Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@ GeheelAnders

dankje voor de teksten + oorsprokelijke vertaling!

Quote:
Op zondag 14 november 2004 18:26:27 schreef Lady-Kebiss het volgende:

[...]

Behalve de geestelijke verslaving hangt er nog een groot gevaar aan bijv. wiet. Ik heb een tijd in een Huis voor Drugsverslaafde mannen gewerkt en die mannen konden me zelf duidelijk vertellen dat hun lichaam verknald was door deze drugs. Bovendien worden er in de psychiatrie steeds meer verbanden gelegd tussen depressies en shizofrenie en het gebruik van wiet.

Wiet wordt niet voor niets een geestverruimend middel genoemd. Daar waar een normaal mens zijn gedachtes en herinneringen in (bij wijze van spreken dan) boxen in zijn hoofd opslaat, daar gaan die boxen dus bij het gebruik open. De persoon wordt dan overspoeld door gedachtes en herinneringen die hij op dat moment niet meer kan ordenen. Het gebeurt ook regelmatig dat iemand hierin blijft steken.

Bovendien is Wiet in Nederland al bijna geen softdrugs te noemen. Het THC gehalte ligt bijna rond de 7%. Zodra er 7% inzit is het een harddrugs...

Ja ik las vanmorgen ook weer in de krant dat tieners die rond hun 16e beginnen met wiet gebruiken 50 % meer kans hebben op een psychose als ze ouders zijn.. o.a. aandoeningen als schizofrenie idd. En al helemaal als het in de familie voor komt...

Ik denk dat ik dr maar nooit aan begin.. of het nou verslavend is of niejhamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

... Nou ik als nieuwe ling hier !!

haha.. Ik rook wel ff elke dag een jointje voordat ik ga slapen en soms nog ff smiddags... waarom ?? werkt therapeutisch voor mij .. enne ik kan er goed mee om gaan.. dus als ik er geen problemen mee heb waarom anderen wel ???party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 december 2004 01:48:03 schreef Gorthaur het volgende:

Auto rijden molt God's schepping en verkankert ook je lichaam. Energie gebruik ook.

En fast food helemaal! Even veel mensen sterven te vroeg door ongezond te eten als door roken...

Tja niet dat ik er mee zit... Maar ik wou diegene even duidelijk maken dat roken nou ook niet bepaald geweldig was aangezien dat naar zijn of haar mening wel onbeperkt kon.

Verder mag iedereen zelf weten wat ze mijn zijn of haar eigen lichaam doet smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ha, juist, daar klopt eindelijk iets!

Ik kan zeggen dat ik mezelf zeker in het weekend af en toe behoorlijk dronken drink.. en ik vind niet dat dit slecht is, en zeker niet dat ik er een 'slechter' mens door ben. Slecht voor je lichaam (tempel van God?), ok, dat kan, maar na een dagje brak zijn kom je er ook wel weer overheen. Moet iedereen zelf weten. Niemand is toch alleen maar gezond bezig, met alleen maar gezond eten en nooit auto-uitlaat etc. snuiven? Bovendien is voor mij geestelijke gezondheid vaak belangrijker, en genieten van een lekker drankje of sigaretje kan mij gewoon een heel goed gevoel geven, niets mis mee, wel als je tegen je zin aan de appelsap zit, omdat je volgens 'God' niet mag genieten van zijn 'schepping' in aangeschoten toestand!

Stoer zijn of erbij willen horen? hahaha, ehm, nou nee, ik heb gewoon lol als ik uitga, ik vind daarbij drank ook erg lekker, van dansen krijg je nou eenmaal dorst.. Of 's zomers op een terrasje een koud biertje, of bij het kampvuur..gluhwein met kerst, glaasje champagne met oud en nieuw! Gewoon gezellig meestal! Ik drink meestal wanneer ik met vrienden ben, omdat dat meestal de momenten zijn dat een drankje geen kwaad kan, 's avonds op een feestje ofzo. Niet omdat het zonder niet gezellig zou zijn, maar iedereen is toch wat losser en vrolijker, en daar is niet veel mee mis. Agressief? Hm, verre van! ik wordt juist vrolijk van drank, alleen als je nuchter al aggressief bent zul je dat lam veel erger worden. Drank versterkt je stemming, en ik snap dan ook niet waarom jullie een tekst erbij gaan halen waarin staat dat je leed van anderen kan verzachten door drank te geven... dan gaan ongelukkige mensen alleen maar harder janken!

Drugs gebruik ik niet, ik kan niet precies zeggen waarom niet, maar het trekt me gewoon niet. ik denk omdat je van het nuttigen zelf niet echt kan genieten, van een biertje met een sigaretje erbij wel. Een jointje vind ik wel lekker ruiken, en heel af en toe neem ik dan 1 hijs, maar daar blijft het bij. toen ik 16 was wel een keer meer, heb ik een keer een half uur kompleet in een stuip gelegen om niets, hehe, maar dat was alleen grappig, en zwaar voor mijn buikspieren. Stonede mensen zijn echt niet leuk om tegenaan te kijken, meestal worden ze suf en in zichzelf gekeerd, leuk als je alleen bent misschien, maar ik vind 't niets. Met mate drinken hoeft van mij helemaal niet altijd, als je er maar voor zorgt dat je niet als alcoholist in de goot beland, of overlast bezorgt, geldt ook voor roken, ik zal het niet doen als ik weet dat mensen er last van zouden hebben. Als je drank, roken etc. niet lekker vind: de beste reden om het niet te doen imo. Welk geloof je ook hebt, die god heeft ook de drank etc. geschapen, en ons lichaam wat er van kan genieten, daar moet je dan maar dankbar voor zijn vind ik! (Hoewel ik niet in een God geloof btw)Het is een persoonlijke keuze wat je wel of niet vind kunnen, en omdat geen van de gelovigen hier God ff kan bellen om te vragen of het wel of niet mag, zou ik er als ik al zou geloven in 'God' lekker dronken worden als ik daar zin in had, als ik daar niemand kwaad mee zou doen. Hehehe, en als je bang bent om rare dingen te gaan zeggen...jullie kennen het spreekwoord neem ik aan dat dronken mensen de waarheid spreken! Moet je wel veel te verbergen hebben als dat de reden is....Bovendien ondergaat bijna niemand een totale persoonsveranderiing na een paar alcoholische drankjes, als je in het normale leven een 'goed' mens bent, zal je waarschijnlijk dronken dezelfde 'waarden' houden die je nuchter hebt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

laten we even een ondersceid maken, drank, koffie, thee, nicotine oftewel sigaretten zijn ook een vorm van drugs, je neemt een middel in om je beter te voelen, van koffie en thee word je actiever (natuurlijke vorm van xtc) en dit geld in zekere mate ook van de sigaret van drank worden je emoties versterkt (net als joints en diverse andere soorten drugs in de zin van drugs die trips opwekken) en alle vormen zijn min of meer verslavend. dus bedenk goed wat je doet... zelf ben ik dus verslaafd aan roken en ondertussen al 15 jaar en langzamerhand begin ik me steeds meer te beseffen dat ik er wel vanaf wil. af en toe drink ik wel eens voor de gezelligheid of gewoon omdat ik er zin in heb. voor mij is de stelregel met drank en andere vormen van genotsmiddelen dat ik ervoor zorg dat ik niet boven mijn theewater uit kom... en dat staat ook in de bijbel

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Auto rijden molt God's schepping en verkankert ook je lichaam. Energie gebruik ook

Dat er bepaalde dingen zijn die slecht zijn wil toch helemaal niet zeggen dat andere verkeerde dingen niet hoeft aan te pakken? Het is toch slim om uit te kijken als je oversteekt, ook al is het hoe dan ook gevaarlijk om over te steken? verbaasd.gifverbaasd.gifverbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hoeft niet elke deur te openen die niet op slot zit. Ik vind dat mensen zelf moeten bepalen welke deuren met het bordje gevaar erop ze openen.

Autorijden is gevaarlijk.. dus indirect kun je er Jezus pijn mee doen.. de vraag is dus: wil je dat?

Blowen precies hetzelfde en drank ook.. Blijf je er liever bij uit de buurt, zodat je zeker weet dat je Jezus er geen pijn mee doet, of denk je dat je er zo goed mee om kan gaan, dat je Hem geen pijn doet

Of maakt het je niet uit dat je Jezus pijn doet?

Vragen die iedereen persoonlijk voor zichzelf moet beantwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kennen jullie de uitdrukking dat alles waar 'te' voor staat niet goed is?! daar ben ik het wel mee eens!

autorijden hoort bij deze wereld. Je kunt niet veel beginnen zonder auto. en autorijden hoeft niet gevaarlijk te zijn... maar bijvoorbeeld té hard rijden wel. Dan breng je jezelf bewust in gevaar.

Drugs hoeft niet gevaarlijk te zijn. Met drugs bedoel ik dan medicijnen. Als je een asperientje neemt voor je hoofdpijn, zodat het een btje verdoofd, is daar nix mis mee. Maar als je té veel drugs/medicijnen neemt (blowen enz. enz.) dan breng je jezelf bewust in gevaar.

En zo is dat ook met drank vind ik. Een glas wijn kan heel goed zijn voor hart en bloedvaten, maar met té veel drank breng je jezelf in gevaar.

Zo moet je denk ik veel dingen zien. Doe alles met mate.. zodat je jezelf niet in gevaar brengt. En als je autorijden met blowen vergelijkt, vergelijk je appels met peren. Want je hebt de 'normale dingen' en de 'extreme dingen'. Je vergelijkt hier dus een 'normaal ding' met een 'extreem ding'...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 december 2004 15:51:43 schreef CazZ het volgende:

autorijden hoort bij deze wereld. Je kunt niet veel beginnen zonder auto. en autorijden hoeft niet gevaarlijk te zijn... maar bijvoorbeeld té hard rijden wel. Dan breng je jezelf bewust in gevaar.

Nee. Hoe harder je gaat rijden hoe gevaarlijker het is. Het is niet zo dat 120 niet gevaarlijk hoeft te zijn en 130 opeens wel. De snelheid is puur een afspraak. Een compromis. Een combinatie van wel snel ergens zijn maar met de minste risico's. Die combinatie mixen. Vandaar ook dat er milieu en veiligheids organisaties zijn die de snelheid terug willen naar 100 km/h. Op het moment dat je weg gaat rijden met een auto loop je al gevaar. In Duitsland vallen meer doden dan hier. Maar zou je hier de snelheid omlaag gooien dan zullen er hier nog minder doden vallen dan nu het geval is.

Doodsoorzaak nummer 1 in Nederland is het verkeer.

Quote:
Drugs hoeft niet gevaarlijk te zijn. Met drugs bedoel ik dan medicijnen. Als je een asperientje neemt voor je hoofdpijn, zodat het een btje verdoofd, is daar nix mis mee. Maar als je té veel drugs/medicijnen neemt (blowen enz. enz.) dan breng je jezelf bewust in gevaar.

In een asperientje zit geen THC. Maar goed, je zou het wel kunnen vergelijken met morfine in ziekenhuis/pijnverdover of morfine die een verslaafde in gaat nemen.

Quote:
En zo is dat ook met drank vind ik. Een glas wijn kan heel goed zijn voor hart en bloedvaten, maar met té veel drank breng je jezelf in gevaar.

Je weet dat alcohol gewoon een hard-drugs is?

Quote:

Zo moet je denk ik veel dingen zien. Doe alles met mate.. zodat je jezelf niet in gevaar brengt. En als je autorijden met blowen vergelijkt, vergelijk je appels met peren. Want je hebt de 'normale dingen' en de 'extreme dingen'. Je vergelijkt hier dus een 'normaal ding' met een 'extreem ding'...

Als je maar vaak een extreem ding doet kan het vanzelf een normaal ding noemen. Veel van wat we hier normaal vinden zullen ze in andere landen een extreem ding vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt autorijden niet vergelijken met drugs en drank.. kom opverbaasd.gif

Probeer jij maar eens te leven en de gevaren van het allerdaagse leven te ontlopen. Dat kan niet. Je kunt niet zonder auto, zonder traplopen, zonder oversteken, zonder fietsen, zonder weetikveel! Dan moet een kluizenaar worden op een bergje en alle scherpe hoekjes van de kasten en tafels afhalen, geen messen meer in huis hebben en al helemaal geen electriciteit. Maar je kunt wel leven zonder drugs. Dat gaat makkelijk. Waarom zouden we dat gevaar dan ook nog opzoeken?!...verbaasd.gif sorry hoor maar tegenwoordig word gedaan alsof blowen, te veel drinken, paddo's weetikveel allemaal maar normaal is en als je vind dat dat niet normaal is word gezegt dat je je aanstelt...

Quote:
Je weet dat alcohol gewoon een hard-drugs is?

ja. maar 1 glas ofzo in weetikveel hoeveel tijd kan best gezond zijn. Je brengt jezelf niet in gevaar met 1 glas alcohol. (ja of je moet er helemaaal niet tegen kunnen maar dat weet je dan wel van jezelf). Alcohol word pas gevaarlijk als je zo veel op hebt dat je er wat van gaat merken, dat je jezelf niet helemaal meer onder controle hebt..

drugs (wat in het engels dus gewoon medicijn betekent) hetzelfde. Zolang je het gebruikt als medicijn kan het geen kwaad.. word je dr beter van. Maar als je dr heel veel van gaat nemen omdat het grappig is, zit je fout denk ik. Dan verlies je ook btje controle over jezelf... En ik denk dat je dán jezelf in gevaar brengt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Je kunt autorijden niet vergelijken met drugs en drank.. kom op

Probeer jij maar eens te leven en de gevaren van het allerdaagse leven te ontlopen. Dat kan niet. Je kunt niet zonder auto, zonder traplopen, zonder oversteken, zonder fietsen, zonder weetikveel! Dan moet een kluizenaar worden op een bergje en alle scherpe hoekjes van de kasten en tafels afhalen, geen messen meer in huis hebben en al helemaal geen electriciteit

Vroeger konden we dat wel. En er zijn nog steeds stammen die het ook kunnen. En natuurlijk hoef je geen scherpe hoekjes enzo weghalen. Want messen komen niet vanzelf op je af. Het punt hierop is juist dat “te†in het verkeer helemaal niet zo’n scherpe grens is als de maximum snelheid.

En het verschil met fietsen en autorijden is dat je met fietsen het milieu niet verpest waardoor je kinderen meer kans krijgen op astma ed. en waardoor er klimaats veranderingen gaan optreden. En waardoor de natuur kapot aan het gaan is.

Quote:
ja. maar 1 glas ofzo in weetikveel hoeveel tijd kan best gezond zijn. Je brengt jezelf niet in gevaar met 1 glas alcohol. (ja of je moet er helemaaal niet tegen kunnen maar dat weet je dan wel van jezelf). Alcohol word pas gevaarlijk als je zo veel op hebt dat je er wat van gaat merken, dat je jezelf niet helemaal meer onder controle hebt..

drugs (wat in het engels dus gewoon medicijn betekent) hetzelfde. Zolang je het gebruikt als medicijn kan het geen kwaad.. word je dr beter van. Maar als je dr heel veel van gaat nemen omdat het grappig is, zit je fout denk ik. Dan verlies je ook btje controle over jezelf... En ik denk dat je dán jezelf in gevaar brengt.

Alcohol verslaving is geloof ik één van de meest voorkomende verslavingen in Nederland zover ik weet. Je zou de verschijnselen kunnen vergelijken met heroïne verslavingen.

Dan kun je wel zeggen dat je met mate drinkt het niet erg is. Maar niet iedereen kan kennelijk dat. En andersom heb je bijv. ook cocaïne gebruikers die het met mate gebruiken. Wel zijn dat er veeeeel minder. Maar dat is puur iets cultureels.

In zuid Amerika kouwen ze coca bladeren. Dat zijn bladeren waar ze de cocaïne uit halen. Toch geeft dat in die landen weinig problemen. Daar tegen over kan ik bepaalde (Aziatische landen) zetten waar alcohol een hele ramp is. Daar heb je alcohol toestanden vergelijkbaar met wat wij hier met heroïne, cocaïne ed. hebben.

Je “te†verhaaltje klopt. Maar dan moet je het wel binnen de stof zelf bekijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Vroeger konden we dat wel. En er zijn nog steeds stammen die het ook kunnen. En natuurlijk hoef je geen scherpe hoekjes enzo weghalen. Want messen komen niet vanzelf op je af. Het punt hierop is juist dat “te†in het verkeer helemaal niet zo’n scherpe grens is als de maximum snelheid.

En het verschil met fietsen en autorijden is dat je met fietsen het milieu niet verpest waardoor je kinderen meer kans krijgen op astma ed. en waardoor er klimaats veranderingen gaan optreden. En waardoor de natuur kapot aan het gaan is.

wat probeer je hier mee te zeggen dan?.. dat we tegenwoordig niet meer zonder drugs kunnen? Waarom zouden we bewust dat gevaar opzoeken?? ik snap dat niet...

Oke met fietsen maar je de natuur misschien niet stuk.. oke.. maar ik snap de linkt niet he-le-maal tussen drugs en dat.. verbaasd.gif... Ik denk dat je wel een punt hebt met dat de natuur verrot gaat door al doe auto's... en das best wel erg enzo!! maar je kunt niet daarom zeggen, in deze wereld, "de natuur gaat stuk! ik ga noooit meer autorijden!!"... Dat kan gewoonweg niet... OKé dát kunnen we dus niet. we kunnen niet alle auto's weg gooien en van iedereen verwachten dat ze gaan fietsen of nog beter, dat ze gaan lopen. Maar dat zegt toch niet dat we dan wel drugs mogen gebruiken als we dat willen?.... Ik denk dat dat iets is wat we wèl kunnen doen. geen drugs.

Quote:
En andersom heb je bijv. ook cocaïne gebruikers die het met mate gebruiken.

Dat vind ik dus al niet meer met mate... want met mate (dus gewoon) is als je drugs gebruikt als medicijn. Het is, naar mijn idee, al té veel als je het gebruikt als je niet ziek bent ofzo, gewoon voor de fun. Of je dat nou 1 keer in de maand doet of elke dag...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dat vind ik dus al niet meer met mate... want met mate (dus gewoon) is als je drugs gebruikt als medicijn. Het is, naar mijn idee, al té veel als je het gebruikt als je niet ziek bent ofzo, gewoon voor de fun. Of je dat nou 1 keer in de maand doet of elke dag...

Gaat dat alleen voor drugs op, of ook voor andere dingen? Mag je ook geen taart eten als je jarig bent (just for fun)???

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid