Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zondag 05 juni 2005 09:48:15 schreef essie het volgende:

Harddrugs moet ik zowiezo niks van hebben, en roken vind ik ook voor mietjes.

Het hele probleem is dat hard drugs maar een kunstmatige term is.

Btw, paddo's vallen ook onder hard-drugs.

(Dat je ze vers kunt kopen is een omzeiling van de opiumwet.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 05 juni 2005 16:26:57 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Het hele probleem is dat hard drugs maar een kunstmatige term is.

Btw, paddo's vallen ook onder hard-drugs.

(Dat je ze vers kunt kopen is een omzeiling van de opiumwet.)

Aangezien je niet verslaafd kunt raken aan paddo's, zou ik niet weten waarom het onder harddrugs zou vallen. Aan tabak kun je wél verslaafd raken (met alle gevolgen van dien), en ook aan alcohol kun je verslaafd raken zoals iedereen weet.

Op welke punten kun je hard- en softdrugs van elkaar onderscheiden waardoor paddo's onder harddrugs vallen en wiet onder softdrugs?

En wat bedoel je met 'de opiumwet'?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 juni 2005 00:40:43 schreef essie het volgende:

[...]

Aangezien je niet verslaafd kunt raken aan paddo's, zou ik niet weten waarom het onder harddrugs zou vallen. Aan tabak kun je wél verslaafd raken (met alle gevolgen van dien), en ook aan alcohol kun je verslaafd raken zoals iedereen weet.

Nicotine is eigelijk een softdrugs. Alcohol schijnt idd een hard drugs te zijn.

LSD is ook een duidelijke hard drugs. Maar je raakt er niet vlug aan verslaafd. Terwijl je aan nicotine wel snel verslaafd kan raken.

Quote:
Op welke punten kun je hard- en softdrugs van elkaar onderscheiden waardoor paddo's onder harddrugs vallen en wiet onder softdrugs?

Tja, vraag ik me ook af. Zoals ik al zei, een kunstmatige grens. Verzonnen.

Zal wel iets met het "effect" te maken hebben.

Quote:
En wat bedoel je met 'de opiumwet'?

Volgens mij is dat de wet waar alle "drugs dingen" in geregeld zijn enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het effect iets zegt over of het hard- of softdrugs is, dan snap ik niet waarom coke onder harddrugs valt, en wiet onder softdrugs.

Als het risico op overlijden zou bepalen of iets onder harddrugs valt, dan zou tabak op nummer 1 staan, en alcohol op nummer twee. Deze drugs zijn zó toegankelijk en ingeburgerd dat ze een gevaar zijn voor de maatschappij en de volksgezondheid.

Als de hoeveelheid werkzame stof zou bepalen of het harddrugs is, zou je appels met peren moeten vergelijken. Een miligram cocaïne staat nog niet gelijk aan een miligram psylocibine.

Als je het percentage gebruikers meet dat er aan onderdoor gaat, dan staat heroïne iid wel op nummer één. En coke staat dan ook nog redelijk hoog. Maar paddo's? Paddo's zijn lief!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

Quote:

Op maandag 28 april 2003 10:17:02 schreef frommelke het volgende:

drugs en drank is allebei slecht, maar drugs een heel stuk slechter, zeg ik altijd maar
smile.gif

drug (de ~ (m.), ~s)

1 stimulerend, verdovend of hallucinerend middel => dope, narcoticum

aldus de grote vandale

alcohol valt dus onder drugs

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

Ik heb een paar jaar bijna full-time geblowd.

Twee keer XTC geslikt, een paar keer paddo's gegeten en nog wat Herbals geprobeert, en veel te veel gedronken.

Dan besef je je ineens wat stom het eigenlijk allemaal is en dat je er niks mee berijkt.

Ik heb nu al bijna 3 jaar niks meer gedaan. Ik drink af en toe een (tot drie) biertje(s), maar daar blijft het bij.

Ik sport nu veel, voel ik me ook veel beter bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 04 augustus 2005 12:59:45 schreef Musashi het volgende:

Ik heb een paar jaar bijna full-time geblowd.

Twee keer XTC geslikt, een paar keer paddo's gegeten en nog wat Herbals geprobeert, en veel te veel gedronken.

Dan besef je je ineens wat stom het eigenlijk allemaal is en dat je er niks mee berijkt.

Ik heb nu al bijna 3 jaar niks meer gedaan. Ik drink af en toe een (tot drie) biertje(s), maar daar blijft het bij.

Ik sport nu veel, voel ik me ook veel beter bij.

Cool dat je daar mee gestopt bent. smile.gif

Ik ken echt ontzettend veel mensen die van alles snuiven en slikken coke.gif maar ik moet de eerste nog tegenkomen die ook echt iets bereikt heeft in zijn/haar leven en ook echt gelukkig is...

Ik vond 2 keer in mijn leven blowen en 1 keer paddo's wel weer genoeg. Drink verder heel af en toe een Baileys of MaCho.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik ben 14 en ga dus niet echt uit. ookal wordt me vaak een peuk aangeboden, ik rook niet.... roken is hartstikke duur en waarom zou ik?? ik drink wel af en toe een btj alcohol maar ben nog nooit dronken geweest ofzo.....vindt dat af en toe een btj drinken wel kan als je maar weet waar de grens ligt en je je niet helemaal lam zuipt blowen lijkt me egt nix omdat je dan gewoon controle verliest en daar zou ik ook niet aan beginnen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 25 april 2003 21:35:22 schreef N00dles het volgende:

Hoe staan jullie tegenover drank (alcohol in het algemeen dus) en drugs (van sigaretten tot xtc) tijdens het uitgaan?

Als je er tegen bent, wat is dan de reden?

En wat vindt je ervan als anderen om je heen dan wel gebruiken?

Ikzelf vind gebruik van drank en drugs acceptabel (overigens niet alleen tijdens uitgaan). Zelf doe ik dat ook en heb ik er plezier aan. Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet zonder dat een leuke avond kan hebben.

Wat betreft het gebruik door anderen, ook dat vind ik kunnen...Zelfbeschikkingsrecht is voor mij de belangrijkste reden. Pas als je door het gebruik ervan overlast veroorzaakt bij anderen, vind ik het ongeoorloofd (voor de veroorzaker).

Reacties welkom...

Drugs vind ik totaal onacceptabel, al was het maar omdat het volgens de wet gewoonweg verboden is om drugs te gebruiken en we leven in een democratisch land waarin iedereen zich gewoon aan de regels moet houden. Zouden we ons allemaal aan de regels onttrekken dan zou het een enorme chaos worden.

Met alcohol is het wat anders. Het drinken van alcohol is 100% legaal en het is heel erg bekend dat ook Jezus gek was op wijn, en zelfs op de bruiloft in Kanaan toen de wijn op was, water veranderde in wijn, in niet zomaar in wijn maar in hele lekkere wijn. Zo lekker zelfs dat de gasten zich afvroegen waarom de beste wijn voor het laatst werd bewaard!

Ik vind wel dat je heel goed moet uitkijken met hoeveel je drinkt.

Alcoholisme is een heel groot probleem en alleen al in Nederland zijn ongeveer 600.000 probleemdrinkers en dat is een enorm aantal.

Bij deze mensen zorgt alcohol voor veel sociale problemen en dat is uiteraard niet wat God met alcohol heeft voorgehad.

Drink daarom altijd met mate en verlies nooit de controle over jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 24 augustus 2005 16:22:05 schreef Isa het volgende:

[...]

al was het maar omdat het volgens de wet gewoonweg verboden is om drugs

Ow? Naar mijn weten mag je volgens de laatste richtlijnen tot een bepaald aantal planten zelf wiet kweken. Ook wordt er door een groot aantal mensen medicinale wiet gerookt.

Niet alle soorten drugs zijn bij wet verboden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Drugs vind ik totaal onacceptabel

Quote:
Met alcohol is het wat anders

Alcohol is ook drugs. Een harddrug, zelfs.

Drink jij eigenlijk koffie?

Quote:
al was het maar omdat het volgens de wet gewoonweg verboden is om drugs te gebruiken en we leven in een democratisch land waarin iedereen zich gewoon aan de regels moet houden.

Dus alles dat in de wet staat is niet goed? Jij bent het met alles eens dat in de wet staat? Het kenmerk van een democratie is overigens niet dat je je aan de regels moet houden hoor.. dat is bij een dictatuur nog veel erger...

En zoals Troel zegt: bepaalde drugs zijn gedoogd of worden zelfs medicinaal voorgeschreven.

En koffie wordt ook nog gewoon overal gedronken smile.gif

Quote:
Drink daarom altijd met mate en verlies nooit de controle over jezelf.

Spreuken 20:1 knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:22:05 schreef Isa het volgende:

[...]

Drugs vind ik totaal onacceptabel, al was het maar omdat het volgens de wet gewoonweg verboden is om drugs te gebruiken en we leven in een democratisch land waarin iedereen zich gewoon aan de regels moet houden. Zouden we ons allemaal aan de regels onttrekken dan zou het een enorme chaos worden.

Met alcohol is het wat anders. Het drinken van alcohol is 100% legaal en het is heel erg bekend dat ook Jezus gek was op wijn, en zelfs op de bruiloft in Kanaan toen de wijn op was, water veranderde in wijn, in niet zomaar in wijn maar in hele lekkere wijn. Zo lekker zelfs dat de gasten zich afvroegen waarom de beste wijn voor het laatst werd bewaard!

Ten eerste is de softdrugs voor zover ik weet gedoogd en is het legaal om een bepaald aantal gram op zak te hebben en is het legaal om te kweken.

Ten tweede, waarom zou alcohol wel mogen en drugs niet???

Ten derde, dat Jezus wel alcohol heeft gedronken en niet heeft geblowd is voor mij geen reden om niet te blowen en wel alchol te drinken nooo.gif...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 augustus 2005 13:51:26 schreef CaptainCaveman het volgende:

[...]

Ten eerste is de softdrugs voor zover ik weet gedoogd en is het legaal om een bepaald aantal gram op zak te hebben en is het legaal om te kweken.

Je mag 5 gram op zak hebben en maxiaal 5 plantjes hebben smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:22:05 schreef Isa het volgende:

[...]

Drugs vind ik totaal onacceptabel, al was het maar omdat het volgens de wet gewoonweg verboden is om drugs te gebruiken en we leven in een democratisch land waarin iedereen zich gewoon aan de regels moet houden. Zouden we ons allemaal aan de regels onttrekken dan zou het een enorme chaos worden.

Met alcohol is het wat anders. Het drinken van alcohol is 100% legaal en het is heel erg bekend dat ook Jezus gek was op wijn, en zelfs op de bruiloft in Kanaan toen de wijn op was, water veranderde in wijn, in niet zomaar in wijn maar in hele lekkere wijn. Zo lekker zelfs dat de gasten zich afvroegen waarom de beste wijn voor het laatst werd bewaard!

Alcohol is een drug. Sterker nog alcohol is een hard drug. Marihuana niet, das een soft drug. En aan alcohol kan je lichamenlijk verslaafd raken en aan marihuana niet. Denk hier maar eens over na smile.gif

Quote:
In Nederland wordt onderscheid gemaakt tussen hard- en softdrugs. In geval van softdrugs worden de risico's toelaatbaar geacht. Harddrugs zijn in de praktijk veel schadelijker, hoewel alcoholproducten ook tot de harddrugs worden gerekend in verband met hun potentiële schadelijkheid en verslaving.

In de volksmond is het verschil dat harddrugs (onder meer alcohol en heroïne) zowel lichamelijk als geestelijk verslavend kunnen werken, terwijl softdrugs (zoals hennepproducten) alleen geestelijk verslavend zijn.

Dit is gedeeltelijk waar. Zo kent cocaïne, behalve ongedurigheid of moeheid, geen echte lichamelijke afkickverschijnselen. Hennepproducten daarentegen worden veelal gemengd gerookt met tabaksproducten die, door de aanwezige nicotine, wel zeer verslavend zijn.

Drugs laten zich naar hun effect op het lichaam en bewustzijn grofweg in drie categorieën indelen:

* Verdovende middelen

* Stimulerende middelen

* Hallucinogene middelen

Bron

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drugs#Verschil_tussen_hard-_en_softdrugs

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 04 augustus 2005 12:59:45 schreef Musashi het volgende:

Ik heb een paar jaar bijna full-time geblowd.

Twee keer XTC geslikt, een paar keer paddo's gegeten en nog wat Herbals geprobeert, en veel te veel gedronken.

Dan besef je je ineens wat stom het eigenlijk allemaal is en dat je er niks mee berijkt.

Ik heb nu al bijna 3 jaar niks meer gedaan. Ik drink af en toe een (tot drie) biertje(s), maar daar blijft het bij.

Ik sport nu veel, voel ik me ook veel beter bij.

het is niet zo slim om aan hard drugs te beginnen omdat het nogal verslavend is. Met blowen heb ik eigenlijk geen probleem, ik doe het zelf ook heel af en toe. Maar ja, je kan ook overdrijven. Full time blowen kan nooit gezond voor een mens zijn. Je moet niet overdrijven natuurlijk. Maar dat is met alles zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 augustus 2005 13:57:52 schreef bart1984 het volgende:

[...]

Je mag 5 gram op zak hebben en maxiaal 5 plantjes hebben
smile.gif

5 plantjes? Woow...

5 gram? Ook woow... dat wist ik niet. Ik dacht 2 á 3 plantjes en 1 á 2 gram op zak. Hmmm...valt mee.

Maar ja, in Hardinxveld blowt het halve dorp he? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:13:04 schreef CaptainCaveman het volgende:

[...]

5 plantjes? Woow...

5 gram? Ook woow... dat wist ik niet. Ik dacht 2 á 3 plantjes en 1 á 2 gram op zak. Hmmm...valt mee.

Maar ja, in Hardinxveld blowt het halve dorp he?
knipoog_dicht.gif

Ja echt wel. Er zijn plannen voor een coffeeshop in hardinxveld. knipoog_dicht.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 augustus 2005 13:51:26 schreef CaptainCaveman het volgende:

[...]

Ten eerste is de softdrugs voor zover ik weet gedoogd en is het legaal om een bepaald aantal gram op zak te hebben en is het legaal om te kweken.

Ten tweede, waarom zou alcohol wel mogen en drugs niet???

Ten derde, dat Jezus wel alcohol heeft gedronken en niet heeft geblowd is voor mij geen reden om niet te blowen en wel alchol te drinken
nooo.gif
...

Jammer, ik blow wel eens heel af en toe en dan voel je je heel relaxed. Als je dat zo af en toe doet is daar echt niks mis mee. Maar ja, iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij of zij dit gaat gebruiken. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid