Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zondag 27 maart 2005 13:06:19 schreef essie het volgende:

Ik heb 3 keer in m'n leven geblowed ofzo, en vind het zelf vrij suf. Je wordt er eigenlijk alleen maar slaperig van.

Drinken doe ik vrij weinig, maar aangeschoten zijn kan soms best grappig zijn. Maar dan wel gewoon lekker thuis (met vrienden natuurlijk, ik ga niet in m'n uppie drinken), want ik ga echt niet meer over straat als ik gedronken heb.

Paddo's heb ik 1 keer gegeten, en dat is zo ongeloofelijk mooi en lief en zacht en vredig dat het voor herhaling vatbaar is.

Maar dan hooguit 1 á 2 keer per jaar.

Harddrugs moet ik niets van hebben.

Ik stop niks in m'n neus wat iemand anders al in z'n kont heeft gehad.

Ik snap de onderste zin niet echt

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 27 maart 2005 12:45:41 schreef Ann het volgende:

even iets kopieren wat ik poste op een ander forum

...vele mensen gebruiken deze dingen...waarom eigenlijk?puur voor eigen genot?of om zichzelf te ontsnappen?

deze dingen brengen veel meer slecht voort dan goed!of ze dat nu willen geloven of niet...niet enkel voor jezelf,maar ook voor mensen rondom je.

je kent de boom aan de vruchten zei jezus

en das waar.....de vruchten van alcohol drugs en roken zijn meer slecht dan goed. door er aan mee te doen,door ze te eten,ook maar een heel klein beetje hou je ze in leven...als je het niet meer zou doen dan zou het afsterven,bij jezelf dan als begin...maar voor een goeje toekomst moet je altijd bij jezelf beginnen natuurlijk...als je wilt dat een ander iets laat vallen,moet je natuurlijk zien dat je het zelf ook niet doet.

dus...willen jullie het in leven houden,of wat is jullie doel ermee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In leven houden, dit soort verleidingen en testen horen bij het leven en zijn noodzakelijk. Als je drugs uit wil bannen moet je alles uit gaan bannen: niet noodzakelijk eten, drank, roken, medicijnen, electriciteit, autos alles.

Je bent hier om te leren, maar ook om plezier te hebben

Link naar bericht
Deel via andere websites

je ben thier om te leren,maar sommigen zien de les niet.als je eenmaal iets geleerd hebt,dan stop je er toch mee al shet fout is?

schaad je anderen door te eten wat je nodig hebt?nee.schaad je anderen door water te drinken om in leven t eblijven nee??

schaad je anderen door medicijnen te gebruiken als je heel ziek bent? nee en ook jezelf niet!!!

met de rest kan je anderen en jezelf wel schaden...maar het lijkt of de gebruikers van die dingen daar heel blind tegenaan kijken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat dingen in meerdere mate slecht voor je zijn betekend

niet dat een kleine hoeveelheid of een kleine dosis ook

slecht voor je hoeft te zijn.

Teveel snoepen is ongezond.

Zelfs teveel vitamines kunnen ongezond zijn,

of teveel water drinken.

Teveel sporten kan ongezond en verslavend zijn,

teveel slapen of teveel uitrusten is ook slecht voor je.

Te weinig hygiene is ongezond,

maar teveel (5x p/d je haar wassen) kan ook slecht zijn.

Zo is het ook met alcohol en softdrugs.

BTW: ook in de bijbel wordt wijn gedronken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

zie jepuh2.gif dat bedoel ik nou met blind...esther als je eraan mee doet hou je het in HET GEHEEL in leven...dus zal het zowiezo nog schaden snap je,mischien niet bij jou,maar anderen die het gebruiken wel.maar goed ik hou het hierbijsmile.gifwant als je het zelf niet ziet dan is het ook moeilijk het te begrijpen;en iedereen heeft zijn eigen keuzes te maken enzosmile.gif

ik wou gewoon maar iets proberen verduidelijken

groetjes annxxx

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snoep weleens, hou ik daarmee ook boulimia in leven?

Ik vind het nogal ver gezocht om overal maar mee te stoppen als het voor jezelf niet schadelijk is maar als het een ander evt. zou kunnen schaden als hij/zij het in meerdere mate zou gaan gebruiken.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens hou ik er wel rekening mee dat ik anderen niet schaadt met hetgeen ik doe. Ik drink bijv. niet als ik samen met een ex-alcoholist ben, omdat ik weet dat ik hem/haar dan in de verleiding zou kunnen brengen.

Ook moedig ik vrienden niet aan drugs te gebruiken of alcohol te drinken als ze het zelf niet willen. Soms hoor je mensen welleens zeggen "ach joh, drink nou gezellig een glaasje mee", maar dat vind ik echt asociaal. Als iemand er zelf niet voor kiest dan respecteer ik dat gewoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 27 maart 2005 14:16:36 schreef essie het volgende:

Overigens hou ik er wel rekening mee dat ik anderen niet schaadt met hetgeen ik doe. Ik drink bijv. niet als ik samen met een ex-alcoholist ben, omdat ik weet dat ik hem/haar dan in de verleiding zou kunnen brengen.

Ook moedig ik vrienden niet aan drugs te gebruiken of alcohol te drinken als ze het zelf niet willen. Soms hoor je mensen welleens zeggen "ach joh, drink nou gezellig een glaasje mee", maar dat vind ik echt asociaal. Als iemand er zelf niet voor kiest dan respecteer ik dat gewoon.

Oh weer helemaal mee eens!! party.gifparty.gifparty.gifparty.gifparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

esther als je eraan mee doet hou je het in HET GEHEEL in leven...dus zal het zowiezo nog schaden snap je,

teveel eten ook, dus dan moeten we voortaan alleen maar tofu vitamine pillen en brood eten in voorgeschreven mate, want overgewicht is een gevaarlijker probleem dan drugs, waar uiteindelijk ook meer mensen van in de problemen komen

Dan heb je ook het drankprobleem opgelost.

Slaapmiddelen, verslavend en gevaarlijker dan de meeste drugs, ik ken mn scheikunde. Ook afschaffen

bepaalde hoestmedicijnen: in overdosis geeft het een geweldige roes. Afschaffen.

Punt is dat je niet mensen kunt dicteren hoe te leven, dat is je eigen keus als je jezelf de vernieling in helpt is dat toch je eigen verantwoordelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In feite is alles giftig, afhankelijk van de mate waarin je het inneemt. Als je teveel sinassappels eet, krijg je buikpijn. Een lichte vorm van vergiftiging.

Weten jullie wat een giftig goedje is? Zuurstof! En dat is echt geen bullshit. Zuurstof in de buurt van DNA-ketens zorgt voor grote schade aan DNA. Sommige mensen denken dat kankercellen vaak afkomstig zijn van door zuurstof beschadigde cellen.

Alleen omdat we op een zuurstofrijke planeet wonen heeft het leven zich aangepast aan dit Giftige Goedje. Zelfs zo erg, dat we er compleet afhankelijk van zijn geworden.

Tja, het leven is een chronische ziekte en je gaat eraan dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 27 maart 2005 15:19:01 schreef Aleister Crowley het volgende:

esther als je eraan mee doet hou je het in HET GEHEEL in leven...dus zal het zowiezo nog schaden snap je,

teveel eten ook, dus dan moeten we voortaan alleen maar tofu vitamine pillen en brood eten in voorgeschreven mate, want overgewicht is een gevaarlijker probleem dan drugs, waar uiteindelijk ook meer mensen van in de problemen komen

Dan heb je ook het drankprobleem opgelost.

Slaapmiddelen, verslavend en gevaarlijker dan de meeste drugs, ik ken mn scheikunde. Ook afschaffen

bepaalde hoestmedicijnen: in overdosis geeft het een geweldige roes. Afschaffen.

Punt is dat je niet mensen kunt dicteren hoe te leven, dat is je eigen keus als je jezelf de vernieling in helpt is dat toch je eigen verantwoordelijkheid.

smile.gifdas waar jasmile.gifmaar je kan wel waarschuwen he.en dat bedoel ik dus 'in het geheel'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hehe. Tja blowen oke, dat vind ik af en toe nog wel gaan. Drinken, nou ja, btje aangeschoten is gewoon wel grappig. Toch vrees ik dat ik de onweerstaanbare neiging ga hebben paddo's of zo te gaan eten. Je leeft maar 1 keer en ik zou echt zwaar gefrustreerd dood gaan wanneer ik niet zo uitgebreid mogelijk geleefd heb. Heroine en coke vind ik te gevaarlijk, maar softdrugs wil ik wel wat verder uitproberen.

Dom idee? Waarschijnlijk wel:/

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

uit belgische krant van de christelijke mutualitiet "visie"

Goede kanten van alcohol relatief

Alcoholische dranken worden te pas en te onpas

gepromoot. Mooie dames bevelen sterke drank aan,

jongeren genieten van een biertje op een zuiders

feest. Soms wordt geargumenteerd dat alcohol gezond

zou zijn. Hierdoor heeft alcohol vaak een te positief

imago.

Alcohol kan aan de basis liggen van

ziektes, verkeersongevallen of dramatische

gezinstoestanden. Toch drinken

we allemaal graag een glas wijn of een

biertje. Met een glaasje op vallen remmingen

immers weg en verlopen de

contacten vlotter. Alcohol werkt ook

verdovend, de pijn wordt verlicht. De

wereld lijkt mooier en zachter dan ze

is.

Hart- en vaatziekten

Een bescheiden hoeveelheid alcohol

kan in beperkte mate beschermen tegen

hart- en vaatziekten. Dit effect is

voornamelijk toe te schrijven aan

ethanol, dat in alle alcoholhoudende

dranken voorkomt. Ethanol zou de

goede cholesterol verhogen en het

aaneenklitten van bloedplaatjes beletten.

Daardoor daalt de kans op een

trombose. Rode wijn heeft een aantal

bestanddelen die dat effect nog versterken.

Wijndrinkers eten bovendien

vaak meer groenten, fruit en vis. Een

deel van de positieve werking van rode

wijn is zeker toe te schrijven aan dit

mediterrane dieet.

Geringe gevolgen

Het gunstige effect van alcohol op de

gezondheid moet echter onmiddellijk

worden gerelativeerd. Andere maatregelen

zoals voldoende lichaamsbeweging,

een gezonde voeding en niet-roken

hebben een veel grotere impact

dan alcoholgebruik. Alcohol biedt uitsluitend

een zekere bescherming tegen

hart- en vaatziekten wanneer men

regelmatig maximum twee glazen per

dag drinkt. Wie op zaterdag zeven

biertjes drinkt en tijdens de rest van de

week niets, zal er geen nut van ondervinden.

Bovendien zijn de positieve

gevolgen van alcohol erg bescheiden.

Alleen oudere mensen met een verhoogd

risico op hart- en vaatziekten,

kunnen er baat bij hebben om regelmatig

een glaasje te drinken. Wanneer

ze kampen met andere gezondheidsproblemen

die door alcohol verergerd

kunnen worden, geldt dit uiteraard

niet. Mensen jonger dan veertig hebben

bij alcoholgebruik meer te verliezen

dan te winnen. Voor hen zijn de

positieve effecten van alcohol op het

hart en de bloedvaten verwaarloosbaar.

Bij jonge mensen gaat alcohol gepaard

met een verhoogde sterftekans

door zelfmoord, agressie en verkeersongevallen.

Jongeren ertoe aansporen

een glaasje te drinken met de idee

hart- en vaatziekten te voorkomen, is

uit den boze. Dagelijks een glas wijn of

bier drinken, zal nooit een gezondheidsaanbeveling

worden.

Correct gebruik

Een matig alcoholverbruik van twee

glazen per dag voor mannen en een

glas per dag voor vrouwen, kan bij de

meeste mensen geen kwaad. Meer alcohol

nuttigen, is nooit aangeraden.

Daarvoor blijven de risico’s te groot.

Maar omdat alcohol in onze samenleving

niet te negeren valt, rijst de vraag

hoe de nadelige kanten ervan kunnen

worden beperkt zonder de leuke kanten

te beknotten. Via bewustmakingscampagnes

moet de houding tegenover

alcohol veranderen. Zo kunnen

alcoholvrije fuiven jongeren helpen

om ‘nee’ te zeggen tegen een drankje.

De feestjes kunnen bewijzen dat er

ook zonder alcohol plezier mogelijk is.

Ook de overheid moet haar verantwoordelijkheid

opnemen en ervoor

zorgen dat rijden onder invloed wordt

gebannen.

Michiel Callens, arts

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid