Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:46:54 schreef Carrera het volgende:

Feestjes zonder alcohol zijn wel gezellig.Maar met alcohol is het altijd gezelliger.Das een feit!

ik ga nooit naar feestjes omdat ik feestjes zowiezo niet leuk vind.knipoog_dicht.gifmischien wel feestjes bij iemand thuis ofzo,maar dan vind ik het wel vervelend mensen te zien die te veel gedronkenhebben maarja,dat is hun zaak natuurlijk he,maar ik vind het dan wel veel minder leuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:49:16 schreef Ann het volgende:

[...]

ik ga nooit naar feestjes omdat ik feestjes zowiezo niet leuk vind.
knipoog_dicht.gif
mischien wel feestjes bij iemand thuis ofzo,maar dan vind ik het wel vervelend mensen te zien die te veel gedronkenhebben maarja,dat is hun zaak natuurlijk he,maar ik vind het dan wel veel minder leuk.

Lieve ann.Ik vind je bijzonder omdat je niet van jongens en van feestjes houdt.Misschien heb je er nare ervaringen mee ofzo maar ik begrijp niet waarom je feestjes niet leuk zou moeten vinden.Als je ziet dat andere mensen dronken zijn en jij niet,is dat natuurlijk niet leuk.Als je meedoet snap je wel waaromsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

geen nare ervaringsmile.giftis gewoon hoe ik ben.ik heb ooit al eens meegedaan,en desondanks wil ik het dus nooit meer doenknipoog_dicht.gifdus niemand kan verwijten maken van : je hebt het nog nooit gedaan dus je weet het niet;zonder drank is alles zoveel mooier vind ik , en zo heb ik nog 1000 den redenen om het niet te doensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze maatschappij is hard. Als je anders bent dan lig je eruit.

Als je gevoelig bent, dan heb je het meoilijk. De psychiatrie zit vol met rokende en ook drinkende mensen. Het stompt je gevoel soms af en dat heb je als gevoelsmens in deze maatschappij soms nodig.

Ik wil stellen dat er veel minder mensen naar welke vorm van verdoving (ook eten kanzo gebruikt worden) als we minder hoefden te passen in de mal van het succes. Succes op school niet alleen qua leren, maar ook qua populariteit. Passen moet je, passen, aanpassen, niet afwijken, uitstoting, uitsluiting. Wie gaan daar het eerst aan kapot, lieve,zorgzame, gevoelige mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

jasmile.gif maar ik ben ook gevoelig en grijp nog niet naar dat soort dingen,maar goed ik heb ook helemaal geen rpobleem met eenzaamheid.kan mij hij wat schelen wat anderen vinden,dat ze denken wat ze willen he...dus het is beter er ook mee te leren omgaan,leren niet meer aantrekken wat de mensen van je vinden,eigenwaarde opbouwen en liefde voor jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een artikel van niks.

Ik wil er trouwens best dieper op in gaan, maar dan moet je maar ff een paar dingen noemen uit het artikel. Op het hele artikel in gaan is een beetje erg veel, zo klein is het artikel nl. niet. (Tevens is argumenting by link op dit forum verboden.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij kan wel erg snel lezen zeg ;-)

Bovendien was dit niet echt "argumenting by link", maar meer ter info

Nou vooruit dan maar:

Markus 7:15

NIETS dat IN het lichaam gaat, consumptie van wat dan ook, kan

een mens VERONTREINIGEN. Wat verontreinigt is wat UIT het hart van mensen komt.

Kolossenzen 2:20-23

20 Indien gij dan met Christus de eerste beginselen der wereld zijt afgestorven, wat wordt gij, gelijk of gij in de wereld leefdet, met inzettingen belast?

21 Namelijk raak niet, en smaak niet, en roer niet aan.

22 Welke dingen alle verderven door het gebruik, ingevoerd naar de geboden en leringen der mensen;

23 Dewelke wel hebben een schijn rede van wijsheid in eigenwilligen gods dienst en nederigheid, en in het lichaam niet te sparen, doch zijn niet in enige waarde, maar tot verzadiging van het vlees.

Waar of niet waar?

MvG

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 20 mei 2005 18:39:48 schreef Zebulon het volgende:

Jij kan wel erg snel lezen zeg
;-)

Bovendien was dit niet echt "argumenting by link", maar meer ter info

Nou vooruit dan maar:

Markus 7:15

NIETS dat IN het lichaam gaat, consumptie van wat dan ook, kan

een mens VERONTREINIGEN. Wat verontreinigt is wat UIT het hart van mensen komt.

Kolossenzen 2:20-23

20 Indien gij dan met Christus de eerste beginselen der wereld zijt afgestorven, wat wordt gij, gelijk of gij in de wereld leefdet, met inzettingen belast?

21 Namelijk raak niet, en smaak niet, en roer niet aan.

22 Welke dingen alle verderven door het gebruik, ingevoerd naar de geboden en leringen der mensen;

23 Dewelke wel hebben een schijn rede van wijsheid in eigenwilligen gods dienst en nederigheid, en in het lichaam niet te sparen, doch zijn niet in enige waarde, maar tot verzadiging van het vlees.

Waar of niet waar?

Deels. Sommige spullen blijven ongezond. En ik denk niet dat God graag wilt dat je je lichaam vergiftigd. Maar dat kun je ook doortrekken naar fastfood, cola en andere ongezonde dingen. En het een grote zonde noemen gaat me ook wat ver. Ik denk dat je het beste sommige dingen kan laten omdat het niet gezond voor je is dan dat het een gebod van God is.

Deze tekst gaat volgens mij over het offervlees als ik me niet vergis. De bijbel is er niet zo erg duidelijk over wat wel en niet ongezond is. Daar is de koran concreter in, met name over alcohol. De bijbel kun je dat er weer totaal niet uithalen (Denk alleen al aan het feit dat Jezus water in wijn veranderde). Daarnaast, wat is ongezond? Moeten mensen zelf maar over oordelen. Iedereen doet ongezonde dingen. Al is het alleen maar auto rijden...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik vind het het stom als je drugs of Drank gebruikt om een plezierige avond te hebben je kunt ook zonder middelen een gezellige avond hebben. Ik ben een hele lange tijd met mensen omgegaan die dat deden en heb het zelf ook gedaan maar de meeste deden het om er bij te horen mijn broer doet het ook en ik zie gewoon hoe hij achteruit gaat ik maak me enorm zorgen om die mensen die het doen (maar overdaad schaat). En als je drugs of Alcohol op hebt doe je dingen die je normaal nooit doet.

En ik moet zeggen als je het al is hebt mee gemaakt dat mensen bij jou bijzijn XTC hebben genomen nou dat is niet prettig ze lopen de heletijd te stressen en met van die grote ogen kijken ze je aan opden duur wordt het gewoon eng.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Debotjuh

Mensen die drugs of alcohol nodig hebben om lol te maken zijn idd best triest. Toch ben ik zelf niet tegen recreatief gebruik van softdrugs of alcohol, mits je het gewoon volledig in de hand hebt. Elk weekend is geen recreatief gebruik meer in mijn ogen. Eens in de paar maanden nog wel. Het probleem van 'recreatief gebruik' is alleen dat veel mensen er zo over denken, maar dat een persoon dat niet zo sterk in zijn schoenen staat die grenzen heel makkelijk steeds een stukje kan verschuiven. Meestal onbewust, en voor je het weet ga je veel verder dan je ooit had willen gaan.

Harddrugs moet ik zowiezo niks van hebben, en roken vind ik ook voor mietjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid