thom:

Mentale veerkracht ?

Tja de 8 en dan een ) erachter typen hè ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

Moreel

1) De zeden betreffende 2) Eerzaam 3) Ethisch 4) Geestkracht 5) Het zedelijke gedrag 6) Innerlijk zelfvertrouwen 7) Mentale veerkracht ? Volgens de moraal 9) Zedelijk 10) Zedelijk peil 11) Zedelijke kracht 12) Zelfvertrouwen

Eerder andersom dus; vanuit het innerlijk zelfvertrouwen.

Noem het geloof, en daarbij gevoegd de kennis.. ;-) 

Zo is dat.

Ronald Bernard is een loepzuiver, rein kind van God. Een volwassen zoon van de Allerhoogste. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Chris Walters:
43 minuten geleden zei thom:

Moreel

1) De zeden betreffende 2) Eerzaam 3) Ethisch 4) Geestkracht 5) Het zedelijke gedrag 6) Innerlijk zelfvertrouwen 7) Mentale veerkracht ? Volgens de moraal 9) Zedelijk 10) Zedelijk peil 11) Zedelijke kracht 12) Zelfvertrouwen

Eerder andersom dus; vanuit het innerlijk zelfvertrouwen.

Noem het geloof, en daarbij gevoegd de kennis.. ;-) 

Zo is dat.

 

Er hoeven geen personen betiteld te worden van mijn part, maar de misvattingen omtrent het koele berekenende intellect alleen, in relatie met de energieën en uitdrukkingen van al de lichamen van de mens; het fysieke, energetische, astrale en mentale, valt wel op.

De mens is een ingewikkeld wezen, met grote capaciteiten. Om steeds kort door de bocht te gaan met alleen het verstand, en van daaruit een oordeel, is kortzichtig.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Voor de inhoud maakt het niets uit.

Zo is dat.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

de weg van redelijke discussie

Als jij op het nieuws het soort miserabele figuren ziet dat nu oproer kraait en o.a. politici belaagt, denk jij dan: met die mensen gaan we de weg op van de redelijke discussie?

Overigens wel verhelderend dit topic om te zien wie zich graag associeert met antisemieten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Desid:

Zo is dat.

Als jij op het nieuws het soort miserabele figuren ziet dat nu oproer kraait en o.a. politici belaagt, denk jij dan: met die mensen gaan we de weg op van de redelijke discussie?

Overigens wel verhelderend dit topic om te zien wie zich graag associeert met antisemieten.

 

Het blijft wel humor, die spiegelsfeer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Desid:

Zo is dat.

Als jij op het nieuws het soort miserabele figuren ziet dat nu oproer kraait en o.a. politici belaagt, denk jij dan: met die mensen gaan we de weg op van de redelijke discussie?

Overigens wel verhelderend dit topic om te zien wie zich graag associeert met antisemieten.

 

Zeg nou zelf, als je dit soort hulpsinterklazen ziet, denk jij dan met die mensen gaan we de weg op van de redelijke discussie? Na 2000 jaar zijn ze de verkleedpartijtjes uit hun kleutertijd nog steeds niet ontgroeid.  Gaat lekker zo.

a6e6ed74-a892-48a3-83b7-675b4f056534_thu

En deze janjurken 4228dcab-0b1f-45c3-b92e-ded9dc34e30b.jpg

 

Of dit soort figuren in een identiteitscrisis. Een christen met een keppeltje. 

3da227ee-61d7-4a48-afd1-2ade46a1f075.jpg

Of deze. Het tafelkleed van tante Mien en de gordijnen van opoe.


Sint-Salvatorskapittel_Bruges_Precious_B
 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rooms-katholieke_klerikale_kledij

https://www.rkkerk.nl/minister-grapperhaus-bij-eucharistieviering-op-tweede-pinksterdag-in-kathedraal-rotterdam/

https://www.peelenmaasvenray.nl/nieuws/algemeen/75087/harrie-smeets-bisschop-van-roermond-

bewerkt door Lord Java
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Lord Java:

Grapperhaus is lid van de club.  Dus die dubbele moraal is niet nieuw maar normaal. En dat moet dan het land leiden?

Beste Lord Java,

Persoonlijk begrijp ik de kledingkeuze van gordijnen, vitrages en mijters binnen de RKK ook niet. Maar wat hebben dat en Grapperhaus met het topic te maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:

Er hoeven geen personen betiteld te worden van mijn part, maar de misvattingen omtrent het koele berekenende intellect alleen, in relatie met de energieën en uitdrukkingen van al de lichamen van de mens; het fysieke, energetische, astrale en mentale, valt wel op.

De mens is een ingewikkeld wezen, met grote capaciteiten. Om steeds kort door de bocht te gaan met alleen het verstand, en van daaruit een oordeel, is kortzichtig.

 

Verstand? Dat hebben ze buiten bij de kerkdeur achtergelaten. Zelf nadenken ho maar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31-8-2020 om 08:03 zei Bastiaan73:

Hij kwam in een ander topic voorbij maar is m.i. daarin off-topic: Ronald Bernard.

Citaat (uit 2017) :

Het huidige bankwezen kan niet iedereen bekoren. Regelmatig duiken daarom initiatieven op die beogen een alternatief te bieden, des te meer sinds de bankencrisis van 2008. De Blije B  is er zo een. Een “coöperatieve fairtrade pro-life bank” in oprichting sinds 2012. Grondlegger Ronald Bernard gaf onlangs een bizar interview. Daarin beweert hij dat hij als fondsbeheerder voor de machtigen der aarde, getuige was van hun satanistische missen en zelfs gevraagd werd deel te nemen aan kinderoffers. Ook moeten we allemaal de Protocollen van de wijzen van Sion lezen, de bekende antisemitische hoax!

Kende je het boek al van Robin de Ruiter over 'De 13 satanische bloedlijnen'?.
Vergadering.nu » De 13 satanische bloedlijnen.

De 13 satanische bloedlijnen: “Wereldleiders zijn slechts marionetten die gedirigeerd worden”.

17 uur geleden zei Bastiaan73:

'De Protocollen' zijn nieuw voor mij.

Robin de Ruiter heeft ook een boek met de titel 'Ontsluierd", over De Protocollen Van De Wijzen Van Sion.

cms_visual_15440.jpg_1403606739000_416x6

Kende je al de Communistische Richtlijnen voor Revolutie?
Communist Rules for Revolution #1 Corrupt the YOUNG

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Kende je het boek al van Robin de Ruiter over 'De 13 satanische bloedlijnen'?

Nee. Wat vind jij zelf van dat boek? De recensies op dezelfde pagina zijn niet bepaald lovend:

Het is schokkend om dit boek te lezen, maar het heeft mij nog meer geschokt dat dit allemaal beweerd kan worden, zonder te zorgen voor een deugdelijke onderbouwing en bronvermelding (eenmaal verwijst hij zelfs naar het weekblad Privé!). De Ruiter spreekt vele malen over ‘zeer grote geheimen’, maar nergens wordt duidelijk hoe hij er in geslaagd is om deze geheimen boven water te krijgen. Toch vrees ik dat de ‘onthullingen’ in dit boek er desondanks bij veel christenen ingaan als koek. Mijn advies zou zijn: niet doen. Laat de heer De Ruiter eerst zijn huiswerk maar eens overdoen.

...

'Het meest spraakmakende boek over de antichrist'. Uitgever Mayra Publications in Enschede windt er geen doekjes om. De 13 satanische bloedlijnen is een bijzonder boek. 'Uitgebracht in meer dan veertig verschillende landen'.

Maar zo spraakmakend blijkt het werk bij nadere beschouwing niet te zijn. Het is een aaneenschakeling van beweringen en uitspraken die voor het overgrote deel oncontroleerbaar zijn. En de auteur trekt vervolgens op basis van die op z'n zachtst gezegd omstreden 'feiten' conclusies die nauwelijks te verdedigen lijken.

Bron: https://www.vergadering.nu/boekruiter13satanischebloedlijnen.htm

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid